Author Topic: Плевен  (Read 271181 times)

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2105
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #220 on: 09.09.2011, 11:13:54 »
Малко бъркате. Със сигурност този автобус е бивш софийски. Едно време, знаете, беше съвсем нормална практика автобуси от София след порядъчно продъргасване и основен ремонт в Дупница да заминават за другите градове. Та автобусът е от първите доставки Икаруси 280 за България, а именно 1973-74 г. Те са с дръжки от неръждавейка, всички до 1975-та са такива, и без шофьорска кабина. По непотвърдена информация първите са били жълти, като руските, а в последствие са пребоядисани в бяло и червено. Кабините са правени в трамвайния завод. И прозорците си бяха точно така. До лятото на 1987-а линии 1,3,5, 30,31,41 и 126 масово бяха с такива. Със сигурност имаше поне един титуляр по 104, а може и повече, наред с по-новите автобуси. Имаше и по линия 13, преди да я закрият в края на 1985-та.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1291
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Плевен
« Reply #221 on: 09.09.2011, 11:34:14 »
Малко бъркате. Със сигурност този автобус е бивш софийски. Едно време, знаете, беше съвсем нормална практика автобуси от София след порядъчно продъргасване и основен ремонт в Дупница да заминават за другите градове. Та автобусът е от първите доставки Икаруси 280 за България, а именно 1973-74 г. Те са с дръжки от неръждавейка, всички до 1975-та са такива, и без шофьорска кабина. По непотвърдена информация първите са били жълти, като руските, а в последствие са пребоядисани в бяло и червено. Кабините са правени в трамвайния завод. И прозорците си бяха точно така. До лятото на 1987-а линии 1,3,5, 30,31,41 и 126 масово бяха с такива. Със сигурност имаше поне един титуляр по 104, а може и повече, наред с по-новите автобуси. Имаше и по линия 13, преди да я закрият в края на 1985-та.
Но нали през 1974 г. (за последна година) все още надписът "IKARUS" отпред е от отделни печатни букви между мигачите. Ето за сравнение снимката, от полския сайт, който днес беше цитиран в "Ретро снимки" с Икарус от Варна от първата доставка на българската модификация - има кабина, червен с черна ивица http://www.ltek.strefa.pl/galeria/displayimage.php?album=593&pos=20 (само датирането на снимката е сгрешено и е писано 1971 г.) Мисля, че плевенският е от чехословашкия тип - имало е някаква доставка на двата чехословашки типа по някакви причини - градския (като този) и крайградския (синия с две врати, каквито са били по линиите за Студентски град в София). Би било ценно, ако някой има спомен за надписите вътре в такива автобуси - на какъв език са били. Между другото след 1977 г. ръкописният надпис "Икарус" отпред получава и подчертаване от метална линия между мигачите, което се запазва до средата на 1987 г., когато тя отпада отново.

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2105
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #222 on: 09.09.2011, 11:56:57 »
Този от Варна вероятно е малко по-късен 1974-75-та, идентичен на този от "Баш Майстора". Те си бяха оригинално с кабина, но с тази разлика, че стъклото зад шофьора беше доста голямо, по-късно, вече 76-77-а, става с по-малък размер. Не мога да преценя дали дръжките на Варненския все още са неръждавейка или вече боядисани в бяло. Не гледай предните капаци, сто процента съм сигурен, че при ремонти са разменяни. Надписите и при първите, като този, си бяха на български. Сините, с двете врати, от "Чехословашката" серия, 1977-а, си бяха с бели дръжки.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline bobi124

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 199
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #223 on: 15.09.2011, 19:37:18 »
146 мина през оксижена...

Остана само това от него :(

« Last Edit: 18.09.2011, 09:28:16 by bobi124 »

Offline BOBI MW

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #224 on: 16.09.2011, 16:59:49 »
За съжаление и той отиде за отпадъци, а беше здрав тролейбус. Сега само спомените ще има за него. И вече имаме 67 тролейбуса в движение.
« Last Edit: 22.09.2011, 00:07:53 by difian »


Offline bobi124

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 199
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #226 on: 02.10.2011, 14:14:11 »
Още мирише на боя...



Offline ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #228 on: 04.10.2011, 20:28:55 »
Браво наистина много готини снимки много обичам да гледам такива ретро снимки връщам се в детството си и от София има.Но най ми харесват от други градове на България,както е този Плевенския.Поздравявам ви за хубавите снимки.

Offline ikarus_256

  • Писател
  • **
  • Posts: 33
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #229 on: 31.10.2011, 02:47:05 »
В Плевен колко Икаруси,Чавдари и Кароси има останали ?

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4834
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #230 on: 31.10.2011, 11:55:07 »
Един Икарус стои само в гаража и се движи от време на време, става дума за 9017.

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline ikarus_256

  • Писател
  • **
  • Posts: 33
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #231 on: 31.10.2011, 19:19:44 »
Останали Кароси Чавдари значи няма. Въпросният Икарус какъв модел е ?  ако не греша  във Село Коиловци плевенска област имаше там един Икарус 280

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4834
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #232 on: 31.10.2011, 20:50:15 »
Икарусът е 260, на Плама. Стои паркиран в почти празния гараж. Имаше доста такива Икаруси в Плевен, но ги няма вече.

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline pleven_dge

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 68
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #233 on: 01.11.2011, 19:09:11 »
Още малко ретро снимки от Плевен  :P
http://photo-zona.net/images/user63839/album22294/large/1316619917_gygs6197_SAM_3535.JPG
http://photo-zona.net/images/user63839/album22294/large/1316619923_mfls5432_SAM_3536.JPG
http://photo-zona.net/images/user63839/album22294/large/1316619928_zghs4749_SAM_3537.JPG
http://photo-zona.net/images/user63839/album22294/large/1316619934_ntrh7154_SAM_3538.JPG
Тези снимки са уникални! :fan: Личи си че едно време пътищата са били много по-поддържани отколкото сега. А този Икарус на първата снимка по коя линия се е движил, аз доколкото знам автобуси е имало само преди да има тролеи, да не би да се е движел по недовършена тролейбусна линия или просто е дублирал тролейбусни линии заради недостиг на тролеи.  :neznam:
Зиу 9

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4834
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #234 on: 01.11.2011, 19:47:35 »
На линия 10 трябва да е бил Икарусът, по-малко вероятно линия 1. :)

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline Borkata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 308
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #235 on: 01.11.2011, 23:46:37 »
Аз лично съм ходил на даскало с Икарус по линия 1 след 1997ма.

Offline pleven_dge

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 68
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #236 on: 02.11.2011, 12:12:24 »
На линия 10 трябва да е бил Икарусът, по-малко вероятно линия 1. :)
Ами сега съществува ли тази линия?
Зиу 9

Offline Borkata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 308
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #237 on: 02.11.2011, 14:16:46 »
За съжаление в Интернет намирам само информация за тролейбусите. Явно в Плевен няма градски автобуси! А как хората ходят на училище до езиковата гимназия?

Offline pleven_dge

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 68
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #238 on: 02.11.2011, 21:15:26 »
За съжаление в Интернет намирам само информация за тролейбусите. Явно в Плевен няма градски автобуси! А как хората ходят на училище до езиковата гимназия?
Има градски автобуси, 2 са основните линии - 1 и 12, другите минават от дъжд на вятър, но са все на частиници и затова няма специален сайт за автобусен транспорт Плевен, а до езиковата може да се иде с автобус 1 или 12 ако живееш на Сторгозия  :D , а живеещите в другите квартали - пеша :crazy:
Зиу 9

Offline ikarus_256

  • Писател
  • **
  • Posts: 33
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #239 on: 02.11.2011, 21:47:01 »
Въпросният Икарус 260 на плама по коя линия се движи ?