Author Topic: A1 Тракия  (Read 203151 times)

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2700
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #820 on: 25.01.2017, 21:59:12 »
Вчера министърката каза, че дупки има само по стария асфалт, по новите участъци дупки няма. Разбира се ние ѝ вярваме.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: A1 Тракия
« Reply #821 on: 26.01.2017, 10:59:44 »
Неравности има навсякъде. Истинските дупки непреодолими за БТР, четириосните влекачи МАЗ и Татра, новото поколение Tatra Force, МЗКТ, Oshkosh Military и т.н. са малко. :D :fan:
« Last Edit: 15.03.2017, 18:30:31 by V.Peichev »

Offline Марин Петров

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 503
    • View Profile
Re: A1 Тракия
« Reply #822 on: 05.07.2017, 21:43:35 »
Днеска цял ден спориме с колегите. и ми стана интересно какво мислите тука, в този форум.

Кой е виновен за голямото ПТП на Тракия от тая сутрин?
- намалената видимост (пушек и/или мъгла)
- шофьорите на МПСтата които са участвали в ПТП.

Смятате ли че всички шофьори, които са участници в ПТПто трябва да получат акт за несъобразена с пътните условия скорост? особено при вида на смачканите до неузнаваемост коли.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #823 on: 05.07.2017, 22:31:26 »
(Мое мнение) Че има идиоти на пътя - има. Че има виновни - има. Ама 40 идиота на едно място по едно и също време - няма. Атмосферните условия са най-големият виновник.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Re: A1 Тракия
« Reply #824 on: 06.07.2017, 08:50:39 »
Ех, отдавна не съм влизал тук и забравих как се казваше малкия любител на съобразената скорост. Ще се надявам скоро да напише мнение по темата. За да не бъда чист спам, ще кажа, че АПИ и КАТ са за бесило.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #825 on: 06.07.2017, 09:59:30 »
Да направим едно тълкуване на репортажите и гледните точки за катастрофата от вчера:
1. Мъгла или задимяване:
Интервюиран шофьор на камион казва, че точно преди катастрофата идвал от Ихтиман и там било ясно. Ихтиман е един от най-мъгливите градове, но магистралата е в по-висока точка, а мъглите в това време на годината, както казаха метеоролози специално по този случай, са нетипично явление. Няма логика да се застели мъгла по магистралата и това никога не се е случвало всъщност. В последните дни на декември 2015 г. съм пътувал по магистрала „Тракия“ и докато София тънеше в мъгла и беше студено от Вакарел нататък нямаше никаква мъгла. От друга страна очевидци казаха в репортажа по БТВ от снощи, че сметището, което се смята за основен виновник с причиняването на силно задимяване, е горяло от седмица. Аз поне не изпитвам съмнение, че става дума за задимяване. При рязко затопляне след обилни валежи се наблюдава изпарение, което предизвиква известна мъгла, но какво трябва да бъде това изпарение, за да има едва два метра видимост, каквато е била според очевидците. Версията за мъглата е нелогична.
2. Реакциите на шофьорите:
Репортерите на БТВ се увлякоха да следват версията на КАТ за несъобразената скорост като казаха, че инструментите на катастрофиралите коли са спрели при около 100 километра в час само че теорията за несъобразената скорост, както обикновено и тук има сериозни пробойни, защото съобразеността с пътните условия не е нещо, което може да бъде измерено. 100 км./ч. дори не е максималната допустима скорост за магистралите в България, първо и второ няма еднозначен отговор на въпроса как да се държиш при подобни условия на толкова силна намалена видимост - да намалиш ли, да спреш ли, да ускориш ли, за да преминеш колкото се може по-бързо. Пушекът може да стресне и да изплаши шофьорите, но трябва да се реагира хладнокръвно, защото магистралата не е място, където туко така да можеш да спреш или да намаляваш драстично, а и асфалтът няма да се запали, така че на практика виновни за катастрофите са не тези, които са се движели със 100 км./ч., а тези, които са реагирали драстично на възникналата ситуация само че в България драстичното отрицателно действие винаги се е приемало изключително положително и похвално, защото е плод на елементарно мислене. А КАТ имат много голяма уста, както винаги. Несъобразена скорост, шофьорите са виновни обаче те не са били свидетели не само, но и са дошли едва, когато вече са се били насъбрали десетки катастрофирали коли и вече е било много трудно да се прецени кое от какво е започнало. По-добре да вземат да се скрият някъде и никога да не се показват. За съжаление практиката показва, че до момента верижните катастрофи възникнали вследствие на силно фрустрирана пънта обстановка от типа на намалена видимост или поледица, са непредотвратими. Просто липсва универсален алгоритъм за съобразеност с такива пътни условия, а вероятно няма и да просъществува никога, да не говорим, че винаги ще има някой, който няма да се съобрази и дори да е един на 100 коли пак ще има потенциал да реализира катастрофа с половината от тях.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #826 on: 06.07.2017, 10:14:31 »
Да направим едно тълкуване на репортажите и гледните точки за катастрофата от вчера:
1. Мъгла или задимяване:
...
 Няма логика да се застели мъгла по магистралата и това никога не се е случвало всъщност. В последните дни на декември 2015 г. съм пътувал по магистрала „Тракия“ и докато София тънеше в мъгла и беше студено от Вакарел нататък нямаше никаква мъгла.

2. Реакциите на шофьорите:
Репортерите на БТВ се увлякоха да следват версията на КАТ за несъобразената скорост като казаха, че инструментите на катастрофиралите коли са спрели при около 100 километра в час само че теорията за несъобразената скорост, както обикновено и тук има сериозни пробойни, защото съобразеността с пътните условия не е нещо, което може да бъде измерено.
..

1. Имаше снимки на НОВА отвисоко и ясно се виждаше че има мъгла.
2. Съобразената скорост е онази при която може да се спре в зоната на видимост, както и онази при която може да се пътува без да застрашаваш себе си и околните. Това че е позволено 140 по никакъв начин не означава че 100 е малко.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #827 on: 06.07.2017, 14:09:53 »
Да направим уговорка: не са виновни 40 идиота. Но примерно ако 20 шофьора успеят да спрат, а 21-ят ТИР ги наниже всичките, колко са виновните?
Инцидентни мъгли на по няколко километра в този район са възможни и неведнъж ми се е случвало: все пак от януари до март всяка година минавам поне по 10 пъти оттам. Като добавим изпаренията след дъждовните дни плюс кондензационните ядра от сметището, предпоставките си ги има.
Именно влизането от ясно време в мъгла е причинило мазалото. Ако целият път е мъглив, никой няма да кара с повече от 70-80 км. Но хората влизат засилени, панират се и някой бие рязко спирачки и те така. Отделно, че единици от всички са запалили светлините си и са включили аварийки след спирането си. Поначало в България няма култура на шофиране при задръстване. В страните, където това е ежедневие, виждаш безброй мигащи аварийки още при намаляването на скоростта.
Предполагам, че иницииращата катастрофа в платното за обратно движение се е случила, защото някой се е зазяпал повече в гювеча в другото платно, отколкото на това пред него.
Т.е. виновни и от двете страни със сигурност са - вторите водачи плюс всички, които активно са блъснали друг пред тях. Не може да са виновни вече спрели водачи, пометени от някой зад тях (с уговорка за сигнализацията, но това е недоказуемо).

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #828 on: 06.07.2017, 14:35:14 »
Не може да са виновни вече спрели водачи, пометени от някой зад тях (с уговорка за сигнализацията, но това е недоказуемо).
Защо пък да не може? Можеш ли да докажеш, че първите спрели водачи са извършили това с пълно съобразяване, за да не създадат опасност за водачите зад себе си? За съжаление нито един от клиповете не показва началото на катастрофите, а и вероятно накрая не е и било ясно къде точно е било то, но никъде няма спрели в аварийното платно коли, което е странно.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #829 on: 06.07.2017, 16:20:58 »
Можеш ли да докажеш, че първите спрели водачи са извършили това с пълно съобразяване, за да не създадат опасност за водачите зад себе си?
В България е прието да се доказва виновност, а не невинност. Изобщо всякакви написани наизуст наказателни постановления ще паднат за нула време в съда, освен ако не се потвърдят от реални свидетели, а не от катаджии, довлекли се след 1 час.
От разположението на потрошените возила се вижда, че някои от тях да били пометени като кегли от ударил се тежък предмет (ТИР). Т.е. технологията "всички виновни" ще отвори само работа на съдилищата.
« Last Edit: 06.07.2017, 16:23:34 by blagun »

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Re: A1 Тракия
« Reply #830 on: 06.07.2017, 17:45:45 »
Ех, отдавна не съм влизал тук и забравих как се казваше малкия любител на съобразената скорост. Ще се надявам скоро да напише мнение по темата. За да не бъда чист спам, ще кажа, че АПИ и КАТ са за бесило.

По-добре никога да не се връща и да пише каквото и да било. За щастие изчезна от тук, а след няколко десетки дебилни писаници в другия форум, които си бяха откровено тролене и спам беше изгонен и от там...

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #831 on: 07.04.2018, 11:03:09 »
Ще споделя малко впечатления от автомагистрала Тракия за участъка от София до разклона за Велинград. В понеделник се извършваха кръпки малко преди Траянови врата включително и в южната тръба на тунела и движението се извършваше двупосочно през северната. Вчера Всичко беше оправено. В тунела настилката е в добро състояние, но участъкът на няколко километра преди и след тунела, който е познат с лошото си състояние е още по-зле. Има и някои бездарни кръпки тип „Цариградско море“. Ако трябва да съм кратък налага се да се избягват дупки при 100 километра в час. Прилича повече на настилка на второкласен път, а не на магистрала. Северната тръба е осветена доста зле. Новоремонтираните мостове малко преди разклона за Велинград са с неравна настилка и се усещат доста осезаеми вибрации при преминаване. Мостът на разклона за Панагюрище е в ужасно състояние. Стърчат арматури и е само въпрос на време някое парче да се откърти и да падне върху някоя кола, а настилката на детелината и моста при разклона за Велинград и Церово е останала някъде през 70-те години. Правени са не чак толкова лоши кръпки, но на моста има коловози и явно има нужда от основен ремонт. Също така точно след края на „пит лейна“ от детелината в посока София има малка запълвана дупка в асфалта от 2016 г. Има и лек ръб между новата настилка на магистралата и старата на детелината.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #832 on: 09.05.2018, 18:21:51 »
В 15:45 този следобед в района близко преди разклона за Вакарел и Панагюрище в посока Пловдив имаше катастрофа и задръстване, което към онзи момент може би беше около километър, два. Имаше блъснат и завъртял се напречно на пътя черен SUV, полиция, линейки и пожарна, с която измиваха платното от изтекли течности.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 390
    • View Profile
Re: A1 Тракия
« Reply #833 on: 10.05.2018, 09:10:53 »
...
Инцидентни мъгли на по няколко километра в този район са възможни и неведнъж ми се е случвало: все пак от януари до март всяка година минавам поне по 10 пъти оттам. Като добавим изпаренията след дъждовните дни плюс кондензационните ядра от сметището, предпоставките си ги има.
...
Предпоставките действително са на лице. Самите "мъгли" там - макар и да водят до едно и също - намаляване на видимостта - често са плод точно на "изкуствени въздействия", породени от обстоятелствата. За това, когато (нали сме специалисти по всичко) гледаме бюрократичните изисквания, е хубаво да се замислим. Защото тези, свръзани с метеорологията, не са плод на някой чиновник, а точно обстоятелства, които могат да доведат до сериозни последствия при определени условия. Точно това там - с това сметище се получава. Там има и други предпоставки, в допълнение към чисто физически метеорологичните. Освен самото изгаряне и хидрофилните кондензационни ядра, там съществена роля играе и вятъра. Без да съм правил изследвания - ситуацията в онзи район е близка до учебникарската в случея на планиско-долинна циркулация и ефекта на каньона. Дори и когато няма синоптична обстановка, която да предполагам вятър от посока на сметището към райните на магистралата, то самите условия там на планината и гората създават нужната циркулация (слаб вятър, но в "подходящата" посока) за мъгла. Даже при разни интервюта, местните казват, че "мъглата мирише", нещо което бай Ганьо минал с кола от там трудно ще забележи.
Не е догледано при проектирането на сметището ли, не се вземат мерки ли, няма възможност за реакция - не е ясно, но е факт

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3557
    • View Profile
Re: A1 Тракия
« Reply #834 on: 24.09.2018, 12:19:17 »
Ново 20: Въвежда се ограничение на скоростта до 90 км/ч по АМ „Тракия“ в участъка Чирпан – Стара Загора от км 168 до км 208
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Re: A1 Тракия
« Reply #835 on: 24.09.2018, 15:30:05 »
Ново 20: Въвежда се ограничение на скоростта до 90 км/ч по АМ „Тракия“ в участъка Чирпан – Стара Загора от км 168 до км 208

АМ в случая е съкратено от антимагистрала.
« Last Edit: 24.09.2018, 15:32:08 by monte carlo »
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #836 on: 24.09.2018, 15:45:17 »
Аз пътувах и се върнах от Велинград в началото на месеца и в същия този участък колко много имаше ограничение 90...

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #837 on: 24.09.2018, 16:04:48 »
То май си беше така и преди още като ходихме да си взимаме автобуса от Сливен, демек някъде началото на лятото.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #838 on: 24.09.2018, 17:24:32 »
След това го махнаха за лятото. Освен това беше 20 км, а не 40.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #839 on: 24.09.2018, 19:14:29 »
Официалното обяснение за Чирпан - Стара Загора е „прекрасната“ нова настилка. Вероятно същото е и по всички останали участъци със съответното ограничение. Антимагистрала е много правилна дума за тези обстоятелства, но ако по „Тракия“ се ограничава от 140 на 90 заради „дунавските вълни“ и проблемите по старите участъци ремонтирани и недоремонтирани, то по „Хемус“ са си направо дупки, грозни и зловещи обаче там ограничения няма.

Между другото не пишем в правилната тема.
« Last Edit: 24.09.2018, 19:56:25 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!