Poll

Какъв тип вагони предпочитате?

Купейни.
21 (65.6%)
Безкупейни.
6 (18.8%)
Нямам претенции.
5 (15.6%)

Total Members Voted: 32

Author Topic: Купейни вагони с/у безкупейни вагони  (Read 5024 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12071
    • View Profile
    • Email
Ми както freepigeon каза, и аз мисля, че е по-скоро въпрос на психическа нагласа. Има хора, които не могат да понасят затворени пространства, дали в превозно средство или вкъщи винаги искат да има около тях отворена врата или прозорец, те предпочитат салонните.

Аз например предпочитам купейните, харесват ми тези за които ozzy спомена, с квадратните прозорци и кожените седалки. 47-ма серия се водят, имат отлично проветрение лятото и много добро отопление зимата, и са пригодени за 140 км/час, произвеждани са през 60-те и 70-те години. Харесват ми и 74-та серия, ако помните на форумната екскурзия до Перник на събора и фестивала в града, при минус 15 градуса навън и един метър сняг в най-големите студове точно в тези вагони вътре беше невероятна жега и седяхме по къс ръкав. Салон вагоните са за по-къси растояния и те нямат толкова силно отопление, и такова добро проветрение и вентилация като купейните. В салон-вагон зимата винаги ми е било по-прохладно отколкото в купеен, а лятото по-топло.

Какво им е на нощните влакове, много са удобни, на мен ми е екстра като пътувам надалеч вечерта да тръгна, да се наспя и сутринта като се събудя вече да съм там. Особено ако е 74-та серия вагон седалките се разпъват и са удобни за спане, до сега не съм имал проблем със съня във влака  :)
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5417
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
О, забравих да спомена за прекомерно силното парно в някои купейни. Това зимата да си на път да колабираш от жега, е много парадоксално.

Аз лично под разговор нямам предвид такъв с приятел или познат, а с някои бабки, дето почват да ти задават най-досадните въпроси: "Ти така, момченце, студентче ли си, баби? Какво учиш? А па коя година?...". А и в купе сякаш човек е по-предразположен към разговори, понеже е по-дискретно, а и на много хора им стават любопитни спътниците им.

А тея т. нар. "кожени" седалки не са ли тапицирани с най-обикновена мушама?
« Last Edit: 27.06.2012, 18:11:45 by Bus_lover »
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3457
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Мисля, че по - долуизбоеното казва достатъчно по отношение комфорта при пътуване с влак.

Реновираните немски кокошарници са за пътуване до два часа, не повече. За по-дълги пътувания и особено за нощни влакове е престъпление да се пускат салони.
Ето за това говорех и аз, но колегата успя да се изрази по - точно от мен.

Като изключим липсата на климатици най-добрите вагони на БДЖ са купейните 74 серия. Широки, удобни подвижни седалки, возят доста меко, имат добро разстояние между седалките. Парното зимата им е на добро ниво, осветлението е на две степени.
Пътувал съм в купейни вагони с по 6 и по 8 седалки в купе (не съм запознат в детайли кои вагони коя серия ги водят. Направи ми впечатление, че в купетата с по 6 седалки тапицерията на самите седалки беше доста замърсена (явно непочиствана от доста време). Докато при купетата с по 8 седалки подобен проблем отсъства.

При пътуване в купе има и още едно предимство.Винаги можеш да си запалиш цигара на отворен прозорец.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2767
    • View Profile
Винаги съм бил твърдо за купейните вагони! За по-дълги дестинации, както и за нощни влакове определено са по-подходящите, причините - колегите по-нагоре ги изброиха, аз ще добавя само че единствено в купеен вагон може да се наспи добре човек (изключвам спалните вагони), особено ако е празен влакът. Във вагон тип салон, ако ще и сам да си във вагона, няма как да се опънеш надълго, просто защото седалките не го позволяват. Имаше само едни по-особени вагони, серия 47 се водят, но са без купета, а седалките са общи и залепени за едната страна на вагона, пътеката не е по средата, а в другия край. Ето и снимка за по-нагледно. Но лично на мен пак няма да ми е комфортно да спя в такъв вагон.
Към Bus_lover бих казал само, ако попадне на някоя досадна бабка, мляскащи се младежи, шумна компания или някакъв друг дразнител в купето, може да се премести в близките до него. Стига да не е препълнен влака, все ще намери купе, което е споделяно от по-културни хора. Докато ако има такива дразнители в салонен вагон, преместването ще е по-трудно, а вероятността да има такива и по другите вагони е по-голяма.

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2107
    • View Profile
Аз също съм привърженик на купейните вагони. В мненията отгоре повечето предимства на този тип вагони са изброени, хубавото им е, че има по-малко хора концентрирани в затворено пространство, за разлика от салонните вагони, при които неудобството е значително по-голямо.

Иначе от салонните серия 63 (при работещ климатик) действително не са лоши вагони за дълъг тип. Но за ex-DB-тата въобще не може да се каже същото.

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 608
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Тая тема-спор в стил "Лада срещу Москвич" защо я пуснахте? Всичко опира до субективни лични предпочитания и нагласи.