Author Topic: Плевен  (Read 271160 times)

Offline N_D

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 90
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1020 on: 08.08.2015, 22:19:16 »
Интереса е 15-20лв. на 100км. за 88 пътника.

Offline ZIU682

  • Писател
  • **
  • Posts: 41
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1021 on: 09.08.2015, 00:07:02 »
Интереса е 15-20лв. на 100км. за 88 пътника.

Би било страхотно, ако това е цялата сметка, но не е. В тези разходи не е включена батерията, която е консуматив. Сменя се веднъж на две години (в най-добрия случай) и струва десетки хиляди евро. На един малък електрически ситроен батерията струва 30 хил. лева и издържа 500 заряда. Не ми се мисли колко струва на автобус.  Електробусът не може да бъде конкуренция на тролейбуса като себестойност на този етап. Даже на автобуса не може. Но чехите инвестират в разработки, защото са развита, техническа нация. Когато и ако някой ден се случи революционен скок в развитието на батериите, тогава те ще са едни гърди напред и ще заемат нишата. Иначе в момента електоробусите не са вариант, а кметовете на градове като Търново и Габрово, които твърдят, че  са унищожили тролеите, за да ги заменят с електробуси, са сериозно заблудени. Освен, ако не са решили да правят билетчето 2-3 лева.

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2111
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1022 on: 09.08.2015, 00:30:10 »
Няма нищо случайно - през 2008 година същата фирма по същия начин разкарваше из градовете тогава 2 автобуса - един градски метанов (B12G) и 1 междуградски дизелов (C12, съмнявам се дали не е този същия от снимката на zirka). Сумата беше от порядъка на 100 хил. евро рециклиран и до 280 хил. евро чисто нов. Тогава не мина. Явно сега опитват пак.

Електробусите са нова технология, която не е за държави като нашата. Тук няма нито условия за тях, нито пари за поддръжката им, но въпреки това някой общини се опитват да ги набутат на пътниците. Прави впечатление колко пасивно се отнасят към ЗОР-а в Перник и Плевен спрямо Габрово и В. Търново.

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2362
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1023 on: 09.08.2015, 01:17:07 »
^ Може би изместването на задната врата, най- вече, създава тази представа за толкова недодяланата му форма – но за разлика от тенденции при конвенционалните автобуси, където моторът не заема толкова голямо място, тук агрегата и батериите явно няма как другаде да бъдат разположенени.

На мен обаче ми прави впечатление друго – за разлика от всичките други градове където е бил на тестове, тук едва ли може да предизвика интерес, при положение, че тролейбусният транспорт търпи развитие. А да се разглеждат за потенциални клиенти други автобусни превозвачи, реално не може да бъде! Въпреки, че точно тук подобен автобус е бил купен – :arrow: – още преди 5 години. Отделно стои въпросът, че заради самото населено място – Славяново – населено предимно с цигани, неправителствени организации по различни канали са допринесли за това! 
 
На коя фирма е собственост SOR - а и колко фирми изпълняват линиите за плевенските села.

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4834
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1024 on: 09.08.2015, 07:28:39 »
"Импорт-експорт" е едната фирма, която държи повечето линии. "Планета транс" също обслужва(ше) линии към някои от околните села/градове, но не знам дали още работи.

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2111
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1025 on: 09.08.2015, 14:19:00 »
Потвърждавам - автобуса е същия. На 20.08.2008 е бил в Габрово.

Снимките са информативни, качеството не много добро, но поне ги има. Автори vwvasil от форума на ОПТ и seamengb.

Offline bobi124

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 199
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1026 on: 09.08.2015, 14:23:46 »
ЗОР-а .... от днес.



Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4834
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1027 on: 09.08.2015, 21:00:39 »
Тролеите 124, 159 и 161 са пребоядисани в същата ливрея като Шкодите. :)
По-късно ще пусна снимки.

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline svilata

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 127
    • View Profile
    • http://trolei.pleven.bg/
Re: Плевен
« Reply #1028 on: 11.08.2015, 17:15:49 »
Нов електробус тестваха по линия №5

Ново пътническо транспортно средство беше тествано в края на миналата седмица в Плевен. Електробусът се движеше по маршрута на тролейбус №5 и срещна одобрението на водачите от „Тролейбусен транспорт” ЕООД - Плевен. Чешките производители на електробуси гарантират пробег от 250 км с едно зареждане на литиево-йонните батерии.

По думите на инж. Ангел Несторов – управител на „Тролейбусен транспорт” ЕООД – Плевен, животът на батериите е около 7 години, но стойността им все още е висока – 40 хиляди евро. Още един недостатък, според него, е че транспортното средство няма климатична инсталация и не е тествано при зимни условия. Отоплява се с дизелово гориво, което отделя вредни емисии. Въпреки това, инж. Ангел Несторов е категоричен, че бъдещето е в такива електробуси и е убеден, че когато цената на батериите бъде намалена, този транспорт ще се окаже предпочитан, тъй като за него не е необходима контактна мрежа.

Ръководството на транспортното дружество гледа напред и има намерение да инвестира в такива електробуси, чиято цена е съизмерима с тази на тролейбусите – около 400 хиляди евро.

От Плевен електробусът продължи демонстрацията на предимствата си в България и замина за Велико Търново.

източник: радио "Плевен"

http://radio.pleven.bg/index.php/%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8/2623-%D0%BD%D0%BE%D0%B2-%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%B1%D1%83%D1%81-%D1%82%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B0%D1%85%D0%B0-%D0%BF%D0%BE-%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D1%8F-%E2%84%965.html

Offline svilata

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 127
    • View Profile
    • http://trolei.pleven.bg/
Re: Плевен
« Reply #1029 on: 11.08.2015, 17:30:28 »
Ето и една кратка извадка от Плана за устойчива градска мобилност на  Плевен за периода 2015-2025 година:

Налагане на енергоефективни и природосъобразни форми на придвижване в градските зони и прилежащите територии.

Мярка 2.1. Развитие на екологичен, надежден и модерен масов обществен транспорт.

Дейност 2.1.1 - Пълна подмяна на подвижния състав на електротранспорта:
-закупуване на 10 нови тролейбуси.
-закупуване на обслужваща техника: влекач и авариен автомобил.

Дейност 2.1.2 - Частична подмяна на автопарка на масовия градски транспорт и междуселищните превози (автобуси/
микробуси на конвенционално гориво) до близките 7 села (Ясен, Опанец, Буковлък, Гривица, Радишево, Брестовец и
Къшин) – закупуване на 10 електробуси или екобуси (автобуси на метан).


Дали община Плевен ще съумее да се превърне наистина в община, на чиято територия се ползват само природосъобразни транспортни средства?!  :neznam:

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2362
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1030 on: 11.08.2015, 17:39:45 »
Ето и една кратка извадка от Плана за устойчива градска мобилност на  Плевен за периода 2015-2025 година:

Налагане на енергоефективни и природосъобразни форми на придвижване в градските зони и прилежащите територии.

Мярка 2.1. Развитие на екологичен, надежден и модерен масов обществен транспорт.

Дейност 2.1.1 - Пълна подмяна на подвижния състав на електротранспорта:
-закупуване на 10 нови тролейбуси.
-закупуване на обслужваща техника: влекач и авариен автомобил.

Дейност 2.1.2 - Частична подмяна на автопарка на масовия градски транспорт и междуселищните превози (автобуси/
микробуси на конвенционално гориво) до близките 7 села (Ясен, Опанец, Буковлък, Гривица, Радишево, Брестовец и
Къшин) – закупуване на 10 електробуси или екобуси (автобуси на метан).


Дали община Плевен ще съумее да се превърне наистина в община, на чиято територия се ползват само природосъобразни транспортни средства?!  :neznam:
Щом ще се закупуват електробуси или автобуси на метан от общината, излиза че тези линии ще бъдат обслужвани от общинска автобусна фирма. Така ли е или се бъркам?

Offline bobi124

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 199
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1031 on: 16.08.2015, 19:45:09 »


Междувременно и 177 излезе с новата боя.

Offline p5yo

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 84
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1032 on: 19.08.2015, 03:42:55 »
Някой има ли наблюдение как върви изграждането на новото депо? Някой щеше да качва снимки от жк Кайлъка и новата мрежа.

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2362
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
« Last Edit: 19.08.2015, 20:27:50 by Magirus deutz »

Offline Acrosstheocean

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 80
  • Любител на тролейбусния транспорт!
    • View Profile
    • Фейсбук профил:
Re: Плевен
« Reply #1034 on: 27.08.2015, 20:59:24 »
Случайно намерих това клипче в Youtube и реших, че може да ви се стори интересно. Показана е голяма част от работата по новите тролейбусни линии в Плевен:


Offline p5yo

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 84
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1035 on: 28.08.2015, 08:27:15 »
Много обстоен репортаж, браво на заснелият клипчето!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5343
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1036 on: 28.08.2015, 09:42:41 »
От това, което се вижда, може да се заключи че унгарските изпълнители на контактната мрежа ще поставят качествена контактна мрежа (тип "с наклонени носачи") каквато се експлоатира в Унгария, позволяваща по-високи скорости на преминаване през криви. За жалост - не можем все още да видим какви стрелки и кръстовки ще поставят.
И с право - срам за управниците на Русе! Русе не заслужава по-лоша нова контактна мрежа от Плевен като град, който тролейбусният транспорт обслужва почти целия град.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3862
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1037 on: 28.08.2015, 13:33:32 »
Kоя е фирмата, която поставя мрежата в Плевен?

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5343
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1038 on: 28.08.2015, 13:56:58 »
Келет - ут
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2972
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1039 on: 28.08.2015, 14:52:23 »
На тази страница има стари карти от няколко български града.  :)

Има и на Плевен:

видимо от времето преди тролейбусите.  :)

СБОГОМ, GTSofia.info