Author Topic: A4 Марица  (Read 38396 times)

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1232
    • View Profile
Re: A4 Марица
« Reply #20 on: 24.05.2010, 10:28:45 »
Тук най не съм запознат с предисторията. Някой ако знае да пише. Мисля че е открито едно платно от АМ Марица От Свиленград до Любимец някъде от 1979г-1986г. Някъде след 2000г. е пуснато и второто платно, а после, някъде към 2005г. и до Харманли. В момента се строи някакъв участък до Димитровград или?

Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #21 on: 24.05.2010, 11:34:02 »
В момента се достроява участък от едното платно (поради некадърно строителство!) между Харманли и Любимец и към Август се очаква да бъде официално открит, а Любимец-Свиленград, ако не се лъжа е в експлоатацията...Но е възможно да бъркам. Също не ми е ясно какво ще се случва и кога с участъка Свиленград-Капитан Андреево, който е към 10-15 км...

Останалият непостроен участък от магистралата е разделен на 4 лота, като търговете за всеки един от тях се очаква да бъдат съответно през: Август, Октомври, Ноември, Януари. (вж графика долу). Към момента при един от лотовете край Димитровградското село Ябълково има проблем с ОВОС-а и има забавяне на проекта, но не знам до какво ниво са стигнали там нещата и дали вече е отстранен този проблем. По отношение на лотовете, мисля, че нещата стоят по следния начин:

Лот1 Оризово - Димитровград
Лот2 Димитровград - Узунджово
Лот3 Узунджово - Поляново
Лот4 Поляново - Харманли

График на изпълнение към Март 2010 година:


Лот 1:

Обявяване на търг: Август 2010 година
Започване на строителство: Март 2011 година
Край  на строителство: Май 2013 година


Лот 2:

Обявяване на търг: Октомври 2010 година
Започване на строителство: Март 2011 година
Край  на строителство: Май 2013 година


Лот 3:

Обявяване на търг: Ноември 2010 година
Започване на строителство: Май 2011 година
Край  на строителство: Май 2013 година


Лот 4:

Обявяване на търг: Януари 2011 година
Започване на строителство: Юни 2011 година
Край  на строителство: Май 2013 година
Целта е автомагистралата да бъде завършена до 2013 година в рамките на текущия програмен период на Оперативна програма "Транспорт".

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15659
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #22 on: 24.05.2010, 11:45:03 »
До пункта са около 5 километра от досега работения участък. Имаше преди 1-2 години серия от статии с подробно описание и тогава май разработваха проекта. Ще има преминаване над ЖП линията и обход на Капитан Андреево. Тогава май се говореше и за реконструкция на граничния пункт, но същевременно такава май вече направиха, но разширяване май не са.

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #23 on: 24.05.2010, 20:06:27 »
Лявото платно е открито около 1991, ако не и по-късно, доста време след като е построено.

Към магистралата "комплект" върви и четирелентов път към другия ГКПП в района - Ново село-Орменион. Преди няколко години преименуваха кв. Ново село на кв. Капитан Петко войвода, та с него - и ГКПП-то.

Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #24 on: 24.05.2010, 22:17:07 »
"Дневник" :

Трасето на магистрала "Марица" ще заобиколи скъпи имоти

24 май 2010

Трасето на магистрала "Марица" в последните три километра до граничния пункт Капитан Андреево е променено заради завишената оценка на предвидените за отчуждаване имоти, съобщи за "Дневник" Божидар Йотов, председател на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).

АПИ беше определило цена от общо 2.54 млн. лв. за 11 имота с обща площ от близо 17 дка, собственост на 7 фирми и граждани. Част от тях обаче заведоха дела и след решение на Върховния административен съд (ВАС) оценките скочиха общо на 6 млн. лв. за 3 км. За сравнение, за отчуждаване на имотите на непостроените 70 км АПИ плати два пъти по-малко – 3 млн. лв. Сред собствениците на скъпи имоти, чиито оценки бяха увеличени от съда, са наследниците на Иво Карамански, "Литекс комерс" и "Лукойл България", Фуат Гювен и президентът на футболния клуб "Любимец" и местен бизнесмен Атанас Сталев.

Ако не беше променено трасето, трите дъщери на Карамански трябваше да получат близо 480 хил. лв. за 1.2 дка парцел. Цената беше завишена близо 7 пъти след решението на ВАС. За сравнение, АПИ беше определило обезщетение от 67 815 лв.

Теренът с бензиностанция на "Литекс комерс" нарасна близо 10 пъти - от 212 хил. лв. на 2.2 млн. лв. Парцелът на "Лукойл България" беше оценен малко по-евтино от експертите на ВАС – за 1.639 млн. лв. Фуат Гювен пък трябваше да вземе 24 хил. лв. при оценено от АПИ обезщетение от 6 хил. лв.

Сега тези лица няма да вземат нищо, защото новото трасе заобикаля имотите им, каза Божидар Йотов.

От завишените оценки на земята са били изненадани представителите на Световната банка, които също настояли трасето да бъде променено, научи "Дневник". Финансовата институция финансира изграждането на последните 3 км заедно с цялостната реконструкция на граничния пункт. За участъка са предвидени 10 млн. евро. В същото време заради липсата на 2 млн. лв. за археологически проучвания рискуваме да загубим европейски средства за построяването на липсващите 67 км. Това стана ясно по време на обсъждането на оперативна програма "Транспорт" от парламентарната комисия по европейски въпроси.

Строителството на участъка от Оризово до Харманли е включено в програмата, като прогнозната стойност на проекта е 209 млн. евро. Два милиона лева са необходими за проучването на четири археологически проекта.

При условие че се намерят парите, разкопките ще продължат до края на октомври, каза Галина Василева, директор на оперативната програма. Имаме уверението на премиера Борисов, че средствата ще бъдат осигурени, за да не се бави изграждането на магистралата, каза Божидар Йотов.

В края на май се очаква и решението на експертния съвет на Министерството на околната среда (МОСВ) за оценката за въздействие на околната среда ОВОС, каза Василева. В края на април от MOCB съобщиха, че са отхвърли ОВОС на "Марица", защото магистралата преминавала през основен водоизточник за региона на Хасково. Докладът по ОВОС не е отхвърлен, изчистили сме нещата с МОСВ и очакваме решението по случая, каза Божидар Йотов.

Ако всичко върви по план, прогнозите на АПИ са търговете за четирите отсечки на "Марица" да започнат най-късно през октомври.

В момента се работи в участъка от Харманли до ГКПП Капитан Андреево – около 30 км. Той трябва да е готов до 15 август по думите на премиера Борисов. Предвидените средства за него са 32.5 млн. лв. Строител е "Пътни строежи", Пловдив.

http://www.dnevnik.bg/pazari/2010/05/24/905775_traseto_na_magistrala_marica_shte_zaobikoli_skupi_imoti/

Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #25 on: 24.05.2010, 22:28:04 »
"Труд" :

Пускат 31 км от “Марица” в средата на август

24.05.10

Божидар Събев


“Работим здраво. Харесваме Бойко Борисов и искаме да отиде на море - нали идва тука и си заложи лятната отпуска, ако отсечката Харманли - Свиленград не е готова до 15 август”, шегуват се работници на магистрала  “Марица”, докато чакат да поемат изпод стрелата на голям кран тежък бетонен блок за канавката.

След повече от 20 години протакане на магистралата вече се работи. Допреди няколко месеца обектът пустееше. Техниката стоеше събрана край фургони, в които единствената жива душа бяха пазачите и техните кучета. Причината - липсата на финансиране от държавата.

Аутобанът е част от международен път Е-80 и общоевропейски коридор №4. Главен изпълнител на обекта е “Пътни строежи” АД - Пловдив. Подизпълнител е “Мостстрой” АД.

Строителството на “Марица” започва през далечната 1979 г. До 1991 г. са пуснати едва 20,1 км. Следват няколко години във фризера и през 2006 г. са завършени още 15 км.

На 16 май 2007 г. бе организирано официално откриване на участъка Харманли - Любимец. Тогава лентата резнаха министър Гагаузов и шефът на пътния фонд по онова време Веселин Георгиев-Батко. Така и не стана ясно какво точно откриват двамата, тъй като коли по участъка минаваха от години.

Нищо неправенето по “Марица” беше толкова очевадно, че на 18 март т.г. премиерът Бойко Борисов възкликна в типичния за него стил, сочейки купчина чакъл: “А бе, къде е тази магистрала? Виждате ли я? Защото аз не мога да я видя!”

След това премиерът се зарече, че до 15 август тази година ще бъде готов 31-километровият участък Харманли - Свиленград. А до края на мандата легендарният вече аутобан трябва да стигне до ГКПП Капитан Андреево. “За това ще бъдат необходими 240 млн. евро, които ще бъдат осигурени от еврофондовете”, допълни премиерът.

Досега в строителството на магистралата са похарчени 97 млн. лева. Това, според строителният министър Росен Плевнелиев, си е било пълна безстопанственост и пари са хвърляни на вятъра.

“В договора от 1992 г. е имало един много интересен инфлационен индекс. Това е инфлационният индекс на корупцията. Присъства навсякъде, защото чрез оправданието с инфлация можеш да не работиш и да си актуализираш цени, да си напишеш нова цена каквато си искаш за сметка на българския данъкоплатец”, описа омагьосания кръг за нестроенето на “Марица” Бойко Борисов.

И се закани магистралата да стане печатница за пари за хазната заради големия трафик между Европа и Азия.

Два месеца по-късно магията на неправенето и протакането явно е развалена. Защото кипи усилена работа. Дори и символът на бездействието - мостът над река Марица, който от години беше застинал някъде по средата над реката, вече изглежда почти готов. Сега поне вече е стъпил здраво и на двата бряга. А дясното платно в посока Свиленград е прясно асфалтирано.

За 7 години, откакто се изгражда, мостът успя да “глътне” 10 милиона лева. Според разчетите за завършването му трябват още поне 7 млн. лв. Явно държавата ги е осигурила, ако се съди по почти завършения му външен вид

Така че вече по-малко от 3 месеца до поставения от Бойко Борисов срок “спасителната мисия” на премиерската отпуска изглежда, че ще се окаже успешна. А абсурдите, свързани със строежа на “Марица”, може би ще останат само спомен.

Като този, че строящата се магистрала влезе в основен ремонт доста преди да бъде завършена. Толкова се проточи строителството й, че тази пролет се наложи преасфалтиране на лявата лента за движение на единствената готова отсечка между Харманли и Любимец.

Освен с рекордно дългите срокове на строителство, магистрала “Марица” се прочу и с рекордни обезщетения за земи, които попаднаха в трасето й. Като нивата от 1,2 декара непосредствено преди ГКПП Капитан Андреево, предвидливо закупена от отдавна покойния Иво Карамански. За отчуждената част от парцела трите дъщери на Кръстника - Десислава, Ралица и Александра, получиха общо 477 691 лв. Което прави по почти 399 лева на квадратен метър. Като сравнение сумата, определена предварително за обезщетения на собственици за цялото трасе в община Димитровград, е двойно по-ниска.

http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=490573

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1232
    • View Profile
Re: A4 Марица
« Reply #26 on: 24.05.2010, 23:20:14 »
Ето всъщност предисторията: :D
"

Божидар Събев[/b][/i]


Строителството на “Марица” започва през далечната 1979 г. До 1991 г. са пуснати едва 20,1 км. Следват няколко години във фризера и през 2006 г. са завършени още 15 км.

На 16 май 2007 г. бе организирано официално откриване на участъка Харманли - Любимец. Тогава лентата резнаха министър Гагаузов и шефът на пътния фонд по онова време Веселин Георгиев-Батко. Така и не стана ясно какво точно откриват двамата, тъй като коли по участъка минаваха от години.

http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=490573
Както си и мислех 1979г. е започнал строежът на първия учактък. :)
« Last Edit: 24.05.2010, 23:27:54 by AROS »

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #27 on: 26.05.2010, 02:59:40 »
Договорите за Харманли-Капитан Андреево са от 1988година, с Пътни строежи - Пловдив. Пояснението е, ако някой се чуди как така изведнъж започнаха да строят без да е имало конкурс по избор на изпълнител и без много шум  :rolleyes:

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2341
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Re: A4 Марица
« Reply #28 on: 26.05.2010, 14:25:51 »
Ако я завършат до Оризово в близките 5 години ще бъде огромен успех.


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #29 on: 26.05.2010, 20:45:04 »
Предвид релефа 90-те километра оставащи могат да ги направят и за доста по-малко от 5...

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #30 on: 26.05.2010, 22:46:21 »
...

“Работим здраво. Харесваме Бойко Борисов и искаме да отиде на море - нали идва тука и си заложи лятната отпуска, ако отсечката Харманли - Свиленград не е готова до 15 август”, шегуват се работници на магистрала  “Марица”, докато чакат да поемат изпод стрелата на голям кран тежък бетонен блок за канавката.

...

Tук споменават цялата отсечка от Харманли до Свиленград. А дали са изградили второто платно. Тук на сателитната снимка ясно се вижда че до 28.май 2008 (от когато е снимката) второто платно в участъка Любимец-Свиленград въобще не е почвано. Във форума се появиха доста противоречиви информации и затова да попитам! Не че не е възможно за две години да е било направено и сега само да се асфалтира!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #31 on: 27.05.2010, 02:15:06 »
Toчно второто платно правят.

Offline mediar

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 989
    • View Profile
    • Mediar's Site
Re: A4 Марица
« Reply #32 on: 27.05.2010, 11:09:58 »
А дали има някой, който да е минавал скоро от там и да има актуален снимков материал?

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15659
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #33 on: 27.05.2010, 14:44:35 »
А дали има някой, който да е минавал скоро от там и да има актуален снимков материал?
Тези са отпреди време от нета и се водят за участъка Харманли-Любимец:

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #34 on: 27.05.2010, 19:23:57 »
Teзи последните са от 2005, ако не и по-рано

Offline Крюшо

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 104
    • View Profile
Re: A4 Марица
« Reply #35 on: 27.05.2010, 23:55:20 »
По празниците 6-9 май ходих до Истанбул и позагледах магистралата, но за съжаление никога преди това не съм ходил в тази посока и не мога да направя сравнение. Само 1 платно се използва, не навсякъде има 2-ро платно, на места си личи, че се строи, на други - не. Техника няма много-много. И имам огромни съмнения за готови над 30 км през август.

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #36 on: 28.05.2010, 01:27:34 »
Неизграденото второ платно е около 20км, като не броим отсечката до КПП-то.
Къде ги виждат тези 31...

Вместо пресни снимки - видео  :P
http://www.btv.bg/news/bulgaria/institucii/story/1292009345-Magistrala_Maritsa_shte_e_gotova_do_kraya_na_mandata_na_kabineta.html
« Last Edit: 28.05.2010, 03:06:25 by etnies »

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1232
    • View Profile
Re: A4 Марица
« Reply #37 on: 02.06.2010, 22:43:25 »
Обща дължина на Марица в експоатация към момента:
Марица
Тракия – II 66 1.500 км.
Харманли – Свиленград 38,000 км.
Общо: 39,500 км.


Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #38 on: 03.06.2010, 00:02:48 »
Не са 38 - едно, че Любимец-Свиленград не е със статут на магистрала, второ Свиленград реално са три участъка - Ново Село, Свиленград и Капитан Андреево.

Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #39 on: 23.06.2010, 17:20:57 »
"Димитровградски пазар" :

АПИ: Път Ябълково-Крум няма! Магистрала цепи междуселищна отсечка на две

Автор: Атанас САШКИН
Публикувана на: 23 Юни 2010 | 16:08


Път Ябълково-Крум няма! С подобна мисъл в заложените архитектурни планове Агенция "Пътна инфраструктура" бе готова да строи новата високоскоростна автомагистрала "Марица". За това алармира пред репортер на DGPAZAR.eu зам.-кметът на Димитровград Христо Колев. Дългоочакваното 117-километрово трасе се явява свързващо звено на АМ "Тракия" при възел Оризово с Капитан Андреево на българо-турската граница.

Преди броени дни Колев се завърна от София, където участва в заседание на национален експертен съвет в сградата на Министерството на околната среда и водите. На място е обсъден подготвения неотдавна доклад по оценка на въздействието върху околната среща (ОВОС). Документът разглежда в детайли изграждането на дългоочаквания транспортен коридор, който ще прекосява и землищата на няколко населени места от общината. Според строителните чертежи обаче път, свързващ селата Ябълково и Крум, няма! Време и изобретателност са коствали на ресорния зам.-кмет по транспорта, за да убеди домакините си, че подобна афалтова отсечка в действителност съществува. Проблемът, по думите на Колев, възникнал след проявена чиновническа небрежност след ползване на изключително стара информация.

Припомняме, че петкилометрова пътна отсечка Ябълково-Крум бе изградена още преди близо четири години и тържествено открита от тогавашния зам.-министър на регионалното развитие и благоустройството Димчо Михалевски. Впоследствие обаче, тя така и не е била нанесена върху актуалната база данни на ресорните столични ведомства. Експертите на АПИ констатирали грешката си едва след като потърсили справка в сателитните кадри на GoogleMaps.

Почти комичната ситуация щеше да причини доста главоболия впоследствие, защото строителните машини на фирмата-изпълнител вероятно щяха да засипят пресечната точка на новата магистрала с четвъртокласния път, коментира Христо Колев. Той увери, че Общината е поискала на проблемното място да бъде заложено изграждане на надлез, който да превежда автомобилите от другия край на глътналото 1 260 000 лева междуселищно трасе.

http://www.dgpazar.eu/index.php?page=News&id=2071