"Строителство Градът" :Пуснаха за движение 31 км от магистрала "Марица"До края на годината стартират тръжните процедури за лот 1 от неизградения участък Оризово - Харманли, финансиран по оперативна програма "Транспорт"В участъка Харманли – Любимец са изградени пет мостови съоръжения от фирма „Мострой” АД. Четири от тях, с обща дължина 270 м, са въведени в експлоатация през 2006 г. През 2010 г. е завършен най-големият мост над р. Марица, с дължина 394 м, магистрален габарит – 11 хил. кв.м. Главните греди за съоръженията са произведени в база „Катуница”, която разполага със стендове за производство на предварително напрегнати стоманобетонови елементи и писти за производство на стоманобетонови елементи от обикновен стоманобетон
В началото на октомври официално пуснаха за движение 31 км от автомагистрала "Марица". Строителството на пътния участък Харманли - Любимец - Свиленград - Капитан Андреево продължи цели 18 години и в него държавата e инвестирала 132 млн. лв.
Като част от международен път Е-80 и европейски коридор №IV Дрезден - Будапеща - София - Истанбул магистрала "Марица" ще поеме трафика от Азия за Европа. Цялостното завършване на аутобана, започващ от "Тракия" и стигащ до българско-турската граница, е планирано за 2013 година.
На 2 октомври министър-председателят Бойко Борисов връчи на председателя на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Акт 16 за 30.28-километровия участък. Премиерът посочи, че този участък е единствената част от магистрала, която притежава необходимите документи за експлоатация и изрази увереност, че следващата магистрала с Акт 16 ще бъде "Люлин". Министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев обясни, че въвеждането в експлоатация на трасето ще облекчи трафика към Гърция и Турция, движението на автомобили и товари през ГКПП "Капитан Петко Войвода" и ГКПП "Капитан Андреево", което е от голямо значение за региона.
Усиленото доизграждане на магистралната отсечка Харманли - Любимец - Свиленград - Капитан Андреево (от км 72+940 до км 112+000) започна на 19 март тази година с подписване на анекси между възложителя Агенция "Пътна инфраструктура" и главния изпълнител "Пътни строежи" АД - Пловдив, за отпускане на допълнително финансиране на стойност 35 млн. лв.
Участъците от автомагистрала "Марица" от км 74+020 до км 89+100 (ляво и дясно платно) с етапна връзка от 1425 метра към път II-76 Харманли – Тополовград от км 89+100 до км 99+820 (изцяло ново дясно платно и доизградено ляво), както и от км 108+260 до км 112+000 (ляво и дясно платно) са изпълнени като магистрала с износващ пласт от сплитмастик с модифициран битум. Това допринася за по-голямата устойчивост на пътната настилка при по-високи температури и натоварено движение, информираха от "Пътни строежи".
Отсечката след Харманли до Любимец - от км 74+020 до км 89+100 (ляво и дясно платно), е пусната в експлоатация през декември 2006 г. с временно разрешение за ползване за срок от 6 месеца на ниво биндер. След този период е трябвало да се положи износващият пласт, което не е било направено поради липса на осигурено финансиране. През времето на експлоатацията не е отбивано движението при високите летни температури над 35 градуса, за което изпълнителят е сигнализирал пътната агенция. В резултат са били нанесени сериозни деформации на пътното платно, които с финалните довършителни работи това лято са отстранени.
Участъкът Любимец - Свиленград – от км 89+100 до км 108+510 (ляво платно), е в експлоатация като двулентов път от началото на 1990 г. През 2007 г. стартира строителството на дясно платно от Любимец до пътен възел Ново село от км 89+100 до км 99+820 с обща дължина 10.720 км.
Засега не е започнато изграждането на дясното платно от км 99+820 до 108+260, за което има издадено разрешение за строеж, но не е осигурено необходимото финансиране в размер на около 22 млн. лв.
През декември 2007 г. е пуснат в експлоатация като четирилентов път участъкът с
лед Свиленград към Капитан Андреево от км 108+260 до км 112+000 с обща дължина 3.740 км.
В първия участък Харманли - Любимец има изградени 5 мостови съоръжения, селскостопански подлези – 17 бр. и 5 бр. пътни надлези. Техен изпълнител е "Мостстрой" АД. Най-големият мост (при км 73+750) е с дължина 394 м и магистрален габарит над р. Марица. Долното строене е с 15 отвора по 26 м, 2 конструкции по 13.5 м, с кладенчово и пилотно фундиране - набивни пилоти 30/30/800 - 2592 м. Връхната конструкция е сглобяема, с главни греди ГТ115 с дължина 26 м (240 бр.), и дънен праг след моста с набивни пилоти 30/30/800.
Успоредно с изграждането на магистралния участък Харманли - Любимец - Свиленград - Капитан Андреево се финализира и строителството на пътния възел "Ново село", по който се осъществява връзката на автомагистрала "Марица" с ГКПП Капитан Петко Войвода - Орменион. Проектът включва изграждането на четирилентов второкласен път (II-80) с обща дължина 3.490 км, в който попадат мостово съоръжение и кръгово кръстовище на едно ниво. До 2009 г. обектът се финансира по програма ФАР-ТГС България/Гърция 2004. С постановление на МС през август т.г. е осигурено финансиране за завършването му със средства от държавния бюджет. Главен изпълнител отново е "Пътни строежи" - Пловдив, с подизпълнител "Мостстрой" АД – Пловдив.
Оставащите 68 км от автомагистрала "Марица" - от пътен възел "Оризово" на магистрала "Тракия" до Харманли, ще бъдат изградени с 209 млн. евро по оперативна програма "Транспорт". Участъкът е разделен на два лота.
Вече е внесена за одобрение в УО на ОПТ документацията за лот 1 "Оризово – Димитровград – Узунджово" от км 5+000 до км 48+600, с индикативна стойност 104 млн. евро. Очаква се към края на м. октомври да се стартира процедурата за обявяване на обществена поръчка за строителството. Подписването на договора с избраната фирма е с индикативна дата през месец май 2011 г.
http://sg.stroitelstvo.info/show.php?storyid=970894