Author Topic: Плевен  (Read 271283 times)

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5345
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Плевен
« Reply #360 on: 06.04.2012, 18:21:16 »
Сигнализирах! Даже им дадох и бонус малко акъл!  :laugh:
Обаче отметнах да получа изпратения e-mail като копие на моят e-mail, което не стана, та се чудя дали въобще формата за контакт им работи.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline pleven_dge

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 68
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #361 on: 06.04.2012, 22:21:34 »
Сигнализирах! Даже им дадох и бонус малко акъл!  :laugh:
Обаче отметнах да получа изпратения e-mail като копие на моят e-mail, което не стана, та се чудя дали въобще формата за контакт им работи.
Би трябвало да работи, аз съм им пращал писмо и са ми отговаряли. Сподели после отговора им, ако не е проблем, за да видим какво ще кажат по въпроса :)
Зиу 9

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15666
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Плевен
« Reply #362 on: 10.04.2012, 05:10:31 »
В този програмен период в Плевен точно ККМ ще се реконструира, щеше май и депо да се прави, а следващия ще има и нови тролейбуси...

П.С. @pleven_dge: Прието е в постове с толкова много снимките, особено и като нямаш коментар конкретно по някоя от тях да ги махаш от цитатите!!! ;)

Offline bobi124

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 199
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #363 on: 11.04.2012, 20:42:50 »
Малко от по-новите снимки...
























« Last Edit: 13.04.2012, 14:29:08 by bobi124 »

Offline pleven_dge

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 68
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #364 on: 11.04.2012, 21:30:00 »
В този програмен период в Плевен точно ККМ ще се реконструира, щеше май и депо да се прави, а следващия ще има и нови тролейбуси...

П.С. @pleven_dge: Прието е в постове с толкова много снимките, особено и като нямаш коментар конкретно по някоя от тях да ги махаш от цитатите!!! ;)
Съжалявам, но не знам как става...както и да е, ще се оправя ;)

Наистина е по-добре да оправят първо мрежата, защото от нея зависи колко бързо ще се движат тролеите, дано да я сменят с високоскоростна, пък тролеите може да почакат.
« Last Edit: 11.04.2012, 21:34:15 by pleven_dge »
Зиу 9

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4834
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #365 on: 15.04.2012, 22:41:39 »
От вчера:
     
« Last Edit: 21.04.2012, 18:00:29 by transtriumf »

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline BOBI MW

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #366 on: 17.04.2012, 09:20:33 »
Хубави снимки ама защо не си каичл моя тролей като го снима :angry:

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4834
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #367 on: 17.04.2012, 16:32:07 »
Снимката не беше много сполучлива. Да не този твоя тролей (180): :)


Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline eugenio

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 453
  • DAC_1031
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #368 on: 18.06.2012, 21:10:01 »
23 милиона лева за модернизиране на тролейбусния транспорт
Явно вече всички градове трябва да вземат пример от Плевен!  :fan:
« Last Edit: 20.06.2012, 15:42:52 by eugenio »
За развитие на тролейбусния транспорт в Стара Загора!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5345
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Плевен
« Reply #369 on: 19.06.2012, 22:10:58 »
По ОП "Околна среда" няма приоритетна ос / мярка, по която да се финансира закупуването на 60 нови тролея. Това ми изглежда като партенка от некадърност от страна на този, който е дал тази информация на журналята. Ако имаше такава приоритетна ос / мярка се съмнявам, че точно плевенския кмет я е открил. Тогава щяха да се натискат и Враца, и Добрич, и Хасково, и Габрово, и Сливен като градове с развит тролейбусен транспорт.
Не вярвайте на всичко, което се изплюва от политиците към журналята като (дез)информация.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3458
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #370 on: 20.06.2012, 13:20:22 »
Да не говорим за каква сума става дума за 60 бройки и то тролейбуси.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline svilata

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 127
    • View Profile
    • http://trolei.pleven.bg/
Re: Плевен
« Reply #371 on: 22.06.2012, 16:52:14 »
Ренесансът на тролейбусния транспорт е факт

Плевен е един от първите градове, в които има тролейбусен транспорт.
Плевен е третият град в България с тролейбусен транспорт - след София и Пловдив. На 7 октомври 1985 година е пуснат първият тролейбус. И досега това е основният ни градски транспорт. Експлоатационната дължина е 134 километра (бел. авт. - това е сборът от дължината на всички линии), дължината на контактната мрежа е 43.9 километра. В момента в Плевен има 15 работещи линии с различен интервал на пътуване.
С колко коли разполага автопаркът, откога има депо и откога сами си рециклирате тролеите?
Общият брой на тролейбусите в момента е 67. Депото е започнало работа още при пускането на тролейбусния транспорт в града. През 2007 година като задължителна мярка въведохме извършването на необходимите ремонти, а и рециклиране на колите при нас, в депото. Досега са рециклирани над 50% от тролейбусите.
На каква възраст са плевенските тролеи? Кога е закупен последният?
През 1986 година беше последната доставка на коли. След това сме взели единствено два тролейбуса - през 1993 година - от Шумен.
Кажете повече за новото депо, което ще се изгражда.
Надяваме се, че в новото депо ще успеем да съберем всички тролейбуси. Теренът, отреден за депо, е 18 декара и вече е вписан в капитала на дружеството. Всъщност, първото, което ще започнем по проекта, е именно изграждането на депото.
От 1 юли стартират процедурите по Закона за обществените поръчки, като първите търгове ще настояваме да са точно за изграждането на депото. Причината е в това, че вече се работи по проект за доставка на тролейбуси, нещата се развиват много бързо и може в един момент колите да дойдат, а да нямаме депо. Затова смятам, че трябва да се започне от него.
Оптимист ли сте, че до 2015 година проектът ще бъде реализиран?
Да, надявам се всичко да върви с нормални темпове и да реализираме проекта в тези срокове. Имам леки притеснения единствено за ремонта на контактната мрежа, защото още не е изяснено дали ще бъде спиран транспорта докато текат ремонтите.
Има ли значение какъв доставчик ще бъде избран, тоест съвместими ли са тролеите с мрежите в отделните държави?
На този етап не мога да кажа дали ние ще избираме доставчик или ще е централизиран търг. Що се отнася до тролейбусите - схемата и захранването им при различните производители са почти идентични в цял свят, така че няма проблеми от тази гледна точка.
Колко струва един тролей?
Много като пари - погледнато като превозно средство цената е два пъти по-висока от тази на един автобус, например. Но пък сравненията от гледна точка на вредни емисии и експлоатационен срок - тролеите имат определено по-дълъг живот от другите.
Колко нови района ще покриете с тролейбусен градски транспорт по проекта и колко района ще останат и след 2015 година без тролеи?
Сега обхващаме комплексите “Мара Денчева” и “Кайлъка”, влизаме и в Девети квартал - ще има тролейбусна линия до Втора клинична база
В Девети квартал досега никога не е имало тролеи и едно от обясненията винаги е било, че улиците са прекалено стръмни.
Точно за тролейбусите стръмните улици не са били и не могат да бъдат проблем. За разлика от всеки друг транспорт, тролеите са създадени като схема и електродвигател така, че да може да преодолява големи наклони.
Смятате ли, че ще намалее трафикът по градските улици с увеличаването на тролейбусните линии?
Тролейбусният транспорт е признат за отлична възможност за бъдещето развитие. Определено в момента има ренесанс на този вид градски транспорт в европейски мащаб. Така е и в България - така както беше през 85-а, когато в много градове се заложи на изграждане на мрежите за тролейбусен градски транспорт. Причините са знайни - горивата са с много високи и нетрайни цени, а и замърсяването на околната среда е много по-малко от тролейбусите.
И в това отношение Плевен отново се дава като пример - някога бяхме от първите, в които заработи тролейбусният транспорт, сега сме пак от първите, които залагат на него както екологосъобразен транспорт за години напред.


Първата нова тролейна линия е от кръстовището на бул. “Георги Кочев” и бул. “Русе” и стига до кръстовището на бул. “България” и ул. “Св. Климент Охридски”.
Втората започва двупосочно от кръстовището на ул. “Сан Стефано” и ул. “Стоян Заимов” и завършва на обръщалото при Втора клинична база.
Третата нова линия започва от кръстовището на бул. “Христо Ботев” и ул. “Сан Стефано” и завършва при кръстовището на бул. “Христо Ботев” и ул. “Трети март”.
Следващият участък започва еднопосочно от кръстовището на ул. “Сан Стефано” и бул. “Христо Ботев” и завършва при кръстовището на ул. “Райски кът” и ул. “Сан Стефано”.


вестник Посредник

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4581
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #372 on: 22.06.2012, 17:07:12 »
Стръмните улици не са проблем при тролеи с изнесено на покрива електрооборудване, особено важно е изнасянето на пусково-спирачните съпротивления. В противен случай има опасност от прегряване и пожар. Добре би било поне в тролейбусите обслуващи девети квартал да се изнесат пусково-спирачните съпротивления на покрива.  :)

Offline Borkata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 308
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #373 on: 24.06.2012, 15:10:20 »
Звучи много обещаващо, дано да стане истина. А по бул. Дойран не се ли предвижда изфраждане на мрежа? Доколкото си спомням, там стълбовете са поставени вече.

ЕДИТ: А да, видях на схемата, че е отбелязана като икономически неефективна. Да, като цяло се дублира със съществуващото трасе, но пък оттам трафикът е по-малък и може да се предпочита като скоростна връзка кв. Мара Денчева - кв. Сторгозия.
« Last Edit: 24.06.2012, 15:13:56 by Borkata »

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2230
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #374 on: 24.06.2012, 18:01:20 »
Стръмните улици не са проблем при тролеи с изнесено на покрива електрооборудване, особено важно е изнасянето на пусково-спирачните съпротивления. В противен случай има опасност от прегряване и пожар. Добре би било поне в тролейбусите обслуващи девети квартал да се изнесат пусково-спирачните съпротивления на покрива.  :)

Пълни врели-некипели! В Перник от 20 години тролейбуси с електрооборудване отдолу се движат по стръмнина с една от максималните позволени стойности  и до днес има едно единствено подпалване но поради техническа неизправност а не прегряване.

Знам че мразиш ЗИУ и не пропускаш възможност да го заявиш високо,но не казвай на черното бяло.

Колкото до новината - страшно много се радвам за Плевен,това е града крепост на тролейбусния транспорт в България и е хубаво че ще го развиват и обновяват.Изобщо поредния тролейбусен град с добри новини - задава се разцвет на този тип транспорт. За мен само че не е радостен факта че са се отказали от обновяване на парка - Плевен заслужава нови тролеи.

Offline eugenio

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 453
  • DAC_1031
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #375 on: 24.06.2012, 18:13:03 »
А по бул. Дойран не се ли предвижда изфраждане на мрежа? Доколкото си спомням, там стълбовете са поставени вече.

Това го четох, че го оставят за следващия програмен период.
За развитие на тролейбусния транспорт в Стара Загора!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4581
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #376 on: 24.06.2012, 22:44:04 »
Все пак изнасянето на съпротивленията на покрива не е скъпо и е напълно изпълнимо в депо, а в същото време сериозно подобрява противопожарната и електробезопасността на тролеите.  :) Хубаво би било да се ликвидира този най-сериозен конструктивен недостатък на ЗИУ. Другитe им проблем - липсата на обратно-действаща спирачка на задния мост и носещите ресори в окачването са е доста по-сложни за решаване и там е необходим заводски ремонт, но за съпротивленията не виждам причина защо при основните ремонти на тролеите не са изнесени на покрива.  :( Ако се преодолеят  посочените по-горе проблеми и се замени управлението с тиристорно или транзисторно ЗИУ могат да бъдат доста добри тролеи, просто в сегашното им състояние са некомфортни и опасни за пътниците и затова имам неприязън към тях.  :)

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5345
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Плевен
« Reply #377 on: 26.06.2012, 00:04:06 »
Ето една новина, която всъщност дава малко светлина как могат да финансират нови тролеи по ОП "Околна среда", въпреки че по нея няма подходяща мярка в момента:
Еврокомисията разреши на България да пренасочва пари за околна среда
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline BOBI MW

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #378 on: 11.07.2012, 20:45:47 »
Това е супер че ще има нови тролейбуси
« Last Edit: 11.07.2012, 20:54:22 by BOBI MW »

Offline BOBI MW

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #379 on: 11.07.2012, 20:57:38 »
Линията за Долна митрополия я дадох като пример, за междуселищна линия. Щом е натоварена, естествено че стандартни соло автобуси ще са подходящи за там. Но специално за града е хубаво, че не се търкалят Икаруси по линиите. И пак казвам, както и друг път- жалкото е, че няма един екземпляр запазен и реставриран, като част от историята на града.
Точно на нас не ни трябва Икарус за спомен, трябва ни Зиу и така и ще стане...101 ще бъде запазен, защото е първия тролей в Плевен и първото ЗИУ в България, поне така пише тук http://www.freewebs.com/pleven-trolley/history.htm. Икарусите ги има на много места и няма никаква уважителна причина да запазят един, я си представи ако от всеки един модел автобус запазват по един ексземпляр какво ще стане?

За оромно съжаление първият тролейбус няма да се запази ,а ще бъде бракуван и изгубваме една голяма ценност като първото ЗиУ в Плевен и в България
« Last Edit: 11.07.2012, 21:02:38 by BOBI MW »