Author Topic: Плевен  (Read 318548 times)

Offline Chezare

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 106
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1760 on: 12.08.2019, 19:07:05 »
Новата мрежа почти една година беше с характеристиките които завода даде.Близо 60% от съораженията не могат да понесат скорост над 30км/ч.Затова не очаквайте пъргавост и бързана в Плевенските тролейбуси.
:)
« Last Edit: 12.08.2019, 19:08:54 by Chezare »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5904
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1761 on: 12.08.2019, 19:58:37 »
Ако карат със ЗиУ няма да могат, вероятно с повече от 30 км/ч. И ако пътят е лош, с неравности и/или дупки.
Мрежата е прекрасна и е най-добрата правена някога у нас.
Прочети прикачения файл и наблегни на забележките от долу на всяка страница.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Mammoth

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2800
  • ČKD Tatra T6A2-SF
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1762 on: 13.08.2019, 00:16:58 »
Проблема е не в мрежата или ЗиУ-тата, а това че калпавите български глави скапаха съораженията.
В 2313 ВТ :devil:
Почивайте в мир, 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7. Завинаги живи... (2003/2007-2017г.)

Offline Radist

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 17
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1763 on: 14.08.2019, 13:00:07 »
В Плевен вече от година не се движат руските тролейбуси.Колегата който е работник в дружеството явно знае подробности.Лично той ми писа да не отправям остри езици към поддръжка на тролейбуси,контактна мрежа и т.н.За мен проблема е в самите шофьори,които до преди смяна на контактната мрежа са се движили по специалните части с 5-10км/ч и няма как един създаден навик от 20+ години да се пречупи.Просто е.Ако има други които са ходили в Плевен нека напише мнението си.Аз ходих за последно около велик ден и видях 5 тролейбуса да минават бавно а 6-тият мина бързо през кръстовище което е показател за изправност в специалните части.

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 352
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1764 on: 14.08.2019, 15:15:13 »
За мен проблема е в самите шофьори,които до преди смяна на контактната мрежа са се движили по специалните части с 5-10км/ч и няма как един създаден навик от 20+ години да се пречупи.Просто е.

С лесното бързо се свиква! В Ст. Загора се кара уверено през разделителните стрелки, понеже само там са с дистанционно управление.

Offline BOBI MW

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 158
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1765 on: 14.08.2019, 16:16:24 »
Сега ще обясня как да седят нещата с контактната мрежа.
Да наистина имаше проблеми с преминаването с висока скорост,но главно в събирателните стрелки се явяваха проблемите.Там има подвижни части които с са изработени от цветен метал се износват доста бързо.Аз лично намерих професионален фрезист който изработи тези подвижни палци от закалена стомана и проблемите се решиха със събирателните стрелки.Сега цялата контактна мрежа която е от чешкото производство е перфектна.
По въпроса със контактните глави или плъзгачи единственото изискване е разстоянието между страниците измерено външно не трябва да е повече от 35-36мм защото в наще типове глави от материала който се изработва е мек и от по продължителна работа се променя този размер и това изисква поддръжка от самите водачи.

Offline davidcho10

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 927
  • AUDI RS6-R C7 ABT<3
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1766 on: 14.08.2019, 18:44:50 »
За мен проблема е в самите шофьори,които до преди смяна на контактната мрежа са се движили по специалните части с 5-10км/ч и няма как един създаден навик от 20+ години да се пречупи.Просто е.

С лесното бързо се свиква! В Ст. Загора се кара уверено през разделителните стрелки, понеже само там са с дистанционно управление.
И в София има стрелки с дистанционно ;)
Вярно е, че са няколко, но все пак има.
373
2707
311
26.05.14
18.01.19
09.06.19

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 352
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1767 on: 14.08.2019, 20:03:55 »
За мен проблема е в самите шофьори,които до преди смяна на контактната мрежа са се движили по специалните части с 5-10км/ч и няма как един създаден навик от 20+ години да се пречупи.Просто е.

С лесното бързо се свиква! В Ст. Загора се кара уверено през разделителните стрелки, понеже само там са с дистанционно управление.
И в София има стрелки с дистанционно ;)
Вярно е, че са няколко, но все пак има.

Неправилно се изразих. Не исках да кажа, че само при нас има такива стрелки. :)
Имах предвид, че само тези разделителните са от модерните, на които е изключена възможността главата на пантографа да се отклони погрешно по другата жица на мястото на кръстосване или пък да се откачи. Обаче всички събирателни са от стария тип стрелки с въздушната междина на проводника и там се кара бавно, в кръстовки е по същия начин.

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1768 on: 15.08.2019, 00:48:00 »
Мда, виждал съм по клипове такива стрелки. Нашите имат "език", при който има участък, в който главата на точилката се направлява от гнездото на стрелката (което няма как да е само 1% по-широко от самата глава, за да може да минава нормално при всякакви условия). Именно поради този луфт, който се получава, става голяма вероятността за откачане. При нашите събирателни е още по-така заради липсата на език. Там има място, където могат да се съберат 2 глави една до друга и пак ще остане малко място. Това е значителна "халтавост", според мен и предпоставка за откачане. На клиповете, които съм гледал няма "езици", събирателните не са оставени просто така - и двата вида стрелки си имат проводничета, които се въртят наляво и надясно. Дефакто, идвайки от нормалния проводник, главата на точилката преминава към въпросното проводниче, което е завъртяно наляво или надясно. От него преминава към "отсрещните" проводници. На най-модерните съм виждал да няма и пресечение самата стрелка, ами и там има проводниче, което се върти наляво и надясно, в синхрон с тези, които са в гнездата на стрелката. По този начин, когато е обърната в дадена посока... това, което се получава наподобява обикновен контактен проводник, все едно сглобен от няколко парчета жица, съединени със съединяващи клеми или както там се наричат. Няма луфтове, няма езици. Не знам дали има правени и кръстовки с такива проводничета.
Друг е въпросът, че дори нашенски стрелки, ако се монтират правилно (както виждам, че са монтирани в София и Стара Загора - може би една фирма ги е монтирала), то би следвало да може да се минават с поне 20 км/ч. Идеята е да няма излишни чупки и кривки. Във Варна има кръстовки, пресечения по стрелките, а понякога и цели стрелки, които играят едновременно ролята и на шини за завой, което е недопустимо! :help: Ето и пример. За мен е недопустимо така да се влиза в стрелката направо, а да се излиза от нея 20 градуса вляво. :rolleyes: :D
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2194
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1769 on: 02.09.2019, 21:22:43 »
Амммм пак пишеш на изуст огромно мнение с много бръщолевене и нулева информативна стойност. Не е задължително на всяка цена да постваш мнение, само да си пишеш актив...
Съоражения да изпълняват повече от една задача, не е събитие само в България. Друг е въпросът какво е качеството на българската направа. Все пак в повечето градове в България мрежата е кабели, като в завоите се ползват елементарни чупки, без да се следва радиуса на завоя. Не съм запознат с терминологията, затова по-обикновено обяснявам. За разлика от други места- мрежата в завоите е като релса следваща завоя.

За жалост не съм снимал толкова мрежата за да покажа, как тоя "абсурд" го има и другаде, без да оказва влияние на скоростта.

А по повод показали се публикации за електробуси в Плевен бих споделил личните ми... да кажем пожелания за развитие на местния градски транспорт, без да ангажирам никого с тях. В Плевен биха дошли много добре едно 20-30 хибридни тролеи (ток/ток-батерия) с които да се покрият индустриалната зона и кварталчето около университетската болница, което остава встрани от обхвата на градския транспорт и евентуално удължаване на линии към Буковлък и Опанец, пък защо не и Долна митрополия. Евентуално до 15 електробуса за допълнение на някоя селска линия в околията и селищните образувания, Кайлъка и епопеята. 4-5 от които да са в резерв за бързо реагиране за покриване на част от маршрут и 1-2 курса на счупен тролей или проблемна отсечка на мрежата. А така, като има общински монополист да оперира в общината може да се въведе нормално таксуване- с билет за 60 мин., 1 и повече дни за цяла градска мрежа.

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2937
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1770 on: 02.09.2019, 22:42:23 »
От какъв зор трябва да има електробуси извън урбанизирана зона?  За да може докато пушат другите с ауспусите си ти да си цъкъркаш с акумулаторите или ултракондензаторите с риск за пътника при лоши метеорологични условия?
Същата глупост е да караш електромобил в борова гора и да си мислиш че си еколкогичен.

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2194
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1771 on: 02.09.2019, 22:46:22 »
ъъъъ видиш ли толкова са малоумни от частен оператор опериращ под франчайза на Фликсбус и кара с електрически туристици... Пък у Айндховен щъкат градските ВДЛ до предградията... Вау колко утрепани пътници има там зимата.

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2228
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1772 on: 03.09.2019, 04:09:13 »
А защо трябва да се купува нещо ново, недоказано, изключително скъпо (за нашите условия и реалности) и граничещо с невъзможното да се поддържа след изтичане на гаранцията му? Защо непременно трябва да се наливат пари в електробуси, които нито ще вършат ефективно работа, нито ще са евтини, още повече пък ще бъдат поддържани адекватно в Плевен, Велико Търново, Габрово или който и да е подобен областен град от техния ранг, ако трябва да бъдем съвсем честни и обективни, нали ?

Не оспорвам предимствата на новите технологии, но всичко трябва да е с мярка. Да се пуснат 1-2 линии в София, които да се обслужват от електробуси с идеята да се прави еко-ПР и да се имитира дейност, че общината се бори със замърсяването на въздуха по този начин - да го приемем за нормално (докато същевременно хиляди лични МПС се движат с неизправни или липсващи катализатори, използвайки неособено качествени горива), но да се наливат милиони в електробуси със съмнителна ефективност в населени места, където очевидно ползата от същите би клонила към нула, това вече не е нормално. Ако ще се сравняваме с Холандия, електробусите са последният показател по който да го правим. Там имат електрически туристици, пуснати от частник, тук най-често имаме частник, опериращ с поне 20-годишен дизелов дръгел, който е по-вероятно да фалира поради липса на пътници, отколкото да купи каквото и да е, било то и електрическо.

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2194
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1773 on: 03.09.2019, 05:38:19 »
Тъй или иначе се вливат пари за такъв тип превозни средства. Специално Плевен има капацитета да обгрижи такива превозни средства при вече наличните тролейбуси, а поставянето на зарядни станции е лесно заради контактната мрежа. А и говоря за едва 15 машини. Щом електробусите са скъпи и сложни за подръжка- ами защо има тролейбуси в Плевен с все контактна мрежа и прочее. Купе, ходова част, скелет и компоненти от салона на автобус, тролейбус и електробус са еднакви. Електрониката е сходна на същите. Електродвигателите на електробус и тролейбус по събраната информация са сходни. За батериите си е чисто български скептицизъм към новата технология. По разговори и събития на които съм присъствал разбирам, че батериите са рециклируеми. Друго- новите превозни средства си идват с гаранцията, ако не се краде от европрограмата може да се купи и сервизно оборудване за подръжка. Ако тия изброени неща не могат да се направят в сервиза- значи и наличните вече тролейбуси трябва да ги считаме за обречени. За доказването и неефективността... това е доста ограничено мнение, предвид вече активно използваните машини. Да- факт е, че в София, Ютонгите губят капацитета си заради липса на пантограф и зарядна станция на едната крайна спирка. Тъй или иначе се дават пари от ЕС- да се ползват пълноценно! Вместо да кандидатстват за градинки, дето могат да се правят от затворници, това е много по-адекватно решение за търсене на европейско финансиране. Както и по-рано- куцото е че електробусите се котират тук като PR, а не за идеята която имат. Апропо цените на електробусите са с нивото на тези на тролейбусите от това, което съм прочел. В зависимост от екипировката и марката могат да се намерят и по-ниски цени.

Конкретно за Плевен идеята, която описах е за оптимално обхващане на целия транспорт с електрически превозни средства, без да се пропуска част от града. Все пак местният ДАП е ориентиран към електрическите превозни средства. Както и писаното по-рано- сходните технологии ще позволят лесно боравене и подържане на превозните средства. Е трябва и силно управление иначе и сегашните машини ще станат на нищо за норматив.

Иначе по спора- неведнъж призовавам всеки да си контролира личните мании и пристрастия. Не може само, защото не харесваш даден тип превозно средство или харесваш друг да налагаш мнението си. Несвойствено е да се говори колко лоши биле електробусите при все, че много по-развити общества вече ги ползват в масовост.

Ама докато се мисли назадничево- няма да се мръдне напред. Достатъчно пари страната плаща за членство в ЕС. Поне върнатите под европроекти нека се използват пълноценно. Тази идея с модернизиране на обществения транспорт е за аплодиране. И пак повтарям- с големи утопични надежди да не се краде, а максимално парите да се използват за ефективен резултат. Така доста затънали градчета и общински оператори могат да получат така да се каже безплатно възраждане. Плевен с тролейбусите е типичен пример. Иначе к`во беше с тия ЗиУта, колкото и прилично да изглеждаха на външнен вид, на фона на 21ви век?
« Last Edit: 03.09.2019, 06:27:35 by dj_the_bus »

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2937
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1774 on: 03.09.2019, 10:18:48 »
ъъъъ видиш ли толкова са малоумни от частен оператор опериращ под франчайза на Фликсбус и кара с електрически туристици... Пък у Айндховен щъкат градските ВДЛ до предградията... Вау колко утрепани пътници има там зимата.


Ама да не би случайно хората да имат и качествен ЖП транспорт или изобщи релсов, а тук да го няма?! Ама и те ли си поръчват нещата по метода - да краднем най-бързо и повечко? Хората имат и контактна мрежа на магистрала за камиони - туй оти не го гледаш? Изобщо да ти имам и погледа върху света - дето е  на принципа да боцнем в таратора с вилица за да видим каква е краставичката - демек избирателен и необективен!
Пък иначе им виждаме политиците що за стока са и те - имам предвид бившия им военен министър! Май разликата е само в краденето!

Да съгласен съм, че точно Плевен би могъл (почти само той) с чиста ръка на сърце да си купи електробуси някаква бройка! Щото са си напислаи домашното за другите неща!
АМа дай да погледнем Фандък-електробусаджийницата за да отличим Плевен! Тръгнала другарката да прави автобусна екология, ама в същото време мори големия пътникопоток в трамваите от жега до припадък! Къде си ми тръгнала да оправяш екологията на пътникопотока дето е в малките автобуси, а в трамваите се развиват жеги от над 40 градуса! Ще оправяш въздуха докато някой не изпука без климатик в трамвай!
Истината е, че само Плевен си заслужава липсата на критика, въпреки наличието на забележки към отделни детайли!
« Last Edit: 03.09.2019, 10:24:18 by ooleg »

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2194
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1775 on: 03.09.2019, 16:26:25 »
Извинявай, че ще ти го кажа, но с времето пишеш от големи, по-големи, че най-големи простотии. Почва да ми прилича на пенскионерското политическо мрънкане... По-рано не пишеше така... Та има си тема за политика- прави там тези словоизлияния, а в съответните теми прави излияния в конкретика по транспорта.

ЖП транспортът в случая няма връзка с темата за електробусите. Контактната мрежа за зареждане на електрокамиони е точно в района, който живея и отново няма връзка с електробусите за които говорим.

Ама не на всяка цена трябва да пуснеш мнение!

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2937
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1776 on: 03.09.2019, 16:52:16 »
Ти си гледай иновативните транспорти дето са ги сложили хората по чужбината и се опитай да разбереш що пък точно иновацията тролейбус с UPS намери такава обич в България и то във варианта дето тролейбуса UPS не може да работи без UPS-а си

Що не взеха като пример нещо друго дето е с релси например.
И защо като са иновативни е само в една посока, а иначе не им е проблем за класиката да е традишънъл от 20 години.

Изпратено от моят DRA-L21 с помощта на Tapatalk
« Last Edit: 03.09.2019, 16:56:31 by ooleg »

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2194
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1777 on: 03.09.2019, 17:30:30 »
Ммм пак пишеш нещо категорично несвързано с темата!!!
Ако говориш за релси на Плевен- че за чий са му? Само неудобство би създало. На- за Варна, колкото и да е утопично и нереално към настоящето може да се помисли. Но и тук идва момента за личните мании, които трябва да се контролират!
Ам ако не ги гледаме иновациите още ще се плашим от тока, а градският транспорт ще е още с конски впрягове. Хайде да влезем в 21ви век!

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2228
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1778 on: 03.09.2019, 18:10:59 »
Поддържането и съществуването на тролейбусния транспорт в Плевен е традиция, която е развивана с години. Съвсем нормално е да успеят да влязат в крак с новите технологии, предвид наличния екип от специалисти. Но за да не сме голословни е най-добре да работим с факти - нека сравним цената на 15 нови метанови автобуса на реномиран европейски производител спрямо цената на 15 електробуса, където и да са произведени същите. Идеята ми е, че няма особен смисъл да се наливат милиони за иновативен транспорт в малки градове предвид техния терен и най-вече климатични условия.

Поне аз така и не успях да видя реален тест на електробус при зимни условия, температури под нулата и снежна покривка от порядъка на 20 до 50 см. - нормални условия за някой градове у нас. Как би се справил, колко би издържал с постоянно работещо парно и т.н. един такъв автобус. Защото, в крайна сметка, това е смисъла на обществения транспорт - да върши работа при всякакво време и всякакви условия (доколкото е възможно и условията го позволяват, разбира се). И освен това, ако е възможно работата да се извърши с 10 единици подвижен състав, а да не се налага закупуването на 15 поради недостатъци в иначе новата и надеждна технология.

Иначе, стигне ли се до закупуването на някакви електробуси в малките градове, виждам нещата така: до изтичането на гаранцията ще ги дърпат с аварийката до гараж да ги съживяват; след изтичането - или присаждане на дизелов агрегат, или направо брак и подмяна с втора употреба автобус  :rolleyes: Не че няма възможност да се случи нещо по-различно и по-добро, но съгласете се, че на много места това би било нещо нормално.
« Last Edit: 03.09.2019, 18:12:47 by Sixkiller »

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2194
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1779 on: 03.09.2019, 18:36:37 »
Абе хора толкова ли сте... кьорави... В Холандия да не би зимата да е по-кратка от България с по-високи температури?
Дали електробусът може да мине- ще мине колкото минава и тролейбусът, без фактора замръзнала мрежа. Апропо в западни държави, като падне снегът първите 24 часа си е стагнация до изчистването му от улиците. В такъв период всякакъв вид транспорт е в криза, но обществото се съобразява с природата. Ама как може да се изказват такива нелепи мнения... Поне ходете и наемете за един ден електромобил и пробвайте да го карате. Ами отидете на едно изложение, питайте представителите на производителите. Тва че са електробуси, ако се ползват правилно няма разлика от използваните единици в сравнение с традиционните автобуси и тролейбуси. Ако не ви се разхожда- ами пуснете най-обикновен меил до производителите и ползвателите на подобни машини.
Тва за дърпането с аварийката и тн- ако с електробусите предвиждаш такова нещо, то какъвто и да е нов автобус го следва такава съдба. Екипировката и ежедневните проблеми на електробус и автобус (каросерия, инсталация, блокажи, електроника, врати, салон и прочее) са еднакви. Ежедневието на електробуси коства разходи за козметично подържане. Факт е първичното купуване на електробуси е еквивалентно с това на тролейбуси. Но в случая говорим за един вид... подарък, финансиран от ЕС. Възползването и оползотворяването максимално целево на средствата би довело до хубави резултати. Ако се разчиташе на собствени средства верно не би било много целево да се харчат пари за електробуси.
Верно как може такива... преднамерени коментари и мнения без дори да е виждана на живо в редовна експлоатация дадена техника? Все едно аз да изказвам мнение за ЛАЗовете в Стара Загора, като никога не съм ги виждал...