Извинявам се, ама някои със свободна си интерпретация на събития и факти допринасят за допълнителното неразбиране! Все едно когато подчиненото изречение е пред главното, да му се придава водеща роля, само защото е отпред.
Същото е и тук – преди масовата електрификация е можело да има такъв транспорт, фактът че градът е едва VII- и по големина, а фактически е можело да е III- ти в това отношение (дори преди Варна). Но така наречените ''хард лайнери'' в партията (които между другото ги има навсякъде) не позволяват, всъщност забавят строителството на ВКМ, което води до изкривяване на цялата фактология в представите на широката маса – тоест до момента в който от III -я до VI- я (без V -я) по големина градове не бъдат подготвени. Така реално без наличната ВКМ е било невъзможно да се случи останалото (подаръкът за който говорим), а той е бил в готовност, още преди ред събития.
Като допълнение: В онези години Варна е минавала реално за втората столица – как да обясним тогава на жителите й, че при тях няма тролейбуси, а другаде има – независимо вече защо и как! Така е било тогава, както е сега тук – неудобните за деня факти, просто се игнорират! А ''масовото съзнание'' е готово да изкриви всичко!
Още един факт е обаче и че Плевен от окръжен град, за кратко отстъпва ролята на Ловеч (след териториална реформа, вече като области), точно по време е и тази масовата електрификация – така че нека не дрънкаме примери за някаква водеща роля сред останалите градове! – дори да мислим, че Варна е отмъкнала някакви Шкодите предназначени за тук! Или че само тук е имало водещи индустриални предприятия.
Цитирайки поста на zirka от миналата година, бих се радвал да възобновя дискусията относно ранните години на тролейбусния транспорт в Плевен и България като цяло. В приложената статия от вестник "Транспортен глас" има пасаж, който дава основание да се твърди, че индустриалната база на града е имала важна роля за развитието на тролейбусната система. Това, разбира се, не означава автоматично, че Плеевен е бил водещ сред останалите градове в това отношение, както и zirka посочва.
В статията също се споменава за постановление на министерския съвет от 1984 за ускорено развитие на електротраспорта. Знае ли някой подробности за него и реалното му изпълнение? Каква точно е била причината електротраспортът да "расте като "подхвърлено дете" между грижите на ОбНС и автокомбината"? Навярно не само в Плевен се е проявил този проблем.