Author Topic: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"  (Read 249415 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14236
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #1620 on: 02.07.2012, 00:08:55 »
Всъщност изграждането едва ли ще е толкова сложно - магистралата цепи селото на две части които са свързани с път а самата магистрала е на мост който минава над него.Това което трябва да се направи е просто да се асвалтират панделки по 200 метра от магистралата до пътя.
То и за Радневския път толкова трябваше, а Раднево и Марица изток са значително по-сериозни обекти от Големо Бучино. Според мен АПИ трябва категорично да отхвърля подобни локални напъни. Такива отбивки намаляват безопасността, ако се сложат ограничения, се намалява темпът за стотици хиляди шофьори. Изобщо, както метростанциите по стандарт трябва да са на 700-1500 метра, така трябва да има и стандарт за магистралните отбивки.

Offline DidoGO

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 543
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #1621 on: 06.07.2012, 11:34:19 »
Да не говорим, какви проблеми биха се създали, ако се отиде към въвеждане на тол-система с кабинки. Просто конвенционалният път трябва да е наред и толкова.
Мисля че за тази магистрала въвеждането на тол система е недопустимо.

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7103
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #1622 on: 06.07.2012, 12:58:13 »
Aз съм против тол системите като цяло, но все пак какво те кара да мислиш, че недопустимо?

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14236
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #1623 on: 06.07.2012, 13:10:48 »
Съвсем допустимо е. Това, че е строена с европари, нищо не значи. И в Словения стотици километри бяха построени с европари, а дерат с винетки, по-скъпи от австрийските. Гърция също поетапно монтира кабинки на Вия Егнатия (Солун-Игуменица). Магистралните такси отиват за поддръжка на пътя.
Друг е въпросът, колко ефективно ще е изграждането на система от кабинки - според мен няма да е ефективно, но това е друга тема.

Offline DidoGO

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 543
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #1624 on: 06.07.2012, 14:26:28 »
Чел съм, че построени с европари пътища не могат да бъдат облагани с допълнителни такси. Не твърдя, само препредавам.
В Словения и Гърция е възможно случая да е друг - наистина да плащат тол такси, но да не плащат винетки на границата.Което е същото - но едва ли има дублирани плащания. Така се очаква да стане и у нас.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14236
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #1625 on: 06.07.2012, 15:51:35 »
Има и така, и иначе: В Словения има винетки, в Гърция - тол такси на кабинки.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12290
    • View Profile
Re: А6 Люлин
« Reply #1626 on: 12.07.2012, 10:59:31 »
Quote
"Трейс" ще поддържа магистрала "Люлин" за 1.2 млн. лв.

През следващите 2 г. пътната агенция ще плати 1.2 млн. лв. за поддържане на малко над 19-те км от единствената завършена магистрала "Люлин". Тя ще бъде поверена на обединението "Люлин Трейс" с водещ партньор "Трейс груп холд" АД на Николай Михайлов. Другият кандидат в надпреварата - сдружение "Люлин 2014", в което основен партньор е "Пътища и съоръжения" ЕАД на Цоло Вутов, е отстранен още преди да бъде отворена офертата му за цена. От комисията, която провежда тръжната процедура, отказаха да кажат какъв е мотивът за това. Прогнозната стойност на АПИ бе близо 1.5 млн. лв.

Магистрала "Люлин" ще е първата, която ще се стопанисва по новия метод - една фирма ще се грижи изцяло за пътя и ще трябва да го поддържа в добро състояние. В рамките на 1.2 млн. лв. обединението ще извършва всички необходими ремонтни дейности в продължение на 2 г. Идеята на АПИ е така да се поддържат всички нови магистрали у нас. В момента фирмите получават пари за всяка извършена дейност, възложена им от пътната агенция.
Източник

Не знам, не е ли малко множко 1.2 млн. за поддръжка на нова магистрала? Че и отново Трейс взима парчето от баницата...
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline LachKo

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 191
  • нетолерантен
    • View Profile
Re: А6 Люлин
« Reply #1627 on: 12.07.2012, 13:54:28 »
Нещо не ми се връзва  :neznam: Нова магистрала в гаранция... Освен зимното подържане за друго не се сещам...

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #1628 on: 12.07.2012, 14:38:37 »
Гаранцията на магистралата е една година и изтича всеки момент
НЕ на хейтърството!

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5271
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #1629 on: 12.07.2012, 16:20:43 »
Гаранцията на асфалта е 5-10 години вероятно, а за останалото явно е тази поддръжка.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2233
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #1630 on: 12.07.2012, 17:46:26 »
Има много работа по поддръжката точно на тази магистрала. Ето няколко проблеми които сега са дремещи но всеки момент може да изникнат.

- Дясната тръба на последния тунел в посока София тече при по-силни валежи и мокро време;
- Има голяма вероятност от падащи камъни и свлачища на редица места,а някъде и непочистени свлечени маси;
- Маркировката трябва да се поддържа изрядна непрекъснато;
- Знаците по цялото протежение на пътя са калпаво поставени и по-ураганен вятър ги катурва или накланя силно;
- Непрекъснато има идиоти които се забиват в мантинелата и тя остава нагъната след тази "целувка".

Така че ако не дават нито стотинка повече от 1,2та милиона а в замяна се поддържа магистралата за 2 години мисля че не са много предвидените пари.
« Last Edit: 12.07.2012, 17:48:07 by freepigeon »

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #1631 on: 12.07.2012, 18:23:51 »
Гаранцията на асфалта е 5-10 години вероятно, а за останалото явно е тази поддръжка.
Гаранцията на целия обект е една година, считано от момента на пускане в експлоатация
НЕ на хейтърството!

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #1632 on: 13.07.2012, 10:18:26 »
В ЗУТ има минимални гаранции, които са различни за видовете работи и са далеч повече от 1 година! В зависимост от договора, те биха могли да се увеличат, но в никакъв случай не и да се намалят. Това, за което пишеш е паричната гаранция, тя е със срок 1 година.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #1633 on: 13.07.2012, 10:46:21 »
Quote
Магистралата има и гаранция за качество. Ако бъдат установени каквито и да е дефекти по трасето една година, след като аутобанът бъде завършен и по него се пусне целият трафик, те ще бъдат отстранени за сметка на изпълнителите.

http://paper.standartnews.com/bg/article.php?d=2010-10-19&article=344304
http://society.actualno.com/news_320051.html
НЕ на хейтърството!

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #1634 on: 13.07.2012, 11:59:00 »
Из "Наредба № 2 от 31 юли 2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти"
Quote
Г л а в а  ч е т в ъ р т а

МИНИМАЛНИ ГАРАНЦИОННИ СРОКОВЕ ЗА ИЗПЪЛНЕНИ СТРОИТЕЛНИ И МОНТАЖНИ РАБОТИ, СЪОРЪЖЕНИЯ И СТРОИТЕЛНИ ОБЕКТИ

Чл. 20. (1) За осигуряване нормалното функциониране и ползване на завършените строителни обекти и отстраняване на скритите дефекти след приемането им и въвеждане в експлоатация (ползване) се определят минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти.
(2) Гаранционните срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти се определят с договора между възложителя и изпълнителя за съответния строителен обект и те не могат да бъдат по-малки от минималните срокове, посочени в тази наредба.
(3) Гаранционните срокове започват да текат от деня на въвеждането на строителния обект в експлоатация (издаване на разрешение за ползване или удостоверение за въвеждане в експлоатация).
(4) Минималните гаранционни срокове на изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти са:
1. за всички видове новоизпълнени строителни конструкции на сгради и съоръжения, включително и за земната основа под тях - 10 години;
2. за възстановени строителни конструкции на сгради и съоръжения, претърпели аварии - 8 години;
3. за хидроизолационни, топлоизолационни, звукоизолационни и антикорозионни работи на сгради и съоръжения в неагресивна среда - 5 години, а в агресивна среда - 3 години;
4. за всички видове строителни, монтажни и довършителни работи (подови и стенни покрития, тенекеджийски, железарски, дърводелски и др.), както и за вътрешни инсталации на сгради, с изключение на работите по т. 1, 2 и 3 - 5 години;
5. за завършен монтаж на машини, съоръжения, инсталации на промишлени обекти, контролно-измервателни системи и автоматика - 5 години;
6. за пречиствателни съоръжения и депа за твърди битови отпадъци - 5 години;
7. за преносни и разпределителни проводи (мрежи) и съоръжения към тях на техническата инфраструктура - 8 години;
8. за автомагистралите - 5 години, републиканските пътища от I, II, III клас - 3 години, при основни ремонти и рехабилитация - две години; за останалите пътища и улиците - две години, а при основни ремонти - една година;
9. за съоръжения за автомагистрали, пътища и улици (мостове, тунели и др.) при ново строителство - 10 години; при основен ремонт и рехабилитация - 4 години;
10. за железопътни линии и самолетни писти при ново строителство - 10 години; при основен ремонт и рехабилитация - 8 години;
11. за хидроенергийни, хидромелиоративни, водоснабдителни съоръжения и системи - 8 години;
12. за пристанищни и брегоукрепителни съоръжения и системи - 8 години.
Чл. 21. Когато през време на гаранционните срокове след въвеждането в експлоатация (ползване) на строителния обект се появят скрити дефекти на строителния обект, споровете при непостигане на съгласие се решават по съдебен ред.
Източник: http://www.mrrb.government.bg/index.php?lang=bg&do=law&type=7&id=178
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #1635 on: 13.07.2012, 12:37:35 »
В такъв случай защо обявяват поръчка за поддръжка една година след пускането, след като гаранцията на магистралата би трябвало да си тече?
НЕ на хейтърството!

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3252
  • TM 303
    • View Profile
Re: А6 Люлин
« Reply #1636 on: 13.07.2012, 12:48:40 »
В такъв случай защо обявяват поръчка за поддръжка една година след пускането, след като гаранцията на магистралата би трябвало да си тече?

Поради до болка известни причини, очевидно...  :angry:
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на геноцид към населението на София.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #1637 on: 13.07.2012, 13:03:22 »
Гаранцията не би трябвало да обхваща подчертаното.
Има много работа по поддръжката точно на тази магистрала. Ето няколко проблеми които сега са дремещи но всеки момент може да изникнат.

- Дясната тръба на последния тунел в посока София тече при по-силни валежи и мокро време;
- Има голяма вероятност от падащи камъни и свлачища на редица места,а някъде и непочистени свлечени маси;
- Маркировката трябва да се поддържа изрядна непрекъснато;
- Знаците по цялото протежение на пътя са калпаво поставени и по-ураганен вятър ги катурва или накланя силно;
- Непрекъснато има идиоти които се забиват в мантинелата и тя остава нагъната след тази "целувка".

Така че ако не дават нито стотинка повече от 1,2та милиона а в замяна се поддържа магистралата за 2 години мисля че не са много предвидените пари.
Знаците са под въпрос - трябва да се докаже, че са "калпаво поставени". Да добавим и зимното почистване.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 375
    • View Profile
Re: А6 Люлин
« Reply #1638 on: 19.07.2012, 08:42:45 »
То и за Радневския път толкова трябваше, а Раднево и Марица изток са значително по-сериозни обекти от Големо Бучино. Според мен АПИ трябва категорично да отхвърля подобни локални напъни. Такива отбивки намаляват безопасността, ако се сложат ограничения, се намалява темпът за стотици хиляди шофьори. Изобщо, както метростанциите по стандарт трябва да са на 700-1500 метра, така трябва да има и стандарт за магистралните отбивки.
Не е нужно детелина - отбивка като идваш от София и включване за София. Там трасето на тази "отбивка" е готово от камионите (или беше). Няма да пречи кой знае колко.Нещо повече - те са близко до районите на задръствания по пресичането с околовръсното, тези отбивки могат да се използват за изтичане (след съответната организация от страна на КАТ, знам че звучи странно за тях).

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14236
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #1639 on: 19.07.2012, 12:49:48 »
Не е нужно детелина - отбивка като идваш от София и включване за София.
Също и към Перник. За пътя Раднево-Стара Загора положението е абсолютно симетрично.
Налага се изграждане на ускорителни и закъснителни ленти (каквито надали е имало за камионите от строителната механизация), намалява се безопасността по главното направление. Неслучайно магистралните отбивки са най-малко през 10 км и в богатите държави. И то за градове далеч далеч по-големи от Големо Бучино. Погледнете примерно в Северна Италия, покрай колко градчета минава А4 без отбивки за тях.
Ако се върви по пътя на локалния патриотизъм и предизборните сметки, проходимостта на магистралите ще се влоши сериозно. Просто старите паралелни пътища трябва да се поддържат адекватно, а не да се спъват магистралите.