Author Topic: A4 Марица  (Read 58090 times)

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #40 on: 23.06.2010, 18:19:32 »
Ясно е, че свестен кадастър няма, ама тези за теренни проучвания не са ли чували? Аз преди седмици правих ОУП на Община Ямбол по същия начин, без да съм стъпвал в тази част на страната, ама при мен е с учебна цел и нямам финанси да бия път, но Гугълът помага да се ориентираш и съм го ползвал!  :D

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #41 on: 23.06.2010, 20:45:27 »
"Димитровградски пазар" :
АПИ: Път Ябълково-Крум няма! Магистрала цепи междуселищна отсечка на две
Припомняме, че петкилометрова пътна отсечка Ябълково-Крум бе изградена още преди близо четири години и тържествено открита от тогавашния зам.-министър на регионалното развитие и благоустройството Димчо Михалевски. Впоследствие обаче, тя така и не е била нанесена върху актуалната база данни на ресорните столични ведомства.
Там им е проблемът! Какъв е този Михалевски - македонски брат-близнак на Маджо ли? Как така ще открива пътища??? Един път се нанася в кадастъра тогава и само тогава, когато е открит от ББ! Те цял Хаинбоаз закриват, че някакво си Ябълково ли ще ги спре?

BGMaps и ViaMichelin знаят за този път.
« Last Edit: 23.06.2010, 20:50:58 by blagun »

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #42 on: 24.06.2010, 00:07:09 »
Без удостоверение за нанасяне в кадастъра не може да се получи акт 16 за какъвто и да е строителен обект. По скоро проблема е че проектите за магистралата са направени по отдавна още преди да бъде пострен този път. В България има много пътни проекти които лежат с години докато на мерят финансиране. През 1999 година Иван Костов даде на концесия АМ "Марица" и каскада "Арда" на турската фирма Джейлан. По късно тя фалира. Предполагам че проектите на магистралата са от преди това.

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #43 on: 24.06.2010, 10:23:34 »
Без удостоверение за нанасяне в кадастъра не може да се получи акт 16 за какъвто и да е строителен обект. ...

Правилно, но откъде да си сигурен, че пътя има Акт 16?
Преди около месец излезе информацията че 500 км пътища построени или рехабилитирани през последните години (включително и АМ участъци) са без aкт 16 и ползването им де факто е незаконно.
« Last Edit: 27.06.2010, 13:40:36 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #44 on: 27.06.2010, 12:14:50 »
"Димитровградски пазар" :

Надлез “2 в 1” спасява нарочен за затриване междуселищен път за близо 1,3 млн. лева

Христо Колев показва "доказателствения материал" за съществуването на отсечката Крум-Ябълково


Автор: Атанас САШКИН
Публикувана на: 27 Юни 2010 | 10:18


Ангажимент да повдигне въпроса за изместване на кладенците, които захранват с питейна вода жителите на селата Ябълково и Горски извор, е поела зам.-министърът на околната среда и водите Евдокия Манева. Водохранилищата се намират в опасна близост до новостроящата се автомагистрала "Марица" и, по мнение на местните жители, тя пряко застрашава по-нататъшната им безпроблемна експлоатация.

В качеството си на председател на Висшия експертен екологичен съвет Манева се е застъпила да уведоми Министерството на регионалното развитие и благоустройството за опасната близост на водохранилищата до изграждащата се автомагистрала "Марица". С казуса са запознати и депутатите от 29-и Хасковски избирателен район, от които местната власт очаква да осъществят "топлата" връзка с министър Росен Плевнелиев.

Според жители на засегнатите села, умишлено или не, по документи столичните експерти са "удължили" от 100 на 250 метра фактическото разстояние от осевата линия на бъдещото инфраструктурно съоръжение до питейния водосбор на Ябълково и Горски извор. Опасенията на местните са, че близостта на кладенците крие риск за влошаване качеството на използваната от населението вода при евентуална авария или разлив на горива и петролни продукти и просмукването им в почвата.

За проблемите около изграждането на транспортния коридор, свързващ Европа с Азия, DGPAZAR.eu писа нееднократно в месеците досега. Освен с кладенците, недоразуменията са свързани и със съществуващия междуселищен път Ябълково-Крум, който експерти от АПИ доскоро отказваха да приемат като реално съществуващ. Причината за това бе, че столичани са работили по карти отпреди поне 20 години, на които откритата преди 5 години отсечка за близо 1,3 млн. лева няма как да е отразена. Същевременно села като Върбица са обозначени със старите си наименования още от времето на ТКЗС-ата и Бай-Тошовата планова икономика.

Със снимков материал и с помощта на GoogleMaps доказахме, че път съществува. Сега битката е да го запазим, коментира през седмицата зам.-кметът Христо Колев. Той обясни, че това може да стане единствено с надлез в пресечната точка с магистралата. Предложението на Общината е проектираният за изграждане мост над близката жп-линия да бъде удължен и да минава и през двете пътни артерии – автомобилна и железопътна.

За сетен път от Общината се зарекоха да отстояват докрай заявените пред АПИ искания. Още повече, че неглижирането им би довело до редица проблеми в бъдеще. Ако пътят Ябълково-Крум бъде засипан от строителните машини, това автоматично ще отреже и достъпа на десетки земеделски стопани до нивите им оттатък магистралата. Така постепенно ситуацията доби очертания на епичната битката на сталевци с Национална компания "Железопътна инфраструктура", която и досега отказва изграждане на надлез над високоскоростното жп-трасе.

http://www.dgpazar.eu/index.php?page=News&id=2098

Offline DaveMF

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 188
  • Фен на магистрали и детелини
    • View Profile
    • Infrastructure.bg
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #45 on: 08.07.2010, 18:21:56 »
http://stroitelstvo.info/infrastructure/2010/07/08/929900_do_15_avgust_puskat_31-kilometrova_otsechka_ot/

Quote
До 15 август пускат 31-километрова отсечка от магистрала "Марица"
До 15 август 31 километра от магистрала "Марица" ще бъдат готови. Това съобщи министърът на регионалното развитие Росен Плевнелиев, който провери хода на строителството на трасето между пътните възли "Любимец" и "Ново село".

В момента в този участък се полага износоустойчив пласт от нов вид полимер, какъвто ще се използва и за магистрала "Тракия", уточни министърът.

Още 67 километра от магистрала "Марица" - между Оризово и Харманли, трябва да бъдат построени до юни 2013 г. с бюджет от 208 милиона евро и финанасиране по оперативната програма "Транспорт". Надяваме се пак да имаме икономии, каквито постигнахме и за магистрала "Тракия", отбеляза Плевнелиев, цитиран от БТА.

По-рано днес той посети ГКПП "Капитан Андреево", за да провери условията за продажба на винетни стикери.

Искаме да помогнем държавата да излезе с много ясна технология как в очаквания силен сезон на транзитно преминаване на автомобили през България можем да увеличим приходната част на бюджета чрез продажба на винетни стикери, посочи Плевнелиев.
По думите му най-малкото е борбата с фалшивите винетки, а за него лично по-важно било удобството на хората, които "трябва да могат по човешки начин да си купят винетка и да минат през територията на страната".

Очакваме през пиковия период - след 15 юли до края на август, през територията на България да минат около милион и половина до два милиона автомобила, заяви министърът.
Това е изключително силен сезон за продажбата на винетни стикери, като очакваните приходи са между 10 и 20 милиона лева.
С тези пари можем "да запълним много дупки" в държавата, отбеляза министърът.

Според него пет различни институции трябва да положат необходимите усилия и да работят заедно, за да постъпят тези пари в бюджета - Агенция "Митници", Агенция "Пътна инфраструктура", МВР, "Гранична полиция" и разпространителите на винетни стикери.

Основната ни цел е в следващите няколко дни да разработим тази технология така, че тези пет институции заедно да създадат предпоставки през септември да получим по-добри резултати спрямо миналите години, посочи Росен Плевнелиев.
От началото на годината до края на юни приходите от продажби на винетни стикери в цялата страна са 150 милиона лева, добави министърът.

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 704
    • View Profile
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #46 on: 18.07.2010, 14:20:45 »
Магистрала “Марица” се разделя на два лота

Обявяват търговете за строителство и супервизия през есента

Пътната агенция е подготвила график за изпълнение на обектите по оперативна програма “Транспорт”, който ще бъде оповестен след съгласуване с Европейската комисия, съобщи Божидар Йотов, председател на управителния съвет на Агенция “Пътна инфраструктура”. В този график магистрала “Марица” фигурира като два лота, а не четири.
Новият вариант за изпълнение на проекта за магистрала “Марица” в участъка Оризово – Харманли от км 5+000 до км 71+011 поради голямата си дължина се разделя на два подучастъка за строителство с технически мотиви, съобщи Клаус Щоле, член на управителния съвет на Агенция “Пътна инфраструктура”. Те са:
  • Подучастък Оризово – Димитровград от км 5+000 до км 36+ 600
  • Подучастък Димитровград – Харманли от км 36+600 до км 71+011.

Според графика догодина през април ще се строят паралелно и двата лота на магистралата, а през май-юни 2013 година те ще бъдат завършени.
Екопроблем с магистрала “Марица” беше свързан с компенсаторни кладенци за питейно водоснабдяване на Хасково, но той вече е решен. На 29 април Върховният експертен екологичен съвет върна за доработване допълнителния доклад за оценка на въздействието върху околната среда за магистралата. Оказва се, че е необходимо допълване на раздела “Подземни води”. Проблемът е решен съвместно от регионалното, екоминистерството и пътната агенция. Проучването въз основа на становище на община Хасково за недостатъчен дебит на новоизградените по процедура на Агенция „Пътна инфраструктура“ компенсаторни кладенци за питейно водоснабдяване на Хасково показва, че градът няма да има проблеми с водоснабдяването. Сега магистрала “Марица” вече има одобрен ОВОС. През декември 2009 г. е внесено искане за изключване на държавен горски фонд, след което отчуждителната процедура за основното трасе ще приключи. Реконструкцията на съпътстващата инфраструктура е в процес на отчуждаване. Отстраняват се забележки от формуляра за кандидатстване, нанесени от “Джаспърс”. Необходими са 2.2 млн. лева за археология. Сред целевото увеличение на бюджета за пътища 35 млн. лева са за отчуждения на магистрала „Марица“.
Проблемите с обекти на Национална компания “Железопътна инфраструктура” са решени, каза за ”Строителство Градът” Клаус Щоле. При съгласуване на проекти и съоръжения в НК „Железопътна инфраструктура“ се оказва, че заради пресичания на трасето на „Марица“ с новопроектираната жп линия Пловдив – Свиленград може да се наложи промяна на две от пътните съоръжения – при км 28+414 и при км 568+197. Мостовото съоръжение ще бъде увеличено. Остава издаване на разрешението за строеж.
« Last Edit: 18.07.2010, 14:22:43 by cyberdude »

Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #47 on: 25.07.2010, 13:15:17 »
Някой има ли представа как ще бъде организирано пресичането на АМ Марица с главния път Хасково-Димитровград, който е почти магистрален път с 2 активни летни за движение и 1 аварийна. Това пресичане ще се използва и за връзка на магистралата с Димитровград и Хасково.

Като се замисля в рамките на 10тина км ще има 4 големи надлеза - първият, който ще пресича жп линията Димитровград-Хасково, вторият, който ще пресича главният път Хасково-Димитровград (може би голям надлез), третият, който ще пресича едновременно пътят Крум-Ябълково и новата жп магистрала (доста голям надлез) и четвъртият, който ще пресече река Марица в района на Ябълково (отново доста голям надлез).

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #48 on: 25.07.2010, 21:36:05 »
Някой има ли представа как ще бъде организирано пресичането на АМ Марица с главния път Хасково-Димитровград, който е почти магистрален път с 2 активни летни за движение и 1 аварийна. Това пресичане ще се използва и за връзка на магистралата с Димитровград и Хасково.
Би трябвало пълна детелина да е. Както и началото на Лот 2 на АМ Тракия - сегашното кръгово южно от Стара Загора. Все пак главният коридор "север-юг" рано или късно трябва да стане поне 4-лентов, така че леви завои или кръгово движение не са добро решение.

Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #49 on: 17.08.2010, 23:16:06 »
"Труд"

Магистрала “Марица” закъснява с 15 дни

17.08.10
автор(и): Божидар Събев



31 км от магистрала “Марица”, които трябваше да бъдат готови до 15 август, ще закъснеят поне с 15 дни и ще бъдат пуснати в началото на септември.

Премиерът Бойко Борисов постави срока при инспекцията си на 18 март т.г. “Спасете ми отпуската”, призова тогава премиерът работниците. Поради забавяния на плащания обаче срокът няма да бъде спазен. В момента платното е готово и се полагат мантинели в участъка от Любимец до пътния възел “Ново село”.

Въпреки жегите се работи ударно и без прекъсване през целия ден, установи проверка на “Труд”.

Междувременно държавата ще отпусне още 2,5 млн. лева за довършването на пътен възел “Ново село”, който трябва да свърже вече готовата магистрала “Марица” със шосето до ГКПП Капитан Петко войвода с Гърция.

http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=579839

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #50 on: 18.08.2010, 12:42:11 »
Quote from: http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=579839
Междувременно държавата ще отпусне още 2,5 млн. лева за довършването на пътен възел “Ново село”, който трябва да свърже вече готовата магистрала “Марица” със шосето до ГКПП Капитан Петко войвода с Гърция.
Там освен пътният възел ще трябва да се строи и мост над Марица. Това е отсечката между табелките А1 и 80

Offline DaveMF

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 188
  • Фен на магистрали и детелини
    • View Profile
    • Infrastructure.bg
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #51 on: 31.08.2010, 16:04:21 »
Quote
На 10 септември ще открият 31 километра от магистрала Марица.
Изпълнителят от системата на Холдинг "Пътища" е предал обекта на 15 август, но възложителят е допълнил към изпълнявания обект едно кръгово кръстовище и укрепването на свлачище.

http://stroitelstvo.info/infrastructure/2010/08/31/953846_lot_4_na_magistrala_trakiia_veche_ima_razreshenie_za/

Offline becs

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 13
    • View Profile
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #52 on: 03.09.2010, 17:11:28 »
Quote from: http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=579839
Междувременно държавата ще отпусне още 2,5 млн. лева за довършването на пътен възел “Ново село”, който трябва да свърже вече готовата магистрала “Марица” със шосето до ГКПП Капитан Петко войвода с Гърция.
Там освен пътният възел ще трябва да се строи и мост над Марица. Това е отсечката между табелките А1 и 80
На 2008 го има на 2010 го няма този път, що така, програмата ли се е бъгнала ?

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #53 on: 03.09.2010, 17:46:30 »
На 2008 го има на 2010 го няма този път, що така, програмата ли се е бъгнала ?
Бъг е! Просто са припокрили картата от 2008 с по-стара.

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #54 on: 13.09.2010, 23:53:25 »
10-ти мина... А Бойко нали нямаше да излиза в отпуска по случая  :rolleyes:

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #55 on: 14.09.2010, 00:42:34 »
10-ти мина... А Бойко нали нямаше да излиза в отпуска по случая  :rolleyes:
Повечето източници обявиха откриване на 20 септември. Да изчакаме до другия понеделник и започва да тиктака закъснението.

Offline slap86

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 51
    • View Profile
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #56 on: 21.09.2010, 19:47:12 »
Нали щяха да откриват участък от Марица на 20 септември о.о

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #57 on: 21.09.2010, 22:22:55 »
Нали щяха да откриват участък от Марица на 20 септември о.о
Значи закъснението тиктака...

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 704
    • View Profile
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #58 on: 22.09.2010, 22:18:10 »
Автомагистрала Марица е пред завършване, но то едва ли ще стане на 20-ти септември. С този срок се ангажира пред медиите министърът на регионалното развитие Росен Плевнелиев при посещението си в Димитровград на 2-ри този месец. Магистралата бе отложена от агениця "Пътища" от 16-ти август за 20-ти септември за да се довърши пътен възел Любимец и отсечката до Ново село.

Работата по Ново село ще завърши тази вечер (17.09.2010) съобщиха от „Пътни строежи АД“ гр. Пловдив които работят по обекта. За завършване на ляво платно от Любимец до детелината обаче, е необходимо полагането на още 25 000 тона асфалт. В момента строителите разполагат с две асфалтови бази и водят преговори за доставки от 3-та, за да се ускорят нещата. „Професионалното ми мнение е, че ако всичко върви нормално с доставките, пътен възел Любимец ще бъде готов за 10 дни. Минимум“ заяви за Haskovo.net инж. Васко Василев надзорник на строежа на магистралата.

На практика, реално магистралата ще бъде готова за движение към края на септември. Прогнозата се подкрепя и от липсата на заповед за пускане на движението. Магистралата е затворена официално до 20-ти, но до днес няма депеша от агенция "Пътища" движението да се възобнови от понеделник.

http://www.haskovo.net/index.php?module=news&action=details&id=68602

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #59 on: 22.09.2010, 23:34:19 »
Какво значи думата 'депеша', понеже не разбирам последното изречение?
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...