Author Topic: Плевен  (Read 305929 times)

Offline Chezare

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 88
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1760 on: 12.08.2019, 19:07:05 »
Новата мрежа почти една година беше с характеристиките които завода даде.Близо 60% от съораженията не могат да понесат скорост над 30км/ч.Затова не очаквайте пъргавост и бързана в Плевенските тролейбуси.
:)
« Last Edit: 12.08.2019, 19:08:54 by Chezare »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5766
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1761 on: 12.08.2019, 19:58:37 »
Ако карат със ЗиУ няма да могат, вероятно с повече от 30 км/ч. И ако пътят е лош, с неравности и/или дупки.
Мрежата е прекрасна и е най-добрата правена някога у нас.
Прочети прикачения файл и наблегни на забележките от долу на всяка страница.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Mammoth

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2726
  • 8 9 6 6 (2009-2019)
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1762 on: 13.08.2019, 00:16:58 »
Проблема е не в мрежата или ЗиУ-тата, а това че калпавите български глави скапаха съораженията.
В 2313 ВТ :devil:

Почивайте в мир, 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7. Завинаги живи... (2003/2007-2017г.)

Offline Radist

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 11
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1763 on: 14.08.2019, 13:00:07 »
В Плевен вече от година не се движат руските тролейбуси.Колегата който е работник в дружеството явно знае подробности.Лично той ми писа да не отправям остри езици към поддръжка на тролейбуси,контактна мрежа и т.н.За мен проблема е в самите шофьори,които до преди смяна на контактната мрежа са се движили по специалните части с 5-10км/ч и няма как един създаден навик от 20+ години да се пречупи.Просто е.Ако има други които са ходили в Плевен нека напише мнението си.Аз ходих за последно около велик ден и видях 5 тролейбуса да минават бавно а 6-тият мина бързо през кръстовище което е показател за изправност в специалните части.

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 340
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1764 on: 14.08.2019, 15:15:13 »
За мен проблема е в самите шофьори,които до преди смяна на контактната мрежа са се движили по специалните части с 5-10км/ч и няма как един създаден навик от 20+ години да се пречупи.Просто е.

С лесното бързо се свиква! В Ст. Загора се кара уверено през разделителните стрелки, понеже само там са с дистанционно управление.

Offline BOBI MW

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 156
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1765 on: 14.08.2019, 16:16:24 »
Сега ще обясня как да седят нещата с контактната мрежа.
Да наистина имаше проблеми с преминаването с висока скорост,но главно в събирателните стрелки се явяваха проблемите.Там има подвижни части които с са изработени от цветен метал се износват доста бързо.Аз лично намерих професионален фрезист който изработи тези подвижни палци от закалена стомана и проблемите се решиха със събирателните стрелки.Сега цялата контактна мрежа която е от чешкото производство е перфектна.
По въпроса със контактните глави или плъзгачи единственото изискване е разстоянието между страниците измерено външно не трябва да е повече от 35-36мм защото в наще типове глави от материала който се изработва е мек и от по продължителна работа се променя този размер и това изисква поддръжка от самите водачи.

Offline davidcho10

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 696
  • AUDI RS6-R C7 ABT<3
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1766 on: 14.08.2019, 18:44:50 »
За мен проблема е в самите шофьори,които до преди смяна на контактната мрежа са се движили по специалните части с 5-10км/ч и няма как един създаден навик от 20+ години да се пречупи.Просто е.

С лесното бързо се свиква! В Ст. Загора се кара уверено през разделителните стрелки, понеже само там са с дистанционно управление.
И в София има стрелки с дистанционно ;)
Вярно е, че са няколко, но все пак има.
311
2707
373
26.05.14
18.01.19
09.06.19

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 340
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1767 on: 14.08.2019, 20:03:55 »
За мен проблема е в самите шофьори,които до преди смяна на контактната мрежа са се движили по специалните части с 5-10км/ч и няма как един създаден навик от 20+ години да се пречупи.Просто е.

С лесното бързо се свиква! В Ст. Загора се кара уверено през разделителните стрелки, понеже само там са с дистанционно управление.
И в София има стрелки с дистанционно ;)
Вярно е, че са няколко, но все пак има.

Неправилно се изразих. Не исках да кажа, че само при нас има такива стрелки. :)
Имах предвид, че само тези разделителните са от модерните, на които е изключена възможността главата на пантографа да се отклони погрешно по другата жица на мястото на кръстосване или пък да се откачи. Обаче всички събирателни са от стария тип стрелки с въздушната междина на проводника и там се кара бавно, в кръстовки е по същия начин.

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1609
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1768 on: 15.08.2019, 00:48:00 »
Мда, виждал съм по клипове такива стрелки. Нашите имат "език", при който има участък, в който главата на точилката се направлява от гнездото на стрелката (което няма как да е само 1% по-широко от самата глава, за да може да минава нормално при всякакви условия). Именно поради този луфт, който се получава, става голяма вероятността за откачане. При нашите събирателни е още по-така заради липсата на език. Там има място, където могат да се съберат 2 глави една до друга и пак ще остане малко място. Това е значителна "халтавост", според мен и предпоставка за откачане. На клиповете, които съм гледал няма "езици", събирателните не са оставени просто така - и двата вида стрелки си имат проводничета, които се въртят наляво и надясно. Дефакто, идвайки от нормалния проводник, главата на точилката преминава към въпросното проводниче, което е завъртяно наляво или надясно. От него преминава към "отсрещните" проводници. На най-модерните съм виждал да няма и пресечение самата стрелка, ами и там има проводниче, което се върти наляво и надясно, в синхрон с тези, които са в гнездата на стрелката. По този начин, когато е обърната в дадена посока... това, което се получава наподобява обикновен контактен проводник, все едно сглобен от няколко парчета жица, съединени със съединяващи клеми или както там се наричат. Няма луфтове, няма езици. Не знам дали има правени и кръстовки с такива проводничета.
Друг е въпросът, че дори нашенски стрелки, ако се монтират правилно (както виждам, че са монтирани в София и Стара Загора - може би една фирма ги е монтирала), то би следвало да може да се минават с поне 20 км/ч. Идеята е да няма излишни чупки и кривки. Във Варна има кръстовки, пресечения по стрелките, а понякога и цели стрелки, които играят едновременно ролята и на шини за завой, което е недопустимо! :help: Ето и пример. За мен е недопустимо така да се влиза в стрелката направо, а да се излиза от нея 20 градуса вляво. :rolleyes: :D
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!