Author Topic: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"  (Read 435940 times)

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1500 on: 24.07.2011, 16:58:45 »
ами тогава явно знаеш, че магистралата минава точно посредата между двете махали на селото...
Магистралата преминава през полето между селото и махалата му. "Центърът" на селото е на 400 м. от АМ Люлин. Въпросният кмет хвърля явна лъжа в публичното пространство.

И са много според теб тези 400м?

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1501 on: 24.07.2011, 17:12:24 »
10 пъти повече са от разстоянието до най-близките блокове по 10 пъти по-натоварените нощно време - Цариградско шосе, Сливница, Ц.Б.3, Ботевградско шосе и т.н. Не ми е понятно, какво се опитваш да докажеш, магистрала в космоса не шуми на никой (там няма полу-празни села), но дали ще може да се използва от Перник до София? А в крайна сметка не ми стана ясно "400" равно ли е на "0"?
« Last Edit: 24.07.2011, 17:16:59 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1502 on: 24.07.2011, 17:32:55 »
Некоректно е да сравняваш градски булевард с магистрала. Скоростите и шума на магистрала са по големи от тези в града пък и в града няма как да изолираме булевардите. Не знам дали кмета е казал че автомагистралта минава през центъра на селото или това е и журналистическа интерпретация, но на Запад щяха да сложат шумозашитни стени за тази магистрала която минава между селото и вилната му зона

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1503 on: 24.07.2011, 18:10:10 »
Некоректно е да сравняваш градски булевард с магистрала. Скоростите и шума на магистрала са по големи от тези в града пък и в града няма как да изолираме булевардите.
В даденият случай не е така. Пробвай, да поживееш на първа линия по Рожен примерно, да видиш коя магистрала може да се мери с местните келешчета без гърнета и виещо-трескащо-разпадащите се български кочини по релсите. Например, един модерен камион за международен превоз, каквито преобладават нощно време по магистралите, на 100-ина метра не му се чува двигателя, а само гумите свистят, така както корона на дърво подухвано от вятъра.
Не съм мислил, че ще го напиша, но разни "пернишки кръгове" прекаляват и защо, защото им се построи магистрала, да могат по-бързо и лесно да ни идват на гости. Дам, ползите за софиянци не могат да се сравняват с техните и сега, като в приказката за пръста и ръката хвърлят в пространството някакви претенции с измислени аргументи. Да им се оправят улиците, тротоарите, канализацията, шумопоглъщащи стени, ми то не остана какво, явно инвестиционна програма на община Перник се гради върху изнудване и популизъм, защото така е по-лесно!
Това бяха възможно най-меките ми думи по въпроса, който разбрал -  разбрал.
« Last Edit: 24.07.2011, 18:18:27 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1504 on: 24.07.2011, 23:47:08 »
 :D

И кое те кара да мислиш, че същите тези келешчета не минават по магистралата със същите кочини?

А и както каза елби скоростите по магистралата са с 50% по-високи от тези дори по Цариградско (където жилищните сгради на първа линия са малко и концентрирани в долната част на булеварда, където и скоростите са по-ниски. Отделно има доста дървета, които изпълняват шумоподтискаща функция). Само че 50% по-висока скорост не значи 50% повече шум, а повече. За модерните камиони и вечерта разбрахме, а какво правим с немодерните и през деня.

И в крайна сметка  не виждам защо се правиш на ударен и правиш опозиция ей-така, защото не те кефят перничани, или може би партийната принадлежност на пернишката кметица?!

Шумозащитните прегради са нещо съвсем стандартно за строеж на нова магистрала - теб какво те бъркат 500м шумозащитни стени?

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1505 on: 25.07.2011, 00:11:19 »
Като оставим настрана, че това не е вярно:
Само че 50% по-висока скорост не значи 50% повече шум, а повече.
, както вече обясних, дразни ме факта, че 500 човека искат 500 м. стена и това не им е първото искане на НЕЩО. Няма никаква гаранция, че след като и това им искане бъде удовлетворено, няма да поискат и дневна дажба вредни примерно или да поискат субсидия, че им съхне пипера от сушата причинена от магистралата и т.н.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1506 on: 25.07.2011, 02:11:33 »
Когато Софийска вода дойдоха и сменяха тръбите на улицата пред нас - заниятие похвално - създадоха редица неудобства - шум, прах, мръсотия, затрудниха придвижването в района. Улицата не беше перфектна, но това което оставиха след себе си беше по-зле, отколкото преди това - некадърно положен асфалт, криви плочки, мръсотия.

Е, аз тогава недоволствах, писах и жалба. Резултатът беше единствено почистване, и то не съм сигурен, че го направиха те - за протокола.

Та не виждам нищо пресилено след като си изтърпял 3 години строеж на магистрала, да очакваш да ти възстановят пътищата, тротоарите, оградите и прочие и да ти намалят негативното въздействие от шума до минимум и т.н.

Ти имаш ли погледа какво е било в района преди, по време на и след построяването на магистралата, та да заявяваш като последна инстанция, че исканията са им прекалени?

п.п. Ако могат да докажат, че им съхне пипера имат право на обезщетение за това . поне така правят в разни държави с нормални институции и съдебна система. Обезщетението го плаща, този които не е преценил вредното въздействие - т.е. държавата, т.е. хората в държавата, които пък имат право независимо от съдебната си система  да накажат управляващите за съхнещия пипер. Основи на демокрацията

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1507 on: 25.07.2011, 10:49:59 »
Аз "последна инстанция" не съм! Има други съфорумци, които се опитват да бъдат, но невиждам с какво съм заслужил такива упреци? Просто, ми писна 500 човека всеки месец да занимават обществото (в частност моя милост) със своите претенции, като хвърлят очевидни "изцепки" и лъжи по медиите! Както си написал ти, има си достатъчно институции - РИОКОЗ, ДНСК, съд и т.н., да си наемат адвокати, да си наемат лаборатория и да си докажат правотата!
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1508 on: 25.07.2011, 17:28:08 »
Истината е, че преди да я има магистралата стария път минаваше през самия център на селото, при това с едно много опасно спускане край гробищата към площада. И редовно тирове минаваха оттам, когато ги спираха през пиковите часове през Владайския проход. Освен това винаги при тежка катастрофа в Княжево, цялото движение се пренасочваше точно оттам - по стария път през центъра на селото.
Истина е също така, че благодарение на магистралата вече този тежкотоварен трафик няма да минава през селото а на половин километър от него. И твърдението на обратното е абсолютно невярно и чист (пардон - мръсен) популизъм от страна на кмета, за да спечели подкрепата на жителите на селото за предстоящите местни избори. Още повече, че точно в частта между селото и въпросната махала - вилна зона, точно за намаляване на шума и въздействието, е построен най-дългият тунел по магистралата, който мнозина от вас обявиха за абсолютно ненужден - плиткозаложен по открития способ на строителство.
Пиша го като минавал стотици пъти по стария път, десетки пъти по магистралата по време на строежа й, и десетки пъти по нея след пускането й.
« Last Edit: 25.07.2011, 17:33:24 by Chilio »

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2276
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1509 on: 25.07.2011, 22:15:57 »
Еййй чета и си мисля за българския казан в ада....

@Гьорев не хората от Бучино те занимават,а журналистите пък и никой не те кара да четеш за техните искания и ПРОБЛЕМИ....
@Chilio защо изместваш въпроса??Това че от магисталата са се облагоделствали по някакъв начин (ако въобще може да се говори за облагодетелстване аз не мисля че въобще има такова) жителите на Бучино значи ли че трябва да търпят влошаването на средата им на живот?Заради непренасочване за 1 час на трафика по два пъти в годината трябва ли хората да не говорят,да не се оплакват,да не искат да живеят по-добре?? Ще си позволя да крещя,защото много хора забравяме че :

ВСИЧКИ НИЕ ИМАМЕ ПРАВО НА ПО-ДОБЪР ЖИВОТ,И ТРЯБВА С ВСИЧКИ СИЛИ И СРЕДСТВА ДА СЕ ОПИТВАМЕ ДА ГИ ПОСТИГНЕМ!

Offline Senna

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 497
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1510 on: 03.08.2011, 14:09:47 »


Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1511 on: 10.08.2011, 11:01:14 »
Оня ден с тъста пътувахме от Хаджи Димитър до Перник по магистралата. Понеже километрите през Владая съм ги засичал преди, се оказа, че разликата е не повече от 4 км. Но времепътуването е почти наполовина. Така че вече смея и от практически опит да твърдя, че пътуването София - Перник през Владая е абсолютно безсмислено. И въпреки това, всичко що е автобус за Благоевград, Сандански, Петрич, Гоце Делчев, както и тировете, продължава да си се завира оттам. По магистралата не срещнахме нито един ТИР и само един рейс, който беше екскурзионен.

Извън темата: Трябваше да се отскочи и до Рударци. Та понеже светофарът на Драгичево ни хвана на червено и съответно трябваше да спрем. Тогава един пернишки Гоуф ни заобиколи от дясно, мина на червено и шофьорът, 20-25 годишен пикльо, викна на тъста ми "Ей, бездарник!".
По рейс и по жена не се тича!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1512 on: 10.08.2011, 11:22:54 »
Рейсовете продължават да минават през Владая заради спирките по маршрута, почти всички спират на Руски паметник, Овча купел, после и на Княжево, разклона за Владая, Драгичево и т.н. Което по принцип не е съвсем редно, но никой не ги санкционира.

Като говорим за пернишки рейсъри, преди месец пътувах с маршрутка от Кладница до Драгичево. Шофьорът направо ми събра очите  - през селата караше с 60-70, после по разни завои и дупки с 90, изпреварване на завои, неспиране на знаци... Един голф ни задмина на една от спирките, после нашият като се ядоса и го изпревари. Няма такова каране.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1513 on: 10.08.2011, 12:39:12 »
Не само че не е редно, но и е забранено. Междуградските автобуси могат да спират само на определените за целта автогари и изрично регламентирани спирки. Превозът се извършва от/до точно определени автогари. Спирането на Руски паметник, Овча купел, Горнобански път, Княжево и други спирки на градския транспорт е забранено. В Сандански така едно време на влизане в града минаваха почти през центъра и пътьом към автогарата спираха за слизане на спирките на градския рейс, но сега цепят по една новоасвалтирана улица покрай реката директно към автогарата. Явно иначе ги глобяват.
В Перник автобусите за София спират на всички спирки в града и масово се ползват във "вътрешноградска" зона чак до Драгичево, но и това не е редно.
Ама хората протестират - "Да-да..., ще пътувам до Централна автогара и после ще се връщам с градския до Овча Купел, че и до Горнобански път....".
« Last Edit: 10.08.2011, 12:44:30 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2276
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1514 on: 10.08.2011, 13:11:13 »
Превозът се извършва от/до точно определени автогари. Спирането на Руски паметник, Овча купел, Горнобански път, Княжево и други спирки на градския транспорт е забранено.

Е чак пък така не е правилно да се разсъждава - така и така автобуса минава през дадените спирки,защо пък да не спре! Спирките са регламентирани места за спиране именно за превозни спредства от обществения транспорт те не пречат. Особено когато се отнася за посока от провинцията към София. Преди всичко обществения транспорт трябва да се удобен! Ако автобуса спира от АГ Овча Купел чак на АГ Сердика а преминава транзит през Руски Паметник да речем това ще откаже много хора от ползването му и ще ги качи или на коли или на влакове. Въпроса е че институциите не дават зелена светлина на линии през АМ Люлин! Нека да бъде заначало и двата варианта - и през Владая транспорт и през АМ Люлин. Аз съм сигурен че пътникопотока сам ще се насочи към по-удачния маршрут след определено време!

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1515 on: 10.08.2011, 13:17:13 »
Спирките са регламентирани места за спиране НА ГРАДСКИЯ ТРАНСПОРТ, междуградските автобуси нямат нищо общо с тези спирки, освен че спират на тях, нарушавайки правилата. Първо, че от междуградските автобуси трябва да се сваля багаж, за да се свали този багаж пътниците излизат в активна лента, отварят се капаци и т.н. което създава пряка и сериозна предпоставка за ПТП. Второ, че където спре такъв автобус има спрели още поне 10 коли на посрещачи, които допълнително задръстват движението. И не на последно място- пречат на редовните линии от МГТ !

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1516 on: 10.08.2011, 13:31:41 »
A институциите няма какво да дават бяла светлина, те са я дали, въпроса е, че самите фирми превозвачи не искат да пътуват оттам... точно защото разчитат на навиците на хората и на нерегламентираното спиране, често дори и без никакви спирки веднага преди/след кръстовище, какъвто е случая на Горнобански път. Превозвачите се опасяват, че ще загубят случайните пътници, които отиват по навик там да чакат да се качат на нещо...
Единственото, което институциите биха могли да направят, е да засилят контрола срещу това нерегламентирано спиране, както и да регламентират автогара/спирка за междуградски линии до метрото в Люлин, така че превозвачите да имат сметка да минават оттам за да събират по-големия и по-бърз пътникопоток през метрото.
« Last Edit: 10.08.2011, 13:33:28 by Chilio »

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2276
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1517 on: 10.08.2011, 14:01:49 »
Спирките са регламентирани места за спиране НА ГРАДСКИЯ ТРАНСПОРТ, междуградските автобуси нямат нищо общо с тези спирки, освен че спират на тях, нарушавайки правилата. Първо, че от междуградските автобуси трябва да се сваля багаж, за да се свали този багаж пътниците излизат в активна лента, отварят се капаци и т.н. което създава пряка и сериозна предпоставка за ПТП. Второ, че където спре такъв автобус има спрели още поне 10 коли на посрещачи, които допълнително задръстват движението. И не на последно място- пречат на редовните линии от МГТ !

Toва нещо може да го каже само човек който не ползва междуградски превоз често и няма представа за реалната ситуация. Съгласен съм че се създават определени усповия за ПТП но това е защото нямаме джобове на спирките.На спирки като Горнобански път например няма никакви посрещачи.Още повече - всички тези автобуси от югозапада съвсем не спират на всички спирки от МГТ а само на 3 - Горнобански път,Овча Купел и Руски Паметник.Явно това е огроомно затруднение за софийския трафик и предсавлява най-опасното и проблемното явление застрашаващо сигурността на пътя...

Но както и да е,на теория в света на перфекционизма (а ние сме твърде далеч оттам) ти имаш право и го признавам. Но като човек на който му се налага да пътува всекидевно почти с междуградски превоз думите ти ми се струват като дебелокожи и арогантни думи на човек който отказва да приеме нуждите на останалите, да разбере проблемите им и да предложи алтернатива на даденостите които отрича.ОК ако наистина спирането на междуградските автобуси по резервираните за МГТ спирки е толкова опасно и кощунствено нека да спират само на автогари. Но тогава, нека да се организира адекватно извозване от линиите на ГТ, със синхронизирано разписание и адекватен маршрут! Ако пък се случи така че на автобусите им се забрани да спират по спирките а нещата с довозването си останат на тоя хал , не се сърдете че автомобили с регистрация РК,Е или СО ви задръстват десните платна и отнемат паркоместата. Защото един автобус който сваля пътници е препятствие и предпоставка за ПТП за 5 мин а автомобилите паркирани на пътното платно поради липса на паркоместа са за много по-дълго време!Защото правилата са правила но е необходимо да се пишат и нагаждат спрямо обстоятелствата на днешния ден а не като коне с капаци да отстояваме неактуални догми.

A институциите няма какво да дават бяла светлина, те са я дали, въпроса е, че самите фирми превозвачи не искат да пътуват оттам... точно защото разчитат на навиците на хората и на нерегламентираното спиране, често дори и без никакви спирки веднага преди/след кръстовище, какъвто е случая на Горнобански път. Превозвачите се опасяват, че ще загубят случайните пътници, които отиват по навик там да чакат да се качат на нещо...
Единственото, което институциите биха могли да направят, е да засилят контрола срещу това нерегламентирано спиране, както и да регламентират автогара/спирка за междуградски линии до метрото в Люлин, така че превозвачите да имат сметка да минават оттам за да събират по-големия и по-бърз пътникопоток през метрото.

До известна степен съм съгласен с теб но аз не призовавам за абсолютно пренасочване на целия трафик по магистралата а за създаване на алтернатива за пътуващите - един превозвач не може сам по негов почин са си организира линия по магистралата без тя да е по утвърден маршрут от компетентните органи (общинския съвет). Защото ако стане така,тази линия ще е незаконна и превозвача ще попадне под ударите на ДАИ(или евентуално може да попадне но това е друг въпрос).Така че топката е именно у компетентните органи.
« Last Edit: 10.08.2011, 14:09:07 by freepigeon »

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1518 on: 10.08.2011, 15:09:53 »
Дискусията се измести малко настрани от темата за АМ Люлин, но пък засяга важен неразрешен проблем.
От една страна междуградските автобуси спирайки на спирките на МГТ наистина пречат и на ГТ, и на останалото движение. Това в момента важи особено много за Окръжна болница, където автобусите идващи от АМ Тракия/ Самоков продължават да спират. От друга страна, спирайки по маршрута си в рамките на градовете които обслужват те са по-удобни. Първо за пътниците, второ за самия ГТ и трафик. Не е все едно на няколко стотин човека да се спести ходенето в петък вечер до централна автогара! Нали всички биха спечелили от това!
Според мен трябва да се направят специални спирки за тези автобуси. Предлагам такива да има на МС Цариградско (някъде в/край локалното) и МС Сливница евентуално.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1519 on: 10.08.2011, 16:05:40 »
Спирките са регламентирани места за спиране НА ГРАДСКИЯ ТРАНСПОРТ, междуградските автобуси нямат нищо общо с тези спирки, освен че спират на тях, нарушавайки правилата. Първо, че от междуградските автобуси трябва да се сваля багаж, за да се свали този багаж пътниците излизат в активна лента, отварят се капаци и т.н. което създава пряка и сериозна предпоставка за ПТП. Второ, че където спре такъв автобус има спрели още поне 10 коли на посрещачи, които допълнително задръстват движението. И не на последно място- пречат на редовните линии от МГТ !

Toва нещо може да го каже само човек който не ползва междуградски превоз често и няма представа за реалната ситуация. Съгласен съм че се създават определени усповия за ПТП но това е защото нямаме джобове на спирките.На спирки като Горнобански път например няма никакви посрещачи.Още повече - всички тези автобуси от югозапада съвсем не спират на всички спирки от МГТ а само на 3 - Горнобански път,Овча Купел и Руски Паметник.Явно това е огроомно затруднение за софийския трафик и предсавлява най-опасното и проблемното явление застрашаващо сигурността на пътя...

Но както и да е,на теория в света на перфекционизма (а ние сме твърде далеч оттам) ти имаш право и го признавам. Но като човек на който му се налага да пътува всекидевно почти с междуградски превоз думите ти ми се струват като дебелокожи и арогантни думи на човек който отказва да приеме нуждите на останалите, да разбере проблемите им и да предложи алтернатива на даденостите които отрича.ОК ако наистина спирането на междуградските автобуси по резервираните за МГТ спирки е толкова опасно и кощунствено нека да спират само на автогари. Но тогава, нека да се организира адекватно извозване от линиите на ГТ, със синхронизирано разписание и адекватен маршрут! Ако пък се случи така че на автобусите им се забрани да спират по спирките а нещата с довозването си останат на тоя хал , не се сърдете че автомобили с регистрация РК,Е или СО ви задръстват десните платна и отнемат паркоместата. Защото един автобус който сваля пътници е препятствие и предпоставка за ПТП за 5 мин а автомобилите паркирани на пътното платно поради липса на паркоместа са за много по-дълго време!Защото правилата са правила но е необходимо да се пишат и нагаждат спрямо обстоятелствата на днешния ден а не като коне с капаци да отстояваме неактуални догми.

Мисля, че имам реална представа за ситуацията. Предпоставки за ПТП се създават и когато имаме джобове на спирките т.к. ако автобуса е в джоба отворените капаци на багажното и хората, суетящи се около тях навлизат в активна лента (нямаме двулентови джобове все още) Оправданието пък, че това е нарушение ама не голямо е абсурдно, правилата са правила за да се спазват, от всички. Аз живея в Младост и като се прибирам от море с автобус виждам балкона ми от автобуса, но не протестирам, че ме откарва до Централна автогара и после наобратно си взимам МГТ. Просто защото така трябва да е. Не разсъждавам, че ще ми е по-удобно и т.н. Точно от такъв тип мислене - "не съм от тук и съм за малко" сме на това дередже. Около Централна автогара паркоместа има достатъчно, така че има ли желание всеки може да паркира без да пречи на никого. Идеите пък за синхронизация на линиите на градския транспорт с тези на междуградския не си заслужава и да се коментира дори. Спиране по крайни точки на града, откъдето преминава даден автобус може да има само тогава, когато има регламентирани затова места, всичко друго са своеволия...