Author Topic: Плевен  (Read 629833 times)

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1160 on: 04.02.2016, 17:07:12 »
Это все понятно. В перспективе, приимущественно в Плевен будет в эксплоатации Солярисы.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Nadhob

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 54
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1161 on: 05.02.2016, 15:03:52 »
There are two aspects:

1. High-speed facilities. I can observe it in operation since 1998. The only problem with running through it was at the beginning in the drivers' heads. They simply must have some time to use to drive without speed reduction. Now trolleybuses run at crossings at the biggest available speed, like motorbuses. Of course, where the new wiring is properly designed...

2. Plastic trolley poles and reliable retrievers. When all trolleybuses were fitted with new retrievers and plastic poles several years ago, three goals could be achieved. First, due to less weight of poles, a force pressing poles to wires could be reduced - in effect the wear of wires was reduced. Secondly - less centrifugal force of poles allows much higher speeds at curves, even at places where overhead network is old yet. Finally, number of  damages to overhead network was dramatically reduced, so costs of  repairs. Replacement of poles was not cheap, but cost effective in a short time!

You can see that plastic poles can be fitted to very old trolleybuses, too :)

Offline pleven_dge

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 73
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1162 on: 05.02.2016, 17:30:37 »
Новите линии вече са в експлоатация, преди малко видях тролей 15 до Практикер. Да са ни честити!!!
Зиу 9

Offline p5yo

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 122
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1163 on: 05.02.2016, 19:30:34 »
A кои са номерата и маршрутите на другите нови линии?

Offline bobi124

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 200
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1164 on: 05.02.2016, 19:53:44 »
Новите линии вече са в експлоатация, преди малко видях тролей 15 до Практикер. Да са ни честити!!!

Принципно тролейбусна линия 15 е Дружба - Полима, и върви 2-3 пъти в деня, може би минава оттам временно заради ремонтите на мрежата. Прилагам и снимки от едно време (свалени от spirka.org).
« Last Edit: 05.02.2016, 20:02:25 by bobi124 »

Offline pleven_dge

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 73
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1165 on: 05.02.2016, 23:03:01 »
Новите линии вече са в експлоатация, преди малко видях тролей 15 до Практикер. Да са ни честити!!!

Принципно тролейбусна линия 15 е Дружба - Полима, и върви 2-3 пъти в деня, може би минава оттам временно заради ремонтите на мрежата. Прилагам и снимки от едно време (свалени от spirka.org).
В момента няма затворени участъци по маршрута ѝ, а и да имаше едва ли щяха да ползват толкова голямо отклонение, като алтернатива, освен това тролея се движеше на ток.   
A кои са номерата и маршрутите на другите нови линии?
За съжаление плевенските медии все още не са отразили нищо и в сайта на Тролейбусен транспорт няма информация.
Зиу 9

Offline p5yo

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 122
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1166 on: 06.02.2016, 03:40:27 »
Дам, и аз първо проверих на сайта, но явно не го ъпдейтват мн често, въпреки че това това е голяма новина, а и касае пътуващите също.

Offline BOBI MW

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 206
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1167 on: 06.02.2016, 14:35:41 »
Новите линии вече са в експлоатация, преди малко видях тролей 15 до Практикер. Да са ни честити!!!
Видя ли сте тролейбуса покрай "ПРАКТЕКЕР" но в посока окръжна болница.Да подчертая следобедните курсове по маршрут №15 се изпълняват едностранно от спирка"Полима" до обръщател  "Дружба 2" а в обратна посока той отново пътува към спирка"Полима" без да качва пътници и за по пряк маршрут вече се минава от там.Мрежата все още не е завършена на кръстовището на "Военна болница" там трябва да се извърши рехабилитация и вероятно замяна на някой специални части https://www.google.bg/maps/@43.4152127,24.6287576,3a,28.1y,283.08h,111.32t/data=!3m6!1e1!3m4!1ski2K645o_b5HHsLu8GIWqA!2e0!7i13312!8i6656 https://www.google.bg/maps/@43.4127246,24.634595,3a,75y,200.85h,148.13t/data=!3m6!1e1!3m4!1sk2NgXjCmvD01cawuvWk6TA!2e0!7i13312!8i6656 https://www.google.bg/maps/@43.4147334,24.6296478,3a,23.7y,355.45h,104.03t/data=!3m6!1e1!3m4!1sbx9jkbhxwJ_wwLgxOSTD8w!2e0!7i13312!8i6656
« Last Edit: 12.02.2016, 08:37:40 by BOBI MW »

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Плевен
« Reply #1168 on: 06.02.2016, 17:42:55 »
От рекламната фото сесия на Плевенските тролейбуси:










Останалите снимки от източника: ТУК.

Offline nokia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1171
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1169 on: 06.02.2016, 18:24:02 »
Още ли тролеи ще получавате? По европроект ли? Колко броя?

Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3529
  • ČKD
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1170 on: 06.02.2016, 19:25:00 »
Това са сегашните тролейбуси, на фотосесия преди да дойдат в България.

Offline tabacoff

  • Писател
  • **
  • Posts: 48
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1171 on: 06.02.2016, 19:33:01 »
Още ли тролеи ще получавате? По европроект ли? Колко броя?
По думите на шефа на "Тролейбусен транспорт" Ангел Несторов, трябва да бъдат подменени още 10 тролея. Миналата година имаше обществена поръчка за тях, но беше отменена, защото единственият кандидат - украинският производител ЛАЗ, не спазил техническите изисквания в поръчката.

Същата цифра е записана и в Плана за устойчива градска мобилност 2015-2025:

Мярка 2.1.Развитие на екологичен, надежден и модерен масов обществен транспорт.
Дейност 2.1.1 - Пълна подмяна на подвижния състав на електротранспорта:
-закупуване на 10 нови тролейбуси.
-закупуване на обслужваща техника: влекач и авариен автомобил.

Което ще рече, че до 2025-та не се предвижда закупуване на повече нови тролеи, освен тези 10, които са упоменати. Заедно със сегашните 40 Шкоди, ще станат общо 50 нови возила.

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5513
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1172 on: 06.02.2016, 19:59:20 »
По мои сметки най-малко 10 ЗиУта ще останат след доставката на новите тролейбуси. По-назад беше писано, че 20 са в движение и още 20 са "консервирани" и чакат пускането на новите линии, така че с още 10 тролея пълната подмяна на автопарка ми се струва невъзможна.

Иначе съм изненадан, че в момента смогват да покрият всички линии само със Шкодите, тъй като голяма част от маршрутите трябва да се минават на дизел

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1173 on: 06.02.2016, 21:05:15 »
Иха, страхотни снимки. По какъв повод е правена фотосесията?

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Плевен
« Reply #1174 on: 06.02.2016, 23:49:48 »
До колкото разбрах е само с цел представяне на тролейбусите за Плевен, най-вероятно малко реклама за новите купувачи на Шкода 26 ТР.

Offline tabacoff

  • Писател
  • **
  • Posts: 48
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1175 on: 12.02.2016, 01:43:18 »
По мои сметки най-малко 10 ЗиУта ще останат след доставката на новите тролейбуси. По-назад беше писано, че 20 са в движение и още 20 са "консервирани" и чакат пускането на новите линии, така че с още 10 тролея пълната подмяна на автопарка ми се струва невъзможна.

Иначе съм изненадан, че в момента смогват да покрият всички линии само със Шкодите, тъй като голяма част от маршрутите трябва да се минават на дизел
Наистина е интересно това. Де факто са временно закрити само комбинираните 57, 93 и 97. Но там, предполагам, се движи само по една кола, тъй като са на интервал повече от 60 минути. Може би шкодите се експлоатират нон-стоп, възможно е и интервалите за почивка на крайните спирки да са съкратени? Това може да каже някой тролейбусен шофьор. Иначе - да, 20 ЗИУ-та се движеха допреди това, поне така беше казал Несторов, като в същото интервю твърдеше, че след пускането на новите линии ще бъдат пуснати в движение още 5 тролея от консервираните.

Offline mi4omi

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 70
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1176 on: 12.02.2016, 14:08:36 »
Може ли някой градски ) да каже каква ще е схемата на КМ на кръстовищата на "Трети март"и "Хр.Ботев","Хр.Ботев" и "Сан Стефано" и "Сан Стефано" и "Ст.Заимов"?

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5513
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1177 on: 12.02.2016, 22:21:42 »
В началото на месеца имах работа в Плевен и междувременно направих малко снимки. На последните три съм снимал новите придобивки на Импорт-Експорт-  О405ци в отлично състояние, с климатик и изключително удобни седалки, доставени в края на 2015-та от Падерборн. Добро впечатление ми направи, че Исузутата вече не се движат по 1-цата и билетчето все още е по 0.8 лв. По линията върви едната нова О405ца + един ВанХол, който също е доставен наскоро и е в добро състояние.
Струва ми се, че ако интервалът на автобусите се сгъсти (най-вече на 1-цата, примерно вместо на половин час да се движи на 10-15 мин.) доста пътници ще предпочетат автобусния транспорт вместо тролейбусния, предвид безумното увеличение на цената на билета миналата година. Още не мога да проумея как с нови тролеи, които имат много по-малък разход от ЗиУтата и такива кратки разстояния дерат кожите на хората, вземайки им по левче. На същата цена в София и Варна можеш да пътуваш по 15 км. в едната посока. Друг голям минус на тролейбусния транспорт е, че няма дневни карти и трябва на всяко пътуване да даваш левче-кефче ако не се обвържеш с месечна карта.
« Last Edit: 06.08.2016, 18:01:03 by transtriumf »

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline pleven_dge

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 73
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1178 on: 12.02.2016, 22:52:27 »
В началото на месеца имах работа в Плевен и междувременно направих малко снимки. На последните три съм снимал новите придобивки на Импорт-Експорт-  О405ци в отлично състояние, с климатик и изключително удобни седалки, доставени в края на 2015-та от Падерборн. Добро впечатление ми направи, Исузутата вече не се движат по 1-цата и билетчето все още е по 0.8 лв. По линията върви едната нова О405ца + един ВанХол, който също е доставен наскоро и е в добро състояние.
Струва ми се, че ако интервалът на автобусите се сгъсти (най-вече на 1-цата, примерно вместо на половин час да се движи на 10-15 мин.) доста пътници ще предпочетат автобусния транспорт вместо тролейбусния, предвид безумното увеличение на цената на билета миналата година. Още не мога да проумея как с нови тролеи, които имат много по-малък разход от ЗиУтата и такива кратки разстояния дерат кожите на хората, вземайки им по левче. На същата цена в София и Варна можеш да пътуваш по 15 км. в едната посока. Друг голям минус на тролейбусния транспорт е, че няма дневни карти и трябва на всяко пътуване да даваш левче-кефче ако не се обвържеш с месечна карта.
Според мен проблема в цената е там, че като са нови тролеите, застраховките и данъците им скачат до небето, а субсидията на километър не се променя, като добавим и нафтата, нещата горе-долу се връзват.
Зиу 9

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5513
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1179 on: 12.02.2016, 23:06:13 »
Има нещо такова, освен това трябва да плащат и Каско. Но от гледна точка на пътник стигнах до извода, че ако пътувам с още един или двама души от Стогрозия до ЖП гарата ми излиза по евтино да отида с такси, отколкото с тролей. :crazy: Знаейки, че няма да се блъскам с още 50 човека и ще стигна два пъти по-бързо се подразбира кой вид превоз ще избера. Това дава почва за развитие на т.нар. "копърки" (до болка познати във Варна), които ще обират хората от спирките и ще возят на още по-ниски цени от редовните таксита.
« Last Edit: 12.02.2016, 23:11:47 by transtriumf »

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.