Author Topic: Плевен  (Read 629806 times)

Offline ZiU-682 Forever

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 109
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1480 on: 22.04.2017, 21:05:58 »
Специални благодарности за ватмана и кондуктора, затова че ми позволиха да снимам тази носталгична сцена.
За екологичен и надежден градски транспорт !

Offline BOBI MW

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 206
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1481 on: 24.04.2017, 14:09:59 »
Най-хубаво щеше да е да се запази 101 като първият тролей.  Но все пак още имат 112, най-старият към момента.
.
101 и 112 са от една партида произведени,защото 101 е със заводски номер 1152,а 112 е с заводски номер 1160.Разликата е че той е пристигнал два месеца по късно.Най трудната и пипкава реставрация е на шофьорската кабина всичко да се възстанови както е излязъл от завода е до колкото може да се направи.

Offline tabacoff

  • Писател
  • **
  • Posts: 48
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1482 on: 27.04.2017, 13:35:19 »
След въвеждане на електронна система за таксуване на пътниците по проектароекта „Интегриран градски транспорт на Плевен 2“ се предвижда да се въведе и таксуване по време с възможност за смяна между различните линии. Информацията е от интервю на служител от Община Плевен, занимаващ се с европейски проекти. За съжаление не мога да открия статията. :blush:
Същото предложение написах в коментар преди месец под пост на кмета във фейсбук (темата беше пак за втория етап на проекта "Интегриран градски транспорт"), като дадох пример други градове, напр. София. Той ми отговори, че не е Тодор Живков, та да разбира от всичко :D :D :D и че шефът на "Тролейбусен транспорт" сигурно ще предложи някакви по-гъвкави схеми за заплащане, ако са изгодни за фирмата. Е, хубавото е, че и в общината има хора, които мислят в тази посока, а не се кара по инерция.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1483 on: 27.04.2017, 14:31:52 »
Не съм много сигурен дали и за Плевен би важало като логика, но може би "ДА", но сякаш е по-важно да има дневна абонаментна карта, отколкото гъвкав билет. Не, че гъвкавия билет не е важен в някои случаи, но то е ако имаш 1-2 пътувания с през деня с прекачване за кратко време. В София например няма никаква нужда от гъвкав билет щото с дневна картаот 4 лв., която се продава от Лафки, РЕП-ове и кой ли не можеш да пътуваш 24 часа колкото си искаш. Гъвкавия билет е изгоден примерно да отидеш в обедната почивка да си купиш една пица или джоб на 1 км. разстояние или до някоя банка (ако не случиш на опашка) и да св върнеш на работа (или вкъщи). Така, че може би трябва да има дневна карта като по-важно изискване от хората.
Украйна, победа!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1484 on: 28.04.2017, 08:41:11 »
Не виждам какво пречи да има примерно абонаментна карта за 24 часа за всички лини и билет за 60 минути с прекачвания едновременно. Едното не пречи на другото, Плевен не е много голям град и доколкото видях разписанието няма тролейбусна линия с курс над 40 минути в посока и билет над 60 минути не е нужен може би е достатъчен такъв за 45. :rolleyes:
« Last Edit: 28.04.2017, 10:03:16 by V.Peichev »

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1485 on: 28.04.2017, 10:29:46 »
Пречи това, че решенията за общински предприятия ги вземат разни псевдо специалисти в някои градове с псевдо-бизнес разбирания. Не казвам, че са такива в Плевен щото не съм чел протоколи от комисии. Обаче съм го виждал на протокол от заседание в транспортна комисия във Варна при едни обсъждания. Криворазбрания бизнес интерес си "мисли", че броя на линиите, които някой ппътник би използвал е свързан с поемане на някакъв разход от транспортната фирма. А това е алогично в общи линии. Т.е. искам да кажа, че дали ще ползваш в рамките на 1 час две линии за 1 лв е пропорционално да ползваш за 4 лв N брой линии. Или примерно илюзорното съществуване на карта за 1 линия не води до по-голям разход, даже смея да твърдя напротив от използването на няколко линии. Даже смея да твърдя, че е вредно да се насърчава използването за цял месец на една линия. Хората не са будали и ще си купят при дублиране на линиите карта за най-натоварената линия, защото обикновено тя е най-начесто. Така изкуствено се променя баланса и тя става още по-претоварена, а другите биха били празни. Затова даването на максимална свобода в броя на линиите, които могат да се използват за определено време смея да си мисля,че е по-скоро полезно!
Да не говорим за криворазбраното изчисляване на себестойността на картатам че може да води в различните градове до комични сметки - така например да излезе, че картата за един тролейбус по една линия да е съизмерима по цена с картата за метро в София дето струва стотици милиони.
Украйна, победа!

Offline tabacoff

  • Писател
  • **
  • Posts: 48
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1486 on: 12.05.2017, 01:03:45 »
Пречи това, че решенията за общински предприятия ги вземат разни псевдо специалисти в някои градове с псевдо-бизнес разбирания. Не казвам, че са такива в Плевен щото не съм чел протоколи от комисии. Обаче съм го виждал на протокол от заседание в транспортна комисия във Варна при едни обсъждания. Криворазбрания бизнес интерес си "мисли", че броя на линиите, които някой ппътник би използвал е свързан с поемане на някакъв разход от транспортната фирма. А това е алогично в общи линии. Т.е. искам да кажа, че дали ще ползваш в рамките на 1 час две линии за 1 лв е пропорционално да ползваш за 4 лв N брой линии. Или примерно илюзорното съществуване на карта за 1 линия не води до по-голям разход, даже смея да твърдя напротив от използването на няколко линии. Даже смея да твърдя, че е вредно да се насърчава използването за цял месец на една линия. Хората не са будали и ще си купят при дублиране на линиите карта за най-натоварената линия, защото обикновено тя е най-начесто. Така изкуствено се променя баланса и тя става още по-претоварена, а другите биха били празни. Затова даването на максимална свобода в броя на линиите, които могат да се използват за определено време смея да си мисля,че е по-скоро полезно!
Да не говорим за криворазбраното изчисляване на себестойността на картатам че може да води в различните градове до комични сметки - така например да излезе, че картата за един тролейбус по една линия да е съизмерима по цена с картата за метро в София дето струва стотици милиони.
Да! Затова по някои линии возилата вървят почти, а в някои моменти - даже напарво празни. Ако, обаче, мога да използвам билет с едно прекачване, който да е малко по-скъм от еднократния билет, транспортната фирма само ще спечели. Например, от Кауфланд до 9-ти квартал. За да се прибера с транспорт оттам, трябва да ползвам две превозни средства със смяна - първо за 4 спирки, а после за още 2, и да дам 2 лв. Затова и не ползвам никакъв транспорт в такива случаи. Тролеите, обаче, с мен или без мен, си се движат. Което означава, че за тях това е пропусната полза, т.е. загуба. По същия начин стоят и нещата по много други маршрути, напр. Дружба - 9-ти квартал, Военна болница - 9-ти квартал, Моста - Дружба и т.н. Между жк Кайлъка и жп гара също вече няма пряка връзка след спирането на маршрутките. А разкриването на огромен брой линии, с цел непременно да има връзка между всички точки на града, би било безсмислено и нерентабилно. Повечето от тези линии ще се ползват от пътници, които ще се броят на пръсти. Случвало ми се е да пътувам вечер по линия 44 съвсем сам. Комбинираният билет при всички случаи би привлякъл повече пътници, които при сегашното положение или предпочитат да изминат част от разстоянието пеш, или да хванат такси. Така и второстепенните линии ще станат по-атрактивни.

Offline Acrosstheocean

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 82
  • Любител на тролейбусния транспорт!
    • View Profile
    • Фейсбук профил:
Re: Плевен
« Reply #1487 on: 03.06.2017, 19:40:44 »
Малко снимки от днес (03.06.2017)













Offline BOBI MW

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 206
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1488 on: 23.06.2017, 09:12:28 »
Аз се надявам 112 да запазят, той е последното останало ЗИУ от първата доставка за Плевен през 1985г. Яд ме е, че преди две години пратиха на вторични 101, първото ЗИУ, доставено в Плевен.
Освен София,която ще реставрира и пуска в движение исторически тролейбуси в Плевен също ще се запази един тролейбус.Тъй като много е писано тук да се запази 112 като експонат за ваша радост той е избран да остане.Въпреки че има много работа по него с усилията на фирмата той ще бъде до колкото е възможно в заводския си вид.Благодарение на управителя и Плевен ще си има един исторически тролейбус.А за 101 той беше в много лошо техническо състояние,но за да не правим грешката пак 112 е налице и със всичките си усилия ще се опитаме да го върнем към нов живот.И пак ще спомена,че 101 и 112 са произведени през един и същи месец и година така че за 9 дена разлика между двата няма да правим проблем.

Offline ZIU682

  • Писател
  • **
  • Posts: 43
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1489 on: 26.06.2017, 07:49:50 »
Дали имате спомен каква беше първата разцветка на 112?
От 101 до 105 със сигурност бяха с виненочервен основен цвят, бяло около фаровете, бяла броня и бяло от прозорците нагоре, включително тавана.
Без да съм сигурен, мисля, че 112 беше с бял основен цвят, включително бяло около фаровете, бяла броня, малки червени кантове под прозорците и над бронята  червен таван.

Ето това е снимка на 111, предполагам, че 112 е бил същияТ:


Източник: http://www.freewebs.com/pleven-trolley/apps/photos/photo?photoid=63051603

А така изглеждаха първите 5 (101-105):


Източник: http://www.freewebs.com/pleven-trolley/apps/photos/photo?photoid=63048608

При самия пуск на тролеите бяха 5 червени (101-105) и 1 бял (106). След това идваха и в двата варианта до 150, но не съм сигурен кой как беше. След 151 всички бяха с основен бял цвят, бяло около фаровете и един малко по-голям червен кант под прозорците. След 151 идваха със стълба отзад, а по-старите до 150 бяха с изваждащи се малки стълбички отсрани. Другата малка разлика на всички след 151 бяха малко по-различните задни стопове, които включваха и светлоотразител отдолу.  Останалите особености и разлики, които си спомням са лампериите вътре в салона - първите, които дойдоха през 1985 г. бяха кафеникави, след това малко по-червеникави, а след 151 светли. Разлика имаше и в подовата настилка в салона. Не знам дали ще се стига до всички тези подробности при реставрацията, но идеята да се възстанови 112 много ме зарадва :-)   
   

   
« Last Edit: 29.06.2017, 17:15:45 by difian »

Offline BOBI MW

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 206
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1490 on: 26.06.2017, 17:20:42 »
Цветът на 112 е :червено,слонова кост,червено с червен таван.Под купола на радиореакторите се вижда оригиналният червен цвят.Ламперията в салона е кафеникава по тъмна от махагон.Подовата настилка ако съдим в кабината е зеленикав балатум.Стълбичките са отстрани зад задната врата.И нещо любопитно една пратка тролейбуси произведени през 1986 няма наличната блокировка на вратите тоест с отворени врати не може да потегли тролейбусът.А през 1988г тролейбусите пристигнаха с два типа тягови двигателя 110 и 170 киловата.

Offline ZiU-682 Forever

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 109
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1491 on: 27.06.2017, 23:22:43 »
Чудесна новина, Боби ! Сигурен съм, че и ти имаш заслуга това да се случи.

Да са живи и здрави всички от Тролейбусен Транспорт - Плевен!

Само да стане, ще идват хора и от България, и от чужбина да снимат и да се возят на нашият исторически тролейбус.

Качвам една снимка от моята неопитна фотографска младост.
За екологичен и надежден градски транспорт !

Offline ZIU682

  • Писател
  • **
  • Posts: 43
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1492 on: 29.06.2017, 09:32:21 »
Дано заводът производител (днес Тролца) да може да достави оригинални уплътнения, лайсни и други подобни детайли като емблеми, които ще направят въстановката много по-впечатляваща. Ако се намерят и или поръчат и старите табели, включително тези дългите които стояха над предните стъкла и отстрани между първата и втората врата.

Преди години бях в тролейбусния музей в Sandtoft, Англия. Там освен перфектните възстановки, при това на екземпляри от 50-те 60-те, даваха на пътниците в музея стари автентични билети, водачът беше облечен в униформа на Градския транспорт на Лондон от 50-те, рекламите на тролейбуса, табелите и всичко си беше както е било. Точно когато бях тям докараха един троелей от 80-те от Лимож, Франция. Беше в много по-лошо състояние от 112. Интересното е, че хората, които работят по възстановките бяха доброволци и правеха това без пари в свободното си време и бяха истински ентусиасти. Изобщо целият музей се поддържа от любители. Споням си, че предлагаха музея и за сватби и от това събираха част от необходимите пари.             

Offline BOBI MW

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 206
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1493 on: 29.06.2017, 18:47:33 »
Дано заводът производител (днес Тролца) да може да достави оригинални уплътнения, лайсни и други подобни детайли като емблеми, които ще направят въстановката много по-впечатляваща. Ако се намерят и или поръчат и старите табели, включително тези дългите които стояха над предните стъкла и отстрани между първата и втората врата.
Предимството е,че на 112 му стои заводската табелка която е все още е няма снимана,но мога да покажа на 101 която е същата като на 112 като разликата е само в номера на рамата http://transphoto.ru/photo/356985/ .Другото е че емблемата на завода също може да се намери и монтира което не е проблем.Упътване също е лесна работа http://transphoto.ru/photo/1022872/ .Възможно е и да има запазени някъде някоя стара табела,но ще направим и някоя нова дори и с някой надпис от порядъка "Екскурзия" или "Служебен" като за тази цел ще се възстановим и маршрутните стъкла отпред и отзад.Единственото трудно е както спомена ти са лайсните в салона и вънка по шасито,както и реставрацията на шофьорската кабина да се направи уюта на работа както е било през 1985г.

Offline ZIU682

  • Писател
  • **
  • Posts: 43
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1494 on: 03.07.2017, 13:40:41 »
https://www.youtube.com/watch?v=XhFmAhnMJAg


Ето един почти перфектно реставриран Зиу 682 от 1984 година в Гданск, Полша. Същата разцветка като първите 5 тролейбуса в Плевен. Разликите от оригинала са минимални: Черните рингове на фаровете (в оригинала са хромови), бялото около задните стопове (в оригинала е червено), макарите са по-съвременни от оригинала (онези бяха по-затворени, обли, с емблемата на ЗиУ) , черните джанти (без да съм 100% сигурен мисля, че бяха бели) и уплътненията на отваряемите прозорци на салона.  Така или иначе е перфектна работа. истинска радост за окото 
« Last Edit: 03.07.2017, 13:45:07 by ZIU682 »

Offline ZIU682

  • Писател
  • **
  • Posts: 43
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1495 on: 14.07.2017, 11:39:00 »
Сега разгледах серийните номера на първите Зиу-та в Плевен (респективно в България) и се оказва, че най-старият е този, записан с инвентарен номер 104 в Плевен. Според руския сайт трансфото тролейбусът е все още "жив" и се намира във Враца с инвентарен номер 121. Нека хората във Враца кажат в какво състояние е тролейбусът и дали действително е все още там?

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 800
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1496 on: 15.07.2017, 11:03:53 »
121 все още е жив, да, но не се движи. Шофьорът му беше болнични, а след това не знам каква е причината за престоя му в депото, ще попитам. Но е здрав и цял.

Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk


Offline svilata

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 147
    • View Profile
    • http://trolei.pleven.bg/
Re: Плевен
« Reply #1497 on: 28.07.2017, 00:09:55 »
Приеха промени в Общинската транспортна схема

   Общински съвет - Плевен гласува промяна в Общинската транспортна схема. Вносител на предложението бе председателят на местния парламент Мартин Митев във връзка с писмо, постъпило от управителя на „Тролейбусен транспорт“ ЕООД.

След 7-8 месечна работа по новата транспортна схема и включените в нея нови тролейбусни разписания са установени пропуски, които засягат комфорта и качеството на предлаганата транспортна услуга. В тази връзка съветниците утвърдиха празнични и делнични маршрутни разписания за тролейбусния транспорт, които влизат в сила от 1 септември.
 Гласуваните промени касаят часовото разписание на тролеите - оптимизират се курсовете по тролейбусните линии за определени часови зони на деня.
Част от настоящото решение на Общинския съвет са съответните разписания - празнични и делнични, за всяка една от тролейбусните линии в Плевен.

източник: радио "Плевен"

Offline Acrosstheocean

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 82
  • Любител на тролейбусния транспорт!
    • View Profile
    • Фейсбук профил:
Re: Плевен
« Reply #1498 on: 28.07.2017, 15:42:18 »
Приеха промени в Общинската транспортна схема

   Общински съвет - Плевен гласува промяна в Общинската транспортна схема. Вносител на предложението бе председателят на местния парламент Мартин Митев във връзка с писмо, постъпило от управителя на „Тролейбусен транспорт“ ЕООД.

След 7-8 месечна работа по новата транспортна схема и включените в нея нови тролейбусни разписания са установени пропуски, които засягат комфорта и качеството на предлаганата транспортна услуга. В тази връзка съветниците утвърдиха празнични и делнични маршрутни разписания за тролейбусния транспорт, които влизат в сила от 1 септември.
 Гласуваните промени касаят часовото разписание на тролеите - оптимизират се курсовете по тролейбусните линии за определени часови зони на деня.
Част от настоящото решение на Общинския съвет са съответните разписания - празнични и делнични, за всяка една от тролейбусните линии в Плевен.

източник: радио "Плевен"

А какви точно са променените разписания никъде не пише. Ще се радвам ако някой сподели повече информация :)

Offline pesho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1097
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1499 on: 01.08.2017, 01:28:08 »
Търсят доставчик за внедряване на електронна система за таксуване в градския транспорт на Плевен
http://infrastructure.bg/news/2017/06/12/2987323_tursiat_dostavchik_za_vnedriavane_na_elektronna/
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!