Author Topic: A1 Тракия  (Read 203153 times)

Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #440 on: 19.05.2010, 16:17:54 »
Гръцката фирма „Актор" предложи най-ниската цена в търга за строителството на 36-километровата отсечка Нова Загора - Ямбол от АМ „Тракия".

Нейната оферта е 111 644 921,69 лв. без ДДС, стана ясно на заседанието на комисията за избор на изпълнител в Агенция „Пътна инфраструктура", информира БНР. Това означава, че гръцката оферта е за 3,1 млн. лв. за километър.

http://money.ibox.bg/news/id_1924124958

Тези 69 стотинкики как ги изчисляват ?  :D :rolleyes:

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Re: A1 Тракия
« Reply #441 on: 19.05.2010, 20:32:40 »
Еми както изчисляват и останалите 11 164 492 100 стотинки  ;)

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Re: A1 Тракия
« Reply #442 on: 19.05.2010, 20:48:07 »
Тези накрая ще вземат да строят без пари и ще видим, какви ще са резултатите. Като основна част от парите идват почти даром, смятам, че можем да не се циганим чак толкова и да не се говори само за цените, а наличните ресурсите да се използват за по-високи стандарти, качество и допълнителни елементи.

По принцип при остойностяване на количествените сметки (пътно)строителните фирми умножават цените с число между е и пи.  ;)
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #443 on: 19.05.2010, 22:17:54 »
Магистрала “Тракия” ще започне да потъва

Магистрала “Тракия” ще започне да потъва Снимка: Мишо Кършовски

С РУМЕН ЙОВЧЕВ, председател на Браншова камара “Пътища”, разговаря Светослав Метанов

- Г-н Йовчев, като че ли правителството на Бойко Борисов е твърдо решено да завърши поне една магистрала до края на мандата си. Постижимо ли е “Тракия” да бъде завършена в такъв период?

- Безспорно се работи активно. Дали магистралата ще бъде завършена през юни или в края на 2012 г., е друг въпрос, но резултатът ще е положителен. За юни категорично няма да стане. Сега текат тръжните процедури за лот 3 и за лот 4. Там класирането на кандидатите ще отнеме още време. Но желанието да се завърши магистралата трябва да се приветства и има шанс тя най-накрая да стане.

- Сега през ден стартират инфраструктурни проекти. Добре ли се подготвят процедурите?

- Лошото е, че през последните 15 г. се очерта една трайна тенденция - да се търси начин да се спечели проектът Х на всяка цена. След това се правят схеми как да се спечелят още пари. Примерите са безброй.

- За анексите говорите.

- Точно така. Най-яркият пример е АМ “Люлин”. Всички знаем какво се случи. Спечели турска компания с много хубава ниска цена и какво стана? Когато ги избираха, дълго ни уверяваха, че се защитава общественият интерес. Но какво се случи? Срокът отиде по дяволите - закъснението е най-малко две години. Има некачествено свършена работа, за което нашата камара неколкократно е алармирала. Писахме и до предишното, и до сегашното правителство, но не се взеха своевременно мерки и се случи най-лошото. Падна скеле и уби трима души.

- Евтиното излиза скъпо!

- Точно така. По този проект не трябва да пропускаме и нещо много важно. Фирмата строител разруши всички местни пътища. Те са оразмерени за 7 или 9 тона на ос, докато натоварването на самосвалите е от порядъка на 11-12 тона на ос, а при гредовозите - 12-13 тона. При една нормална ситуация, ако искаме да си защитаваме обществения интерес, би трябвало да отидат контролните органи от Министерството на транспорта и да започнат да ги санкционират.

- Пътищата ни и без това са като швейцарско сирене. Как би трябвало да се процедира, за да не се влошава допълнително инфраструктурата от строителната техника?

- Правилото е, че когато правиш оферта, трябва да предвидиш изграждането на временни пътища, които нямат нищо общо със съществуващата държавна пътна мрежа, или да предвидиш пари, с които да възстановиш това, което ще разрушиш. Това е практика по света. За АМ “Люлин” няма такова нещо. Като имат претенции турците, агенция “Пътна инфраструктура” и регионалното министерство би трябвало да им кажат - добре, вие ни искате 50 млн. евро допълнително, но сте разрушили пътища за еди-колко си пари. Трябва да си ги оправите. Подписва се споразумение и толкова.

- Явно държавата не може да гарантира българските интереси.

- В това е проблемът. При АМ “Люлин” откосите на насипите са почти вертикални и още отсега пълнят канавките с пръст и камъни, мостовите греди се монтират, без да се спазват правилата за безопасност, има проблеми с хидроизолацията. Съвсем отделен въпрос е, че повечето от работниците на обекта не са българи и че използваният цимент 100% идва от Турция. Ето това е защитеният държавен интерес. За съжаление в редичката проекти “да спечелим на всяка цена” се нарежда и лот 2 на АМ “Тракия”.

- Смятате предложената от “Трейс” цена за нереална. Така ли?

- Със сигурност. Сега много неспециалисти коментират, че фирмата е показала изчисления и дори премиерът Борисов на първата копка на участъка каза, че в Германия километър излиза 19 млн. евро, в Австрия - 10 млн. евро, а ние ще направим най-евтиния аутобан за 2,2 млн. евро/км. Човек остава с впечатлението, че там, в Европа, твърде много се краде, което, разбира се, е абсурдно.

- Вие как си обяснявате разликата в цените?

- Има много причини. В Германия например, когато една магистрала преминава през мочурлив блатист терен, се изпълнява конструкция, която наподобява мост - модерна и скъпа технология. Пътят лежи върху стоманобетонна плоча, която се изпълнява с дебелина 26-28 см. Така магистралата става вечна, но струва в тези зони по 25 млн. евро на километър.

- Какво общо има тази технология с лот 2 на “Тракия”?

- Най-добрият начин за изпълнение на последните десетина километра на лот 1 на “Тракия”, които са в оризища, беше този. Те са във вода. У нас се направи по възможно най-евтиния начин. Водата преминава през тялото на магистралата. Колегите от “Трейс” поставиха въпроса, но никой не им обърна внимание. Трябваше да се направи втори отводнителен канал. Въпрос на време е кога магистралата ще започне да потъва. Същото важи и за началните километри на лот 2. Сещайте се как ще бъде изграждан аутобанът - да е евтино.

- Чак толкова ли е страшно?

- В най-добрия случай ще се нацепи асфалтът. Ще стане нещо като на магистрала “Хемус”, въпреки че причините са други, но давам пример за това как е възможно след време да изглежда и “Тракия”. На “Хемус” се направиха идеални ремонти с прекрасен асфалт, но шлаката отдолу продължава да разбухва. Настилката беше прекрасна в продължение на 6-12 месеца. След това се нацепи. Сега я обработват с битум, залепват, за да спрат цепенето.

- Не би ли трябвало тези технологични специфики да са изяснени още в началото на даден пътен проект?

- У нас моделът е сбъркан. Не може да се съгласяваме и да избираме най-ниската цена. Прав сте, че всичко би трябвало предварително да е изяснено като технология. Невинаги всичко може да бъде огледано и понякога от бързането да стартира даден проект се получават пропуски.

- За какво бързане говорим, при положение че в България няма нито една завършена магистрала?

- Причините да нямаме нито една магистрала са две. Или няма пари, или се прецакваме по стара нашенска традиция. Знаете приказката за българския казан в ада, който дяволите не го пазят. Сега се взе бързо решение, направиха се търгове, но съм убеден, че не бе избрана най-добрата процедура. Резултатите за лот 2 го доказват. Не може да прехвърляш рисковете на 100% върху строителя. Затова на търга най-ниската цена се различаваше от останалите в пъти.

- Да, но сам дадохте пример с “Люлин”. Турците спечелиха с една оферта, сега се оказа, че проектът ще струва много повече. Нормално е управляващите да се плашат от анекси.

- Плашат се от анекси, но защо са тогава контролните органи? Ако си вършат работата, не би трябвало да има проблем.

- И как трябва да се промени моделът на търговете?

- Трябват промени в Закона за обществените поръчки и да отпадат най-ниската и най-високата цена. Вижда се, че когато са подготвени добре документите, има достатъчно много кандидати, а не трима-четирима. Такава е практиката в много държави от ЕС. Състезателният елемент не отпада, но първо гледаш офертата ти да е реална. Какво направиха колегите от “Трейс”? Решиха да свалят цената за лот 2 под тази за лот 1, която също бе ниска. Това никой не го очакваше.

- От компанията обаче твърдят, че дори и при тази цена ще спечелят 5-10% от стойността на договора?

- Подобно твърдение като специалист ме дразни, защото това не е реалистично. Категорично твърдя, че сметката не излиза. Крайно време е да престане практиката ниската цена при един проект да се компенсира с други проекти, които някой ти е обещал или ти се надяваш отново “на всяка цена” да спечелиш.

http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=484572

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #444 on: 20.05.2010, 09:12:52 »
...

- Най-добрият начин за изпълнение на последните десетина километра на лот 1 на “Тракия”, които са в оризища, беше този. Те са във вода. У нас се направи по възможно най-евтиния начин. Водата преминава през тялото на магистралата. Колегите от “Трейс” поставиха въпроса, но никой не им обърна внимание. Трябваше да се направи втори отводнителен канал. Въпрос на време е кога магистралата ще започне да потъва. Същото важи и за началните километри на лот 2. Сещайте се как ще бъде изграждан аутобанът - да е евтино.

...


И какво като преминава през тялото на насипа? Защо не казва от какъв материал е основата на насипа в този участък? Колко е дълбока основата?
Фундирането на Т2 на Летище София също беше в мочурлив терен. Направи се висок насип с дълбоки основи и готово!
Отделно от това си има проект, придружен от инженерно геоложки доклад, в който се казва в различните участъци какво почви има, колко дълбото да се копае и т.н.т.

Явно и този иска да изглежда сензационно!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: A1 Тракия
« Reply #445 on: 20.05.2010, 09:36:45 »
Освен всичко останало не е за пренебрегване и цената на труда , която в Германия и Австрия е в пъти над тази в България !

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #446 on: 20.05.2010, 10:04:55 »
Отделно от това си има проект, придружен от инженерно геоложки доклад, в който се казва в различните участъци какво почви има, колко дълбото да се копае и т.н.т.
На теория си прав, но нали напоследък широко се коментира проблема, за чия сметка са рисковете от "лошите" инженерно геоложки доклади. В тази връзка през последната година имам преки наблюдения от строителството на 3 сгради в различни области, при 2 от който се оказа, че докладите са объркани, променяха се бюджети и проекти в движение, предоговаряха се условията по договорите, много неприятна ситуация. Фирмите изготвили доклада бяха различни, с опит, вземаха проби на място и самите доклади бяха много убедителни, но като почнеш да копаеш можеш да си сигурен, какво точно има долу.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Re: A1 Тракия
« Reply #447 on: 20.05.2010, 14:40:35 »
...

- Най-добрият начин за изпълнение на последните десетина километра на лот 1 на “Тракия”, които са в оризища, беше този. Те са във вода. У нас се направи по възможно най-евтиния начин. Водата преминава през тялото на магистралата. Колегите от “Трейс” поставиха въпроса, но никой не им обърна внимание. Трябваше да се направи втори отводнителен канал. Въпрос на време е кога магистралата ще започне да потъва. Същото важи и за началните километри на лот 2. Сещайте се как ще бъде изграждан аутобанът - да е евтино.

...


И какво като преминава през тялото на насипа? Защо не казва от какъв материал е основата на насипа в този участък? Колко е дълбока основата?
Фундирането на Т2 на Летище София също беше в мочурлив терен. Направи се висок насип с дълбоки основи и готово!
Отделно от това си има проект, придружен от инженерно геоложки доклад, в който се казва в различните участъци какво почви има, колко дълбото да се копае и т.н.т.

Явно и този иска да изглежда сензационно!
Той си дърпа към себе си:
Quote
В Германия например, когато една магистрала преминава през мочурлив блатист терен, се изпълнява конструкция, която наподобява мост - модерна и скъпа технология. Пътят лежи върху стоманобетонна плоча, която се изпълнява с дебелина 26-28 см. Така магистралата става вечна, но струва в тези зони по 25 млн. евро на километър.

http://www.stroitelstvo.info/events/?guid=843752&page=lecturer&lang=bg&lcid=877752
Quote
От месец март е председател на Съвета на директорите, заместник-председател на Управителния съвет и изпълнителен директор на "Мостстрой" АД.
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline DaveMF

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 188
  • Фен на магистрали и детелини
    • View Profile
    • Infrastructure.bg
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #448 on: 20.05.2010, 14:43:03 »
В нашата държава винаги някой ще каже, че нещо не е наред.
Аз се радвам за магистралите и мисля, че всичко, което се случва, ще си има положителен оттенък върху мен.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #449 on: 20.05.2010, 17:15:01 »
...

- Най-добрият начин за изпълнение на последните десетина километра на лот 1 на “Тракия”, които са в оризища, беше този. Те са във вода. У нас се направи по възможно най-евтиния начин. Водата преминава през тялото на магистралата. Колегите от “Трейс” поставиха въпроса, но никой не им обърна внимание. Трябваше да се направи втори отводнителен канал. Въпрос на време е кога магистралата ще започне да потъва. Същото важи и за началните километри на лот 2. Сещайте се как ще бъде изграждан аутобанът - да е евтино...
И какво като преминава през тялото на насипа? Защо не казва от какъв материал е основата на насипа в този участък? Колко е дълбока основата?
Фундирането на Т2 на Летище София също беше в мочурлив терен. Направи се висок насип с дълбоки основи и готово!
Отделно от това си има проект, придружен от инженерно геоложки доклад, в който се казва в различните участъци какво почви има, колко дълбото да се копае и т.н.т.

Явно и този иска да изглежда сензационно!
Тъй де, човекът иска да прозвучи интересно! Това, че се правят участъци на естакади, не означава още, че е масова практика. А единственото място, склонно към наводнявания е около Калугерово, западно от Пазарджик. Загорето е всичко друго, но не типично заблатен район, каквито наистина в Германия са много - из цялото крайбрежие ан Северно море.
Освен всичко, подобни участъци на магистралата никак не са безопасни и скоростни, поради снадките между плочите - справка - виадукта на Йорданкино над Кремиковци.

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #450 on: 20.05.2010, 22:12:59 »
Основното което е казал инж.Румен Йовчев са не проблемите със заблатяването,а за лобизма. Истината е че Трейс са подбили цената с обещанието да получат други обекти с които да ги компенсират. И ако това не се случи какво става?

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #451 on: 21.05.2010, 00:14:39 »
Основното което е казал инж.Румен Йовчев са не проблемите със заблатяването,а за лобизма. Истината е че Трейс са подбили цената с обещанието да получат други обекти с които да ги компенсират. И ако това не се случи какво става?

Никой не оспорва фактът но прокарването на лобистките интереси в полза на ДПС при възлагането на строителството на АМ Люлин, резултат от което е сключен договор с възможност за големи анекси. Това е така. Но имай впредвид че Йовчев също защитава нечий интереси.

А след като смяташ, че Трейс като фирма "домакин" на лот 2 (базата и кариерите, персонала са от Стара Загора) е дъмпингова, какво ще кажеш тогава за цената на гръцката Актор за лот 3, която е оферирала по-малко от Трейс за 1 км, при дори по-труден терен? Отркъде смяташ че южните ни съседи ще купуват трошен камък? Ще го внасят от Гърция ли?
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #452 on: 21.05.2010, 20:16:43 »
Основното което е казал инж.Румен Йовчев са не проблемите със заблатяването,а за лобизма. Истината е че Трейс са подбили цената с обещанието да получат други обекти с които да ги компенсират. И ако това не се случи какво става?

Никой не оспорва фактът но прокарването на лобистките интереси в полза на ДПС при възлагането на строителството на АМ Люлин, резултат от което е сключен договор с възможност за големи анекси. Това е така. Но имай впредвид че Йовчев също защитава нечий интереси.

А след като смяташ, че Трейс като фирма "домакин" на лот 2 (базата и кариерите, персонала са от Стара Загора) е дъмпингова, какво ще кажеш тогава за цената на гръцката Актор за лот 3, която е оферирала по-малко от Трейс за 1 км, при дори по-труден терен? Отркъде смяташ че южните ни съседи ще купуват трошен камък? Ще го внасят от Гърция ли?
Нямам представа за гръцката фирма Актор защо е дала такава цена,но за Трейс се знае че са приближени на Герб и имат много обекти в София именно с подкрепата на ББ. Примерно защо Трейс дадоха на Котарака да прави метростанция 19 и подземния паркинг под Цариградско шосе? А иначе е ясно че Трейс имат предимство в Стара Загора и също така Румен Йовчев естествено защитава интереси.Алтруисти в бизнеса няма.

Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #453 on: 22.05.2010, 22:26:29 »
1. Въпрос: Някой има ли информация дали вече е започнало някакво строителство между Стара и Нова Загора на АМ Тракия.

2. Процедурно предложение към администраторите и модераторите:

Да се обособят отделни теми за отделните магистрали, тъй като явно вече се строят 2 магистрали, а догодина по това време най-вероятно ще са и 4 и ще се увеличава информацията, новните, снимките, мненията и пр. и мисля, че ще бъде добра стъпка. 

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
Re: A1 Тракия
« Reply #454 on: 24.05.2010, 10:02:59 »
Нека в тези теми да пишем и предистория.Кога е първата копка на АМ Тракия. Мисля че 1975г.след построяването(разширяването) на бул.Ленин от Орлов мост до Ресторант Църна маца. Дори Орлов мост е демонтиран и разширен. Доболка познатият незаконен мост над Винаровото колело, детелината Яворов, махането на стария тб5 до Младост, детелината на околовръстното. Всичко това е някъде до 9 септември 1974г.ако не се лъжа. А 1975г. е пусната отсечката от Църна Маца до отклонението на стария път преди къщата на Биг Брадър Фемили(при Нови Хан). После е пусната отсечката до село Побит Камък след Ихтиман, където после започва прохода Траянова врата. Това е някъде 1977-1978г. Следва отсечката до пв.Пазарджик при сегашният Макдоналдс. Някъде около 1980г.После мисля е пуснат участъкът до Мало Конаре или Цалапица някъде 1983г. После е пуснат до пв.Пловдив запад някъде 1986-1987г. Следва отсечката до пв Пловдив-Брездник някъде след 1989г., мисля 1991г. После до Оризово е пусната 1994-1997г. в този период. До село Свобода е пусната 2005г., а до Стара Загора 2007-2008г. От другата страна Бургас-Банево някъде началото на 80-те, а Банево-Карнобат 2007г. В момента е старт на строителството на лот 2 Стара-Нова Загора, както и лотове 3 и 4 Нова Загора - Ямбол и Ямбол - Карнобат. Ако се брои разширението на пътя от Милево Ханче-Сливница като част от бъдещия лот №0 на АМ Тракия мисля че разширението е направено някъде 1975-1977г., успоредно със строежа на жк. Люлин. По същото време е направено и разширението на източното околовръстно от Лозен до Чепинци.
« Last Edit: 18.08.2010, 09:18:58 by AROS »

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #455 on: 24.05.2010, 11:35:05 »
Интересен е габаритът на Цариградско/Тракия. От пътния възел за Младост лентите са по 3 активни в посока и така продължава до разклона за Нови Хан. Ако не бяха светофарите и пешеходните пътеки, Тракия дефакто си почва още от там. И единствената друга отсечка, с подобен габарит е точно между Ботевградско и Тракия, където има по четири активни ленти, без аварийна. В споменатия от мен участък от Цариградско аварийна има!
« Last Edit: 24.05.2010, 11:38:02 by difian »

Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #456 on: 24.05.2010, 22:19:16 »
"БТВ" :

Ще се забави ли строежът на магистрала „Тракия”

(видеоматериал)

24.05.2010

Има риск строежът на магистрала „Тракия” между Стара и Нова Загора да се забави.
Официалният старт на строежа бе даден преди около месец с изискване - нито ден повече от договорения пусков срок и нито лев повече от предвидената цена. Но съдебна процедура е на път да попречи на това. Една от фирмите, кандидатствали за строителен надзор, обжалва отпадането си от търга.

Въпреки осигуреното финансиране и готовността на изпълнителя да започне работа, без фирма за строителен надзор, строежът на  може да стартира. Заради забавянето стотици работници все още чакат да бъдат назначени, за да не търпи фирмата изпълнител загуби. Десетки багери, валяци и булдозери стоят в готовност в база близо до магистралата.

„Строителството може да започне след подписването на протокол Акт 2 за откриването на строителна площадка, линия и ниво, на коя да е част на обекта. Това е по изискване на действащото законодателство”, каза Петър Стефанов, ръководител на Лот 2.

По договора между Агенция пътна инфраструктура и фирмата изпълнител, срокът за изграждането на магистралата започва да тече от деня, в който се открие строителната площадка. Стигне ли се до нов търг това ще забави старта на строежа с още няколко месеца. Ако се пропуснат летните месеци, това допълнително ще утежни работата на фирмата изпълнител „Магистрала Трейс".

„Договорът е ясен и категоричен за нас, цената е твърда, тя не може да се променя независимо от това какви изненади ще срещнем при изпълнението на обекта. Времето също не може да бъде променено за действието на договора”, каза Петър Стефанов.

Срокът, за който строителите трябва да изградят 32-километровия участък от магистралата, е 25 месеца.

http://www.btv.bg//story/1510885363-Shte_se_zabavi_li_stroejat_na_magistrala_%E2%80%9ETrakiya.html

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #457 on: 24.05.2010, 23:28:55 »
Интересен е габаритът на Цариградско/Тракия. От пътния възел за Младост лентите са по 3 активни в посока и така продължава до разклона за Нови Хан. Ако не бяха светофарите и пешеходните пътеки, Тракия дефакто си почва още от там. И единствената друга отсечка, с подобен габарит е точно между Ботевградско и Тракия, където има по четири активни ленти, без аварийна. В споменатия от мен участък от Цариградско аварийна има!
Първоначално наистина магистралата започва от пътния възел при Младост. Естакадата при корабчето на Горубляне е пъвото изградено съоръжение по магистралата. По късно нулевия километър се измества на Околовръстното и тази част от магистралата се маха от нея.
« Last Edit: 24.05.2010, 23:32:10 by elbi »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #458 on: 25.05.2010, 01:04:44 »
Първоначално наистина магистралата започва от пътния възел при Младост. Естакадата при корабчето на Горубляне е пъвото изградено съоръжение по магистралата. По късно нулевия километър се измества на Околовръстното и тази част от магистралата се маха от нея.
Все пак пресичанията на Горублянско ханче и пътя за Герман винаги си ги е имало, а те са несъвместими с магистрален статут.
Освен това осветлението си продължава до Църна маца, което означава, че това си е проектирано за градска магистрала.
Надявам се, че невралгичното кръстовище на Димитър Пешев ще отпадне, когато завършат пътния възел на разклона за Самоков (Корабчето). За да паднат досадните ограничения от 50 км/ч, хранилка за катаджиите, трябва да се направят пасарелки за пешеходците, примерно с публично-частно партньорство - фирма го построява и го използва за рекламна площ. 130 км/ч е немислимо, но 90 или 100 км/ч около двореца Врана е разумно ограничение с оглед на плавен преход км 80 км/ч в интензивните градски части на Цариградско шосе.
« Last Edit: 25.05.2010, 07:47:33 by blagun »

Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #459 on: 25.05.2010, 23:16:14 »
"Сега" :

Апетитът на строителите към "Тракия" намаля

Дарина Кахраманова

Ентусиазмът на строителния бранш да се бори за парче от "Тракия" вече се охлажда. До вчера само 36 компании са купили тръжни документи за процедурата за изграждане на отсечката от Ямбол до Карнобат, която приключва утре. Половината от желаещите са чуждестранни компании. Сред тях има фирми от Гърция, Хърватска, Турция, Германия, Италия и Азербайджан.

Търговете за предишните две отсечки протичаха при значително по-голям интерес. За участъка между Стара Загора и Нова Загора 66 компании закупиха документи, макар че реално само 8 се включиха в надпреварата. Към търга за отсечката между Нова Загора и Ямбол проявиха интерес 47 компании, а 11 подадоха документи.

Заети в строителния бранш прогнозират, че кандидатите за изграждане на последната отсечка ще предложат по-високи ценови оферти. "Това е най-дългата отсечка (49 км), а и участъкът е по-сложен", коментира Румен Йовчев от "Мостстрой". Прогнозната стойност, заложена от пътната агенция, е 247 млн. лв., т.е. около 5 млн. лв. на км. Приблизително толкова бяха предвидени и за предишните два участъка, но конкуренцията между строителните фирми драстично свали цените и те стигнаха съответно до 2.2 млн. лв. и до 1.5 млн. лв. на километър.

http://www.segabg.com/online/new/articlenew.asp?issueid=5918&sectionid=3&id=0000603