Author Topic: Плевен  (Read 271269 times)

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3863
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #440 on: 14.03.2013, 22:56:42 »
Опази Боже от Тролзи! Да замениш старите ЗиУта с нови, но също толкова допотопни, че при това и със съмнително качество. Щом руснаците се задоволяват с производство на ниво 70-те, хубаво, но аз предлагам да си спестим голяма партида кочини, сделани сякаш в някой гараж. За мен най-добрите варианти са Соларис (стига да момогат да си го позволят, въпреки че разликата в цената не е много голяма), Богдан и ЛАЗ. От съветските марки най-квалитетно изглеждат Богдан. Лично аз много бих се радвал да ги видя по улиците на Плевен и други градове на страната. ЛАЗ също не са лош вариант, струва ми се, Реалното им представяне не мога да коментирам, тъй като нямам личен опит с тях.

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5251
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #441 on: 14.03.2013, 23:29:45 »
То по-добре да си останат Зиу-тата от колкото умрелите Тролзи. Аз се надявам на Шкода 26тр - мисля, че ще се впишат в цената - пробвани са в София и са чудесни. Краен вариант е Богдана - ама се съмнявам да е качествен.

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6852
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #442 on: 15.03.2013, 08:08:01 »
Богдана е някакво подобие на ЛАЗ-овете в Ст. Загора, а там когото и да питате от шофьорите или ремонта предпочита архаичната Шкода 14Тр пред 'модерното' украинско изделие. Същото е и в Пазарджик.

Offline BOBI MW

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #443 on: 15.03.2013, 15:11:02 »
Шкода 26Тр дали ще изкара срок на служба от 27 години.Руските ЗиУ-та са се доказали и продължават да се доказват в Плевен.Защото често по време на движение се замергат тролейбуси с камъни и снежни топки и едно странично стъкло да не говорим за предно надали е токова евтино като на Богдан, ЛАЗ или Шкода 26 Тр.А и когато се поръчва тролейбус от завод "Тролза" там може да се избере цвета на украсяването,избора на регулиращата апаратура контактори или тиристори.Това че някой хора мразят руските тролей не означава че не са добри.Единствен тролейбус "Тролза" е в Пазарджик и то с тиристорно управление.И най-голямото предимство е, че ЗиУ/Тролза има напълно затворена кабина на водача където няма пътниците да ти висят на главата и да става зимно време течение когато са отворени всичките врати.Ако има други Плевенчани да си кажат мнението.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4581
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #444 on: 15.03.2013, 16:04:03 »
Затворена кабина може да се поръча при всеки производител. Лепените цели предни или странични стъкла на нископодовите тролеи няма как да са много евтини независимо от производителя - има технологични изисквания и ограничения.  :) Тролзите в Пазарджик са с допотопно контакторно управление  - енергоемко, трудно и скъпо за поддръжка и със съответните дразнещи тракания, чегъртания и присецвания. ЗИУ изкарват 27 години с цената на безброй ремонти изискващи голям обем труд и много средства, всяка експлоатация на тролейбуси над 15 максимум 20 години е извращение и струва по-скъпо от своевременната подмяна на парка. Нископодов руски тролей с асинхронно задвижване е близък по цена до возила от Чехия, Полша или Унгария поради митата.  :) Дано Плевен получи нормални тролеи от доказан европейски производител, а не руски кочини с безобразна изработка от долни пияници и технологии от средата на миналия век.  :)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4581
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #445 on: 15.03.2013, 16:07:28 »
Евтините руски кочини накрая излизат златни - изискват постоянно стягане, почистване, смазване, регулиране с огромен обем ръчен труд и горят чудовищно количество енергия. Машините на европейските производители са класи отгоре - поддръжката е максимално улеснена и евтина, като в много случаи е напълно достатъчно да се подмени повредения блок , платка или детайл с минимален разход на труд и време.  :)

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6852
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #446 on: 16.03.2013, 08:47:12 »
Шкода 26Тр дали ще изкара срок на служба от 27 години.Руските ЗиУ-та са се доказали и продължават да се доказват в Плевен.
А защо ли не можаха да се докажат така и в София?
Защото често по време на движение се замергат тролейбуси с камъни и снежни топки и едно странично стъкло да не говорим за предно надали е токова евтино като на Богдан, ЛАЗ или Шкода 26 Тр.
Дали ама надали? Или говорим с конкретни цифри или не си търкаме клавишите на клавиатурата с празни приказки. В крайна сметка ако следваме логиката за счупените прозорци - ми да си ги поръчаме в изпълнение "кабрио" и проблемът се решава.
А и когато се поръчва тролейбус от завод "Тролза" там може да се избере цвета на украсяването,избора на регулиращата апаратура контактори или тиристори.
А другаде не може, така ли?? В обществената поръчка ясно си е записано какво се изисква - от системата за управление до броя и разположението на дръжките в салона.
Единствен тролейбус "Тролза" е в Пазарджик и то с тиристорно управление.
Затова в Пазарджик са си изпокъсали дрехите от него.
За затворената кабина Пейчев вече ти е отговорил че може всичко да се поръча при всеки производител.
Ако има други Плевенчани да си кажат мнението.
По-ценно би било мнението на хора, които са имали досег с повече видове техника. В Плевен е експлоатиран единствено и само съветски подвижен състав за разлика от София например, където си имахме ДАК-Чавдари, Шкоди 9 и 14, Икаруси, Кобри, ЗиУ-та а вече и 26Тр. Не мисля че ще се намери, някой нормален човек, който да изкаже предпочитания точно към съветското изделие. Дори ДАК-Чавдарите бяха по-добре приети от експлоатацията, ремонта че и от пътниците.

Offline hektorboba

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 24
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #447 on: 16.03.2013, 13:07:43 »
Тролза нямат никакви шансове за Плевен,става дума за нови тролейбуси.За голямо съжаление  Шкода 26Тр не проявяват интерес,единствено СОР и Богдан имат желание да участват в ОП  за Плевен.

Offline dhamitak

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 135
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #448 on: 20.03.2013, 19:50:19 »
Харесват ми много тролеите в гр. Плевен,но имам въпрос за автобусите-има ли възможност,ако чакам на спирката пред автогарата,да се кача на някой номер и ако да на кой до Историческия музей,ходил съм пеш,но може да има друг/и хора с мен (защото скоро може да ходя до град Плевен и с други хора) и ако не има се разкарва,затова питам-ако има и тролеи,който да минава близо,кажете!Благодаря!

Offline bobi124

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 199
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #449 on: 21.03.2013, 07:07:23 »
Има възможност обаче в обратна посока спирката е след градинката пред гарата като тръгнеш по главната по добре питай ако не се оправиш. Чакаш линия номер 1 .

Offline hektorboba

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 24
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #450 on: 25.03.2013, 00:17:42 »
и шкода 26 тр е тук

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6852
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #451 on: 25.03.2013, 07:11:35 »
Имаш предвид участник в конкурса? Ако е така стискаме палци да стигнат до победител!

Offline svilata

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 127
    • View Profile
    • http://trolei.pleven.bg/
Re: Плевен
« Reply #452 on: 25.03.2013, 19:01:47 »
 
и шкода 26 тр е тук
:fan:

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1088
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #453 on: 25.03.2013, 23:04:41 »
А съгласни ли сте тези превозни средства, от тази марка, да превърнат в заложници всичките останали участници в движението. Ако производителят поиска да бъдат отстранени всичките гърбици по маршрута на движение? Тука цяло есе може да се развие за поведението на водачите когато в лявата лента има гърбица, а в дясната няма! Не бива да се създават подобни предпоставки, а после да се чудиме има или няма култура на пътя!
Предвид кой изготвя тръжната документация, тоест поучателят – бенивициентът е този, който е изготвил и пилотния проект за доставка автобуси Соларис. То може да се предположи, че ако тролеите са от същата марка – Соларис, по всяка вероятност от производителят ще поискат подобното нещо – равни пътища. 
Едно е че предното стъкло, с подобната си асиметрична форма, може да се окаже колкото ефектно, толкова и податливо към пукане. И друго, за което не успях да открия точната информация, що до тролеите Шкода - Соларис, но ако са копие на автобусите Урбано – още една причина да няма препядствия, гърбищи по пътя.
Шкода 26Тр дали ще изкара срок на служба от 27 години.Руските ЗиУ-та са се доказали и продължават да се доказват в Плевен.
А защо ли не можаха да се докажат така и в София?
Не можаха поради политиката по отношение на ГТ преди промените. Погледнато реално тя е била правилна. Повечето хора обаче, които не са били софианци, като че ли не са гледали толкова обективно на нещата, а се дразнят от факта, че в София са отивали новите и най - хубавите автобуси/тролейбуси. Но пък в други градове, особенно на изток са се доказали, и то даже в доста по сурови условия от нашите.
   

Offline hektorboba

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 24
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #454 on: 25.03.2013, 23:15:51 »
Имаш предвид участник в конкурса? Ако е така стискаме палци да стигнат до победител!
да,участват в конкурса

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4581
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #455 on: 26.03.2013, 09:20:47 »
ЗИУ изобщо не са се доказали - конструкцията им е порочна, качеството трагично. Също разходът на енергия е огромен и изискват постоянна скъпа и трудоемка поддръжка, макар и нискоквалифицирана. Соларис в София нямат проблеми с гърбици и неравности по настилката, не виждам защо в Плевен да имат. С предните стъкла също не е имало проблеми. Също Соларис определено са по-лесни и евтини за поддръжка - не изискват чистене, смазване, регулиране и т.н. в такъв обем, а само смяна на дефектирали блокове, детайли, платки и т.н. както и на консумативи.  :)

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1620
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #456 on: 26.03.2013, 11:52:59 »
Това за гърбиците е абсолютно вярно! Движат си се по маршрути по които има изкуствени неравности и до сега не е имало никакви оплаквания.

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3458
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #457 on: 27.03.2013, 13:43:29 »
Това за гърбиците е абсолютно вярно! Движат си се по маршрути по които има изкуствени неравности и до сега не е имало никакви оплаквания.
Всъщност премахването на гърбиците в Бургас е по ИЗРИЧНОТО настояване от заводът - производител т.е. Соларис. Впредвид факта, че подвижният състав е нископодов от заводът препоръчват премахването на подобни неравности, с цел запазването на ходовата част.В Буграс това условие е спазено, а фактът че се кандидатства от името на Бургасбус ме навежда на мисълта, че възможните доставени тролейбуси ще бъдат на Полският производител.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1088
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #458 on: 27.03.2013, 23:20:33 »
... Движат си се по маршрути по които има изкуствени неравности и до сега не е имало никакви оплаквания.
Е, щом през тебе преминават всичките оплаквания, може!

ЗИУ изобщо не са се доказали - конструкцията им е порочна, качеството трагично. Също разходът на енергия е огромен и изискват постоянна скъпа и трудоемка поддръжка, макар и нискоквалифицирана. Соларис в София нямат проблеми с гърбици и неравности по настилката, не виждам защо в Плевен да имат. С предните стъкла също не е имало проблеми. Също Соларис определено са по-лесни и евтини за поддръжка - не изискват чистене, смазване, регулиране и т.н. в такъв обем, а само смяна на дефектирали блокове, детайли, платки и т.н. както и на консумативи.  :)
За ЗиУ - то общо взето сме срещали, че все едно и също пишеш. Но, за да звучиш по достоверно вземи и се поинтересувай какви са били потребностите когато е създаван този тролей. Чак тогава ще е по - реално да раздаваш оценки!
Аз пък чух, че при автобусите, засега най - голям проблеми се очертавал с предните стъкла. А може би, не можем да ги сравняваме с тролеите!
Но в крайна сметка новото си е ново, и не е нужно да искаме да изкарват винаги колкото старите.

Колко бройки трябва да се паднат за Плевен?
« Last Edit: 27.03.2013, 23:33:01 by zirka »

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1620
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #459 on: 28.03.2013, 00:35:03 »
... Движат си се по маршрути по които има изкуствени неравности и до сега не е имало никакви оплаквания.
Е, щом през тебе преминават всичките оплаквания, може!

Докато не посочиш някъде информация, че  производителя има проблем с неравностите, както е посочено за Бургас, спокойно можем да считаме, че такъв няма. А до тогава, коментара ти ще си остане неуспешен опит за остроумие.