Author Topic: A5 Черно Море  (Read 10192 times)

Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
Re: A5 Черно Море
« Reply #20 on: 05.09.2009, 20:54:06 »
АМ Черно море ще се строи след 1 Януари 2014 година, а няма да е готова тогава. Не знам коя електронна медия се е объркала и всички са препечатали една й съща глупост. Дори чух самият министър да казва същото - че ще се строи след 2014 година, сиреч в следващия програмен период по ОП Транспорт. Да му мислят нашите деца и внуци :)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13559
    • View Profile
    • Email
Re: A5 Черно Море
« Reply #21 on: 06.09.2009, 10:50:12 »
Аз пък не мисля, че е оправдано извеждането на АМ Черно море пред Хемус по приоритет. Силно ме съмнява, че 130 км презпланинска магистрала ще струва много по-малко от 270 км равнинна и полуравнинна (Ябланица-Шумен).
След като така или иначе ще има магистрала до Варна, по-добре е да е през Северна България. До В.Търново тя ще е част от международния коридор Атина-София-Букурещ, докато Бургас-Варна си е чисто вътрешна. Пътят от Сарафово до Св.Влас може да се разшири, там е равно, а за по-нагоре (Обзор, Бяла, Шкорпиловци) няма чак такъв пътникопоток, който да оправдава магистрала.
За интересите на нашия черноморски туризъм е по-изгодно Русе-Шумен да стане магистрала или поне 4-лентов път.

Offline Sir Humphrey

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 332
    • View Profile
Re: A5 Черно Море
« Reply #22 on: 15.09.2009, 13:34:17 »
Макар да не съм спец по стратегическо развитие и геополитика, ми се струва, че м. Черно море ще има по-малък положителен ефект за икономиката, отколкото една м. до Видин.
По трасето Варна-Бургас път си има. Който иска да вози хора - ще ги вози по него. Който иска да вози малки товари - също. Който иска да вози обемни товари - има си кораби за тая работа.
А пък след завършването на моста Видин-Калафат ще се осъществи сравнително къса и удобна връзка м/у северна Европа и солунското пристанище и Атина.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1156
    • View Profile
Re: A5 Черно Море
« Reply #23 on: 15.09.2009, 14:44:00 »
............1. По трасето Варна-Бургас път си има. Който иска да вози хора - ще ги вози по него. Който иска да вози малки товари - също. Който иска да вози обемни товари - има си кораби за тая работа.
2. А пък след завършването на моста Видин-Калафат ще се осъществи сравнително къса и удобна връзка м/у северна Европа и солунското пристанище и Атина.
1. Този път е достатъчно натоварен, нормално е между двата големи Варна и Бургас да има магистрала.
2. Едва ли нашата политика е да мислим приоритетно точно за солунското пристанище. По-скоро трябва да се помисли как Варна и Бургас може да конкурират пристанището на Констанца.

Offline Sir Humphrey

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 332
    • View Profile
Re: A5 Черно Море
« Reply #24 on: 15.09.2009, 14:49:20 »
2. Едва ли нашата политика е да мислим приоритетно точно за солунското пристанище. По-скоро трябва да се помисли как Варна и Бургас може да конкурират пристанището на Констанца.

Напротив. трябва да мислим за солунското пристанище, защото то е голямо и може да привлече трафик през БГ, което ще е добре за нас.
А според мен конкурирането на Констанца няма общо с магистрална връзка м/у Варна и Бургас. Който ще иска да избегне Констанца по някаква причина, той ще избере или Варна или Бургас. Няма да разтовари във Варна, за да превози стоката по суша към Бургас, нали? Ще разтовари директно в Бургас.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1156
    • View Profile
Re: A5 Черно Море
« Reply #25 on: 15.09.2009, 15:16:04 »
Не съм казал, че с магистрала между Варна и Бургас ще конкурираме пристанището на Констанца. Необходимо е да има такъв път, защото има достатъчен пътникопоток. Така или иначе ж.п. връзка няма, а пътуването по море е твърде бавно. Все пак повечето туристи у нас идват заради черноморието и е добре да могат бързо да се придвижват между северното и южното черноморие. Бургас е около 230 хил., Варна около 360 хил., с тенденция да мине Пловдив по население. Е, защо тогава да няма магистрала между тези големи български градове и въобще области значително по-гъсто населени от видинско и монтанско.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1160
    • View Profile
Re: A5 Черно Море
« Reply #26 on: 22.04.2010, 18:24:24 »
Това интервю го бях пускал в началото на декември в тази тема.
http://www.lev.bg/view_article.php?article_id=30761

Quote
Другата връзка, по морето, между Варна и Бургас. Винаги ми е било странно защо България твърди, че е много развита туристическа държава, когато тя няма път всъщност покрай морето си.

Така е. Абсолютно сме изолирали тези два прекрасни града и всичко, което е между тях, Бургас и Варна. Знаете ли, аз много се гордея с нещо, което успяхме да постигнем в първия месец, и още няколко неща, които мога да разкажа, с които се гордея, в първите вече два месеца. Едното от тях е, че ние успяхме да убедим европейските партньори да забравим за магистрала "Черно море" като самостоятелна магистрала, защото по този начин тя нямаше да бъде финансирана по линия на европейските оперативни програми.

Е, да я вкарате в "Тракия".

Да кажем, че това е магистрала "Тракия", която вместо в Бургас свършва във Варна, а участъкът между Бургас и Варна просто се казва...

Вързаха ли се европейците на това?

...участък "Черно море". Европейците просто приеха изключително топло тази наша идея. Ние самите бяхме изненадани от успеха. Имаме готовност да я направим. И тук пак трябва обаче да се проектира. Трябва да се работи. Разбирате ли колко е драматично положението, че всъщност ние нямаме проекти за нищо?

Между другото, не съм чувал за нови търгове за проекти за "нищото" :)
Икономията е майка на мизерията!

Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
Re: A5 Черно Море
« Reply #27 on: 23.04.2010, 00:15:45 »
Пропуснахте едно важно изречение от изявлението на министъра, което ме озадачи:

"След София Варна ще бъде вторият град, до който ще може да се пътува по две магистрали. Това обяви вчера министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев, който направи първа копка на завода за сухи строителни смеси край варненското село Изворско. По думите му автомагистрала "Черно море" вече е Лот 6 от "Тракия". Според Плевнелиев средства за изграждането на Лот 6 има, а по план този участък може да е готов до две години."

http://www.monitor.bg/article?id=241323

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15668
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: A5 Черно Море
« Reply #28 on: 23.04.2010, 01:09:22 »
Нали в момента тече промяна на проектите, защото има изоставане и невъзможност при някои, макар че Черно море не беше включвана досега. А и там не си спомням докъде са стигнали, май и фиксирано трасе нямаше, да не говорим за проектна готовност. А и Лотът е голям по дължина- 98 километра горе-долу.

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1232
    • View Profile
Re: A5 Черно Море
« Reply #29 on: 24.05.2010, 10:25:18 »
Малко предистория. Участъкът Аспарухов мост-село Звездица е построен някъде 80-те, мисля 1984-1985г.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15668
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: A5 Черно Море
« Reply #30 on: 24.05.2010, 11:36:22 »
А самият Аспарухов мост, също го водят част от магистралата, и той е от 1976 година.

Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
Re: A5 Черно Море
« Reply #31 on: 24.05.2010, 11:47:29 »
Към настоящият момент, тази Автомагистрала се прави на ниво проект като лот от Автомагистрала "Тракия" и целта в следващия програмен период на ОП "Транспорт" (2014-2020) да бъде построен.

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6341
    • View Profile
Re: A5 Черно Море
« Reply #32 on: 24.05.2010, 12:37:13 »
10 километра ли са в експлоатация от тази магистрала, тъй като никога не съм минавал по нея и нямам представа. И откъде до къде води всъщност?

Също така искам да попитам, ако някой знае, окончателно ли е решено, че магистралата ще се явява като продължение на Тракия и ще преминава през Бургас и Варна, т.е. съвсем близо до морето. Аз си спомням, че госпожата по география ми разказваше, че турците имали желание българската част на магистралата да минава през Димитровград,  Стара Загора, Горна Оряховица и Русе, тъй като от една страна това трасе ще върви успоредно с ЖП линията, която е една от основните в България, а също така и на турците няма да им се налага да строят, защото тяхната от Одрин нататък магистралата е готова.

Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
Re: A5 Черно Море
« Reply #33 on: 24.05.2010, 12:39:27 »
Всъщност, това за което говориш ти е друга магистрала. Страните от черноморския район преди известно време се договориха да се построи "Панчерноморска автомагистрала", която да минава през посочения от теб маршрут и тя няма общо с нашата си "Черно море", която обхваща основно коридор номер 8, докато тази панчерноморската ще обхваща най-вече коридор 9, а и като отклонение на 4 и 10. Със или без този проект, рано или късно, автомагистрала от Димитровград до Русе трябва да има, а може би и от Димитровград до Маказа след като пуснат прохода и паднат границите догодина.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13559
    • View Profile
    • Email
Re: A5 Черно Море
« Reply #34 on: 24.05.2010, 15:04:45 »
Всъщност, това за което говориш ти е друга магистрала. Страните от черноморския район пред известно време се договориха да се построи "Панчерноморска автомагистрала"
Никой нищо не се е договарял, всичко са чертички на картите за предизборна употреба.
Горчивата истина:
- тотално затворена граница Русия-Грузия
- тотално затворена граница Турция-Армения
- тотално затворена граница Азербайджан-Армения
- липса на сухопътна връзка Румъния-Украйна
Да не говорим в силно съмнителната ефективност на подобно начинание. Далеч по-напреднали са инфраструктурни проекти, които ПРЕСКАЧАТ, а не свързват черноморските държави, като газопроводите "Син поток", "Южен поток", петролопровода Бургас-Александруполис.
От геополитическа гледна точка други черноморски държави надали ще влязат в ЕС и НАТО в следващите 50 години.

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3458
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: A5 Черно Море
« Reply #35 on: 24.05.2010, 16:58:17 »
По проект автомагистрала "Тракия" завършва до кв."Ветрен" на входа на Бургас.Доколото съм чувал имаше някаква идея да се прави магистрално трасе,което да минава зад "Баумакс" и "Метро" и така да се излезе на детелината преди кв."Сарафово", и така да се свърже с А4.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15668
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: A5 Черно Море
« Reply #36 on: 24.05.2010, 19:04:14 »
По проект автомагистрала "Тракия" завършва до кв."Ветрен" на входа на Бургас.Доколото съм чувал имаше някаква идея да се прави магистрално трасе,което да минава зад "Баумакс" и "Метро" и така да се излезе на детелината преди кв."Сарафово", и така да се свърже с А4.
На тази схема се вижда трасето от Ветрен нататък. Има откъде да взема и други схеми, но май и това стига.
http://www.stroitelstvo.info/showimg.php?filename=zx480_886815.jpg

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1232
    • View Profile
Re: A5 Черно Море
« Reply #37 on: 02.06.2010, 22:46:12 »
Обща дължина на трасето към момента:
Черно море
Варна-Звездица
8,221 км.

Offline Vlado

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 21
    • View Profile
    • Email
Re: A5 Черно Море
« Reply #38 on: 21.09.2010, 09:45:25 »
С риск да повторя информация от предишен пост, но ми попадна схема на вариантите на трасето на лот 6 (бившата "Черно море"), която реших да споделя с вас. Според думите на инж. Митко Мандулев - горски в ДДС Несебър, плановете са представени за обществено обсъждане по околните на трасетата села преди четири-пет години.
Ето ги и тях:




Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13559
    • View Profile
    • Email
Re: A5 Черно Море
« Reply #39 on: 21.09.2010, 10:22:21 »
Премествам постинга в специализираната тема, тъй като все пак "Черно море" си е обособена отсечка, пък и формално юридически все още се третира разделено от АМ Тракия. Сливането е намерение на правителството, но все още не е одобрено от Европейската комисия.

По всичко изглежда, че синият вариант (през Дюлино) е най-къс и вероятно - най-евтин. Но това отрязва района на Обзор-Бяла-Баня-Иракли или трябва да се строи 15-километрова свързваща отсечка дотам. Гледайки кривините на трасето, вероятно се предвижда магистрала с проектна скорост 100-110 км/ч - подобно на отсечките Флоренция-Болоня в Италия или Карловац-Риека в Хърватия.

От плановете не си личи да са предвидени тунели, а май съм чувал намерения за тунели при Баня (при крайморските варианти) и в Дюлинския проход.