Author Topic: A1 Тракия  (Read 203128 times)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #20 on: 24.08.2007, 10:20:38 »
Quote from: Repcho
става дума за Тракия
E как ще почват да строят, при положение, че има участъци, правени с пари от ЕИБ и без разрешение от Европа не могат да дават концесията...

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #21 on: 24.08.2007, 11:16:58 »
Quote from: difian
E как ще почват да строят, при положение, че има участъци, правени с пари от ЕИБ и без разрешение от Европа не могат да дават концесията...


Проектите за лотове 2, 3 и 4 са отдавна готови. А строителството трябва да започне възможно най-скоро, защото българската икономика се нуждае изключително от нея, а и колкото повече се отлага, толкова по-скъпо става и за строителство и за отчуждаване на имоти. Ток няма значение да ли ще са португалците или държавата. То пари за нея бяха намерени  още по костово време, далеч преди да се отдаде на концесия.

Друг е въпроса че избора на строител отнема поне 6 месеца. Пак ставаме свидетели на популизъм.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #22 on: 30.08.2007, 21:33:35 »
Абе защо не вземат да насадят дървета, около магистрала Тракия, в участъците, които строят сега например, както са парвили едно време около пътищата, така е по-приятно пътуването, пречиства се въздуха, а пък и пазят сянка.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #23 on: 30.08.2007, 21:39:50 »
Quote from: Ivo
Абе защо не вземат да насадят дървета, около магистрала Тракия, в участъците, които строят сега например, както са парвили едно време около пътищата, така е по-приятно пътуването, пречиства се въздуха, а пък и пазят сянка.
те да оправят пътищата пък тогава. Още не сме дорасли за такива екстри. На унгарската магистрала например има специални насаждения отстрани, както и видях машини с които си мият мантинелите, косят, плевят.... културна работа. Тук ще се радваме на гладки пътища

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: A1 Тракия
« Reply #24 on: 30.08.2007, 21:50:53 »
Quote from: Ivo
Абе защо не вземат да насадят дървета, около магистрала Тракия, в участъците, които строят сега например, както са парвили едно време около пътищата, така е по-приятно пътуването, пречиства се въздуха, а пък и пазят сянка.
По-добре е, но засега на никой не му дреме за подобно нещо, важното е колата да е с климатик и това е.

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #25 on: 31.08.2007, 00:42:23 »
Защото всяко излизане от магистралата ще е съвсем фатално. Пък и при високите скорости ако има дървета ще изглежда се едно си в тунел - от психологическа гледна точка

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #26 on: 31.08.2007, 10:49:11 »
Quote from: etnies
Защото всяко излизане от магистралата ще е съвсем фатално. Пък и при високите скорости ако има дървета ще изглежда се едно си в тунел - от психологическа гледна точка

Принципно си прав, но за това си има еластични огради. (а до колкото разбирам скоро ще почват да правят и профилите "Ню Джърси")
Иначе наличието на дървета би било полезно и за асфалта - при жегите ще се нагрява по-малко и няма толкова да е уязвим откъм деформации.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Dimitar Dragnev

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 631
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #27 on: 31.08.2007, 16:33:40 »
В Австрия на повечето магистрали са наслагали огради - пластмасови зелени или непрозрачни за шумоизолиране. Слагат ги и дори да няма населени места наблизо. Много е неприятно - пътуваш, пътуваш и все очакваш, че ще видиш нещо отстрани, а все гледаш ограда. Надигна се кампания и почнаха да ги махат на някои места.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #28 on: 31.08.2007, 17:57:05 »
Quote from: Dimitar Dragnev
В Австрия на повечето магистрали са наслагали огради - пластмасови зелени или непрозрачни за шумоизолиране. Слагат ги и дори да няма населени места наблизо. Много е неприятно - пътуваш, пътуваш и все очакваш, че ще видиш нещо отстрани, а все гледаш ограда. Надигна се кампания и почнаха да ги махат на някои места.
аз като бях също много се дразнех ама като фучиш с 200 не е здравословно да гледаш иначе красивата природа

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #29 on: 02.09.2007, 22:59:46 »
Автомагистрала "Тракия" ще бъде завършена до края на 2009 година. Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов вчера.
Министерство на регионалното развитие и благоустройството ще има актуализирана програма.
В нея ще влязат както магистрала "Тракия", така и магистрала "Марица". Изграждането на магистралата София­ Бургас е поверено на консорциум, в който влизат португалските компании "Лена", МСФ и "Сомаг" и българските "Техноекспортстрой" и "Автомагистрали".
На 5 октомври трябва да бъде открита магистралата от Чирпан до Стара Загора, което финализира и последните два етапа извън концесията и да започнат останалите три етапа от изграждането на шосето.
Догодина е възможно да има частичен пуск на магистрала "Люлин", ако се работи с тези темпове, подчерта министър Гагаузов.
За изграждането на автомагистрала "Струма" направихме толкова за 10 месеца, колкото беше направено преди за пет години, каза още Гагаузов.

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #30 on: 03.09.2007, 10:59:53 »
Quote from: Repcho
Автомагистрала "Тракия" ще бъде завършена до края на 2009 година. Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов вчера.
Министерство на регионалното развитие и благоустройството ще има актуализирана програма.
В нея ще влязат както магистрала "Тракия", така и магистрала "Марица". Изграждането на магистралата София­ Бургас е поверено на консорциум, в който влизат португалските компании "Лена", МСФ и "Сомаг" и българските "Техноекспортстрой" и "Автомагистрали".
На 5 октомври трябва да бъде открита магистралата от Чирпан до Стара Загора, което финализира и последните два етапа извън концесията и да започнат останалите три етапа от изграждането на шосето.
Догодина е възможно да има частичен пуск на магистрала "Люлин", ако се работи с тези темпове, подчерта министър Гагаузов.
За изграждането на автомагистрала "Струма" направихме толкова за 10 месеца, колкото беше направено преди за пет години, каза още Гагаузов.

Значи все пак португалците ще строят. Та нали документите им, доказващи оборот били фалшиви?
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Dimitar Dragnev

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 631
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #31 on: 03.09.2007, 18:16:28 »
В сравнение с преди се действа значително по-бързо и по повече обекти.

Offline Делян

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 72
    • Yahoo Instant Messenger - d_kovachev
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #32 on: 11.09.2007, 21:05:31 »
Quote from: Repcho
За изграждането на автомагистрала "Струма" направихме толкова за 10 месеца, колкото беше направено преди за пет години, каза още Гагаузов.

Не се и съмнявам! Винаги новите правителства правят много повече от предишните.....

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #33 on: 20.09.2007, 09:43:42 »
Quote from: blagun
Районът в Хърватска, който визирах, може да е равен, но е изключително блатист. А може би и магистралите Карловац-Сплит и Карловац-Риека минават през равното???!!! Въпрос на приоритети. У нас започнаха с хотелите по курортите, инфраструктурата изостана. Там започнаха с магистралите и сега берат плодовете на инвестициите.

Благуне, мисля че говорим за две различни неста.

Ти казхваш, че хърватите са построили... Хърватия като цяло. Докато аз ти говоря за фирмата строител. Има два вида закъснения. Едните са на строителя, поради лоша организация, желание да се мине "по-натънко" и тнт. Изпълнителя на АМ Тракия "Трейс" се е забавил с около 12 месеца, но много от причините са обективни, като допълнителен пътен възел при Чирпан, археологически разкопки, допълнителни изисквания към материалите например отстрана на надзора и други. Като в резултат, обаче, получаваме по-качествен продукт. Сжщата тази фирма реконструира летище "Граф Игнатиево" през 2001 за 3 МЕСЕЦА. Другият вид закснение е на инвеститора (община, държасва), които са много по страшни. Нямало пари, планове, инициатива и тнт. И така повече от десетилетие се отлагаха важни проекти. София и БГ дълги години останаха в безвремие по отношение на инфраструктурата, заради инвеститора, а не заради лоши изпълнители.

Хърварите са си решили проблема с магистралите чрез концесии. Тоест друг трябва да бърза в ролята на инвеститор. Но да стигнеш от сръбската граница до Загреб си струва 15 евро или 30 лева за около 300 км (само за магистрална такса). Това няма да е по-силите на средния българин.
Лично аз се надявам концесията за Тракия да не се реализира и държавата да си я построи с помоща на ЕС. Както е в Унгария и Чехия.

Иначе за Софиянски и алчноста на българина поставяща личните интереси над обществените си безкрайно прав - като резултат от неговото управление ни остави в наслдство безброй дела за скъпи отчузхдения.

Quote from: blagun
Да е чул някой напоследък за изостанало строителство на мол или бизнес център?

Ами Мол София трябваше да е готов за коледа на 2005 а беше пуснат май 2006, а кината октомври, мисля че.  Но това се дължи на организационните способности на Монолит 3 (междудругото фирма на Софиянски)
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #34 on: 05.10.2007, 14:16:47 »
Quote from: Агенция Фокус
Сергей Станишев: Концесионерът на Автомагистрала “Тракия” може да започне работа по отсечките, за които е поел задължение
 
Стара Загора. Министър-председателят Сергей Станишев откри новопостроения участък „Оризово – Стара Загора” от автомагистрала „Тракия”, дълъг 23,820 км, съобщиха от правителствената информационна служба. "На 1 октомври получихме уверението, че промененият договор за изграждането на магистрала „Тракия” отговаря на всички европейски изисквания" , съобщи още министър-председателят и допълни, че това позволява на концесионерът да започне работа по отсечките, за които е поел задължение. Изключително съм доволен, каза той, че обществения интерес ще бъде защитен.

Към присъстващите на официалната церемония той се обърна с думите: „Без самохвалство, имаме с какво да се похвалим – за последните 2 години в експлоатация са въведени 125 км магистрали, а до края на годината ще бъдат открити още 25 км – участък от магистрала „Марица”. Модернизацията на България, на нейната пътна инфраструктура е приоритет на правителството от самото начало на неговия мандат, подчерта той и изрази радостта си, че откриването на участъка съвпада за Деня на Стара Загора. Благодарение на тази придобивка пътуването от София до града ще се съкрати с близо половин час, което е радостен факт за всички.
Работата продължава – за м. юни следващата година е предвидено пускането и на втори подход към Стара Загора, с разширен, 4 лентов път.

Новото трасе свързва Чирпан и Стара Загора, като по този начин се осигурява и пряка връзка от София до Стара Загора по автомагистрален път. Подобреното състояние на пътните условия и извеждането на транзитния трафик повишава безопасността на движение и комфорта на пътуващите, намалява разстоянието, пътуването и транспортно-експлоатационните разходи.
Изпълнител на проекта е фирма „Пи Ес Ай”, която е част от „Трейс груп холд”, 200 български фирми участваха като подизпълнители. По време на строителството са поставени 15 500 м пътна маркировка, 260 бр. пътни знаци, 120 000 м предпазна ограда, положени са 670 000 тона асфалт.

Да ни е честита все пак - макар че вече втора година се прави "след сезон магистрала". За разлика от нас моите любими магистралостроители - хърватите си откриват новите отсечки на 1 юли. Интересно защо ли?

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #35 on: 05.10.2007, 16:04:30 »
Quote from: blagun
Да ни е честита все пак - макар че вече втора година се прави "след сезон магистрала". За разлика от нас моите любими магистралостроители - хърватите си откриват новите отсечки на 1 юли. Интересно защо ли?
Защото празниците на градовете, до които достига удължаването, са през пролетта и началото на лятото  

Offline Делян

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 72
    • Yahoo Instant Messenger - d_kovachev
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #36 on: 05.10.2007, 20:02:57 »
без снимка не е интересно

www.news.bg
« Last Edit: 05.10.2007, 20:03:26 by Делян »

Offline rebelheartous

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • ICQ Messenger - 161516830
    • View Profile
Re: A1 Тракия
« Reply #37 on: 05.10.2007, 23:52:02 »
Е, дочакахме го  Напоследък направо броях дните  Още по-хубаво ще е, ако концесионерите наистина се хванат в ръце и започнат следващия лот  

Offline rebelheartous

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • ICQ Messenger - 161516830
    • View Profile
Re: A1 Тракия
« Reply #38 on: 06.10.2007, 22:45:20 »
И само ден по-късно да видим какво се случва на същата тази нова отсечка:

Линк

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #39 on: 08.10.2007, 12:08:03 »
Да, малоумието е пълно. Бас държа, че във всички актове виновни са единствено водачите. Не че нямат вина, но не може такава радикална смяна на пътя да е небрежно означена с 1 ограничение и 1 табела. Представете си, какво чудо ще настане след един месец, когато започне сезонът на мъглите. Трябва да има редуващи се ограничения през 20 км/ч - 100, 80, 60, 40;  пътят да се стесни с ограничителни табели и даже с бетонни блокчета, светлинна сигнализация. Същата дивотия беше, когато преди 4-5 години откриха магистралната отсечка над Ябланица - първият месец имаше стотици катастрофи, докато подредят захождането по читав начин.
Да не говорим, че трябва да се мисли и за светещи променящи се знаци - през летния сезон вероятно задръстванията ще започват на няколко километра преди края на магистралата и съответно ще е необходима динамична сигнализация.