Author Topic: Плевен  (Read 629774 times)

Offline BOBI MW

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 206
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1940 on: 05.05.2022, 22:40:34 »
Тролейбусен транспорт вече предлага и този вид услуга атракционно пътуване със ретро тролейбус.За сега се използва учебният тролейбус,а за бъдеще след реставрацията и музейният тролейбус който запазен точно за тази цел.

По мнението на mad_devil_k5
Тролейбуси които са с тягов двигател с мощност 110kw са експлоатирани във Бургас,Враца,Плевен,Пловдив,Русе,София и Стара Загора.Тези които използват двигател 170kw са използвани в градовете които изброих без Пловдив и Стара Загора и като допълнение Перник,Габрово,Велико Търново,Хасково и Добрич.Това,че са докарвани партиди с по мощният двигател не е предпоставка,че даденият град е с големи наклони.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1941 on: 06.05.2022, 17:46:50 »
Така по същия начин се извършиха разменки с някои тролейбуси Икарус и трамваи в София в бракувано състояние вече.
"Счетоводно" да се бракува превозно средство в по-лошо техническо състояние и да се запази такова в по-добро.

Offline p5yo

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 122
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1942 on: 07.05.2022, 10:53:02 »
Някой има ли идея кога ще се гласува новата транспортна схема или се изчаква завършване на ремонта на старото депо?

Offline mad_devil_k5

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 91
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1943 on: 10.05.2022, 18:25:33 »
Към BOBI MW ,така малко не поясних тяговия двигател на 150 Kw  ziu 682 с двигател ДК212 малко са пройзведените бройки.Руснаците даже ги имат опоменати като модели.Въпросният 170 KW  се вгражда в ЗИУ 10 или съчленения модел,който се оказва и не толкова надежден като шаси за разлика от соло версиите..Мосле че всички инвентарни номера след 159   по старо му са с тези двигатели.Разликата в.скоростта е осезаема примерно с по старите инвентарни номера..А и помня 1985 год Октомври като пуснаха линия 1.

Offline BOBI MW

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 206
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1944 on: 11.05.2022, 19:19:47 »
Към BOBI MW ,така малко не поясних тяговия двигател на 150 Kw  ziu 682 с двигател ДК212 малко са пройзведените бройки.Руснаците даже ги имат опоменати като модели.Въпросният 170 KW  се вгражда в ЗИУ 10 или съчленения модел,който се оказва и не толкова надежден като шаси за разлика от соло версиите..Мосле че всички инвентарни номера след 159   по старо му са с тези двигатели.Разликата в.скоростта е осезаема примерно с по старите инвентарни номера..А и помня 1985 год Октомври като пуснаха линия 1.
Тяговите електродвигатели които се монтират в тролейбусите руско производство са на завод "Динамо" и са няколко типа които са използвани:При тролейбусите ЗиУ 5 и първите партиди ЗиУ 9 или по точно казано ЗиУ 682Б е използван двигател ДК207 с мощност 95kw.След това е заменен с двигател Д210 с мощност 110 kw който е използван до 1989г след това е поставен ДК213 с мощност 115kw.И трите електродвигателя електрическото спиране е на 550V тоест се ползва напрежението от контактната мрежа.Когато се откри извънградската линия Симферопол-Ялта тролейбусите ЗиУ бяха подложени на тежко изпитание с които не можаха да се справят с големите наклони при спускане и така ставаха причина за подпалване на спирачни резистори дори и на самият електродвигател.Това бяха само тестове които дадоха негативна оценка.Контрукторското бюро взе под внимание минусите и създадоха подобрен двигател които е тип ДК211БМ с мощност 150kw като предимството му е че електрическото спиране ползва енергията от бордовата мрежа на тролейбуса 24V.По късно този двигател е модернизиран като мощността му е повишена на 170 kw като означението му е същото ДК 211БМ.Тези двигатели освен че ги вграждат в соло тролейбуси които са предназначени не за вътрешният пазар на бившата СССР а за страни като Гърция,България,Сърбия,Аржентина и не състоялата се доставка за Чили и Уругвай така и в тролейбусите ЗиУ 683 с контакторно или тиристорно управление.Ако вземем данните на електродвигателите ДК 210,ДК 211 и ДК 213 ще видите че и трите типа двигатели максималната честота на въртене на ротора е 3900об/м следователно и максималната скорост ще е еднаква защото и предавателното число на задният мост е една и съща.
Сега отиваме на тема Плевен.Пратката тролейбуси доставяни през 1985-1986г с номера до 155 са с двигатели 110kw,а пратката 1988г от 156 нагоре вече е имало смесено доставяне от двата типа двигатели тоест 110kw и 170kw.Ако решим вече да сравним тролейбуса ЗиУ с другите социалистически тролейбуси като Шкода 14 и Икарус като скорост вече е друга тема

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1945 on: 12.05.2022, 01:23:29 »
Изключително подробно разяснение, благодаря за което  :fan:

Мисля че е важно да се отбележи, че тролейбус №102 (бивш габровски №304, прехвърлен през 1998, както е писано многократно и в двете теми) е с двигател ДК211БМУ2 с мощност 150 kW - това означава ли, че уругвайските т.е. и останалите от първата партида в Габрово са били с точно такъв двигател или 304/102 е бил своеобразен прототип? Вярвам на тази твоя снимка: https://transphoto.org/photo/1045147/?vid=115190

Ако е вярно написаното на табелата, то 304/102 е произведен през 1986 - годината преди да започне доставката за Габрово и за голяма част от България изобщо. Интересно защо толкова рано е поставен мотор с такава мощност, предвид че точно в Габрово първата тролейбусна линия е била сравнително къса - около 6-7 километра и изключително в центъра на терен с много лек наклон в едната посока (говоря за старата 32 Рекорд - Шиваров мост), а чак през 1995-1996 е пуснато разширението на мрежата до кв. Русевци. Интересно е и защо толкова рано в Габрово е докаран толкова мощен за времето си тролейбус - това по повод на слухове, разпространявани около 2000-та година в Габрово, че евентуално разширение на мрежата към кв. Голо Бърдо е невъзможно въпреки издигнатите стълбове поради липса на мощност в наличните тролейбуси за изкачване на стръмния наклон в началото на квартала (бул. Могильов).
 
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1946 on: 12.05.2022, 10:08:19 »
Уругвайските са много лесни за разпознаване - имат прозорчета отдолу на всички врати, седалките над колелата са обърнати като в метрото и са с кабина, доправяна в завода в Дряново. Качих се на такъв в Плевен през 2000-та.
По рейс и по жена не се тича!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1947 on: 12.05.2022, 12:04:18 »
Въпреки увеличената мощност на тяговия двигател и подобреното електрическо спиране въпросните тролейбуси все едно не се справят с дълги и стръмни спускания като примерно линията  Симферопол - Ялта в Крим и Крещатик в Киев, тъй като пусково-спирачните съпротивления под пода прегряват опасно. Затова на тези участъци работят първо Шкода 9тр, през 80-те се доставят Шкода 14тр в Крим и Киев, в началото на 90-те Шкода 15тр в Киев и чешките тролейбуси със съпротивления на покрива обслужват тези линии.  :rolleyes:

Offline BOBI MW

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 206
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1948 on: 12.05.2022, 19:08:24 »
Sixkiller
Тролейбусите с номера от 301-312 в Габрово една част са произведени 1986г а друга 1987г.Възможно е всичките тези тролейбуси да са с двигателя 150kw.
Не е вярно,че тролейбусите не могат да се справят с такива големи наклони каквито са в Габрово просто това е някаква измишльотина да не се разшири мрежата.Който знае терените на град Плевен надали има по големи наклони на изкачване и спускане като улица "Трети март" и "Александър Малинов" като се има в предвид,че по технически данни ЗиУ с двигател 110kw може да преодолее наклон с максимално натоварване от 8% а тези с двигател 170kw от 12%.И двата типа тролейбуси са експлоатирани в Плевен години наред без никакви проблеми на изкачването на наклоните и спускането проблема беше друг че захранването на контактната мрежа не е предвидена за ЗиУ което е 550 V а напрежението е 700V защото токоизправителните станции са производство на ГДР и е било предвидено да се експлоатират тролейбуси Шкода 14тр и поради тази причина от високото напрежение се получаваха повреди при двигателя ДК210 в спирачния контур който се захранва от контактната мрежа.

Тези тролейбуси са били произведени и са седяли на конвейера и по късно поради не състоялата се доставка тази тролейбуси идват България/Габрово.Като технически данни те са като поръчката за Гърция /разположение седалки,автономен ход,отсъствие на шофьорска кабина,допълнителна пневматична спирачка,голяма предна брония, цялостно остъкление на вратите/ https://i.postimg.cc/FRjCyk2g/140.jpg

Offline mad_devil_k5

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 91
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1949 on: 21.05.2022, 12:44:40 »
BOBI MV ,хубаво беше да се знае от хората които се интерсуват ,тъй като това инфо го знаят много малко хора.Аз съм бил свидетел на зиу 9 в Плевен как први от Ядрения до Мара Денчева 87 км/ч на зелен светофар на кръстовището...Само един човек минаваше там така там.. :D :D

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1950 on: 21.05.2022, 13:12:19 »
Sixkiller
Тролейбусите с номера от 301-312 в Габрово една част са произведени 1986г а друга 1987г.Възможно е всичките тези тролейбуси да са с двигателя 150kw.
Не е вярно,че тролейбусите не могат да се справят с такива големи наклони каквито са в Габрово просто това е някаква измишльотина да не се разшири мрежата.Който знае терените на град Плевен надали има по големи наклони на изкачване и спускане като улица "Трети март" и "Александър Малинов" като се има в предвид,че по технически данни ЗиУ с двигател 110kw може да преодолее наклон с максимално натоварване от 8% а тези с двигател 170kw от 12%.И двата типа тролейбуси са експлоатирани в Плевен години наред без никакви проблеми на изкачването на наклоните и спускането проблема беше друг че захранването на контактната мрежа не е предвидена за ЗиУ което е 550 V а напрежението е 700V защото токоизправителните станции са производство на ГДР и е било предвидено да се експлоатират тролейбуси Шкода 14тр и поради тази причина от високото напрежение се получаваха повреди при двигателя ДК210 в спирачния контур който се захранва от контактната мрежа.

Тези тролейбуси са били произведени и са седяли на конвейера и по късно поради не състоялата се доставка тази тролейбуси идват България/Габрово.Като технически данни те са като поръчката за Гърция /разположение седалки,автономен ход,отсъствие на шофьорска кабина,допълнителна пневматична спирачка,голяма предна брония, цялостно остъкление на вратите/ https://i.postimg.cc/FRjCyk2g/140.jpg
На "гръцките" прозорците са им друг чешит - отварят се надолу, като на вагон. Единствените други с такива прозорци са за Ташкент и Ашхабад, правени след разпада на СССР, както и една пробна бройка за Бомбай с десен волан. Докато тези за Монтевидео (отишли сетне в Габрово) са си с нормални прозорци, но се отварят всички, не през един.
По рейс и по жена не се тича!

Offline BOBI MW

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 206
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1951 on: 24.05.2022, 21:21:12 »
mad_devil_k5
Няма да влизам в спорове каква скорост развива тролейбуса като цифри.Едно е да си чул едно е да си видял  ;)

IKAR
Единствената разлика между пратката тролейбуси за Гърция и Уругвай е само в прозорците на пътническия салон който се вижда и на заводската документация https://i.postimg.cc/FRjCyk2g/140.jpg

И сега малко новини из Плевен.С усилени темпове се извършва реконструкцията на депо "Център" и вероятно до месец всичко ще е приключило.На 26 май ще има общинска сесия за разглеждане и одобрение на новата транспортна схема за нови маршрути които ще изпълняват електробусите.На не последно место мога да спомена,че е започнала подмяна на елементи от контактна мрежа на участъци където тя не беше подменена.Старите криви "шини" които не позволяваха скорост от не повече от 20км/ч са подменени с модерната чешка елементна база с която се повишава и средната скорост на движение на тролейбуса така и подобряване и на самата услуга.

Offline svilata

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 147
    • View Profile
    • http://trolei.pleven.bg/
Re: Плевен
« Reply #1952 on: 26.05.2022, 18:00:57 »
Предложените промени на градската и междуселищната транспортна схема на община Плевен днес бяха единодушно приети от общинския съвет.

Община Плевен възлага на фирма "Тролейбусен транспорт" - Плевен обслужването на 3 основни градски автобусни линии (от 01.09.2022 год.) и междуселищната автобусна линия Плевен - Гривица (от 01.07.2022 год.) с електробуси по следните маршрути:

Линия № 19
 ж.к. "Дружба" --- бул. "Христо Ботев" --- хотел "Балкан" --- Военна болница --- УМБАЛ "Д-р Георги Странски" (първа клинична база) --- ул. "Гренадирска" --- Кооперативен пазар --- ДКЦ 1 --- Спортно-информационен център --- ул. "Хаджи Димитър" (кв. "Юнско въстание/ 9-ти квартал) --- УМБАЛ "Д-р Георги Странски" (втора клинична база).

В делнични дни - 18 курса във всяка посока на интервал от 50 минути, в празнични дни - 9 курса във всяка посока, интервалът на движение е променлив.

Линия № 20
 Моста --- ж.к. "Мара Денчева" --- чешма Балаклия (ул. Ген. Атанас Стефанов) ---  ул."Дойран"- Спортно-информационен център --- ДКЦ 1 --- завод "Мизия" --- магазин "Метро" --- Стъкларски завод "Рубин"

Изпълнява се само в делнични дни - общо 17 курса в двете посоки, като последният курс от Стъкларския завод (липсващият  18-ти курс) в 21:40 часа се изпълнява като линия 21.

Линия № 21
 ж.к. "Дружба" --- бул. "Христо Ботев" --- хотел "Балкан" --- Военна болница --- УМБАЛ "Д-р Георги Странски" - първа клинична база --- ул. "Георги Кочев" --- фирма "Сторко" --- Хлебозавод --- завод "Ломоносов" --- магазин "Метро" --- Стъкларски завод "Рубин".

Изпълнява се само в делнични дни - по 10 курса във всяка посока.

Линия Плевен - Гривица (спомената в документите и като линия № 22)
 Автогара Плевен --- улица "Гренадирска" --- ул. "Гривишко шосе" --- фирма "Димитров" --- завод "Вапцаров" --- зала "Балканстрой" --- Гривица.

В делнични дни са планувани 13 курса във всяка посока на интервал от 40 до 90 минути, а в празнични дни - 11 курса във всяка посока, като интервалът на движение варира между 1 час и 2 часа и 30 минути. Цената на билета ще бъде 2,00 лв.


« Last Edit: 02.06.2022, 20:11:39 by svilata »

Offline p5yo

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 122
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1953 on: 28.05.2022, 07:54:23 »
Малко закъсняла във времето свързаност на индустриалните райони, но пък наложителна. В пикови часове движението по Българска авиация е много натоварено и дано тези линии успеят да привлекат част от шофиращите. Харесва ми и идеята за линия до Гривица. Преди време съм си мислил за удължаване на някои линии до съседните села от общината - Ясен, Опанец, Брестовец, Радишево, Буковлък. Дано се ползват, въпреки големите интервали.

Offline Vetra85

  • Писател
  • **
  • Posts: 35
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1954 on: 01.06.2022, 20:35:55 »
Оказа се , че единствено електробусите на Yutong са нулевоемисионни возила.Всички останали електробуси имат дизелови печки за отопление.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1955 on: 01.06.2022, 22:22:38 »
Да и зимата си пътуват студени по най-леките линии в София. Скъпите им западни аналози имат скъпи термо-помпи и са си ОК ама не дават комисионни.
The Grand Tour

Offline Vetra85

  • Писател
  • **
  • Posts: 35
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1956 on: 01.06.2022, 22:38:26 »
Софийските може да са студени,сега говорим за електробусите Yutong  в Плевен и Бургас.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1957 on: 01.06.2022, 22:42:33 »
Да видим зимата, положението ще е същото на 12 км маршрути.
The Grand Tour

Offline Vetra85

  • Писател
  • **
  • Posts: 35
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1958 on: 02.06.2022, 00:07:34 »
 Зимата работиха.

Offline BOBI MW

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 206
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1959 on: 02.06.2022, 18:30:29 »
Да видим зимата, положението ще е същото на 12 км маршрути.
Те са изпитани вече на общ пробег  около 220-230 км в февруари и март където имаше температури от -12 градуса и оставаха около 40% батерия.Сега с климатиците остават около 60% батерия.