Author Topic: A4 Марица  (Read 58092 times)

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Re: A4 Марица
« Reply #60 on: 23.09.2010, 02:48:57 »
Тая статия е култова, кат че ли цялата магистрала ще пуснат на есен....

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #61 on: 23.09.2010, 03:16:02 »
Какво значи думата 'депеша', понеже не разбирам последното изречение?

Телеграма буквално. Преносно - официално съобщение/заповед.

Offline naster1

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: A4 Марица
« Reply #62 on: 23.09.2010, 09:46:47 »
Какво значи думата 'депеша', понеже не разбирам последното изречение?

Телеграма буквално. Преносно - официално съобщение/заповед.

И произлиза вероятно от френското dépêchez (бързам). Извинявам се за офтопика.

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #63 on: 24.09.2010, 00:49:06 »
французка е да - появява се в бг речник по време на Възраждането

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #64 on: 02.10.2010, 01:04:43 »
Quote from: focus-news.net
Премиерът ще присъства на откриването на новопостроен участък от автомагистрала "Марица"
01 октомври 2010 | 13:49 | Агенция "Фокус"
Начало / Министерски съвет
София. Министър-председателят Бойко Борисов и министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев ще прережат лентата на участък от 31 км от АМ „Марица”, съобщиха от правителствената информационна служба. Официалната церемония за откриването ще се проведе при км 99+720 до пътен възел „Ново село” на автомагистрала „Марица”.
Общата стойност на строителните работи е 36 млн. лв. Пътният участък е финансиран от държавения бюджет чрез агенция „Пътна инфраструктура”. Изпълнители на обекта са „Пътни строежи” АД – Пловдив и „Мостстрой” АД. Строителният надзор е осъществен от „Пътинвестинженеринг” АД, гр. София.

Offline DaveMF

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 188
  • Фен на магистрали и детелини
    • View Profile
    • Infrastructure.bg
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #65 on: 02.10.2010, 14:44:27 »
Да ни е честит новия участък от Марица :)
Някой може ли да постне линк от гъгул, където може да се види точното простиране на магистралата, защото тези 30км просто не мога да си ги представя само между харманли и любимец...

Offline Mr. Peterson

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 3
    • View Profile
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #66 on: 02.10.2010, 17:24:53 »
Да ни е честит новия участък от Марица :)
Някой може ли да постне линк от гъгул, където може да се види точното простиране на магистралата, защото тези 30км просто не мога да си ги представя само между харманли и любимец...

ето  :)
Quote
Официално бяха открити пътните участъци от "Марица" - участък от км 72+940 до км 89+600 включително Етапна връзка от км 70+620; участък от км 89+600 до км 99+820 и участък от км 108+510 до км 111+980 и Пътен възел "Път ІІ-80 (E 85) от Ново село до АМ "Марица". Общата дължина на трасето, открито днес, е 30,28 км и е на стойност 36 млн. лв.
източник: дневник

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #67 on: 03.10.2010, 02:34:35 »
Да ни е честит новия участък от Марица :)
Някой може ли да постне линк от гъгул, където може да се види точното простиране на магистралата, защото тези 30км просто не мога да си ги представя само между харманли и любимец...

Между Харманли и Любимец магистрала си имаше, ама това са подробности. Ремонтираха я малко и айде - все едно ново трасе са направили. Ама ще е срамно да открият  10 км ново трасе (и то само в едната посока), при това с 1 месец и половина закъснение.

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #68 on: 03.10.2010, 10:58:29 »
Може би за да бъде най-точно, за заглавието е трябвало да напишат Премиерът ще присъства на откриването на участък от автомагистрала "Марица", който се строеше в продължение на 25 години

Все пак хубаво е че най-сетне това е факт. Интересно е какво става със следващите лотове!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #69 on: 03.10.2010, 14:59:45 »
В крайна сметка в момента от къде до къде се пътува по магистрален път без прекъсване ?

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #70 on: 03.10.2010, 17:07:34 »
В крайна сметка в момента от къде до къде се пътува по магистрален път без прекъсване ?
От Харманли до разклона за Гръцко. По-нататък към Турция нека Велизар каже, къде е магистрала и къде не е, там цитират някакви 3 км - 108+510 до км 111+980.
Всъщност основната полза на нооткрития етап е именно за пътуващите към и от ГКПП Кап.Петко войвода (Ново село) и Гърция. Досега пътят от ГКПП излизаше на първокласния път чак до Любимец, сега се включват директно в магистралата (дотам е 4-лентов път, но повече не е нужен, тъй като трафикът не е кой знае колко интензивен, а и в Гърция не е магистрала в първите стотина километра.
« Last Edit: 03.10.2010, 17:10:31 by blagun »

Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #71 on: 03.10.2010, 18:04:21 »
Хм, значи вече наистина трафика от Хасково за Ивайловград ще е по-удобно да минава през гръцко...

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #72 on: 04.10.2010, 00:40:14 »
Във вторник ще мина на инспекция по трасето, и ще споделя пресни впечатления.

@LG, както писах по-горе, най точно щеше да се напише: "ББ присъства на откриване на едно платно от 10км, строено 25 години и преасфалтиране на 10км магистрала"

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Re: A4 Марица
« Reply #73 on: 04.10.2010, 10:09:03 »
Но за сметка на това според собствените си думи е присъствал на откриване на магистрала, половината от която е построена от неговата ръка за 2 години, а другата половина от предишните правителства за 35 години.

Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #74 on: 04.10.2010, 13:17:52 »
"Строителство Градът" :


Пуснаха за движение 31 км от магистрала "Марица"
До края на годината стартират тръжните процедури за лот 1 от неизградения участък Оризово - Харманли, финансиран по оперативна програма "Транспорт"

В участъка  Харманли – Любимец са изградени пет мостови съоръжения от фирма „Мострой” АД. Четири от тях, с обща дължина 270 м, са въведени в експлоатация през 2006 г. През 2010 г. е завършен най-големият мост над р. Марица, с дължина 394 м, магистрален габарит – 11 хил. кв.м. Главните греди за съоръженията са произведени в база „Катуница”,  която разполага със стендове за производство на предварително напрегнати стоманобетонови елементи и писти за производство на стоманобетонови елементи от обикновен стоманобетон
В началото на октомври официално пуснаха за движение 31 км от автомагистрала "Марица". Строителството на пътния участък Харманли - Любимец - Свиленград - Капитан Андреево продължи цели 18 години и в него държавата e инвестирала 132 млн. лв.
Като част от международен път Е-80 и европейски коридор №IV Дрезден - Будапеща - София - Истанбул магистрала "Марица" ще поеме трафика от Азия за Европа. Цялостното завършване на аутобана, започващ от "Тракия" и стигащ до българско-турската граница, е планирано за 2013 година.
На 2 октомври министър-председателят Бойко Борисов връчи на председателя на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Акт 16 за 30.28-километровия участък. Премиерът посочи, че този участък е единствената част от магистрала, която притежава необходимите документи за експлоатация и изрази увереност, че следващата магистрала с Акт 16 ще бъде "Люлин". Министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев обясни, че въвеждането в експлоатация на трасето ще облекчи трафика към Гърция и Турция, движението на автомобили и товари през ГКПП "Капитан Петко Войвода" и ГКПП "Капитан Андреево", което е от голямо значение за региона.

Усиленото доизграждане на магистралната отсечка Харманли - Любимец - Свиленград - Капитан Андреево (от км 72+940 до км 112+000) започна на 19 март тази година с подписване на анекси между възложителя Агенция "Пътна инфраструктура" и главния изпълнител "Пътни строежи" АД - Пловдив, за отпускане на допълнително финансиране на стойност 35 млн. лв.

Участъците от автомагистрала "Марица" от км 74+020 до км 89+100 (ляво и дясно платно) с етапна връзка от 1425 метра към път II-76 Харманли – Тополовград от км 89+100 до км 99+820 (изцяло ново дясно платно и доизградено ляво), както и от км 108+260 до км 112+000 (ляво и дясно платно) са изпълнени като магистрала с износващ пласт от сплитмастик с модифициран битум. Това допринася за по-голямата устойчивост на пътната настилка при по-високи температури и натоварено движение, информираха от "Пътни строежи".

Отсечката след Харманли до Любимец - от км 74+020 до км 89+100 (ляво и дясно платно), е пусната в експлоатация през декември 2006 г. с временно разрешение за ползване за срок от 6 месеца на ниво биндер. След този период е трябвало да се положи износващият пласт, което не е било направено поради липса на осигурено финансиране. През времето на експлоатацията не е отбивано движението при високите летни температури над 35 градуса, за което изпълнителят е сигнализирал пътната агенция. В резултат са били нанесени сериозни деформации на пътното платно, които с финалните довършителни работи това лято са отстранени.

Участъкът Любимец - Свиленград – от км 89+100 до км 108+510 (ляво платно), е в експлоатация като двулентов път от началото на 1990 г. През 2007 г. стартира строителството на дясно платно от Любимец до пътен възел Ново село от км 89+100 до км 99+820 с обща дължина 10.720 км.
Засега не е започнато изграждането на дясното платно от км 99+820 до 108+260, за което има издадено разрешение за строеж, но не е осигурено необходимото финансиране в размер на около 22 млн. лв.

През декември 2007  г. е пуснат в експлоатация като четирилентов път участъкът след Свиленград към Капитан Андреево от км 108+260 до км 112+000 с обща дължина 3.740 км.
В първия участък Харманли - Любимец има изградени 5 мостови съоръжения, селскостопански подлези – 17 бр. и 5 бр. пътни надлези. Техен изпълнител е "Мостстрой" АД. Най-големият мост (при км 73+750) е с дължина 394 м и магистрален габарит над р. Марица. Долното строене е с 15 отвора по 26 м, 2 конструкции по 13.5 м, с кладенчово и пилотно фундиране - набивни пилоти 30/30/800 - 2592 м. Връхната конструкция е сглобяема, с главни греди ГТ115 с дължина 26 м (240 бр.), и дънен праг след моста с набивни пилоти 30/30/800.

Успоредно с изграждането на магистралния участък Харманли - Любимец - Свиленград - Капитан Андреево се финализира и строителството на пътния възел "Ново село", по който се осъществява връзката на автомагистрала "Марица" с ГКПП Капитан Петко Войвода - Орменион. Проектът включва изграждането на четирилентов второкласен път (II-80) с обща дължина 3.490 км, в който попадат мостово съоръжение и кръгово кръстовище на едно ниво. До 2009 г. обектът се финансира по програма ФАР-ТГС България/Гърция 2004. С постановление на МС през август т.г. е осигурено финансиране за завършването му със средства от държавния бюджет. Главен изпълнител отново е "Пътни строежи" - Пловдив, с подизпълнител "Мостстрой" АД – Пловдив.

Оставащите 68  км от автомагистрала "Марица" - от пътен възел "Оризово" на магистрала "Тракия" до Харманли, ще бъдат изградени с 209 млн. евро по оперативна програма "Транспорт". Участъкът е разделен на два лота.
Вече е внесена за одобрение в УО на ОПТ документацията за лот 1 "Оризово – Димитровград – Узунджово" от км 5+000 до км 48+600, с индикативна стойност 104 млн. евро. Очаква се към края на м. октомври да се стартира процедурата за обявяване на обществена поръчка за строителството. Подписването на договора с избраната фирма е с индикативна дата през месец май 2011 г.

http://sg.stroitelstvo.info/show.php?storyid=970894

Offline DaveMF

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 188
  • Фен на магистрали и детелини
    • View Profile
    • Infrastructure.bg
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #75 on: 06.10.2010, 13:07:05 »
Някой мина ли вече по "новото" трасе? Може ли да сподели впечатления?

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 416
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Re: A4 Марица
« Reply #76 on: 07.10.2010, 02:52:22 »
Quote
Пренасочват 300 млн. лв. от "Струма" за "Марица"

300 млн. лв. от парите, предвидени за строителството на ЛОТ 3 на магистрала "Струма", са пренасочени към изграждането на "Марица". Това съобщи в Благоевград министърът по управление на средствата на ЕС Томислав Дончев.

Той увери, че скоро ще бъде избран изпълнител на ЛОТ 1 и ЛОТ 4 на "Струма". За ЛОТ 2 имало финансиране, но нямало проектна готовност. Това е основната причина ЛОТ 3 да бъде изваден временно от изграждането на магистралата. 66 км пък е общата дължина на ЛОТ 1, 2 и 4. Дончев обеща да инициира съвместна среща с Министерството на регионалното развитие и благоустройството и Агенция "Пътна инфраструктура", на която да присъства и лично той. "Проблемът не е в липсата на пари, а в липсата на зрели проекти" смята министър Дончев.

Вече са изградени училища, пътища, друга инфраструктура с европейски пари у нас. Факт е, че България не влезе по най-добрия начин на пистата на европарите, коментира още министърът. Добрата новина според него е, че вече е осигурен механизъм, който позволява на общините да ползват нисколихвени кредити за проектите във водния сектор и сектор "Отпадъци".

5 октомври 2010 - в. Монитор

http://www.comfort.bg/bg/%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8/view/5267.html

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #77 on: 07.10.2010, 19:49:11 »
Някой мина ли вече по "новото" трасе? Може ли да сподели впечатления?

 :annoyed: отврат е!

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #78 on: 07.10.2010, 19:55:49 »
Защо?
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #79 on: 08.10.2010, 01:57:48 »
Aми качеството е лошо.

В Участъка М3 (1) Начало  -  Нов участък (ПВ Харманли - ПВ Любимец), където е преасфалтирано е на вълни - ремонт в стил Цариградско море, но по-бурно. Редуват се стари и нови мантинели и грознее доста

Нов участък - М3 (1) Край, (ПВ Любимец - ПВ Ново Село). Новоизградено дясно платно (10.5км) - там е що годе добре, но по старото (лявото) има забележки.

М3 (1) Край - М3 (2) Начало - едно платно на магистралата, но там видимо аварийното платно е по-тясно - не е пипано, но горе долу става

М3 (2) Начало - М3 (2) Край - абослютно безсмислен участък - заобикаля стария път от север - в началото му е старият път Свиленград-Капитан Андреево, в края на 3 километровата отсечка - пак той  :D Вярно, че се следва следата на магистралата, но удвояването можеха да го направят и по-късно. Вместо това - да бяха разширили пътя преди КПП-то...

М3 (2) Край - Вход на с. Капитан Андреево (стар участък, ляво платно на магистралата - 2 ленти+аварийна) - там е по-зле, но като за бг стандарти май става  :D

От входа на Капитан Андреево до ГКПП-то пътя е дулентов, отвратителен тесен път. За мизерията наоколо  няма какво да се говори. Самото КПП въпреки ремонта преди две години изглежда мизерно спрямо  това, което се вижда на Капъкуле. За пореден път се чудя дали излизам от ЕС или влизам в ЕС по нашите граница. На Калотина е мизерия, на Кулата е мизерия, на Капитан Андреево е мизерия...

За момента снимки - йок, ама се надявам скоро да компенсирам пропуска.
« Last Edit: 08.10.2010, 04:03:11 by etnies »