"Димитровградски пазар" :
Надлез “2 в 1” спасява нарочен за затриване междуселищен път за близо 1,3 млн. лева
Христо Колев показва "доказателствения материал" за съществуването на отсечката Крум-Ябълково
Автор: Атанас САШКИН
Публикувана на: 27 Юни 2010 | 10:18Ангажимент да повдигне въпроса за изместване на кладенците, които захранват с питейна вода жителите на селата Ябълково и Горски извор, е поела зам.-министърът на околната среда и водите Евдокия Манева. Водохранилищата се намират в опасна близост до новостроящата се автомагистрала "Марица" и, по мнение на местните жители, тя пряко застрашава по-нататъшната им безпроблемна експлоатация.
В качеството си на председател на Висшия експертен екологичен съвет Манева се е застъпила да уведоми Министерството на регионалното развитие и благоустройството за опасната близост на водохранилищата до изграждащата се автомагистрала "Марица". С казуса са запознати и депутатите от 29-и Хасковски избирателен район, от които местната власт очаква да осъществят "топлата" връзка с министър Росен Плевнелиев.
Според жители на засегнатите села, умишлено или не, по документи столичните експерти са "удължили" от 100 на 250 метра фактическото разстояние от осевата линия на бъдещото инфраструктурно съоръжение до питейния водосбор на Ябълково и Горски извор. Опасенията на местните са, че близостта на кладенците крие риск за влошаване качеството на използваната от населението вода при евентуална авария или разлив на горива и петролни продукти и просмукването им в почвата.
За проблемите около изграждането на транспортния коридор, свързващ Европа с Азия, DGPAZAR.eu писа нееднократно в месеците досега. Освен с кладенците, недоразуменията са свързани и със съществуващия междуселищен път Ябълково-Крум, който експерти от АПИ доскоро отказваха да приемат като реално съществуващ. Причината за това бе, че столичани са работили по карти отпреди поне 20 години, на които откритата преди 5 години отсечка за близо 1,3 млн. лева няма как да е отразена. Същевременно села като Върбица са обозначени със старите си наименования още от времето на ТКЗС-ата и Бай-Тошовата планова икономика.
Със снимков материал и с помощта на GoogleMaps доказахме, че път съществува. Сега битката е да го запазим, коментира през седмицата зам.-кметът Христо Колев. Той обясни, че това може да стане единствено с надлез в пресечната точка с магистралата. Предложението на Общината е проектираният за изграждане мост над близката жп-линия да бъде удължен и да минава и през двете пътни артерии – автомобилна и железопътна.
За сетен път от Общината се зарекоха да отстояват докрай заявените пред АПИ искания. Още повече, че неглижирането им би довело до редица проблеми в бъдеще. Ако пътят Ябълково-Крум бъде засипан от строителните машини, това автоматично ще отреже и достъпа на десетки земеделски стопани до нивите им оттатък магистралата. Така постепенно ситуацията доби очертания на епичната битката на сталевци с Национална компания "Железопътна инфраструктура", която и досега отказва изграждане на надлез над високоскоростното жп-трасе.
http://www.dgpazar.eu/index.php?page=News&id=2098