Author Topic: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"  (Read 435963 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1420 on: 22.05.2011, 20:41:44 »
От една страна си прав, от друга, колко му е да си драсне едно фалшиво CMR, че превозва нещо до фирма в района уж, че не е транзитен.
Не говоря за бетоновози или такива, които разнасят краставици на супер Фантастико Драгалевци. Става дума за международните ТИРове, чиито превозни документи са ясни, единици от тях могат да аргументират, че са доставчици на горепосочения магазин или сродни. Няма смисъл да се подлъгват и да карат по южната дъга и чак като видят забраната на Горнобански път, да карат към Суходол. В техен интерес е да минат по северната дъга.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1421 on: 22.05.2011, 23:35:40 »
Само че първо трябва да позакърпят северната дъга, че има ужасни трапове.

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1422 on: 23.05.2011, 00:01:59 »
Eстественият край на Люлин както и преди съм писал трябваше да е някъде около Милево Ханче.
Така или иначе транзитните тирове трябва да ходят по северната дъга, не-транзитните могат да минават по разрешения за тях бул. Сливница, за автобусите се отнася същото. Остатъчният автмобилен поток - на кой където му е удобно. Неминуемо Владайският "проход" трябва да се рехабилитира и разшири изцяло в 2х2 вариант. Борис има капацитет да поеме автомобилни трафик.

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1423 on: 23.05.2011, 09:11:44 »
Няма смисъл АМ Люлин да свършва към Милево ханче и излишно да се дублира със Западната дъга на СОП - откъдето и да се прекара щяхме да имаме два успоредни пътя с магистрален габарит, които само да увеличават шумовото и т.н. замърсяване на околните Суходол, Филиповци, Иваняне, Божурище и т.н.. Да не говорим за цената на строенето на два пътя вместо един и отчужденията. Когато Западната дъга на СОП се изгради до формат 2х3+2, както е по проект, няма да има никакъв проблем трафика да си стига по нея до Милево ханче и оттам транзитния да продължава към Северна дъга или ССТ. А по този начин трафика за града ще се разпределя да влиза през няколко места, не само през Сливница, но и през Царица Йоана и новия пробив, за да не се натоварват толкова кварталите, през които ще минава.
Освен това ако АМ Люлин свършваше чак на Милево ханче, това щеше да я направи допълнително по-неатрактивна за хората от Южните и Югоизточните квартали на София, както и за много от транспортните фирми - съответно да наклони везните на трафика още повече в посока Владайски проход.

Offline prof66

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 309
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1424 on: 23.05.2011, 10:56:33 »
хора, престанете да виждате в магистрала люлин нещо, което тя НЕ Е.

основната цел на пуснатата магистрала е да отвежда потока от калотино към кулата БЕЗ да го вкарва в софия, като се опира на околовръсното....

затова и казах, че тази магистрала трябваше да бъде трета, или максимум втора, след построяването на околовръстното в нормален формат (поне 2*3), след калотино-софия и драгичево-кулата...

сега да правим опити с клизма да наложим движението на софиянци непременно през люлин... несериозно...

ще и дойде времето, ам люлин ще изпълнява всичките си функции - засега е важно околовръсното дотам - и откъм сливница и откъм борис 3ти.... и със задължително нормален пътен възел на сливница и соп... нещо, за което още не се чува нищо...

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 390
    • View Profile
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1425 on: 23.05.2011, 11:19:52 »
Магистралата е доста добре за нашите "стандарти". Обаче, като българче, да намеря недостатък, не живеем през 70те години на миналия век и ми се струва нормално там, където е непосредствено до/през населено място да има адекватна шумоизолираща система, сегашното е подигравка.
« Last Edit: 25.05.2011, 15:56:13 by Северен мраз »

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1426 on: 24.05.2011, 09:12:40 »
Те трябва и на АМ Тракия и на АМ Хемус, Марица и Черно море и на Струма да поставят такива шумоизолиращи прозорци, и на отсечката Милево ханче- Сливница, Враца -Мездра, Радомир- Перник -скоростна магистрала, Плевен - скоростна магистрала, Казанлък -скоростна магистрала, Търново- скоростните отсечки и на всички по големи и натоварени скоростни шосета, включително на СОП- южна и източна дъга.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1427 on: 24.05.2011, 10:16:38 »
Е, да не бъдем такива максималисти! Шумоизолиращите прегради струват пари, и то - немалко, никъде няма стотици километри от тях, както предлагаш! Те се поставят при непосредствена близост на ЖИЛИЩНИ райони, а не на фабрики, складове и т.н.
Не се сещам за жилищен квартал непосредствено до АМ Тракия и Хемус (евентуално Чурек при изхода на АМ Хемус към Софийското поле). По СОП, Милево ханче-Божурище и северната тангента на Пловдив е абсурд, тъй като са бизнес сгради, които търсят контакт с транспортната артерия, а не го избягват. Като дойде време да строят естакада Павлово-Горна баня, там наистина ще са нужни шумозащитни прегради.
Но специално за АМ Люлин исканията се завишават, понякога в повече: като например прословутият пътел възел Големо Бучино (как може Мало Бучино да има, а Големо - не?!)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1428 on: 24.05.2011, 14:03:46 »
Още един проблем с магистрала Люлин.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1429 on: 24.05.2011, 15:08:20 »
Дали къщите в "жунглата" са законни? Някак много ми е съмнително.
В контекстът на предишните постове и този репортаж, ако не се беше пропиляло не малкото време, в което се строи магистрала и беше реконструиран СОП до Милево ханче + "епичните 200 м. към Люлин",  сега нямаше да има проблеми с трафика, магистралата щеше да е по-удобна за повече хора и мангасарята нямаше да ги наводнява. Тази недалновидност чупи тъпомера!
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1430 on: 24.05.2011, 20:10:03 »
А тази част от магистралата със все канавките е изградена от вече две години, и сега изведнъж като наближиха избори почна да ги наводнява :)
То предполагам цялостния проблем с отводняването ще бъде решен когато се направи разширението на Западната дъга на СОП и пътния възел с Филиповско шосе. А дотогава като толкова много знаят, да им връчат по една лопата и една кирка на циганите и да си копаят канавки около копторите. Ако поляната и всичките дерета около този "квартал" не бяха заринати с боклука им, нямаше да стават такива наводнения...

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1431 on: 25.05.2011, 08:41:43 »
Някой знае ли вчера вечерта на кръстовището с филиповско шосе  със СОП и АМ Люлин дали е имало големи задръствания заради прибиращите се от празниците от Гърция и югозападна България.

Offline DaveMF

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 188
  • Фен на магистрали и детелини
    • View Profile
    • Infrastructure.bg
    • Email
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1432 on: 25.05.2011, 10:08:48 »
Вчера отново минах по Люлин, няма и следа от паднали масиви. Направи ми впечатление, че укрепените почви започват да се раззеленяват  Мисля, че в дългосрочен план това ще спомогне за "затапването" на проблема.

Между другото не знам какво мислите, но гледките пътувайки към София са по-интересни и хубави, отколкото по обратния път. Особено тази скала, като мини-могила, е много, много интересна!

Вчера в пиков час, привечер, имаше 0 задръствания в посока ЦБ3, преминахме сякаш е средата на лятото и цяла София се е изнесла...

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1433 on: 25.05.2011, 15:11:39 »
Някой знае ли вчера вечерта на кръстовището с филиповско шосе  със СОП и АМ Люлин дали е имало големи задръствания заради прибиращите се от празниците от Гърция и югозападна България.
В неделя вечерта се прибирах имаше голямо задръстване на Филиповско шосе, за 24 май преполагам е било още по зле.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1434 on: 25.05.2011, 15:15:41 »
В събота я ползвах към Перник и съм много доволен . В понеделник се прибрах през Владая , трафик също липсваше , но е разбираемо защо . Просто е въпрос на време да се саморегулира трафика между двата пътя и въобще не е повод за притеснение , камо ли за драми , каквито се прокрадват тук.
По-добре късно ,отколкото по-късно!
Самият аз съм на "кантар" и ще използвам и двата пътя според настроението си .  8)

Offline DaveMF

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 188
  • Фен на магистрали и детелини
    • View Profile
    • Infrastructure.bg
    • Email
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1435 on: 25.05.2011, 15:19:21 »
Някой знае ли вчера вечерта на кръстовището с филиповско шосе  със СОП и АМ Люлин дали е имало големи задръствания заради прибиращите се от празниците от Гърция и югозападна България.
В неделя вечерта се прибирах имаше голямо задръстване на Филиповско шосе, за 24 май преполагам е било още по зле.

Напротив, беше супер чисто и без никакви задръствания на 24-ти, както написах над твоя пост. Мисля, че си е перфектна ситуацията.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1436 on: 25.05.2011, 15:53:10 »
Quote from: news.dir.bg
Пътят през Владая става четирилентов
25 май 2011 / News.dir.bg
Мащабен ремонт на един от най-натоварените пътни участъци в България – входът за София през Драгичево - Владая - Княжево - ще започне следващата година.
Това съобщи за Mediapool Лазар Лазаров, член на Управителния съвет на Агенция “Пътна инфраструктура“. За разширяването на трасето има проект, който се актуализира и ще започне процедура по избор на изпълнител, която ще приключи до края на годината. Същинското строителство се предвижда да започне през 2012 г. и ще струва между 10 и 20 млн. лева, които ще се осигурят от държавния бюджет, обясни Лазаров. Сега на входа на София при Владая всеки ден се образуват задръствания заради стесненото платно.

Досега на пътя са правени само ремонти на парче и изкърпване на разбития асфалт. През 2009 г. се заговори за основен ремонт след откриването на магистрала “Люлин“, по която да се пренасочи трафикът от международен път Е79 и от Перник. Ако трасето бъде изцяло, а не частично затворено за ремонт, през комплекса Люлин ежедневно ще минават около 30 хил. автомобила.

Пътната агенция е наясно с проблема, който трафик от леки коли от Перник създава на входа на София при квартал Люлин, като първото транспортно решение за отпушване на тапата ще е факт до края на годината. Става въпрос за пътя Перник – Суходол, който от общински стана републикански с решение на Министерския съвет от миналата седмица.

Трафикът на кръговото при Люлин, съответно по булевардите “Царица Йоана“ и “Сливница“ ще се облекчи след ремонта на пътя Перник – Суходол, който върви успоредно на магистрала “Люлин“. От пътен възел Даскалово той излиза на Суходол, а оттам директно на бул. “Стамболийски“.

Второто решение е доизграждането на Западната дъга на Софийския околовръстен път, която ще се явява естествено продължение на магистрала “Люлин“. Техническият проект е готов, в момента се довършват отчужденията и в рамките на месец – два ще стартира процедурата за избор на изпълнител. Проектът ще се финансира от еврофондовете. Западната дъга ще стига до река Какач – при ТЕЦ-а в “Люлин“. Трасето ще се свързва с две безконфликтни кръстовища с бул. “Царица Йоана“ и с бул. “Сливница“. Като техническо изпълнение западната дъга ще изглежда по същия начин като Южната.

Постнах това към темата за АМ Люлин, тъй като е свързано най-вече с нейното забиване в жк Люлин. Както четем, до края на годината ни предлагат много свежо решение: въобще да не ползваме АМ Люлин, а стария Бучински проход и после - през Факултето! Поне от пътен възел Мало Бучино да ни бяха пренасочили, та поне от Даскалово до Мало Бучино да помиришем магистрала!
За съжаление - нито дума за най-късото решение в момента - връзка между кръговото и бул.Петър Дертлиев. Вместо това - обещания всичко да е ОК, когато Западната дъга се построи от еврофондовете.

Иначе е добре, че се отива към 4-лентово решение на Владая, но без предварително решение на нещата в Люлин много бързо ще се забрави еуфорията от откриването на АМ Люлин.

П.П. Все пак в econ.bg срамежливо е спомената въпросната връзка:
Quote from: econ.bg
От общината зависи и довършването на пътната връзка от кръговото на "Люлин" с пътя, по който вървят трамваите и излиза на тунела на "Царица Йоана". Пътят е затворен с бариера при магистралата, а асфалтът свършва в полето. В момента текат отчуждения и след приключването им пътя ще е готов само за две седмици, защото недостроени са 150 м.
И като се отчете, че за тези 150 метра общинският бюджет е предвидил 2.5 млн лева, налице ще е най-скъпата улица в ЕС - 16.666 млн лева/километър!
« Last Edit: 25.05.2011, 16:06:09 by blagun »

Offline 4a4i

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 105
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1437 on: 25.05.2011, 16:18:54 »
И като се отчете, че за тези 150 метра общинският бюджет е предвидил 2.5 млн лева, налице ще е най-скъпата улица в ЕС - 16.666 млн лева/километър!

Е там по проект има и пътен възел, затова и цената е такава.  :)
"velbujd" in the other forum

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1438 on: 25.05.2011, 16:37:06 »
Aко не се лъжа има един пътен възел преди Люлинският - явно въпросната отбивка за Суходол. Така ще затапим Факултето.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline T1000

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2002
  • Ferrari S.p.A.
    • View Profile
    • www.diecast-utopia.com
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1439 on: 25.05.2011, 17:15:16 »
Това решение за 4-лентовия път хубаво, ама от 4 ленти като се набиеш в една на Княжево все тая.  Сега, когато правят двулентово движение в натоварената посока с конуси, пак трафикът си върви екстра, докато не се нацепиш именно на еднолентовото движение. Същата работа и на Люлин. От магистралата - бам на една мижава лента.

Иначе от самата Люлин съм доволен :) На места ми е странна логиката вместо аварийно платно да има трета лента, ама айде. Другата критика е, че (макар и официално да не се води част от магистралата, което е още по-странно) преди възела на Драгичево, в посока София, си седи старата маркировка с островите за стесняването както когато възелът го нямаше и се вливаше в стария път. Та сега всички (почти) се силят яко преди това и после се тъпчат в едното платно за няма и 20 метра и после "обратно" на магистралата. Те ще го научат с времето (то и маркировката ще се изтрие :)), както и идеята да не слизаш от магистралата на люлинския възел и през кръговото отдолу, ами да си караш направо по нея и пак да си излезеш на светофара.

Похвално е да се отбележи и че имаше мащабни ДАИ-аджийски хайки за тирове в забранените часове. На 20-ти бяха изловили няколкостотин тира, та имаше 4-5 км тирове в аварийното платно от всяка посока :D На 24-ти имаше по-малко, но пак ги ловяха :)
I'll be back®