Author Topic: Плевен  (Read 629777 times)

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1540 on: 08.01.2018, 20:32:37 »
Ако разликата от 54 до 70 ти се струва голяма, то какво да кажем за разликата от 80 до 105 в София. И то без да броим бракуваните Кобри и МАНовете, които не са в движение.
« Last Edit: 08.01.2018, 22:36:43 by Sofia »

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 492
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1541 on: 08.01.2018, 21:22:08 »
Ако разликата от 54 до 70 ти се струва голяма, то какво да кажем за разликата от 80 до 105 в София.

Не му е тук мястото, но в този ред на мисли да попитам- Нима столична община повече няма намерение да инвестира в нов подвижен състав, след като в медийното пространство упорито се тиражира за нови трамваи и електробуси?

Offline BOBI MW

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 206
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1542 on: 09.01.2018, 16:54:15 »
Разумно би било да консервират и ползват при нужда наличните 20 ЗиУ, които са в движение. Но при всички случаи си трябват  още бройки нови. Просто разликата от 54 до 70 е твърде голяма, дори без да се взема предвид извършеното и евентуалното бъдещо разширение на мрежата.
След доставката на новите тролейбуси старите ще бъдат спрени от движение и вероятно до края на годината ще се обяви търг за продажбата им като старо желязо.И другото и да останат консервирани и да седят в бойна готовност пътниците за 2-3 години толкова глезени са станали че гаранция ще има оплаквания защо се движат.Там са лишени от климатици лятото,от лелката да съобщава спирките и това че има стъпала и трудно може да качват севъзможни огромни багажи и да надничат шофьора дали яде по време на движение и каква музика е пуснал.Единствено ще останат две ЗиУ-та;учебният 124 и музейният 112 който да напомня  на носталгичните граждани какви  тролейбуси 30 години са обслужвали Плевен

Offline ZiU-682 Forever

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 109
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1543 on: 10.01.2018, 13:48:33 »

Не може ли да се оставят няколко стари тролейбуса за резерв, поне да покриват работничеките линии рано сутрин, ако се случи нещо лошо с новите?

Ако хората бързат за работа, едва ли ще придирят толкова много. Също така по линийте 6, 12, 13, 14 и 15 рядко има детски колички и големи багажи.

Старата българска поговорка гласи "Три пъти мери и един път режи".

Снимките са от http://www.freewebs.com/pleven-trolley/history.htm, http://posredniknews.com/site/vodeshti/127-nai-vazhnoto/56348-foto-katastrofa-blokira-chast-ot-bul-hristo-botev-postradala-e-patnichka-v-troleya и http://www.czechjournal.cz/trolley-bus-accident-leaves-13-injured/
За екологичен и надежден градски транспорт !

Offline ZiU-682 Forever

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 109
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1544 on: 10.01.2018, 13:58:38 »
Никой не иска да се случват лоши неща, но е добре да имаме План Б за всеки случай.

За екологичен и надежден градски транспорт !

Offline ZiU-682 Forever

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 109
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1545 on: 10.01.2018, 14:21:52 »
Доколкото знам, договорът за новите тролейбуси забранява рекламите по тях през първите пет години.

Това би означавало сериозна загуба на приходи за Тролейбусен Транспорт - Плевен след спирането на старите тролейбуси.

Не е ли възможно резервените тролейбуси да се предложат за реклама както досега?

Евтината опция би била те да са паркирани на Моста, Момин Геран, ЛВТ, ЖП Гара и други крайни спирки, където няма да пречат на движението, а по-скъпата - да се движат без пътници както специализираните камиончета за реклами.
За екологичен и надежден градски транспорт !

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2441
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1546 on: 11.01.2018, 05:23:09 »
И тук не виждам различен сблъсък на мнения между мислещите в 21-ви век и сантименталните любители на ЗиУ... Колкото и да са ми интересни такива машини, според мен трябва даже да се забрани ползването им в редовна експлоатация. Това са експонати, от които може един да остане, но максимално качествено реставриран, който да се ползва за атракцион с или без повод.
Иначе София и Плевен не може да се сравняват, защото в София се прави яко разреждане на разписанията заради метрото.
Предполагам в Плевен тролейбусите се движат с по-кратко разстояние между курсовете заради сменената контактна мрежа. И така с 54 тролея ще се свърши работата на 70. Но определено не е лошо да се разровят за някоя европрограма и подобни истории за още 10на бройки.

Offline ZiU-682 Forever

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 109
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1547 on: 11.01.2018, 18:40:19 »
dj_the_bus,

Ако някога ти се наложи да чакаш 20 минути за тролей в Плевен през януари ще разбереш каква е разликата между 54 и 70.

В момента, новите тролейбуси се движат почти на максимален капацитет. На повечето от Шкодите работят по 3 ватмана, за да може тролейте да се използват максимално по време на гаранционния срок.

Рано или късно ще дойде времето за планови и непланови ремонти. Ако няма стари тролейбуси за резерв, това неизбежно ще означава дупки в разписанието. И най-тежко ще е по време на пиковите часове, когато тролейбусите ще са препълнени.

Вярно е, че тролейте се движат по-бързо заради модернизираната контактна мрежа, но пък имаме новоизградени отсечки...

Относно европрограмите, вероятно си чувал за Брекзит. Съвсем не е сигурно, че без вноската на Великобритания, Европейският Съюз ще има желание и възможност да раздава срещу минимална сума тролейбуси както досега.

За екологичен и надежден градски транспорт !

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2441
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1548 on: 11.01.2018, 20:30:20 »
Но честно казано предпочитам нови тролейбуси да се купят отколкото на старите баби да слагат нови рокли!!! И да се чудим сега как да се навиваме по детски надявайки се нещо с новите машини да се обърка че да има повече стари...
В Плевен тролей не съм чакал повече от 10на минути. От години насам тролеите там са супер начесто по основните линии. За новоизградените отсечки- до колкото виждам не са променили бройката линии и бройките коли. Ако има някой достъп до наряда ще е от полза да пусне снимки на стар колкото да се видят бройките и разпределенията на колите. След подробно разглеждане на разписанията според мен в момента тролеите са най-много 45 графика. Ако изцуцат пари за 6 броя 10-15 годишни Skoda 24Tr за оборотни ще им е достатъчно спокойно.

Явно че си тролей-маниак, но не се усещаш, че множественото число на тролей е тролеИ. А тези дето ги карат- те са си шофьори.

Offline ZiU-682 Forever

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 109
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1549 on: 12.01.2018, 01:36:48 »
dj_the_bus,

Но честно казано предпочитам нови тролейбуси да се купят отколкото на старите баби да слагат нови рокли!!!

Колкото и да съм емоционално привързан към старите тролейбуси, ако Европейският Съюз ни беше дал 70 нови тролея щях да си мълча.

И да се чудим сега как да се навиваме по детски надявайки се нещо с новите машини да се обърка че да има повече стари...

Никой не се надява да има катастрофи, пожари и прочие трагични събития в Плевен, най-малкото защото аз и мойте роднини се возим повече на новите отколкото на старите. Обаче, да се отрича нещастния опит на тези около нас е грешка.

Това е все едно човек да не си слага колан като кара, защото не иска да катастрофира.

Или да не си прави медицинска застраховка когато пътува в чужбина, защото иска само да се забавлява, а не да ходи по болници.

Използвах много пъти думата Резерв и ще я повторя. Нека новите 54 тролея да поемат всички линии, но да запазим и старите за всеки случай.


Нека си пожелаем през следващите 25 години на новите 54 тролея да не се случи нищо лошо.

Всеки сам да си прецени доколко това е реалистично.


Не знам доколко може да разчитаме на Европейския Съюз да продължи да подкрепя Тролейбусния Транспорт в Плевен и другите големи градове. Възможно е, но не е сигурно.

Аз имам много нещастен опит със Съветския Съюз, който беше обещал четвърта подстанция на Плевен...

Преди това Третият Райх успял да достави само два от обещаните MANове за Горнобанската тролейбусна линия.

И Италианското Кралство не ни е доставило всичките поръчани мотриси Fiat...



В Плевен тролей не съм чакал повече от 10на минути. От години насам тролеите там са супер начесто по основните линии.

Това е защото не ти се е налагало да чакаш 31 за Втора Клинична База...

Освен това в момента все още се движат 20 от старите тролейбуси.

https://plevendnes.com/oshte-14-novi-troleya-idvat-prez-lyatoto-na-2018/

В момента положението е добро (освен по линия 31), и сигурно ще остане добро в близко бъдеще, но плановите ремонти са абсолютно неизбежни.

Именно тогава няколко резервни ЗиУ биха били много полезни.

За новоизградените отсечки- до колкото виждам не са променили бройката линии и бройките коли.

Точно така - имаме близо 12 километра разширение на мрежата и приблизително същия номер тролейбуси както преди разширението. Какво означава това за интервалите?


Ако има някой достъп до наряда ще е от полза да пусне снимки на стар колкото да се видят бройките и разпределенията на колите.
 
http://www.freewebs.com/pleven-trolley - източникът на прикачената снимка

След подробно разглеждане на разписанията според мен в момента тролеите са най-много 45 графика. Ако изцуцат пари за 6 броя 10-15 годишни Skoda 24Tr за оборотни ще им е достатъчно спокойно.

Хората от Враца и Сливен дали използват 30 годишни тролейбуси от сантиментални причини или не могат да си позволят дори и на цената за скрап Варненски Шкоди или Софийски Икаруси?


Явно че си тролей-маниак, но не се усещаш, че множественото число на тролей е тролеИ. А тези дето ги карат- те са си шофьори.

Когато се появиха тролеите в Плевен през 1985, тролейбусните шофьори се наричаха ватмани. А в по-нови времена, това е терминът използван от Дарик радио:

https://dariknews.bg/regioni/pleven/prebiha-vatman-i-konduktorka-v-plevenski-trolej-2020892

https://dariknews.bg/regioni/pleven/vatman-zadyrzha-nagyl-kradec-dokato-obiral-troleq-na-kojto-raboti-1250798

А също и вестник 24 Часа:

https://www.24chasa.bg/Article/524606

Що се отнася до правописните грешки, виновен съм.

В Библията е казано „...който е без грях, нека хвърли пръв камък...
Йоан 8:7
За екологичен и надежден градски транспорт !

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 492
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1550 on: 12.01.2018, 11:21:08 »
И с праг от 54 тролея все някак ще се оправят- това ще бъде временно. Да му мислят останалите градове, където положението с тролейбусния транспорт (ще) доведе до неизбежни и катастрофални проблеми. Плевен си остава лидер с напълно качествено електрифициран транспорт и брой линии на глава от населението, като превъзхожда градове не само тук България, но и в западна Европа, че и в САЩ.

Offline Acrosstheocean

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 82
  • Любител на тролейбусния транспорт!
    • View Profile
    • Фейсбук профил:
Re: Плевен
« Reply #1551 on: 23.02.2018, 13:37:38 »
Quote
В Плевен пускат тролейбус по маршрута на сегашната автобусна линия №1

Тролейбус ще се движи по маршрута на сегашната автобусна линия №1, изменението влиза в сила от 10 април 2018 г. Това решиха съветниците на редовното заседание на Общинския съвет, предложението беше внесено от Председателя Мартин Митев. Причината е изтичане на договора на обслужващата в момента линията фирма.
С решението се открива тролейбусна линия №1 жк „Сторгозия” – Втора клинична база с маршрут: жк „Сторгозия” бл. 51, жк „Сторгозия” бл. 5, Пазара, Жп гара, Дом на книгата, ПГ по облекло и текстил, Община Плевен, Регионален исторически музей, Читалище „Извор”, ул. „Хаджи Димитър” /магазин „Лайф”/, Македонска чешма, Учебна база „Христо Ботев”, ІІ Клинична база – Учебна база „Христо Ботев”, Македонска чешма, ул. „Хаджи Димитър” /магазин „Лайф”/, Читалище „Извор”, Регионален исторически музей, Община Плевен, ПГ по облекло и текстил, Дом на книгата, Жп гара, Пазара, жк „Сторгозия” 1, жк „Сторгозия” бл. 61, ПГ по транспорт, жк „Сторгозия” бл. 51. Изпълнението на тролейбусна линия № 1 се възлага на „Тролейбусен транспорт” ЕООД – гр. Плевен. С нови маршрутни разписания – делнични и празнични, ще е и тролейбусна линия № 31.
Със същото решение на Общинския съвет се утвърждава частична промяна и на разписанието на автобусната линия Плевен – Николаево. Промяната се налага след постъпило искане от Ирена Чуховска, директор на ОУ „Христо Ботев”, с. Николаево, във връзка с придвижването на учители и на учениците от съседното с. Ралево. Промяната влиза в сила от датата на приемане на решението.

ИЗТОЧНИК



Offline GANZ

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1233
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1552 on: 23.02.2018, 14:02:10 »
Ще се изгражда ли допълнително контактна мрежа или вече има такава изградена?

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1553 on: 23.02.2018, 14:24:46 »
Не, няма да се изгражда.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Acrosstheocean

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 82
  • Любител на тролейбусния транспорт!
    • View Profile
    • Фейсбук профил:
Re: Плевен
« Reply #1554 on: 23.02.2018, 17:16:01 »
Ще се изгражда ли допълнително контактна мрежа или вече има такава изградена?

Вече има изградена :)

Offline svilata

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 147
    • View Profile
    • http://trolei.pleven.bg/
Re: Плевен
« Reply #1555 on: 23.02.2018, 17:31:58 »
Quote
В Плевен пускат тролейбус по маршрута на сегашната автобусна линия №1

Тролейбус ще се движи по маршрута на сегашната автобусна линия №1, изменението влиза в сила от 10 април 2018 г. Това решиха съветниците на редовното заседание на Общинския съвет, предложението беше внесено от Председателя Мартин Митев. Причината е изтичане на договора на обслужващата в момента линията фирма.
С решението се открива тролейбусна линия №1 жк „Сторгозия” – Втора клинична база с маршрут: жк „Сторгозия” бл. 51, жк „Сторгозия” бл. 5, Пазара, Жп гара, Дом на книгата, ПГ по облекло и текстил, Община Плевен, Регионален исторически музей, Читалище „Извор”, ул. „Хаджи Димитър” /магазин „Лайф”/, Македонска чешма, Учебна база „Христо Ботев”, ІІ Клинична база – Учебна база „Христо Ботев”, Македонска чешма, ул. „Хаджи Димитър” /магазин „Лайф”/, Читалище „Извор”, Регионален исторически музей, Община Плевен, ПГ по облекло и текстил, Дом на книгата, Жп гара, Пазара, жк „Сторгозия” 1, жк „Сторгозия” бл. 61, ПГ по транспорт, жк „Сторгозия” бл. 51. Изпълнението на тролейбусна линия № 1 се възлага на „Тролейбусен транспорт” ЕООД – гр. Плевен. С нови маршрутни разписания – делнични и празнични, ще е и тролейбусна линия № 31.
Със същото решение на Общинския съвет се утвърждава частична промяна и на разписанието на автобусната линия Плевен – Николаево. Промяната се налага след постъпило искане от Ирена Чуховска, директор на ОУ „Христо Ботев”, с. Николаево, във връзка с придвижването на учители и на учениците от съседното с. Ралево. Промяната влиза в сила от датата на приемане на решението.

ИЗТОЧНИК


Каква е тази глупост - два номера (1 и 31) за един и същ маршрут?!  :eek: Да не са се опитали да напишат, че автобусна линия 1 се закрива и курсовете на автобусния превозвач се поемат от фирма "Тролейбусен транспорт"?

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1556 on: 23.02.2018, 17:45:44 »
31 минава ли през гарата както автобус 1?
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline bobi124

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 200
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1557 on: 23.02.2018, 17:58:27 »
31 минава ли през гарата както автобус 1?

Не, това им е и разликата.

Offline BOBI MW

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 206
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1558 on: 24.02.2018, 11:45:32 »
Голяма какафония ще бъде с тая линия.Помислете тръгваш от втора клинична база за сторгозия стигаш на жп.гарата и там има тролейбуси 5.6.и 9  които си чакат времето на тръгване от началната си спирка.Какво висене ще бъде докато тръгнат или пропускане в тая тясна уличка на боя разстояние.Пък и времето на изпълнение за един курс от 30 минути ми се струват малко,както при автобуса №1.Такова нещо имаше едно време с линията №3Г която правеше същите упражнения.

Offline Acrosstheocean

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 82
  • Любител на тролейбусния транспорт!
    • View Profile
    • Фейсбук профил:
Re: Плевен
« Reply #1559 on: 01.03.2018, 09:57:07 »
Quote
На 28 февруари в 10:16 часа е постъпил сигнал в Оперативен център при РДПБЗН за пожар в Ивеко „Дейли“ – каросерия в Плевен на улица „Цар Самуил“. Унищожени са моторното превозно средство и захранващ проводник на тролейбусен транспорт – 20 метра, собственост на „Градски транспорт, община Плевен“.

ИЗТОЧНИК

Интересно ми е дали мрежата е ремонтирана. Видях снимки, че тролейбусите са ползвали паркинга на магазин Lidl като обръщало.