Author Topic: A5 Черно Море  (Read 10234 times)

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15674
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
A5 Черно Море
« on: 29.03.2006, 15:10:51 »
Автомагистрала "Черно море" - Варна-Бургас
« Last Edit: 14.09.2012, 10:49:21 by blagun »

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11159
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: A5 Черно Море
« Reply #1 on: 17.03.2008, 14:40:49 »
Quote
До края на мандата си правителството няма да даде начало на строителството на автомагистрала "Черно море". Това съобщи във Варна министърът на икономиката и енергетиката Петър Димитров. По думите му минимум 24 месеца ще отнеме разработването само на техническия проект на магистралата. В момента текат преговори с Европейската инвестиционна банка за отдаването на проекта на концесия, уточни Димитров. Според него най-оптимистичните прогнози са те да дадат резултат не по-рано от края на септември.

Засега не се налага промяна в избрания вариант за трасето на аутобана, който е част от европейския коридор №8 (Дурас - Тирана - Скопие - София - Бургас - Варна), каза министърът. По предварителни данни трасето между Варна и Бургас ще е дълго около 105 км, от които в момента са изградени само 11 км от Варна до с. Приселци. В маршрута между бургаските села Свети Влас и Баня ще бъде изграден тунел с дължина 1 км, предвижда предварителният проект. "Това е икономически най-изгодният вариант според консултанта, който сме избрали - KPMG, каза Димитров. Вече е готов и докладът за оценка на въздействието върху околната среда и предстои публичното му обсъждане."

По предварителни изчисления стойността на останалата част от магистралата в участъка й, преминаващ по черноморското крайбрежие, ще струва близо 320 млн. евро. "Черно море" ще преминава през Бургас, с. Каблешково, с. Свети Влас, Обзор, с. Приселци и Белослав, откъдето с втори мост над Варненското езеро ще се включва автомагистрала "Хемус". За този т.нар. зелен вариант настоява и варненската община. Подобно настояване беше формулирано още през м.г. още миналата година. Аргументите в полза на това решение са, че транзитният трафик към границата ни с Румъния не трябва да преминава по Аспарухов мост, за да не натоварва централната част на града.

Проектирането на автомагистрала "Черно море" започва още през 70-те години на миналия век от държавното предприятие "Пътпроект". Според стратегията за интегрирано развитие на инфраструктурата в страната магистралата трябва да бъде завършена през 2017 г.
Всичко добре, но откъде го измислиха този тунел не знам
НЕ на хейтърството!

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: A5 Черно Море
« Reply #2 on: 17.03.2008, 15:18:03 »
Като са решили да я дават на концесия хубаво. Но да е готова през 2017 и то по обещания е малко късно. Не че мисля да стъпя в района през следващите 10 години но все пак би било хубаво да се помисли за скоросно изграждане на отсечката от с Ветрен - с. Свети Влас, защото това е една от най-невралгичните места в България. Вярно че трафика е сезонен но сегашния двулентов път отдавна е отеснял и не може да поеме движението в продължение поне на 6 месеца в годината.
« Last Edit: 17.03.2008, 15:18:55 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15674
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: A5 Черно Море
« Reply #3 on: 17.03.2008, 16:00:43 »
Quote from: Repcho
Всичко добре, но откъде го измислиха този тунел не знам
Meжду Обзор и Несебър май за старопланински проход си се води...

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12232
    • View Profile
    • Email
Re: A5 Черно Море
« Reply #4 on: 17.03.2008, 17:38:37 »
Незнам дали сте пътували оттам, но тунел почти със сигурност ще трябва. Все пак се пресича Стара Планина, пътя в момента е доста стръмен и с много завои. Преминава се през Понорийски проход, над.вис.443 м. Това е доста голямо преодоляване на височина, при положение че пътя на места е почти до морето, демек на 1-2 м.над.вис.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13599
    • View Profile
    • Email
Re: A5 Черно Море
« Reply #5 on: 17.03.2008, 18:34:34 »
Quote from: Repcho
Всичко добре, но откъде го измислиха този тунел не знам
Тунел добре, но защо непременно трябва да минава през или близо до Обзор, Бяла и Баня? Много по-лесно е от Рудник, Варненско да хване трасето на Дюлинския проход (или близо до него) и после от Тънково да ходи към Ахелой. Така строежът няма да пречи на действащия път.
Цялата магистрала на хърватите Карловац-Сплит е далеч от морето, в Испания и по-голямата част от Франция също е далеч от морето, така че няма нищо необичайно магистралата да не копира бреговата линия.

Трябва да се помисли и за някакво извеждане на трафика от Бургас. Това няма да е лесна работа, сигурно ще се наложи изграждане на виадукти през блатата. Тук се изпада в патова екологична ситуация - блатата са на прелетния път на птиците, но от друга страна наливането на сериозен транзитен трафик току до пъпа на Бургас също не е екологично.
« Last Edit: 17.03.2008, 18:40:35 by blagun »

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: A5 Черно Море
« Reply #6 on: 17.03.2008, 21:52:00 »
Quote from: blagun
Тунел добре, но защо непременно трябва да минава през или близо до Обзор, Бяла и Баня? Много по-лесно е от Рудник, Варненско да хване трасето на Дюлинския проход (или близо до него) и после от Тънково да ходи към Ахелой. Така строежът няма да пречи на действащия път.

Строежът така или иначе няма да пречи на действащият път - той минава през населени места, а магистралата ще ги заобикаля. Но Дюлинският проход е неподходящ за прокарване на магистрала - там е прекалено тясно и криво. В момента е съставен предимно от дупки, а и габарита на платната е горе долу колкото селска улица. А и наоколо е доста по скалисто и ще е доста по-трудно да направят прав участък. Съвсем отделно трябва да се прекарва и път до Обзор - все пак Обзор си е туристически център.

А и ми се струва, че тунела между Влас и Бяла няма да е само един, а ще трябва да се правят и виадукти. Но тунел винаги си е имало по проект, при това не само автомобилен, а и железопътен. Но железопътния вече отпадна.
« Last Edit: 17.03.2008, 21:54:43 by etnies »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13599
    • View Profile
    • Email
Re: A5 Черно Море
« Reply #7 on: 17.03.2008, 23:44:41 »
Quote from: etnies
1. Но Дюлинският проход е неподходящ за прокарване на магистрала - там е прекалено тясно и криво. В момента е съставен предимно от дупки, а и габарита на платната е горе долу колкото селска улица. А и наоколо е доста по скалисто и ще е доста по-трудно да направят прав участък.
2. Съвсем отделно трябва да се прекарва и път до Обзор - все пак Обзор си е туристически център.
1. То се знае, че няма да се ползва сегашното подобие на път, така че дали има или няма дупки - все тая.
2. Не е необходимо да се прави път до Обзор - от Рудник до Бяла са 12 км, до Обзор - 17 - там съвсем спокойно може да се ползва сегашното шосе. То едва ли ще се претовари от обслужването на 2 градчета и 1-2 села.
Освен това земите до морето струват майка си и баща си и държавата ще се охарчи яко при отчуждаването. Дюлинското трасе има и друго преимущество - височината се набира на по-дълго разстояние, докато при крайморския път в Слънчев бряг и Обзор си на 0 м н.в., а по средата - стръмен баир. Строежът на виадукти ще доведе до друг проблем - вятърът.

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: A5 Черно Море
« Reply #8 on: 18.03.2008, 04:20:24 »
Quote from: blagun
1. То се знае, че няма да се ползва сегашното подобие на път, така че дали има или няма дупки - все тая.
2. Не е необходимо да се прави път до Обзор - от Рудник до Бяла са 12 км, до Обзор - 17 - там съвсем спокойно може да се ползва сегашното шосе. То едва ли ще се претовари от обслужването на 2 градчета и 1-2 села.
Освен това земите до морето струват майка си и баща си и държавата ще се охарчи яко при отчуждаването. Дюлинското трасе има и друго преимущество - височината се набира на по-дълго разстояние, докато при крайморския път в Слънчев бряг и Обзор си на 0 м н.в., а по средата - стръмен баир. Строежът на виадукти ще доведе до друг проблем - вятърът.

До морето земите струват майка си и баща си ако са предназначени за строителство, а не пустеещи ниви, ливади, морави, пасища и други подобни - пък и магистралата няма да минава на 100 метра от плажната ивица.
Около всяка магистрала има зона на влияние, а при строеж на подобно съоръжение трябва да се вземе под внимание и териториите покрай които минава, напречните връзки (напълно отсъстващи там). Все пак магистралата ще обслужва и други селища освен Варна и Бургас.
За Дюлинското трасе се твърди, че не може да бъде постигната по-висока скорост от 100км/ч - каква магистрала е това. Реалната полза е, че ще има два пътя.

А на този пресечен терен там ако се прави без тунели и виадукти наистина 100км/ч ще е максималната скорост.

Ако е да се свържат Варна и Бургас с магистрала най простото е да се опъне магистрала между Провадия и Айтос - хем ще е по-евтино, ще е свързан с Тракия и Хемус, а и еколозите ще са доволни. От МТС лансираха подобен вариант всъщност. Там има и друга "печалба" - спестява се строеж на връзката АМ Черно Море/АМ Хемус - която в сегашния си вариант ще минава през центъра на Варна (въпреки, че има разработен и вариант за втори Аспарухив мост при Белослав. Но това са поне 80км в повече.
Друг въпрос е, че като част от еврокоридор, то задължително трябва да е дублиран с жп линия, а Бургас - Карнобат - Синдел - Варна няма как да мине.

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: A5 Черно Море
« Reply #9 on: 18.03.2008, 10:05:29 »
Щом варианта предвижда тунел с дължина 1 км. няма страшно ще се нарави все някога. Тунелите (в проект) които ме притесняват са тези по АМ Струма при Кресненското дефиле там са няколко най-дългия от които е 7-8 км което силно ме съмнява че ще се случи скоро!

За АМ Черно море - щом обещанията са за пуск 2017 то 2025 може и да стане. Справка в сроковете на строителство и въвеждане в експлоатация на всички големи инфрапроекти от близкото минало показва че такав срок е дори оптимистичен!
« Last Edit: 18.03.2008, 10:08:22 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15674
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: A5 Черно Море
« Reply #10 on: 18.03.2008, 10:19:04 »
Имам статия с разработените варианти и как са ги комбинирали да се стигне до тук изложеният.Само, че е на диск у нас, и довечера трябва да го потърся.Ще даде представа какво е обсъждано и защо експертите са избрали съответния вариант.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13599
    • View Profile
    • Email
Re: A5 Черно Море
« Reply #11 on: 19.03.2008, 02:35:22 »
Quote from: etnies
въпреки, че има разработен и вариант за втори Аспарухив мост при Белослав. Но това са поне 80км в повече.
Това е просто задължително, даже и преди да се построи цялата АМ Черно море. Никоя магистрала не минава посред град, и то немалък. В момента транзитният трафик на юг от Варна е все още поносим, тъй като централната част от Черноморието изостава в строителната истерия, а Обзор и Бяла са по-лесно достижими откъм Бургас. Но трябва ли да се чака Аспаруховият мост и бул.Варненчик да се задръстят и да се чака с часове на опашки?

Чудя се, защо на времето не направиха детелина между Аспаруховия мост и ул.Девня - улицата може да се разшири и да се свърже с АМ Хемус в западната периферия.

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: A5 Черно Море
« Reply #12 on: 19.03.2008, 03:39:54 »
Quote from: difian
Имам статия с разработените варианти и как са ги комбинирали да се стигне до тук изложеният.Само, че е на диск у нас, и довечера трябва да го потърся.Ще даде представа какво е обсъждано и защо експертите са избрали съответния вариант.

Да, пусни го ще е интересно. А и да видим дали пише нещо за жп трасе. И дали ще се използва оня тунел - започнат и недовършен за линията Варна-Бургас

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13599
    • View Profile
    • Email
Re: A5 Черно Море
« Reply #13 on: 19.03.2008, 12:17:48 »
Quote from: etnies
А и да видим дали пише нещо за жп трасе. И дали ще се използва оня тунел - започнат и недовършен за линията Варна-Бургас
Те най-напред да поизправят и удвоят Синдел-Карнобат, пък Варна-Бургас (жп) може да почака, може и въобще да не се случи в обозримо бъдеще. То и жп линията Констанца-Варна не върви по морето, Бургас-Истанбул пък няма ни жп, ни шосе (по морето).
Винаги ми е било странно, защо турците развиват слабо европейските си територии. Гледаш от Резово чудесен плаж, пък до селото няма дори асфалт. Европейска Турция опира на 3 морета, пък няма пукнат курорт, а всички се таралянкат 1000 км до Измир и по-нататък. Нямат магистрала и мост през Дарданелите, а целият им трафик Европа-Азия се набутва на двата моста в Истанбул или на фериботи в Дарданелите. Да не говорим за разрязаната им надве жп мрежа.

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 366
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Re: A5 Черно Море
« Reply #14 on: 26.05.2008, 12:56:40 »
Инвеститорски интерес към магистрала "Черно море"


През 2009 г. се очаква да стартира концесионна процедура за магистрала "Черно море". "Към проекта вече има конкретен интерес от страна на потенциални инвеститори. Маршрутът ще бъде след летище Вар­на", коментира по време на посещението си във Варна министърът на икономиката Петър Димитров.

До месец ще бъде под­писан меморандумът за новия контейнерен терминал под варненския квартал "Максуда". Очаква се проектът да струва над 500 млн. евро. Съоръжението ще бъде с дължина на кейовата стена 500 м, широчина 400 м и дълбочина 12.5 м. Като обслужваща инфраструктура се предвижда да се изгради второто платно на ул. "Девня", за което от републиканския бюджет ще се отделят около 12.5 млн. лв. До една година общината ще направи и постъпки пред държавата за финансиране на трасе от пробива на бул. "Васил Левски", през автогарата към "Максуда" до ул. "Девня".

Министър Димитров пое ангажимент да съдейства за отпадане на бюрократичните пречки пред изграждането на тласкателя "Акациите". По думите му за проекта би могло да се осигурят средства от бюджетното преизпълнение. Поради изчерпани възможности на канализационната система в цент­ралната част на града съоръжението ще прехвърля водите към канализацията на бул. "Васил Левски". Единственото удачно място за изграждане на тласкателя е дворът на Военноморското училище "Н. Й. Вапцаров". За целта е необходимо да бъде получено право на строеж.
Докато е активно, по свлачището "Трифон Зарезан" до Златни пясъци не може да се работи, коментира Димитров. Той обеща също и съдействие за осигуряването на средства за ремонт на болница "Св. Марина".

http://www.stroitelstvo.info/show.php?storyid=500849

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13599
    • View Profile
    • Email
Re: A5 Черно Море
« Reply #15 on: 27.05.2008, 12:15:40 »
Quote from: slimarkov
През 2009 г. се очаква да стартира концесионна процедура за магистрала "Черно море". "Към проекта вече има конкретен интерес от страна на потенциални инвеститори. Маршрутът ще бъде след летище Вар­на", коментира по време на посещението си във Варна министърът на икономиката Петър Димитров.
Маршрутът би трябвало да е доста след летището - западно от Варненското езеро. Варненското езеро е широко към километър и прехвърлянето му на широко място ще е съразмерно с Дунавмост-2.
Честно казано, след злополучната концесия на АМ Тракия не вярвам през следващите 3-4 години да се захванат с нова. А догодина пък е пълен абсурд да се очаква откриване на концесия при задаващата се смяна на караула във властта. Ако тройната коалиция се опита да постави ББ пред свършен факт, ще се повтори португалската история, ГЕРБ пък няма да са навлезли още в същността на нещата, за да спретнат крупни проекти.
« Last Edit: 27.05.2008, 14:00:18 by blagun »

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: A5 Черно Море
« Reply #16 on: 27.05.2008, 13:22:45 »
Quote from: blagun
Маршрутът би трябвало да е доста след летището - западно от Варненското езеро. Варненското езеро е широко към километър и прехвърлянето му на широко място ще е съразмерно с Дунавмост-2.
Честно казано, след злополучната концесия на АМ Тракия не вярвам през следващите 3-4 години да се захванат с нова.

Точно за това трасе става въпрос. Дулбьор на Аспаруховия мост по средата на езерото, където то се стеснява до 1300 м. Това го има и в плана за новия ОУП на Варна. Всъщност сравнението с Дунав мост е малко пресилено, по-скоро с Аспаруховия!

И на мен ми се струва, че е малко необосновано такова решение, но пък така направена АМ ще е по-удачна за развитието на южните райони на Варна и терените южно от езерото.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13599
    • View Profile
    • Email
Re: A5 Черно Море
« Reply #17 on: 27.05.2008, 13:45:14 »
Quote from: LG_
Всъщност сравнението с Дунав мост е малко пресилено, по-скоро с Аспаруховия!
Всички до една колони на Аспаруховия мост са стъпали на суша. Все пак там водата е 2 канала. Предполагам, че над километър и нещо вода единствената възможност е висящ мост. Колоните, освен всичко друго, възпрепятстват корабоплаването.
А един мост западно от езерото би бил по-далновидно решение, тъй като нищо чудно след 30-40 години градът да стигне около летището и да трябва да се мисли за друго летище.

А има ли идея за продължаване на четирилентовото шосе северно от Златни пясъци?

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: A5 Черно Море
« Reply #18 on: 27.05.2008, 14:01:07 »
Quote from: blagun
А един мост западно от езерото би бил по-далновидно решение, тъй като нищо чудно след 30-40 години градът да стигне около летището и да трябва да се мисли за друго летище.

Преминаване на магистралата по мост при с. Белослав, където езерото става широко колкото река е съпроводено с ново трасе от около 12 км (мерено от края на готовата АМ до с. Игнатиево при АМ Хемус). Докато варианта с мост както е в ОУП в линка е около 6 км. Освен това тези 6 км в повече освен по-високи разходи за строителство ще доведе и до по-високи разходи за отчуждение, които са съществено перо при инфраструктурата.
Често се случва така че стойността на едно инженерно решение е съизмерима с отчужденията! Въпрос на икономическа съпоставка!

От друга страна варианта с по-късия мост избягва значително града 7-8 км и би спомогнал за развитието по-скоро на селата покрай които минава!
« Last Edit: 27.05.2008, 14:02:25 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 366
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Re: A5 Черно Море
« Reply #19 on: 05.09.2009, 13:24:45 »
Quote
Плевнелиев: Автомагистрала "Черно море" ще се изгражда със средства от ЕС

05 сеп 2009


На 95 % е сигурно, че автомагистрала "Черно море" ще се изгражда като продължение на автомагистрала "Тракия" и то не на концесия, а със средства по европейски оперативни проекти. Това заяви във Варна министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев, съобщи агенция "Фокус".

Според Росен Плевнелиев пътищата, които се изграждат на концесия, се изграждат много бавно. Повече яснота за това откъде ще дойдат парите - от концесии или от оперативно програми, ще има след около месец.

Очакванията са, автомагистрала "Черно море" да бъде пусната около 1 януари 2014 г. Росен Плевнелиев отбеляза, че не е имало преговори за статута на тази автомагистрала и това създава впечатление, че тя остава на заден план.

http://dnevnik.bg/pazari/2009/09/05/779839_plevneliev_avtomagistrala_cherno_more_shte_se_izgrajda/