Author Topic: A1 Тракия  (Read 203149 times)

Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #420 on: 13.04.2010, 22:03:42 »
Строителството на "Тракия" ще започне по график

Строителството на магистрала "Тракия" ще започне през май, какъвто е и предвиденият график. Това заявит министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев.

Изграждането може да започне преди да бъде одобрена апликационната форма от Брюксел, каквато е практиката и в други държави от ЕС, коментира и министърът по еврофондовете Томислав Дончев.

До две седмици ще са напълно ясни "червените проекти" по оперативните програми, от които ще се откажем. Парите за тях ще бъдат пренасочени към подготвени проекти, информира Standartnews.bg.

В пътната стратегия "България 2020", която ние подготвяме в министерството, два от пътищата, именно Русе - Шумен - Варна и Русе - Велико Търново, ще бъдат направени като експресни. Това съобщи още Плевнелиев, предаде Агенция "Фокус" - Велико Търново. Той уточни, че пътищата ще бъдат двулентови във всяка една от посоките.

http://econ.bg/news/article178558/stroitelstvoto_na_trakiya_shte_zapochne_po_grafik

Offline Danchoti

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 273
    • View Profile
Re: A1 Тракия
« Reply #421 on: 14.04.2010, 20:25:33 »
Ако живот и здраве строителството започне по график (в което аз лично не се съмнявам),
хубаво би било да си направим необходимите изводи за Труд и Сега, защото не се случва за пръв път подобна спекулация, нито ще е за последен.
По-неразбираеми за мен са разминаванята между Московски и Плевнелиев. Първо излезнаха с различни становища за Люлин сега и за Тракия...

Offline Danchoti

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 273
    • View Profile
Re: A1 Тракия
« Reply #422 on: 23.04.2010, 18:29:22 »
Quote
На 3 май в Стара Загора ще бъде направена първата копка на лот 2 на АМ „Тракия”

23 април 2010 | 14:51 / Агенция "Фокус" / Инфраструктура

   София. На 3 май в Стара Загора в присъствието на министър-председателя Бойко Борисов ще бъде направена първата копка на лот 2 на АМ „Тракия”, предаде репортер на Агенция „Фокус”. Строителството ще продължи 25 месеца.
Министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев каза, че следващия вторник в 12.30 часа ще бъдат отворени техническите оферти на лот 3. 47 компании са закупили тръжната документация.
Очаква се в края на юли, началото на август да бъде дадена първа копка на лот 3. Изпълнението ще продължи 25 месеца. Графиците на лот 4 се движат с три седмици след лот 3.
По отношение на АМ „Люлин”, Плевнелиев каза, че е постигнато споразумение по абсолютно всички важни аспекти – срокове, неустойки и т.н.
Не по-късно от 10 дни от понеделник се очаква да бъде взето окончателно решение на Министерски съвет за постигането или непостигането на споразумение на АМ „Люлин”. Абсолютно убедени сме, че това, което е договорено, трябва да бъде формализирано, за да може оттам нататък всички страни по този процес да могат да работят, каза той.
Министърът изрази съжаление за трагичния инцидент, при който на строителния обект загинаха трима турски работници.
Осем различни държавни институции правят проверки на обекта, засега има предварителни доклади, а окончателните оценки се очакват следващата седмица. На пресконференция ще бъде обявено всичко, свързано с инцидента.
Плевнелиев изрази убеждение, че АМ „Люлин” ще бъде съществено завършена към края на годината.

Веселина ЙОРДАНОВА

http://www.focus-news.net/?id=n1384793
« Last Edit: 23.04.2010, 19:04:41 by Danchoti »

Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #423 on: 27.04.2010, 13:27:43 »
Кандидатите за Лот 3 на Тракия са 11, Трейс не участва

27.04.2010 13:08 (6H2 / HDPAT) (A32A / BBAST) (T57 / TRACE)
От: Мариян Йорданов
mpy@start.bg


Общо 11 оферти са подадени за строителството на Лот 3 от Магистрала 3 (от Нова Загора до Ямбол), заяви министър Росен Плевнелиев при отварянето на техническите предложение към офертите. "По наша информация Трейс не е подал оферта", заяви министърът.

Общо са закупени 47 документации.

Подалите оферти са:

- Конструктор (Хърватска) – Балканстрой;

- Азеркорпу - Баку;

- Алпине - Австрия;

- Български автомагистрали - Главбулгарстрой;

- Сдружение Тракия 3 -Холдинг Пътища – Галчев холдинг;

- Рубау - Пътстрой;

- Актор - Гърция;

- Терна (Гърция) - Сиенит (България);

- Щрабаг - Австрия;

- Доуш - Турция;

- Сдружение Лот 3 Тракия ХСС- КБ – ТП ДЗЗД.

Подали оферти са 2 гръцки, 2 австрийски, по 1 хърватска, турска и азербейджанска и 5 консорциума с участие на български фирми.

Очакванията са ценовите предложения да бъдат отворени до 27 май 2010 г., а първа копка да се направи до 1 август, ако има жалби и до юли ако няма, сподели министъра.

След като се уверихме, че сръбската страна има ресурс и започва отчуждителни процедури по строежа на магистрала от Ниш до Калотина, ще се задействаме и ние, коментира Плевнелиев посещението на премиера Борисов в Белград.

"Отсечката е общо 64 км, от които 48 км от Околовръстното на София до Калотина. В участъка София-Драгоман, ще ни бъде доста по-лесно. В понеделник стартираме работна група със Столична община. Трябва да имаме проект до края на годината. Ще имам срещи с Европейската комисия, за да го представя, като проект, който да бъде част от оперативна програма Транспорт", каза министърът.

Столична община се ангажира до октомври да има проект за отсечка Северна скоростна тангента (16 км). Очаквам до средата на 2011 г. да започне строителството. Голямата новина е желанието на двете страни да напреднат по проекта за премахването на тази тапа, допълни той.

Лот 2 бе спечелен от Обединение Магистрали Трейс, като първа копка ще бъде направена в понеделник (3 май 2010 г.).

Новото в търга за Лот 3 на магистрала Тракия, е че държавата ще поеме риска за геоложките проучвания и неотразена техническа инфраструктура.

http://www.investor.bg/?cat=5&id=97210

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #424 on: 27.04.2010, 13:37:03 »
Явно това е тактически ход да видят и офертите на конкурентите, за да се ориентират по-добре за лот 4, който е с много по-голям бюджет и съответно по-интересен.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #425 on: 27.04.2010, 14:02:39 »
Явно това е тактически ход да видят и офертите на конкурентите, за да се ориентират по-добре за лот 4, който е с много по-голям бюджет и съответно по-интересен.
Е нека и други спечелят, то не може всичко Трейс: имат метро, имат Лот 2, дали ще имат ресурс и за трети голям проект едовременно?

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #426 on: 27.04.2010, 14:34:00 »
, дали ще имат ресурс и за трети голям проект едовременно?

Определено!

Да припомня нещо - когато строиха Т2 на летище София, Щрабаг нямаха една единствена дейност изпълнена със собствен производствен ресурс. Едва когато Трейс си вдигнаха сечивата дойде техния Инжстрой довърши прилежащата инфраструктура.

Всичко се върти около финансовата страна на нещата.
« Last Edit: 30.04.2010, 11:03:38 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline DaveMF

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 188
  • Фен на магистрали и детелини
    • View Profile
    • Infrastructure.bg
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #427 on: 27.04.2010, 15:18:22 »
Много е обнадеждаващо всичко. Интересно дали фирмите този път ще си вземат поука от много отпаднали миналия път за Лот 2 и ще имаме наистина голяма конкуренция на цени.

Някой знае ли кога се очаква точно да се отворят техническите оферти за Лот 4? По едно време бях чел, че искат паралелно Лот 3 и Лот 4 да строят.

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 416
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Re: A1 Тракия
« Reply #428 on: 01.05.2010, 00:05:58 »
Quote
Премиерът Бойко Борисов ще направи първа копка на Лот 2 на автомагистрала Тракия   
   
30 април 2010


На 3 май 2010 г. от 13 часа, премиерът Бойко Борисов и министрите на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев и на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков ще направят символична първа копка на един от най-важните инфраструктурни проекти с национално значение – Лот 2 от автомагистрала Тракия, съобщиха от пресцентъра на МРРБ.

Официалната церемония по стартирането на строителството ще бъде от 13.00 ч., при кръговото кръстовище при пътя Стара Загора – Димитровград. Общата дължина на Лот 2 Стара Загора – Нова Загора е 31,8 км. (от км 210+100 до км 241+900). В изпълнение на проекта ще бъдат изградени по 2 ленти за движение във всяка посока.

Изпълнител на проекта е Обединение Магистрала Трейс с водещ партньор Трейс Груп Холд АД. Стойността на обекта е 137.868 мил. лв. Проектът се изгражда по Оперативна програма Транспорт 2007 – 2013 г. Строителният надзор се изпълнява от Пътинвестинженеринг АД.

Модернизирането на пътната инфраструктурата е основен приоритет на българското правителство и е от особено значение за цялостното на икономическото развитие на България и подобряване на инвестиционния климат.

http://www.chambersz.com/novini/35-novini/2567-автомагистрала-Тракия

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 416
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Re: A1 Тракия
« Reply #429 on: 03.05.2010, 11:21:20 »
Quote
Започва строителството на отсечката от Стара Загора до Нова Загора на магистрала "Тракия"

От Лили Границка 

03 май 2010



Фотограф: Мария Съботинова


Днес започва строителството на отсечката от Стара Загора до Нова Загора на магистрала "Тракия". Участъкът от 32 км ще се строи от българското обединение "Магистрали Трейс". То спечели търга с цена от 138 млн. лв. За надзорник на обекта беше избрана компаанията "Пътинвест-инженеринг". Съгласно подписания договор отсечката трябва да е готова през май 2012 г. За времето на строителството се очаква да бъдат разкрити около 4000 нови работни места по думите на министъра на регионалното развитие Росен Плевнелиев. Първата копка на обекта днес ще бъде направена от премиера Бойко Борисов.

В момента текат търговете и за останалите непостроени два участъка от магистрала "Тракия". За строител на отсечката от Нова Загора до Ямбол кандидатите са 11, като на 27 май се очаква да бъдат отворени и ценовите оферти. Прогнозната стойност е 216 млн. лв. Първата копка на участъка е планирана за началото на август.

В момента тече набирането на офертите за последната отсечка от Ямбол до Карнобат, като крайният срок за подаване на предложенията е 7 юли. Прогнозната стойност на строителството е 247 млн. лв.

http://dnevnik.bg/pazari/2010/05/03/895528_zapochva_stroitelstvoto_na_otsechkata_ot_stara_zagora/

Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #430 on: 10.05.2010, 11:06:34 »
"Строителство градът" :

Започна строителството на магистрала "Тракия"

В средата на 2012 г. – три аутобана и метрото в София, обеща премиерът Бойко Борисов

На 3 май премиерът Бойко Борисов даде старт на строителството на лот 2 Стара Загора – Нова Загора от магистрала "Тракия". Тя е с дължина 31.8 км и трябва да бъде завършена за 25 месеца. Поради обжалване на процедурата избраният строителен надзор "Пътинвестнинженеринг" не встъпи в ролята си.

Временен надзор обеща да наложи премиерът, ако този процес се забави, но ден по-късно, на 4 май, от Комисията за защита на конкуренцията съобщиха, че е отхвърлена жалбата на обединение "Национални транспортни оси" за спиране на процедурата за строителен надзор на автомагистрала "Тракия", лот 2.
Домакин на тържеството беше "Трейс груп холд" и партньорите му в "Магистрала Трейс", изпълнител на 32-километровата отсечка за 137.868 млн. лева.

"В средата на 2012 г. магистрала "Тракия", "Люлин", "Марица" и метрото на София ще им го предоставим като транспортна структура", каза министър-председателят Бойко Борисов. В този период строителството на два лота на "Струма" (лот 1 Долна Диканя – Дупница и лот 4 Сандански - Кулата) ще бъде стартирано, а за кресненския (лот 3 Симитли - Сандански) ще започне проектиране.

Премиерът прибави и новите приоритети - Северната скоростна тангента (16 км) и лот 0 на "Тракия" от София до Ниш (50 км), за които в същия период ще бъдат подготвени проекти.
"Разработваме схема и за магистрала "Хемус", каза още премиерът.

Тази година вероятният старт за строителни търгове е за магистрала "Марица". За три от четирите лота на аутобана: лот 1 Оризово  - Димитровград от км 5+000 до км 36+400, лот 2 Димитровград - Узунджово от км 36+400 до км 48+600 и лот 3 Узунджово - Поляново от  км 48+000 до км 60+300 се очакват търгове съответно през август, октомври и ноември.
Докладът за оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС) на "Марица" се забави заради преминаването на трасето на аутобана през зона с водоизточници в община Хасково, които трябваше да бъдат преместени. В ОВОС-а ще бъдат нанесени резултатите от 72-часовите проби на новите кладенци и той отново ще бъда внесен в екоминистерството.

http://sg.stroitelstvo.info/show.php?storyid=898102

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 416
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Re: A1 Тракия
« Reply #431 on: 19.05.2010, 09:46:55 »
Quote
Днес отварят офертите за строителството на ЛОТ 3: Нова Загора - Ямбол



   
Министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев и председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Божидар Йотов ще присъстват днес на отварянето на офертите за строителство на Лот 3 на автомагистрала "Тракия" в отсечката Нова Загора - Ямбол.

11 фирми са подали заявка за участие в строителството.Сред тях не присъстват изпълнителите на участъка от Стара Загора до Нова Загора - фирма "Трейс".

Победител ще бъде участникът, подал оферта с най-ниска цена.

Турската "Доуш", гръцката "Актор", австрийските "Щрабаг"(която обжалва търга за ЛОТ 2) и "Алпине" и азербайджанската "Азеркорпу" участват самостоятелно.

Останалите са консорциуми или обединения между български и чужди фирми.

В консорциумът "Български автомагистрали" влизат "Главболгарстрой Инфраструктурно строителство", "Черно море", "Пътстрой 92" и "ИСА 2000".

"Холдинг Пътища" участва заедно с "Галчев груп", хасковската "АБ" и "Мостстрой" като обеднинението "Тракия ІІІ".

Оферти подадоха още консорциум между хърватската "Конструктор" и разложката "Балканстрой", както и между гръцката "Терна" и българската "Сиенит".

Испанската "Рубау", която за първи път играе на пътен търг в България, участва заедно с българската "Пътстрой". Последният кандидат е консорциум между германските "Кемна Бау Андре" и "Фаркер Вег Бау" заедно с българската ХСС. Трите фирми са регистрирали дружество по Закона за задълженията и договорите под името "Тракия Лот 3".

За първата отсечка на "Тракия" от Стара Загора до Нова Загора бяха отворени ценовите оферти на четирима от общо 8 кандидата. За разлика от предишния търг обаче, на този не се очаква голяма разлика в цените между отделните участници заради променените тръжни условия. Причината е, че държавата поема риска за геоложките проучвания и неотразена техническа инфраструктура в кадастъра за нейна сметка.

Бюджетът на проекта е 3 млн. евро на километър. Прогнозната стойност на 36 км отсечка от Нова Загора до Ямбол е 216 млн. лв. Първата копка на обекта е планирана за 2 август, по думите на министър Плевнелиев.

19 май 2010 г.

http://news.stara-zagora.org/index.php?page=news&c1=2&newsid=12098

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #432 on: 19.05.2010, 10:37:07 »
Днес отварят офертите за строителството на ЛОТ 3: Нова Загора - Ямбол

...


Е ето и цените от офертите, изтекли в интернет пространството от "вътрешни" агенти:  :P

1.Догуш ЕООД - 104 587 008 Euro

2."Азеркорпу" АД, гр.Баку, Азербайджан - 88 520 000 Euro

3.Актор - 124 556 000 Euro

4.Щрабаг - 132 880 955 Euro

5.Обединение "Терна-Сиенит" - 99 667 525 Euro

6.Консорциум "Български автомагистрали-Лот 3" - 89 304 488.36 Euro

7.Алпине бау ГМБХ - 148 998 899 Euro

8.Консорциум "Рубау - Пътстрой"" - 89 998 886.14 Euro

9.Сдружение "Тракия ІІІ" - 122 122 099 Euro

10.Сдружение "Конструктор - Балканстрой" - 114 695 552 Euro

11.ДВ Тракия Лот 3 ХСС-КБ-ГП ДЗЗД - 139 011 208.36 Euro

Може и да е някаква шега, но да видим!!!  :rolleyes:
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18070
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #433 on: 19.05.2010, 12:25:33 »
Щом този с най-ниска цена печели, дефакто това не означава ли, че този критерии има 100% тежест, тогава защо да обявяват и други изобщо?!?!?  :bag:  :rolleyes:

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #434 on: 19.05.2010, 12:30:42 »
Ааа, не бързай!!! Може този с най-ниската цена да го отстранят още преди да отворят ценовите оферти с мотив че проектовия ръководител има диплома за железопътен а не пътен инженер, или липса на легализирана диплома на азербайджанския такъв...


Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline naster1

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: A1 Тракия
« Reply #435 on: 19.05.2010, 13:36:13 »
...

Quote
Гръцката "Актор" изненада с най-ниска цена за участък от "Тракия"

Гръцката компания "Актор" е най-вероятният строител на отсечката от Нова Загора до Ямбол на магистрала "Тракия".

На днешното отваряне на офертите в пътната агенция компанията изненада всички с предложението си, което е дори по-ниско за километър строителство, отколкото тази на "Магистрали Трейс", с която консорциумът спечели предишния лот.

"Актор" дава  111.644 млн. лв. за целия участък от 36 км при прогнозната стойност 216 млн. лв.

Вторият с най-ниска цена е обединението между хърватската "Конструктор" и "Балканстрой" - 121.797 млн. лв.

Offline DaveMF

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 188
  • Фен на магистрали и детелини
    • View Profile
    • Infrastructure.bg
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #436 on: 19.05.2010, 13:39:14 »
Много оспорван търг и много близки цени. Този път най-ниската цена не е под 30% от средната. По всичко личи, че гърците ще спечелят търга.

Най-близко до тях са Конструктор-Балканстрой с 121 797 000 лв. Дано бързо да изберат победител и да започват със строежа :)

Offline Drafter

  • Писател
  • **
  • Posts: 34
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #437 on: 19.05.2010, 13:43:18 »
Предчувствам проблеми с тия гърци...Дано не съм прав

Offline DaveMF

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 188
  • Фен на магистрали и детелини
    • View Profile
    • Infrastructure.bg
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #438 on: 19.05.2010, 13:50:17 »
Ето какво казва Плевнелиев за гърците:

Quote
"Постигнатите цени и за Лот 2, и за Лот 3 са много под бюджета, който сме заделили, и сме доволни", заяви министър Плевнелиев. Министерството беше заложило цени от 3 млн. евро на км. с ДДС. (2,5 млн. евро/км. без ДДС).

"Актор е построила много неща в Гърция и вярваме, че ще изпълни задълженията си по АМ Тракия, а ако не ги изпълни, неустойките са толкова големи, че никой не би си помислил да не спази сроковете и другите условия", смята Плевнелиев. "Замислям се какви са били печалбите на фирмите в миналото", коментира той постигнатите ниски цени.

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18070
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #439 on: 19.05.2010, 14:03:29 »
Тези накрая ще вземат да строят без пари и ще видим, какви ще са резултатите. Като основна част от парите идват почти даром, смятам, че можем да не се циганим чак толкова и да не се говори само за цените, а наличните ресурсите да се използват за по-високи стандарти, качество и допълнителни елементи.