Значи остават само от дъжд на вятърските промишленозонски автобуси 9, 12 и 84. Тях няма как да ги направят тролеи, понеже никой няма да прави мрежа за по няколко курса на ден, когато почват и свършват смените на работниците.
По тази нова тролейбусна линия 7А в участъка от Лозаро-винарския Техникум (Л.В.Т.) до Хоум макс също няма изградена тролейбусна контактна мрежа. Явно в споменатия участък тролейбусите ще се движат на дизел или батерия.
Теоретично всички споменати автобусни линии (9, 12, 84) могат да се обслужват с тролейбуси. Най-голям участък без контактна мрежа има линия 12 - 2,5-3 км по ул. "София". По автобусна линия 9 липсва контактна мрежа по улица "Неофит Рилски" в участъка между булевардите "Русе" и "Георки Кочев" - дължината на отсечката е около 1 км. Маршрута на автобусна линия 84 се покрива изцяло от съществуващата в момента тролейбусна контактна мрежа.
По общинската транспортна схема съществуват още няколко градски автобусни линии: 5, 10, 11, 13, 17, 20, 33, 77, 99. От тях със сигурност се обслужва линия 11, 33 и 77 не се изпълняват, а за останалите - 5, 10, 13, 17 и 99 - нямам представа, но по-скоро също не се обслужват. Теоретично линии 11 и 17 също могат да се обслужват с тролейбуси, като в малка част от маршрута придвижването е на дизел/батерия. Автобусна линия 13 може да стане изцяло тролейбусна при поставяне на стрелка на кръстовището на ул. "Стоян Заимов" и ул. "Сан Стефано". Тук не съм сигурен точно по кои улици е настоящия маршрут и дали не е необходима частична промяна на действащия маршрут. Със сигурност двете крайни точки на маршрута могат да се свържат тролейбусно.
И тук възниква въпроса дали предвидения парк от 54 тролейбуса би бил досатъчен... по-скоро не.