Author Topic: Плевен  (Read 271277 times)

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5251
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #320 on: 04.01.2012, 19:05:09 »
Въпрос към плевенчани. Кой е тролейбусЪТ от снимката ?
« Last Edit: 05.01.2012, 05:22:00 by difian »

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline bobi124

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 199
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #321 on: 04.01.2012, 19:48:39 »
Въпрос към плевенчани. Кой е тролейбуса от снимката ?

184 ;)

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2230
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #322 on: 04.01.2012, 22:05:38 »
EDIT: А все пак г-н Зеленогорски явно не се е отказал! Браво!
http://www.dnevnik.bg/izbori2011/2012/01/04/1738632_naiden_zelenogorski_objalva_pred_vas_kmetskite_izbori/?ref=rss

Защо браво като е загубил изборите и доверието на плевенчани.Или защото след 10 години на този пост няма какво вече да прави друго...

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5345
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Плевен
« Reply #323 on: 04.01.2012, 22:43:29 »
Да не влизаме в спорове. Само ще ти кажа, че Д.Стойков взима 28 257 гласа, а Н.Зеленогорски взима 27 868 гласа. Разликата е 389 гласа. ГЕРБ са на власт.
През 2007 г. Н.Зеленогорски взима 24 127 гласа и печели още на първи тур, а г-жа Цецка Цачева от ГЕРБ е издухана далеч назад на трето място със само 5838 гласа, като резултата й е близък до този на АТАКА 3800 гласа. Втори е кандидатът на БСП взимащ 11 058 гласа. ГЕРБ не е на власт.

Като се добавят и различни факти като например скандалният безпрецедентен отказ за регистрация на широката дясна коалиция на г-н Зеленогорски, но регистрацията на колиция, носеща неговото име - "За Зеленогорски" и нямаща нищо общо с него, но спечелила 864 гласа на първи тур, нещо на мен ми мирише на гнило.
Предлагам ти и да изгледаш двата дебата по БТВ:
http://www.btv.bg/story/751212139-Zelenogorski_i_Stoykov_v_bitka_za_Pleven.html
и Канал 1:
http://bnt.bg/bg/news/view/62867
и да прецениш кой каква визия има за града, като обаче се абстрахираш от всички тенденциозни репортажи и обвинения.  :)
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2230
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #324 on: 05.01.2012, 00:25:47 »
Дебатите са пълен цирк - празнодумство и вадене на кирливи ризи.И от резултатите в Плевен и от дебатите,които наблюдавам си личи че действително Зеленогорски има дар слово,има и управленски умения.За мен лично опонента му е безперспективен кмет от комунистически тип.Аз лично не бих гласувал за него.Въпроса е друг обаче - от предизборните дебати ние като хора несвързани по никакъв начин с Плевен и непознаващи живота му не можем да придобием реална представа. Факт е че и на първи тур, и на втори тур Зеленогорски губи.Явно че хората искат промяна.Дали ще я получат или не с тоя дядка е друг въпрос.Твърденията,че вота е купен или по-лошото фалшифициран са несериозни - все още живеем в демокрация и смятам че именно изборите го доказаха.И двамата си хвърлят обвинения в купуване на гласове но никой нищо не ни е доказал.Нещо повече - на регионално ниво фалшифицирането на избори е много по-вероятно да се осъществи от местната власт а не от държавната а Зеленогорски е олицетворителя на местната власт.Честно казано Зеленогорски има късмет че не е спечелил изборите при положение че общинския съвет е с мнозинство от ГЕРБ.

Иначе общо погледнато Плевен е един от градовете с най-мрачно бъдеще в страната.Аз лично познавам само 5 плевенчани и и петимата са убедени че там няма да се върнат при никакви обстоятелства трима от тях вече са си купили апартаменти в София. Споменават се някакви инвестиции за милиарди - дори и да е така реален резултат от всичко това няма - за хората в Плевен това са милиони потънали в нищото.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5345
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Плевен
« Reply #325 on: 05.01.2012, 01:03:57 »
Твърденията,че вота е купен или по-лошото фалшифициран са несериозни - все още живеем в демокрация и смятам че именно изборите го доказаха.И двамата си хвърлят обвинения в купуване на гласове но никой нищо не ни е доказал.Нещо повече - на регионално ниво фалшифицирането на избори е много по-вероятно да се осъществи от местната власт а не от държавната а Зеленогорски е олицетворителя на местната власт.
Тук не си прав, защото местната власт няма грам участие при съставянето на ОИК (Общинската избирателна комисия). Тя се назначава на централно ниво от ЦИК, който е доминиран от ГЕРБ. А и на много места по пресата беше съобщено, че в почти всички ОИК масово се назначават хора от ГЕРБ и АТАКА, независимо от моментното представителство в общината.

Вярно, и аз познавам няколко плевенчани, които също не се изказват ласкаво за града си, но проблемът е породен не от управлението на кмета, а от икономическата ситуация след 1989 г. Кметът, който и да е той в България е много трудно да повлияе върху трудовия пазар в голям град. Да го видим сега новия какво ще направи и как ще докара инвеститори. С камиони ли ще ги кара, с цепелини ли, с рикши...

В частност на политиката за градския транспорт подкрепям Зеленогорски, защото единствено тяхната програма залага първо на модернизация на мрежата и после на комфорта на избирателите, разбирайки, образно казано, че и ферари да купиш, няма да можеш да го караш бързо, ако прилежащата инфраструктура е в окаяно състояние. Дори в София не се направи проект за подмяна да кажем на сто стрелки, а отново се наблегна на комфорта на избирателите със нови тролеи.

Моята прогноза е, че Д.Стойков ще си изкара мандата и на следващите избори Зеленогорски ще го бие като маче у дирек! :)
« Last Edit: 05.01.2012, 01:05:54 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Borkata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 308
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #326 on: 05.01.2012, 10:39:37 »
Моля ви не го хвалете Зеленогорски. За три мандата успя да направи едно голямо НИЩО и покрай него да изгони всички млади и не толкова млади, но свестни хора. От целия ми клас - 26 човека, които завършихме 2002г. сега в Плевен не живее нито един! Дори хора по на 50 си стегнаха багажа и се преместиха в София на квартира, защото в Плевен е смърт с кисело зеле!!! Стара Загора ѝ дишаме праха, а Плевен мизерства. Последният голям завод - циментовият, който работеше, не успяха да спасят и собствениците го изринаха из основи. Най-дългата въжена линия на Балканите беше продадена за скрап. По дяволите, дори няма кино!!!

Така че аз лично се надявам новите управници да вземат някакви мерки и да съживят икономиката.
« Last Edit: 05.01.2012, 10:51:07 by Borkata »

Offline svilata

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 127
    • View Profile
    • http://trolei.pleven.bg/
Re: Плевен
« Reply #327 on: 05.01.2012, 17:25:37 »
По дяволите, дори няма кино!!!

В Плевен има кино "Арена" в Central Mall Pleven. Нищо, че е само с 1 зала.

Безспорно е, че Зеленогорски успя да унищожи града във всяко едно отношение за 12 години.   :(  Аз лично силно се съмнявам, че Д. Стойков е правилната промяна. 

Offline Borkata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 308
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #328 on: 05.01.2012, 18:17:09 »
Не зная, не го познавам, не съм му следил кампанията. Надеждата ми е само в това, че е нов.

Offline Transira

  • Писател
  • **
  • Posts: 33
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #329 on: 05.01.2012, 18:42:56 »
Hello,
Some news about elections? (New) mayors who agree electrical transport (trolleybus or trams)? Veliko Turnovo, Pernik? Or reactivate new projects (Gabrovo, Shumen, Blagoevgrad, etc.)?

Happy New Year!

Offline pleven_dge

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 68
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #330 on: 05.01.2012, 18:55:08 »
А какво става със сайта ни www.trolei.pleven.bg ? Защо не функционира?
Зиу 9

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2230
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #331 on: 05.01.2012, 22:00:38 »
Hello,
Some news about elections? (New) mayors who agree electrical transport (trolleybus or trams)? Veliko Turnovo, Pernik? Or reactivate new projects (Gabrovo, Shumen, Blagoevgrad, etc.)?

Happy New Year!

Happy new year to you too!

The elections took place at october.Till now we have no change in trolleybus' transport system status in any of Bulgaria's trolleybus cities everything is like it used to be before the elections.

There is a project in Pernik for the trolleybus transport  to be closed down and replaced by electro buses. However there is no frame of time given for the realisation of it neither it has advanced since the elections so may be this could have been just empty promises at elections time.Anyway trolleybus transport in Pernik has no future.It's just a matter of time for trolleybus service to be ended.

In Veliko Tarnovo trolleybuses were all scrapped - there is no service in Tarnovo since several years and very low chances that trolleybuses run again in this city.

Trolleybuses in Gabrovo still run but as far as I know the situation is similar to Pernik one.

Shumen and Blagoevgrad have never had running trolleybus service (neither they will have any) and all the remaining infrastructure from the period of construction of trolleybus transport net were removed in last years.

If we divide today running trolleybus nets in Bulgaria in categories it will be :

Very bad situation (before closure): Pernik,Gabrovo;
Bad situation (uncertain future): Plovdiv,Varna,Haskovo,Sliven,Dobrich,Varna;
Good situation (new vehicles or previsions of developpment): Sofia,Burgas,Stara Zagora,Pleven,Vratza,Pazardjik,Ruse;
Closed down: Kazanlak,Veliko Tarnovo.

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1088
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #332 on: 06.01.2012, 21:41:17 »
В частност на политиката за градския транспорт подкрепям Зеленогорски, защото единствено тяхната програма залага първо на модернизация на мрежата и после на комфорта на избирателите, разбирайки, образно казано, че и ферари да купиш, няма да можеш да го караш бързо, ако прилежащата инфраструктура е в окаяно състояние...
Извинявай, ама нещо не се връзват нещата! Mогат да се дадат примери на опити за разклащане на тролейбусения транспорт.
Разклащане – понеже все още е силно неговото обществено значение и е ясно, че няма да стане отведнъж! Виж за примера с ферарито съм напълно съгласен!
Не така стоят работите с другото общинско дружество ''Автобусни превози''. Там имаше много тежки обвинения към ръководството, от страна на служителите! Интересно обаче: на първо място, ролята на кмета, която липсва!
И понеже темата е за транспорт, и то обществен, ето ти два примера, какви негативи са останали от управата му! Общо взето онзи постулат: ''По делата ще ги познаете'', май се забравя бързо!

Проектът на Плевен е направен изключително далновидно от страна на вече бившето ръководство. То залага в частта за тролейбусите на рехабилитация, модернизация и разширение на ККМ, както и в построяването на ново депо. В едно интервю - директорът на "Тролейбусен транспорт" уверяваше, че тролеите се подържат в отлично техническо състояние, прави се всичко възможно те да са чисти и приветливи, а зимата и топли и че спокойно биха издържали още дори десетилетие работа! Затова сега се залага (и правилно!) на подобряване на пропускливостта на ККМ, както и на ново депо, а след 2014 ще се заложи пък на изцяло нов и модерен подвижен състав, който да не нощува по улиците, а в модерно и най-вече адекватно оборудвано за подръжка на новия състав, депо. По този начин, пък и ръководството може да си позволи да не прави компромиси с руски, украински или белоруски возила, а да закупи средноевропейски или дори западноевропейски, тъй като по последна информация, екологичния градски транспорт, както и жп транспорта и връзката между тях ще са приоритетни през следващия програмен период, като ще имат възможност и по-малките градове да участват с проекти.
Това беше по времето когато беше отказано да се закупят предложените тролеи – РТК. Паралелно с него изникна необходимостта от нископодови. Бяха преоборудвани четири с рампи и толкова. После се появиха зелените автобуси. Сега, както се разбира, също има нископодов автобус. Всичко това, можеше да се избегне с евентуална покупка, на няколко. Примерно по два на линия. Добрата техническа подръжка не дава гаранции срещу различни произшествия – от рода на пожари и ПТП, каквито се наблюдават, а бройката постепенно намалява. Още повече, това би дало добра основа, за една бъдеща поетапна подмяна.
Рехабилитацията на мрежата и особенно на определени места е наложителна. Но тук няма чак такива задръствания и престои, че да се търси драстично покачване на скоростта. А както се вижда, все още се справят с нея.
Доста може да се поспори, какви трябва да бъдат тролеите при бъдещи доставки. Но ако се съобразяват с покупателната способност на населението и всичките произлизащи от това разчети, то произходът им, по-скоро трябва да бъде ориентиран към страните от източния блок. Не са чак толкова страшни, каквито си ги представяме.   
« Last Edit: 06.01.2012, 21:43:36 by zirka »

Offline ZIU682

  • Писател
  • **
  • Posts: 41
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #333 on: 12.01.2012, 08:43:04 »
По тази програма, ''Регионално развитие - техническа помощ''  2007-2013, с консустанската помощ на ''Джаспърс'', най-вероятно нищо няма да излезе. Самият факт, че пилотният проект закъснява, – той би трябвало да е важен, за да даде някакви цялостна конюктурна насока, – все пак наливат се много средства, и ако целта е усвояването на средствата по най-добрия начин, то напрактика няма никакво време.
В оставащото време, дори и да не се вземат под внимание евентуалните плюсове и минуси на пилотния проект, се предполага, че технически няма да е възможно да стигне до практическо усвояване. Излиза реално, че от 2014, по нови програми, може да се търси нещо, но ако сложим година-година и нещо процедури още, става доста отдалечено.
От позиция на времето, може да се каже, че беше пропусната добрата възможността от преди четири-пет години, да се доставят новите тролеи РТК. Като добавим и това, че бяха нископодови, някои последвали събития можеше и да ги няма! Като и това, че евентулалната покупка от това време се припокрива с началото на тази тази Оперативна Програма, е можело да се търси още тогава вариант.
Ние тука си разглеждаме различни възможности, но не ни е ясно до там, само можем да съдим, – какви са намеренията на съответните лица за развитието на тролейбусния транспорт.
 
П.С. а сега разбирам, че се търсят варианти.   


За пръв път чувам, че проектът за интегриран градски транспорт е пред провал?! Ако не се усвоят тези пари, краят на тролейбусния транспорт в Плевен ще е въпрос на няколко години. Честно казано, не бих се изненадал. Тролейбусният транспорт е една от последните оцелели достойнства на Плевен и както всичко останало, сигурно е дошло време и това да бъде предадено за вторични суровини. Трябва много сериозно да се помисли да запазване на един от тролеите на Плевен в музея, както някои преди това беше предложил. Тези тролеи са част от историята на Плевен

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2230
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #334 on: 12.01.2012, 12:34:01 »
Странно ми е че в Плевен се коментира че практически няма време за проекта за интегриран транспоррт а в други градове от 7мицата даже въобще и не се споменава тази тема. За пример Русе - аз не съм чел тук във форума и един ред за проекта на града.Само в Бургас се изпълнява проекта.Във Варна,Пловдив и София нещата май са на етап чешане на езиците за Стара Загора май нещо и там се проговори но дотук.Така че Плевен щом и проект вече готви пък и ще се представя мисля че сте напред с материала и то доста спрямо другите градове.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15666
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Плевен
« Reply #335 on: 12.01.2012, 17:47:45 »
В София вчера обявиха поръчката за 50 нови тролейбуса. Лятото някъде ще почват и ремонта на трамвайната линия.

Offline ku4eto

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 928
  • Безспир
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #336 on: 12.01.2012, 22:09:27 »
Само в Бургас се изпълнява проекта.
Нищо не се изпълнява. Бяха стигнали до обществената поръчка още лятото, но тя се провали  и още не е излязла новината за новата( а ако се направи такава съм сигурен, че ГЕРБ няма да пропуснат да се похвалят).
В този подпис няма да откриете псувни, нито намеци към някого.

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1088
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #337 on: 13.01.2012, 17:39:11 »
Ето ТУК може да се види на какъв етап на развитие е програмата за Плевен. От тази дата до сега, нищо повече. Като вземеме предвид времето от публичното обсъждане до първите обществени поръчки в горните два споменати града (посочени като пилотни проекти и това, че единият беше сочен от пропагандата за пример в усвояването на средства) са изминали приблизително две, че ако не и повече години. Самите търгове би трябвало да протичат поне на два етапа със съответното регламентирано време по-между тях. Както е видно остават две години, за този период, съпоставяйки случилото се с пилотните проекти, излиза че двадесет и четирите месаца са малко! В Бургас се каниха един от сроковете за обжалване да бъде съкратен от три на един месеца, с решение на общинския съвет, но дори и така да стане, двете години изтичат. От друга старана и без това е видно, че се оставят големи съмнения за корупционни схеми, а какво остава да претупат набързо всичко! Ако става нещо тук, то ще трябва сериозно да уплътняват времето.
Иначе никой никъде официално не е казал...
че проектът за интегриран градски транспорт е пред провал?!
Съдейки от горните примери обаче, може да се предположи и то с висока степен на вероятност!

ТУК управителят на ''Тролейбусен транспорт'' също споменава интересни факти, но е трудно да се извлече нещо ясно за проекта.
 
           
« Last Edit: 13.01.2012, 17:53:09 by zirka »

Offline dhamitak

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 135
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #338 on: 03.02.2012, 00:43:38 »
Здравейте,бих искал да попитам каква е актуалната цена на билетите на тролеите в гр. Плевен,както и маршрутите и интервалите на движение делник/празник?Благодаря Ви предварително!

Offline ZIU682

  • Писател
  • **
  • Posts: 41
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #339 on: 03.02.2012, 09:05:33 »
билет - 70 стотинки
Интервал на линии 3,5,7,9  в делнични дни
7:00 - 09:00 на всеки 5 минути
09:00 - 17:00 на всеки 10 минути
17 часа до 19 часа на всеки 5 минути
19 часа - 20:30 часа на всеки 10 минути
от 20:30 часа до 22:20 - през 15 минути
от 5 до 7 сутринта - на 15 минути

В празнични и почивни дни през деня същите линии се движат на интервал от 10 минути.

В делнични дни сутрин и вечер вървят и "съчетани" линии 57, 93, 97, които съчетават линиите на 3, 5, 7 и 9. Това прави реалния интевал в пиков час по основните направления Сторгозия - Жп гара - Център - Дружба по-малък от 5 минути. В България нито един град няма толкова "гъсти" интервали на ГТ. Тези инервали обаче са причината неособено голям град като Плевен да има доста добра натовареност на ГТ. Хората знаят, че отиват на спирката и идва тролейбус. Висенето по спирките отказва много хора от ГТ, но в други градове не са го разбрали. Все пак трябва да отбележим, че подобни инервали могат да са рентабилни само с тролейбуси.


Иначе в Плевен има още 7-8 тролейбусни линии, но те са за индустриланата зона, за не толкова населения район на Окръжна болница и интервалите им са над 20 минути.