Author Topic: Плевен  (Read 272004 times)

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4837
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #80 on: 16.12.2010, 09:38:41 »
В Плевен не мога да се оплача от возилата. Тролейбусите са топли, с меки седалки, возят хубаво и са тихи. Единствените тролеи, които са с легени Кента са 134 и 185, като 185 е минавал претапицирване на целия салон, смяна на под и пребоядисване. :)
Автобусите, които се движат до Горна Митрополия и Тръстеник са много хубави и запазени. Има два О405Н (червени), екс Хамбург (3668 и 3669), един дълъг О405Г-1385 (екс Майнц, във Варна имаме 3 такива) , два О405 (7368 и 7369) от 1986г. , които не са с типичните седалки на моделите О405, а с меки дунапренени и широки. Кобри-те и Конекто-тата също са хубави. Има няколко Исузута, само че са тесни. Като се има предвид, че доскоро по 1 се пускаха МБ О305Г и Икарус 260.
Ето и снимки:
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0005.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0199.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0197.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0194.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0191.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0188.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0185.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0184.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0181.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0180.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0175.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0169.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0163.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0161.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0151.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0043.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0051.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0042.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0040.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0013.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0012.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0011.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0010.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0009.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0183.jpg
« Last Edit: 10.08.2014, 22:58:46 by transtriumf »

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline radkov3

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 522
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #81 on: 16.12.2010, 15:52:23 »
Голям кич в 6124.
Някой има ли снимка на 6025?

Offline snaipera

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1059
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #82 on: 16.12.2010, 16:26:55 »
6124 беше много запазен автобус като работеше на 260, сега са му е*али майката.  :angry: :angry:

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2111
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #83 on: 16.12.2010, 20:18:22 »
Много хубави снимки, поздравления. Жълтият Икарус много наподобява на тези в Благоевград. Помня, че някой беше казал, че тези са разпродадени от предприятието "Плама". Този има табелка на МЕТРО, това означава ли, че е само и единствено за МЕТРО, или просто от там наемат за всеки ден автобус, което е практика например в Благоевград.

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2153
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #84 on: 17.12.2010, 12:24:45 »
Не наподобява, ами са абсолютно същите. От двете страни имаха огромни надписи и емблеми "Плама".Това е модификация за СССР като гледам 86-та година. Имаше линия Плама-Дружба уж за работниците, но понеже фактически автобусът минаваше през целия град, от последната спирка на тролеите в Дружба, по трасето на линия 5 до площада пред гарата и оттам до завода, много други "външни" хора го знаеха и пътуваха с него. Спираше на всички спирки по маршрута. Когато ходех на гости при леля ми в Плевен, няколко пъти съм пътувал от Дома на Книгата до Дружба с него, вместо да чакам тролея.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4837
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #85 on: 17.12.2010, 13:21:45 »
10.2720 е от 1992г. , а 9017 е от 10.1990. :)
Иначе относно 9017-само за Метро си е, защото не вози пътници, не кара линии и е с нови регистрации.
2720 е бил същия като 9017. Ето и снимка:
http://phototrans.eu/14,366434,0.html

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2153
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #86 on: 17.12.2010, 13:39:05 »
Как разбра, че са от тогава? Има поне два отличителни белега, че не са. На фирмените табелки долу вдясно, под първата врата много - много не може да се вярва.
Първо, от есента на 1986-та външните декоративни лайсни вече не са такива - долната е доста по-широка с гумен кант.
Второ - след промените надписът не е такъв, като освен това номерът е изписан веднага след него, а не долу в решетката.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4837
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #87 on: 17.12.2010, 14:13:22 »
Как разбра, че са от тогава? Има поне два отличителни белега, че не са. На фирмените табелки долу вдясно, под първата врата много - много не може да се вярва.
Първо, от есента на 1986-та външните декоративни лайсни вече не са такива - долната е доста по-широка с гумен кант.
Второ - след промените надписът не е такъв, като освен това номерът е изписан веднага след него, а не долу в решетката.
Гледах от стъклата, освен това се усъмних, че толкова запазени автобуси може да са 1986г. и да се движат.
П.С Някой може ли да ми каже регистрационните и инвентарните номера на Кобри-те и Конекто-тата?
Ще съм му много благодарен. :)
« Last Edit: 17.12.2010, 14:16:15 by transtriumf »

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2153
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #88 on: 17.12.2010, 14:45:15 »
Не е точно по темата, но историята всъщност е следната. При унгарците общо взето всичко се е произвеждало предварително по план. Например за СССР през тази година по линия на СИВ е трябвало да бъдат изнесени толкова автобуси, през следващата толкова, през по-следващата толкова и т.н. Заводите са правели всичко по силите си, дори за сметка на качеството, всичко, което е договорено за СИВ, да се произведе в началото на периода, за да може да се наблегне, в т.ч. и относно качеството, на поръчките за другите държави, каквито тогава за Икарус има немалко, които се заплащат в твърда валута. Така например между 1985-та и 1989-та са произведени толкова тролеи Икарус 280Т, колкото са били запланувани по линия на СИВ до 1995-та! Нали се сещате, че само определени хора са знаели за скорошния разпад. Но точно през пролетта на 89-та унгарското министерство на търговията нарежда на Могюрт да спре износа на каквито и да било автобуси за СССР поради огромния дълг на съюза към Унгария и невъзможността той да се изплаща "в натура" според правилата на СИВ - унгарците са си купували Лади само в краен случай, за Сговнич да не говорим. В резултат на това огромен брой автобуси, предназначени за СССР остават на площадката за готова продукция, която площадка, предназначена за соцпродукцията е представлявала една абсолютно неохранявана ливада. Част от въпросните автобуси в крайна сметка отиват в СССР, но са платени с валута, макар и на занижени цени. По същия начин друга част идва и в България - Пловдив, Варна, Бургас, Стара Загора, Кърджали.....От друга страна след падането на Берлинската стена, вече произведените бройки за ГДР са отказани и в крайна сметка са продадени в Румъния. Автобусите от "ливадата" в последствие лека-полека биват продадени в Русия и в някои от другите бивши съветски републики - Казахстан, Якутия, Абхазия, както и в Румъния и Унгария, като се е налагало да бъдат "освежени" в завода - много откраднати или вече негодни части са били сменени, като е променена и годината на производство, за да не се дадат автобусите съвсем за без пари.....Демек къде е било нужно да се подменя, къде не, но е трябвало по някакъв начин автобусите да се изкарат нови, а не няколко години стояли на поляната. Плевенските, респективно Благоевградските, са от тези. Преди няколко години в Унгария един такъв го бяха направили на ж.п. мотриса, но после пак си стана на автобус.
« Last Edit: 17.12.2010, 14:50:44 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Online Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1293
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Плевен
« Reply #89 on: 17.12.2010, 20:26:42 »
Добре, букурещките жълти Икаруси 260 от 1991 също са на вид такива като плевенските и благоевградските. И те ли са от същите. Пак са с долна метална лайстна. Аз мисля, че долната лайстна става пластмасова в средата на 1987 г., заедно с махането на подчертаването на надписа "Икарус" отпред. За това говорят партидите софийски Икаруси от 1987 г. - през пролетта са с метална лайстна долу и с подчертаване (стар рег. номера), а през есента - с черна лайстна и без подчертаване (нови рег. номера). На плевеския Икарус се вижда, че кабината е от широкия тип, заграждаща първото крило на вратата, каквито май се появяват от 1988 г. за Съветския съюз.

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1088
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #90 on: 18.12.2010, 01:01:04 »
Всъщност, държавните номера, които са бели с черни числа и букви от рода на – Пл****, ПлБ**** се издават до средата на 1986. След тях, от средата на 1986 г. идват новите номера, за Плевен, които са и единствени до въвеждането на синволи еднакви на кирилица и латиница, това са – ПЛ****ПБ.
Малко само да вмъкна. Софийските Икаруси от това време за което говориш, са им слагали стари номера, в смисъл, че са вземани от бракувани, вместо нови. По същият начин на повечето Чавдари 141, вместо нови и едиствени по серия и номер, са сложени отново стари, принадлежали преди това на друго превозно средство, а по принцип те подлежат на унищожение. И това когато тези със синволи само на кирилица, вече не се издават. Процедурата се среща и в други градове, но при положение, че е на автобус от ГТ, дефакто е извън законно изключение.

Има още един Икарус 260, тъмно червен със светла линия.
 
Освен по прозорците, на всяко крило на вратите на стъклата, също има година на производство. Понеже някоя може да е сменена, то си личи, но се гледа дали са еднакви датите. Което, според мене е по -точно от това на прозорците.

П.С Някой може ли да ми каже регистрационните и инвентарните номера на Кобри-те и Конекто-тата?
                   С 2489МТ  ВМС
                   С 5133ВР   МВ Conecto
                   С 5134ВР   MB Conecto
                   С 5135ВР   MB Conecto
инв.н. 6124   СА9922МА  Cobra
         6137   СА9928МА   Cobra
                   С 3085НК   Setra  Софийският й инв.н. 6025

Някой има ли снимка на 6025?
От преди два месеца, за съжаление от телефон!
     
« Last Edit: 18.12.2010, 01:24:21 by zirka »

Offline radkov3

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 522
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #91 on: 18.12.2010, 09:53:54 »
Мерси за снимката.
С2489МТ - 6017
С5133ВР - 6001
С5134ВР - 6002
С5135ВР - 6003
СА9922МА - 6124
СА9910МА - 6132
С3085НК - 6025

С5139ВР - 6005 От Септември е в София и работи на А27
СА9928МА - 6137 От Септември е в София и работи на А74

6017 и 6025 имат ли реклами като Конектотата и Кобрите?

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1088
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #92 on: 19.12.2010, 21:31:33 »
6017 има, а 6025 до преди два месеца нямаше.

Имаше и още един жълт Икарус 260 ЕН9018ВМ, който, не съм виждал от две години. А имаше и един Чавдар В 13-20, който спираше от другата страна на автогарата, срещу самата гара, караше работници от някъде, и това за последно преди две-три години. На някой да му се намира снимка, или да знае нещо повече?
« Last Edit: 19.12.2010, 21:44:52 by zirka »

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2153
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #93 on: 20.12.2010, 11:51:28 »
Добре, букурещките жълти Икаруси 260 от 1991 също са на вид такива като плевенските и благоевградските. И те ли са от същите. Пак са с долна метална лайстна. Аз мисля, че долната лайстна става пластмасова в средата на 1987 г., заедно с махането на подчертаването на надписа "Икарус" отпред. За това говорят партидите софийски Икаруси от 1987 г. - през пролетта са с метална лайстна долу и с подчертаване (стар рег. номера), а през есента - с черна лайстна и без подчертаване (нови рег. номера). На плевеския Икарус се вижда, че кабината е от широкия тип, заграждаща първото крило на вратата, каквито май се появяват от 1988 г. за Съветския съюз.
Да, и букурещките са от тия. След 1990-та надписът Икарус е съвсем друг.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4837
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #94 on: 25.12.2010, 08:46:00 »
Благодаря за информацията. :) Някой знае ли какъв е модела на Сетрата?

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline snaipera

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1059
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #95 on: 25.12.2010, 09:12:35 »
Благодаря за информацията. :) Някой знае ли какъв е модела на Сетрата?

Setra S215 SL

Offline bobi124

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 199
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #96 on: 26.12.2010, 15:13:46 »
Неделя.... повечето подвижен състав е в почивка.

Снимките са малко големички.... към мегабайт и половина едната.








Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4837
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #97 on: 31.12.2010, 18:29:56 »
Tролебусната линия, която минава през Сторгозия е много нарядко, за сметка на другата която минава 3 пъти докато дойде тази за Сторгозия.
« Last Edit: 13.08.2014, 08:18:34 by transtriumf »

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4837
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #98 on: 01.01.2011, 20:38:04 »
Днес забелязах един зеленобял О405 със седалки от О407. Изглежда
много добре. 8) При първа възможност ще се кача и ще снимам.  :)
На всички тролейбуси в Плевен са кърпени подовете особено покрай задните калници.
Днес се натъкнах на ЗиУ 133, при което пода на 3-та врата е нисък и има платформа. В салона има колан за инвалидни колички. Има и едни стълбички както при Кентите едно време. Има още няколко такива ЗиУ-та. Различават се от другите си събратя с това, че имат малко прозорче срещу 3-та врата.
Исузутата-крайно непрактични и неудобни за условията в Плевен. Имат висок под и са малки и тесни.
Има два Икаруса все още. Всичко друго е нарязано. :(
« Last Edit: 13.08.2014, 08:18:53 by transtriumf »

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4837
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #99 on: 03.01.2011, 17:50:24 »
Снимки:
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0127.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0126.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0125.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0123.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0122.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0121.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0120.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0119.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0118.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0117.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0116.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0115.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0114.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0113.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0112.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0111.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0110.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0109.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0108.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0107.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0106.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0105.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0104.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0103.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0102.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0101.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0098.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0097.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0096.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0094.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0093.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0092.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0091.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0028.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0027.jpg
http://s1197.photobucket.com/albums/aa440/bobo_3315/0026.jpg
Между другото забелязах две О309ки с ваненски регистарции и обслужваха междуградски линии.
« Last Edit: 04.01.2011, 22:30:25 by transtriumf »

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.