Author Topic: Плевен  (Read 629778 times)

Offline BOBI MW

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 206
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1880 on: 07.12.2021, 16:17:01 »
от фирмата възнамеряват да ги пуснат в градската мрежа още след 1 януари вместо тролеи, защото така се спестяват пари за ток. Електробусите могат да се зареждат на нощна енергия за около четири часа, което ще поевтини експлоатацията на машина около три пъти.
Освен,че ще се спестява много електроенергия имаме и допълнителна икономия от разхода на графитни вставки /въглени/,защото зимните месеци разхода е огромен защото Плевен е доста мразовит и влажен.Отделно имаме и амортизация на контактна мрежа която също е разход и не на последно място дизеловото гориво за автономния ход.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Плевен
« Reply #1881 on: 07.12.2021, 17:20:40 »
Което означава, че на първо време електробусите ще поемат по тролейбусни маршрути? И няма да се пускат по нови линии или пък на място на автобусни?

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1882 on: 07.12.2021, 18:45:14 »
от фирмата възнамеряват да ги пуснат в градската мрежа още след 1 януари вместо тролеи, защото така се спестяват пари за ток. Електробусите могат да се зареждат на нощна енергия за около четири часа, което ще поевтини експлоатацията на машина около три пъти.
Освен,че ще се спестява много електроенергия имаме и допълнителна икономия от разхода на графитни вставки /въглени/,защото зимните месеци разхода е огромен защото Плевен е доста мразовит и влажен.Отделно имаме и амортизация на контактна мрежа която също е разход и не на последно място дизеловото гориво за автономния ход.

Това с въгленовите вложки и амортизацията на контактната мрежа е за тефтера с бисерите. Отварям и записвам... 
И защото тук четат много деца, нека уточним, че една въгленова вложка за сняг е 3,80 лв без ДДС, а прогнозното количество за 2 години за всички тролейбуси в Плевен е 5000 бр. - т.е. общо разход за 2 години 19 хил.лв. без ДДС (https://sop.bg/download/AkeemhBOkp/). И ако Кати прес не може да ви ги произведе качествени, то просто сменете доставчика.

Offline BOBI MW

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 206
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1883 on: 07.12.2021, 20:42:03 »
Не искам да прозвучи като заяждане но ми е чудно  от къде знаете точно в Плевен какви въгленови вставки се употребяват,че чак да давате ценоразпис колко струват даже очаквам и да дадете максимален пробег колко трябва да се изкара с един чифт.Всеки знае че волтовата дъга съсипва и бронзовите плъзгачи или глави който както ги нарича.Пък при обледена контактна мрежа което често се случва в Плевен предвижването става на автономен ход който е дизелово гориво.Дайте да погледнем реално на нещата.


Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1884 on: 07.12.2021, 23:45:33 »
Противообледител нямате ли си в Плевен или пак трябва да откривате топлата вода?
Пълна простотия едно екологично превозно средство за 500 000 лева да се заменя само след 8 години експлоатация с друго пак за 500 000 лв. Такова нещо и в най богатите градове няма. Я да се стягате, че малко вече на безтопанственост и пилеене на средства отивате. Щяхте да откривате нови линии да обслужвате предприятия, а са за по-лесно дай да спрем тролейбусите. Що не ги дадете в София, Сливен или Хасково и без това не знаете какво да ги правите.
The Grand Tour

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1885 on: 08.12.2021, 01:25:02 »
Интересно как ли се справяше общинската фирма със старите тролейбуси години наред и в условията на какви ли не кризи и дефицити, за да стигне до момент, в който при подменен на 100% подвижен състав, същата се опитва да се изкара, че не ѝ е икономически изгодно да работи заради скъпа енергия, нужда от повече поддръжка и по-скъпи части. В такива моменти, просто не разбирам защо се борим изобщо... :bag:
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline BOBI MW

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 206
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1886 on: 08.12.2021, 07:00:14 »
Изобщо не четете какво е написано.Нови автобусни линии ще има след като бъде гласувана новата транспортна схема от общината.До това време новите машини ВРЕМЕННО ще заместят 14 тролейбуса и пак казвам ВРЕМЕННО и това ще бъдат и същевременно и тестове на новите машини.Няма логика нова техника да седи 2-3 месеца и да и тече гаранцията

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1887 on: 08.12.2021, 10:45:07 »
Това трябваше ясно да го напишеш още в началото, вместо да пишеш някакви дребнотии като въглени, амортизация и разход на дизел.
Нормално е да вървят тестове на машините, защото им тече гаранцията. При доставка на ново возило - то трябва да се спука от работа по време на гаранцията - максимално възможно време за експлоатация, за да може при възникването на евентуални дефекти, да се отстранят гаранционно.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline BOBI MW

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 206
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1888 on: 08.12.2021, 11:35:07 »
Има статия която е качена от интервю пред медийте.Аз написах допълнително още каква икономия ще се доведе в предприятието.Не ми е приятно да се нападаме и да се държи остър тон.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1889 on: 08.12.2021, 12:55:54 »
Имате страхотен (за клетите стандарти на България) градски транспорт. Като служители не позволявайте да ви промиват мозъците с глупости. Ако някой твърди, че от вложки ще спести пари, и вие му вярвате, тогава не се сърдете ако един ден на вас самите ви кажат, че сте ненужни.
И защото си кадърен и интересуващ се - провери по какъв начин някое старо ЗиУ може да бъде обезпечено със средство за пръскане на жиците против лед. Така хем ще имате стегнато ЗиУ, хем ще покажете, че не могат толкова лесно да ви манипулират с пълни щуротии.
Успех!

Offline Vetra85

  • Писател
  • **
  • Posts: 35
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1890 on: 08.12.2021, 13:25:29 »
Благодаря за хубавите думи.Но този транспорт е на това ниво защото можем да си правим сметката.В момента ситуацията е необичайна,цената на електроенергията през времето на работа на тролейбусите достига нивата от 600 лв за 1 MWh, в момента е по изгодно да караш автобус на дизел, през ноща от 0h do 4h цената е около 200-250 лв за 1MWh, при положение ,че имаш електробус който се зарежда само в този диапозон на ноща и може да работи цял ден на улицата,защо да не се използва докато се определи къде е точно неговия маршрут.Никой не говори за подмяна на тролейбусите,а за временно спасяване на ситуацията.Най =вероятно,тези цени ще станат по благоприятни ,но в момента те са убийствени. Относно вложките,те са консуматив и си имат цена.Когато не се използват и разходите намаляват,много е просто.Система против обледеняване на ВКМ за гр. Плевен отдавна не е нужна.Можем да се движим и без ток по ВКМ :P.
 

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1891 on: 08.12.2021, 13:42:53 »
Благодаря за хубавите думи.Но този транспорт е на това ниво защото можем да си правим сметката.В момента ситуацията е необичайна,цената на електроенергията през времето на работа на тролейбусите достига нивата от 600 лв за 1 MWh, в момента е по изгодно да караш автобус на дизел, през ноща от 0h do 4h цената е около 200-250 лв за 1MWh, при положение ,че имаш електробус който се зарежда само в този диапозон на ноща и може да работи цял ден на улицата,защо да не се използва докато се определи къде е точно неговия маршрут.Никой не говори за подмяна на тролейбусите,а за временно спасяване на ситуацията.Най =вероятно,тези цени ще станат по благоприятни ,но в момента те са убийствени. Относно вложките,те са консуматив и си имат цена.Когато не се използват и разходите намаляват,много е просто.Система против обледеняване на ВКМ за гр. Плевен отдавна не е нужна.Можем да се движим и без ток по ВКМ :P.

Две неща:
1. Колко души работят по обслужване на ТИС-овете и контактната мрежа? Какво ще правят те, когато тролейбусите не се движат?
   а) намира им се работа и те биват задържани като кадри;
   б) не им се намира работа:
      - плащат им се заплати за нищоправене, което води до две последствия
          -- рано или късно това демотивира и хората стават лентяи и дори като има работа вече не искат да я вършат (защото са свикнали, че и без да вършат нещо им се плаща) или
          -- напускат доброволно, защото не са мотивирани да седят и да не се развиват
      - трябва да бъдат освободени

В крайна сметка това е порочен кръг, почне ли - няма спиране. Внимавайте, защото впоследствие още по-трудно ще бъде намирането на нови кадри, които да бъдат мотивирани да останат да работят.

2. Високата цена на тока може да се компенсира. Има начин и той е свързан с общината.

Дерзайте!


Offline Vetra85

  • Писател
  • **
  • Posts: 35
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1892 on: 08.12.2021, 14:05:22 »
Кадрите нямат нищо общо,това е временно решение за намаляване на разхода на електроенергия,няма да има съкращения нито в ВКМ нито ТИС.Относно компенсация на електроенергията от Общината, не сме получавали пари от Общината никога и не се надявам да получим. :P.Много лесно да се пише,трудно е да се решават проблеми.

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1893 on: 08.12.2021, 15:37:15 »
Не искате пари от общината, но планувате увеличение цената на единичния билет с 50% т.е. очаквате жителите и гостите на Плевен да платят сметката?

Цената левче-билетче май си отива
03.12.2021  Радио "Плевен"

Два лева е себестойността на едно пътуване в градския транспорт в момента при цена на електроенергията за промишлени нужди от над 500 лева за киловат, съобщи директорът на общинската фирма „Тролейбусен транспорт“ Ангел Несторов. След Нова година той възнамерява да предложи на Общински съвет-Плевен, сегашната цена от един лев да бъде повишена до 1,50 лв за билет. Новината инж. Несторов обяви при представянето на четиринадесетте електробуса, които трябваше да пристигнат в края на годината, а бяха доставени още в средата на ноември. Общинският съвет ще определи и новите маршрутни линии, по които те ще се движат, но от фирмата възнамеряват да ги пуснат в градската мрежа още след 1 януари вместо тролеи, защото така се спестяват пари за ток. Електробусите могат да се зареждат на нощна енергия за около четири часа, което ще поевтини експлоатацията на машина около три пъти.

Все още се очакват всички станции за зареждането им, но в депото на „Тролейбусен транспорт“ в квартал „Дружба“ в момента се монтират първите шест, те могат да бъдат използвани след Нова година. Друга стъпка, която фирмата предприема за намаляване на „напрежението“ от високите цени на електричеството, е построяване на соларен парк върху покривите на околните блокове, от който се очаква да постъпват 10 процента от необходимата енергия. За построяването му ще се кандидатства с проект за финансиране пред оперативните програми.

А проблемите възникват, за да бъдат решавани. При индикатори за криза не само на местно ниво и общинска фирма, която е изправена пред проблеми, най-логично е самата фирма и общината да направят всичко по силите си за да получат компенсации за дейността, която е съществена за града и има значителна социална роля - дали от държавата, или от фондове на ЕС по силата на регламенти - това вече зависи от капацитета на администрацията. Но да се стои безучастно и да се вдига механично цената, само защото така е най-лесно, е решение само в краткосрочен план.
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1894 on: 08.12.2021, 16:40:46 »

 Какво ще правят те, когато тролейбусите не се движат?
 
Никой не казва нищо за спиране на тролеите. По данни за курса на линиите  от Гугъл мапс ето колко тролея се движат в почивни дни:
1- 2 коли
5- 4 коли
6- 1 кола
7- 4 коли
8- 2 коли
9- 4 коли
31- 2 коли
33- 4 коли
44- 1 кола
91- 1 кола
Общо: 25 коли
Така че дори и всички 14 електробуса да са на линия в неделя, пак 11 коли ще трябва да бъдат покрити от тролеи. Така че ККМ ще трябва да се поддържа.

« Last Edit: 08.12.2021, 19:37:00 by Chezare »

Offline BOBI MW

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 206
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1895 on: 08.12.2021, 22:33:27 »
Радвам се,че най накрая се стигна и до един консенсус и разбрахте каква е идеята на дружеството.Това се мъчих да го обясня и се радвам че колегата Vetra85 го обясни по подробно като цифри и факти.Като допълнение ще добавя и пробега на тролейбусите от доставка 2014г е между 380-450 хиляди километра и нека и дадем малка временна почивка и да се спести и разход по поддръжка докато електробусите ще се движат.Да добавя също ,че гаранцията на новите машини е 5 години и ще се експлоатират максимално.

Offline p5yo

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 122
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1896 on: 14.12.2021, 17:58:49 »
Електробусите са на улицата за тестове:

Offline BOBI MW

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 206
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1897 on: 14.01.2022, 19:00:04 »
Видео представяне на новите електробуси
&t=8s

Offline Vetra85

  • Писател
  • **
  • Posts: 35
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1898 on: 14.01.2022, 19:47:26 »
Най-добрияТ 12-метров електробус в България - Yutong ZK 6128BEVG :P
« Last Edit: 18.01.2022, 10:39:32 by difian »

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1899 on: 14.01.2022, 21:09:36 »
Страхотен, само джантите и гумите са му добри.
The Grand Tour