Author Topic: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"  (Read 435958 times)

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1520 on: 10.08.2011, 23:23:33 »
Автобусите от/до Перник не се числят към "стандартните" междуградски автобуси. Имам/ал съм не един колега перничанин и не си спомням някога да са идвали с обемист багаж на работа... Сравнението ти е малко като между 29 Февруари и Петък. На кого пречат по Ц.Б.3, на едва ли не по-нередовния А260. Би трябвало Столичен Автотранспорт ЕАД, да се замислят, дали не е рентабилно да стъпят в това направление, но отде толкова акъл?
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1521 on: 10.08.2011, 23:33:49 »
На колко време е 260? По Ц.Б.3 може и да не пречат, но другаде пречат. Или може би да напишат в закона, че забраната не се отнася за пернишките автобуси... ?

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1522 on: 11.08.2011, 11:46:24 »
На всички пречат тия пернишки, дупнишки и т.н. автобуси и маршрутки. Спират точно на спирката, а често и в нейното начало и блокират цялата лента, а понеже са го ударили и на икономии, автобусът си откарва там по 5 мин, за да продава билети шофьорът. И защо? Защото Перник и Дупница са решили, че вече са квартали на София и транспората им трябва да спира на всяка спирка и да преминава през целия град като градски. Да не говорим, че често стоварват хора и на светофарите. Това, че в Перник никой не спазва знаците, не значи, че трябва да е така и в София. За съжаление и полицаите са същтата стока и вместо да глобяват такива, те спират по-новите коли веднага щом ги видят.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1523 on: 11.08.2011, 14:44:33 »
Нямах в предвид, че положението е идеално. Това са работнически автобуси и статута им не следва да е по-различен от този на автобуса до град Банкя. Трябва да се 'изчисти' регламента, но да се забраняват междинните спирки е абсурд.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Gordon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 506
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1524 on: 11.08.2011, 15:30:25 »
Нямах в предвид, че положението е идеално. Това са работнически автобуси и статута им не следва да е по-различен от този на автобуса до град Банкя. Трябва да се 'изчисти' регламента, но да се забраняват междинните спирки е абсурд.
Точно така, просто трябва да се въведе нормативно отделна категория за близки междуградски превози, които да имат право да спират на/близо до определени спирки на МГТ, да нямат право да разтоварват багаж и да не ходят до Централна автогара, а до подходяща автогара или спирка на ръба на Центъра, минавайки и покрай метрото когато е подходящо.
Например пирдопският автобус едва ли е пречел сериозно докато спираше на Сточна гара на спирката на тролей 6 и 7, а още по-малко преди, когато идваше откъм павираната уличка под моста.
Между другото, пернишкият автобус до Студентски град върви ли още?
« Last Edit: 11.08.2011, 15:32:58 by Gordon »

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2276
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1525 on: 11.08.2011, 18:28:02 »
Между другото, пернишкият автобус до Студентски град върви ли още?

Да,няма и да спре защото дори и в летните месеци си е прилично пълен.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1526 on: 12.08.2011, 11:36:34 »
Значи за да си отдъхнат най-после жителите на Княжево, а и магистралата все пак да се използва в достатъчна степен, решението е толкова просто, че няма на къде повече:

1. Автобусите от/за Сандански, Петрич, Катунци, Петрово, Благоевград, Банско, Гоце Делчев, Хаджидимово, Ваклиново, Гърция и т.н. нека си бъдат от Централна автогара, ама не един от нея, а друг от "международната", след което да минават по Мария Луиза, Скопие, Сливница, д-р Петър Дертлиев и по новия пробив, който ще бъде направен, директно на магистралата. Може и през Скопие, Константин Величков, Тодор Александров, през тунела и пак по Петър Дертлиев. По Опълченска и Цар Борис няма какво да търсят майка си. Евентуално може да се направи място за регламентирано спиране на метростанция Западен Парк, въпреки че и до Централна автогара скоро ще има метро.

2. Пернишките и дупнишките - от магистралата, през д-р Петър Дертлиев, по Панчо Владигеров до метростанция Люлин или Сливница. Същото се отнася и за автобусите за Сливница и Алдомировските села - нямат работа на Захарна Фабрика. Оттам с метрото хората много бързо и лесно могат да стигнат до центъра.

3. Маршрутката за Драгичево, Рударци и Кладница, хайде нека си е през Владая, но да се движи до Княжево, откъдето гражданите да се качват на трамвая.

4. Малко извън темата - Костинбродските и Елин Пелинските линии нямат работа на гара Север - едните трябва да са само до метростанция Обеля, а вторите, дори автогара Подуяне трябва да се премести както беше планирано, но недостроено - на последната спирка на трамвай 22. Същото се отнася и за Самоковското/Велинградското направление - при новата метростанция Цариградско шосе, няма нужда да се врат из автогара Юг, ж.к. Изток и т.н. Каква е тая работа Юнион Ивкони да си правят каквото си искат?

Никъде по света в по-големите градове няма такива филми от крайградския автобус, идващ от Перник или Дупница, директно буф в центъра и веднага на работа.

И разбира се, пълна забрана за през Владая за ТИР-ове и камиони, в чиито пътен лист не фигурира доставка  в София.

А за другите направления - може да има установена спирка на метростанция Цариградско шосе за всичко, идващо от магистрала Тракия, и оттам директно на Централна автогара. Никакви Окръжна, Плиска и т.н.

За Своге, Годеч и т.н. може да се тръгва от автостанция Илиянци, не е нужо до гара Север. Алтернативно Годеч може да мине към Обеля.
« Last Edit: 12.08.2011, 11:50:43 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1527 on: 12.08.2011, 12:52:39 »
Това донякъде е добре, но защо да ходят на майната си в най крайните квартали. Гара Север си е добре да си остане докато не построят метрото до Илиянци, същото важи и за авт. Овча Купел, защо да се препълва трамвая 5 от първата спирка, друго е ако след време от там минава метрото. Но трябва наистина да се изградят няколко нови автогари като такава на МС Сливница ( за драгоманските,годечките,пернишките, дупнишките и трънските линий), такава около МИЦ или МС Младост 3 (за елинпелинските, костенецките, велинградските и самоковските лйний, и пернишката през Студентски град), т.е там да се измести авт. Юг, такава някъде в Левски В или Г около Владимир Вазов или до последната спирка на 22 зщото в бъдеще да има връзка с МД3, който вероятно ще е по В.Вазов (за пирдопските, елинпелинските, ботевградските, горномалинските, ябланишките линий), евентуално и при МС Ломско шосе или МС Обеля (за годечките, берковските, костинбродските, а може и свогенските линий, и онази от Елин Пелин до Гара Север) и да остане от крайградските само Овча Купел (за Кладница, Рударци, Перник може и Дупнишките и радомирски линий), но не другото. Ами хайде да вървят тогава до крайните спирки на селските рейсове като Божурище, Желява, Волуяк, Мърчаево, Бухово, Лозен, Пасарел и тн и от там да се прехвърлят до центъра с още няколко прекачвания. В крайна сметка трябва да се съчетае или направи баланс между задръстванията и мръсния въздух от едната страна и бързото стигане от близките сателити до града и по евтиното пътуване от друга.
« Last Edit: 12.08.2011, 12:59:09 by AROS »

Offline Gordon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 506
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1528 on: 12.08.2011, 18:13:08 »
Това донякъде е добре, но защо да ходят на майната си в най крайните квартали. Гара Север си е добре да си остане докато не построят метрото до Илиянци, същото важи и за авт. Овча Купел, защо да се препълва трамвая 5 от първата спирка, друго е ако след време от там минава метрото. Но трябва наистина да се изградят няколко нови автогари като такава на МС Сливница ( за драгоманските,годечките,пернишките, дупнишките и трънските линий), такава около МИЦ или МС Младост 3 (за елинпелинските, костенецките, велинградските и самоковските лйний, и пернишката през Студентски град), т.е там да се измести авт. Юг, такава някъде в Левски В или Г около Владимир Вазов или до последната спирка на 22 зщото в бъдеще да има връзка с МД3, който вероятно ще е по В.Вазов (за пирдопските, елинпелинските, ботевградските, горномалинските, ябланишките линий), евентуално и при МС Ломско шосе или МС Обеля (за годечките, берковските, костинбродските, а може и свогенските линий, и онази от Елин Пелин до Гара Север) и да остане от крайградските само Овча Купел (за Кладница, Рударци, Перник може и Дупнишките и радомирски линий), но не другото. Ами хайде да вървят тогава до крайните спирки на селските рейсове като Божурище, Желява, Волуяк, Мърчаево, Бухово, Лозен, Пасарел и тн и от там да се прехвърлят до центъра с още няколко прекачвания. В крайна сметка трябва да се съчетае или направи баланс между задръстванията и мръсния въздух от едната страна и бързото стигане от близките сателити до града и по евтиното пътуване от друга.
Все пак едно е на метрото, съвсем друго на крайна спирка на трамвай като 12 и 22. Второто вече би направило тези автобуси твърде неудобни и ще доведе само до разрастване на незаконните превози с коли и бусове.

Offline Borkata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 308
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1529 on: 13.08.2011, 15:18:33 »
Никъде по света в по-големите градове няма такива филми от крайградския автобус, идващ от Перник или Дупница, директно буф в центъра и веднага на работа.

Това не е изцяло вярно. Във Валенсия, крайградските автобуси стигат до централната автогара и си минават през целя град и спират на 5-6 места по пътя из града. Даже, когато работех до автогарата правех точно това - хващам автобуса от 25км извън града и след час, буф в центъра на работа :)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1530 on: 13.08.2011, 21:27:52 »
Сега се връщам от пътуване по Люлин. В посока Перник засякох два автобуса Бова, а в моята посока още един Ноже на Ивкони, които си ползваха магистралата. Ножето продължи по Околовръстното към Сливница, аз минах по Филиповско...

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1531 on: 14.08.2011, 21:28:12 »
В петък вечерта по П.Дертлиев имаше страшно задръстване почващо от Люлин 3 и продължаващо към Филиповско шосе. Явно в петък следобеда народа масово се изнася към Банско, Сандански, селата и Гърция на море или по вилите в това направление, но ефектът е, че магистралата явно тогава масово се ползва.

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1532 on: 17.08.2011, 10:04:40 »
Видях по булевард Сливница сутринта автобус на фирмата Юниън Ивкони по маршрут Атина-Солун-Благоевград-София-Пловдив-Бургас. Явно лека полека поне международните междуградски автобуси започват да свикват с навика да минават по АМ Люлин и от там по СОП, Сливница и Скопие са за 10 минути максимум ди централната автогара, а не да се бутат по павираното Цар Борис Трети и през идеалния център по Руски паметник, Мол София и Опълченска. Но си мисля и други фактори - може да се дължи на ремонта на тм трасето от Княжево до Бъкстон и задръстванията, които се причиняват по ЦБТ заради него, най вече със СОП и по Житница, а и заради интензивния летен сезон и масовото придвижване на южни софиянци и гастербайтери през Владая към Банско, Сандански, Гърция, Македония и околните места.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1533 on: 23.08.2011, 12:09:39 »
Quote from: livebiz.bg
Първите дефекти се появиха по магистрала „Люлин“

Три месеца след тържественото откриване на магистрала „Люлин“ се появиха първите дефекти по нея, съобщи bTV. Двата най-видими са изличаването на маркировката върху кръговото движение на разклона при Даскалово и течовете от моста на същото място.
Маркировката на кръговото вече почти не личи и това създава объркване у водачите, които не знаят дали да дадат предимство на идващите отдясно. Маркировката е паднала, тъй като е положена без да се изчака изстиването на горещия асфалт след полагането му.
Течовете пък се дължат на дефектните гумени уплътнения на дилатационните фуги. Те служат за компенсиране на свиването и разширяването на мостовото съоръжение през различните сезони. При скъсването на уплътненията водата свободно тече под моста при дъждовно време върху минаващите по долното платно коли.
Договорът с изпълнителя - турския консорциум „Мапа Ченгиз“, предвижда 1 година гаранция за магистралата. Това означава, че в този срок всички открити дефекти трябва да бъдат отстранени от строителя. За тази цел на него ще бъдат представени протоколи от огледа на дефектите през септември тази година.
Строителството на 19-километровата магистрала „Люлин“ се проточи с около 3-4 години след срока. Тя е първата магистрала в България, изградена от край до край. За да преодолее изоставането и да не се налага връщане на парите на ЕС, правителството упражняваше постоянен натиск върху строителя да бърза.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1534 on: 23.08.2011, 12:26:12 »
Голям дефект, няма що. Тия хоря няма с какво да се занимават, та само критикуват напослудък. Местните не я ли научиха вече тая магистрала, всеки ден си минават по нея, къде кой е с предимство, и тн. При такъв интензивен трафик нормално да се изтрият, то вижте че в София при нас за няколко месеца се изтрива маркировката.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1535 on: 23.08.2011, 12:41:13 »
Дай и светофарите да демонтираме. Наизуст знам фазите около нас...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1536 on: 23.08.2011, 12:43:42 »
При такъв интензивен трафик нормално да се изтрият, то вижте че в София при нас за няколко месеца се изтрива маркировката.
Не е нормално да се поставя евтинджос с водни боички на интензивни участъци - нито по АМ Люлин, нито където и да е било.
Маркировката в кръгово движение е много важна и задължително трябва да се прави с пластик. Несъмнено положението на Винарово колело се подобри, и то - без промяна на габаритите, най-вече от нанесената хоризонтална маркировка.

Пак по въпроса - официалната реакция:
Quote from: sofia.dir.bg
В отговор на въпрос Росен Плевнелиев съобщи, че строителите на магистрала "Люлин" ще трябва за тяхна сметка да подменят маркировката, която вече е заличена, защото пътят е в гаранционен период. Очаква се това да стане в началото на септември, когато трафикът намалее, добави министърът
Ще я подменят още веднъж с водни боички, а след това гаранционният период ще изтече...

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1537 on: 23.08.2011, 12:50:25 »
Трафикът няма ли да се засили? Този от Перник към София ни най-малко не е чак толкова сезонен. Сега са отпуски и по-скоро ще се засили от есента.

Offline scorpqueenov

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 64
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1538 on: 24.08.2011, 12:17:11 »
Никъде по света в по-големите градове няма такива филми от крайградския автобус, идващ от Перник или Дупница, директно буф в центъра и веднага на работа.

Това не е изцяло вярно. Във Валенсия, крайградските автобуси стигат до централната автогара и си минават през целя град и спират на 5-6 места по пътя из града. Даже, когато работех до автогарата правех точно това - хващам автобуса от 25км извън града и след час, буф в центъра на работа :)

Не може ли да се направи нещо подобно като линиите между Велико Търново и Горна Оряховица. Те изминават по около 20 км на курс, но се водят един вид градски линии и спират на всички спирки по пътя, багажните отделения не се ползват (въпреки че има много хора, които пътуват от ВТ до жп гарата в ГО, но си държат багажа при тях, под седалките) и си има кондуктори, които таксуват. Струва ми се, че подобни линии биха били удобни за жителите на Перник, Дупница, Владая, Драгичево и т.н., минавайки си през Владая и Княжево и спирайки на всички спирки на ГТ.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"
« Reply #1539 on: 24.08.2011, 12:19:37 »
Никъде по света в по-големите градове няма такива филми от крайградския автобус, идващ от Перник или Дупница, директно буф в центъра и веднага на работа.

Това не е изцяло вярно. Във Валенсия, крайградските автобуси стигат до централната автогара и си минават през целя град и спират на 5-6 места по пътя из града. Даже, когато работех до автогарата правех точно това - хващам автобуса от 25км извън града и след час, буф в центъра на работа :)

Не може ли да се направи нещо подобно като линиите между Велико Търново и Горна Оряховица. Те изминават по около 20 км на курс, но се водят един вид градски линии и спират на всички спирки по пътя, багажните отделения не се ползват (въпреки че има много хора, които пътуват от ВТ до жп гарата в ГО, но си държат багажа при тях, под седалките) и си има кондуктори, които таксуват. Струва ми се, че подобни линии биха били удобни за жителите на Перник, Дупница, Владая, Драгичево и т.н., минавайки си през Владая и Княжево и спирайки на всички спирки на ГТ.
Може, даже и сега - отиваш на Централна гара и се качваш на Сименса и след 30 мин си в... Перник!