Author Topic: Винетки/Толл/Такси/цени обща тема  (Read 2585 times)

Online vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4464
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Понеже пътният данък е включен в цената на бензина/нафтата.

Това изобщо не е вярно!

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3097
    • View Profile
Най-справедливо е всяко МПС да бъде оборудвано с GPS-тракер и да се таксува на изминато разстояние ! За транзита се дава на входната граница и се връща,отчита и плаща на изходната! За местните отчитане на ГТП и едномесечен срок за плащане.

Offline Марин Петров

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 505
    • View Profile
От тук нататък - в една демокрация винаги има натиск от недоволни (превозвачи), големи (посредници), тарикати (които искат да пътуват всеки ден ама да не плащат стотинки за винетки) и т.н., това на теория може да се избегне само с диктатура. Но това е друга тема.
Ей, за пръв път някой да покаже че разбира изконния проблем на демокрация. и че само диктатурата може да го реши този проблем! Поздравления!


Относно винетките - ясно е, че един плаща повече. друг по-малко. според ползването. аз това го наричам солидарно плащане на услуга. и не намирам нищо лошо в това. както всички останали обществени услуги, за които си плащаме общо. или предлагате да се измисли система, според която хората да плащат за уличното осветление, само под които лампи минават вечер. или различни такси за асансьор за тези, които живеят на 4-ия етаж, спрямо тези, които живеят на 8-ия етаж.

Живеем в общество. нормално е понякога да платим за нещо, което друг ще го използва повече от нас. а пък после този друг ще плати повече за нещо, което ние ще използваме повече и т.н.

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 302
    • View Profile
Не знам дали е нормално, но мисля че е приемливо със сегашните цени на винетките. 97 лв. не са сериозна сума от разходите за годишно ползване на един нормален лек автомобил, дори и да пътува инцидентно в страната. Да не говорим ако с него ходиш всеки ден на работа в друго населено място.

За товарните и автобусни превози - мисля че не е справедливо да се плащат смешни суми от предишните винетки, макар и да е солидарно. Който колкото е пътувал, в зависимост от масата на возилото - толкова трябва да си плаща. И то по някаква нормална, дори и завишена тарифа (за да се стимулират други по-ефективни превози). Включително и за пътнически правози.
« Last Edit: 11.03.2020, 08:38:56 by mitko08888 »

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2913
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Тол такса наполовина за камиони и автобуси на метан и природен газ - дали с тази поредна "остъпка", в края на годината събарните средства  от тол системата,  изобщо ще достигнат приходите от винетките(отдавна вече не можем да говрим да ги надминат)?  :devil:
« Last Edit: 05.04.2020, 09:39:53 by Magirus deutz »

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5488
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Това може да е от полза само за градския транспорт, кой друг е на газ?
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9149
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Като цяло е голяма глупост, защото пътните такси се плащат на база ползване и влияние върху пътя. Е, с какво камион на газ влияе по-малко от същия на дизел? На ман като автомобилът ми е на газ дали ще ми върнат част от винетката? В края на годината очаквам сериозен дефицит в събраните такси. Не забравяйте че 7% от платените суми отиват в частни ръце ако не са платени директно на АПИ.

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2382
    • View Profile
При това положение е редно да се намалят тол таксите с 50% и за всички останали МПС, преустроени да работят на алтернативни горива. Аршинът трябва да е еднакъв за всички. Да не говорим колко е данъкът на един автобус и колко на една лека кола (среден клас).

Иначе с новата "отстъпка" спокойно ще можем да очакваме стари немски метанови автобуси в NU конфигурация по междуградски и селски линии до 100 км :D

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13538
    • View Profile
    • Email
Доколкото ми е известно за такива дълги дестинации автобус на газ или метан не е ефективно, по-добре дизел. Иначе почти всички первозвачи щяха да купуват газови автобуси.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3097
    • View Profile

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1585
    • View Profile
Всички големи превозвачи имат камиони на газ по 30 - 80 броя.
The Grand Tour

Offline Марин Петров

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 505
    • View Profile
И какво? Докато публиката е заета само с едно нещо, което гърми отвсякъде - на заден план се правят "правилните" процедури за "правилните" хора.

Значи 50% отстъпка на вече намалените цени, за които частниците изнудиха държавата като протестираха в началото на годината.

Кой знае още колко неща се случват на заден план докато тече истерията. Това се казва коронен номер.