Author Topic: А3 Струма  (Read 129101 times)

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1504
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #480 on: 04.11.2022, 21:10:03 »
Като видях наредените берми и ми стана лошо, някъде при шестата принципно спираш и казваш съоръжение - подпорна стена, тунел, ако ще и покрив върху платното.
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4964
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #481 on: 04.11.2022, 21:19:47 »
Като видях наредените берми и ми стана лошо, някъде при шестата принципно спираш и казваш съоръжение - подпорна стена, тунел, ако ще и покрив върху платното.
Вероятно ако търсиш някаква ефективност е така, но ако не трябва да защитаваш проекта и приоритетът е да откраднеш повече, нещата са различни - цената на 20 берми е по-голяма от тунел, стена или покрив, а може и да се отчете изкопано повече отколкото е било, защото следа не остава.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15877
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #482 on: 05.11.2022, 00:53:00 »
Временното министърче, какво и как се канеше да пуска!?
Е той пусна - към 1000 метра в южния край. Но сигнализацията е такава скръб, че всеки момент си на тръни, че магистралата свършва. Кой знае защо са си наумили да полагат хоризонтална маркировка за готова магистрала,  след като е далеч от приключване.

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4984
    • View Profile
    • Email
« Last Edit: 05.12.2022, 13:01:59 by RADOCVET »
По рейс и по жена не се тича!

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5773
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #484 on: 05.12.2022, 18:51:52 »
"Труд" като гледам стават новия "Блиц".
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13435
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #485 on: 06.12.2022, 12:11:45 »
"Труд" като гледам стават новия "Блиц".
То не е от вчера. Блъсков и компания редовно обслужват гербаджиите и пишат неистини. Затова не разбирам защо разумни уж хора цитират статии от такива медии...

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4984
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #486 on: 16.05.2023, 22:33:28 »
Много хубаво регионалният министър стартира строежа на миниатюрен 300 метра участък от лот 3.2, или пътен възел Кресна. По този начин спасява ОВОС-а, който иначе изтича в края на месеца. Защото а ОВОС-ът изтече, трябва отново да се прави нов, което автоматически означава връщане на участъка на майката в корема и поне 3-4 години работа за бумагаджиите в МОСВ, не говоря за избор на варианти, ПУП-ове, отчуждаване, разрешение за строеж...Сега спокойно може да се избира вариант на трасето, при който екотерористите най-малко ще мрънкат и да се продължи с ПУП и т.н. Това трябваше отдавна да бъде направено от Джипколин Бибитков, барба Ганьос или както искате му казвайте. Е79 път е един от най проблемните в страната още когато нямаше толкова коли, както и ходенето през седмица в Гърция за работа и почивка беше немислимо. Знам, че някога децата и внуците ни ще имат летящи коли, та всички тия магистрали ще буренясат, ама дотогава....Този участък повече просто не търпи отлагане. Сърбите след години бъткане, и то понеже избраният строител фалира, за нула време построиха десет пъти по дълъг и по-труден участък между Димитровград и Ниш. Що се отнася за лелеяния Хемус, там от Търново на изток до Търговище дори няма достатъчен трафик за да се оправдае магистрала.
« Last Edit: 16.05.2023, 22:37:35 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13435
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #487 on: 17.05.2023, 11:46:16 »
Ти сериозно ли си доволен от този вариант на скоростен път с еднопосочни платна, вместо магистрала? И защо такъв ключов обект трябва да се стартира от едно служебно правителство? За мен това е скандално...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15877
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #488 on: 17.05.2023, 14:10:53 »
Ти сериозно ли си доволен от този вариант на скоростен път с еднопосочни платна, вместо магистрала?
Ако качиш горе другото платно, ме съмнява да стане по-бързо. От тунели и виадукти скоростта му надали ще превишава 100 в големи участъци. Камионите ще видят зор с денивелацията, което ме съмнява да е много еко и безопасно. Поне ще могат да бъдат изпреварвани нагоре, а надолу ще палим свещички да не става като на спускането по Беленския баир в Янтра.

Общо взето, повечето магистрали из Европа си имат участъци с намалена скорост:
- Гърция: по Егнатия Одос има 70 даже извън планините - над Кавала. От Верия до Янина почти изцяло е на 100, някъде - на 80. Подобието (платено) на магистрала от Промахон до Солун има ограничения до 50 в планината над Серес. Там е мнооооого далеч от магистрала (включително 25 км равнинен участък северно от Серес) и даже от това, което ще стане Кресна.
- Австрия: големите тунели над 7-8 км са еднотръбни двулентови. В другите участъци се чудят за какво да намалят до 100 скоростта - замърсяване на въздуха, преминаване покрай голям град, нощен шум на крайпътно (зад огради) село и т.н.
- Италия: магистралата на цветята Ла Специя - Генуа - Ривиерата в доста големи участъци е без аварийна лента и ограничена на 100. Доскоро такъв беше участъкът Болоня-Флоренция от основната автострада А1.

За мен основното подобрение е, че с работна скорост 70 ще преминават двойно повече автомобили и няма да минават през Кресна. Сега може да се поддържа 70 (даже камионите, с изключение на дървовозите, я поддържат), но само докато застигнеш някой чук или неделна шофьорка. Най-голямата глупост е, че заради дефилето стои неизпълнен пътният възел за Предела и се минава през Кресна. Това задържа много повече, отколкото 15 км плавни завои.

Не разбирам манипулирането с ОВОС. Би трябвало да се отчете ОВОС в момента и от новия ОВОС да се извади съществуващият. Освен това се фокусираме в дефилето, но западните склонове на Пирин също са природа, при това доста недокосната (засега) от човешко въздействие - има само хижа Синаница и Загаза и три махалички.
Стара Кресна и Ощава ще си имат връзки и с двете платна на магистралата, така че амнипулацията за отрязан достъп до Кресна или Благоевград са несъстоятелни. Мечкул и сега си ходят до Брежани или до Ощава по черен път. За тях е същото.
Реално най-много страдат рафтаджиите, които за връщане към София трябва да хванат пътя за Ощава и горното платно на магистралата. Така че, единствено село Рафтинг е ощетено.  То при това положение жителите на жк Изток трябва да протестират, че, за да ползват Цариградско в посока център, трябва да ходят чак до Винарово колело.

Според мен обаче, по-удачно е платното за София да е в дефилето, а за Кулата - горе. По този начин пътят за Ощава и мястото за почивка се падат вдясно на пътя.

И най-важното - след близо 20-годишно говорене по въпроса не съм виждал проектно-сметни документации на различните варианти.
« Last Edit: 17.05.2023, 16:16:16 by blagun »

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 10580
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #489 on: 17.05.2023, 15:46:22 »
Васко, кое да е скандално. А не е ли скандално че служебният министър е с по-дълъг мандат от последния редовен. Или предлагаш да затворим държавата докато Милко и Морко и другите им приятели от детската градина си играят на държавници. И тук въобще не става въпрос за избор на трасе, а за спасяване на ОВОС, без който проектът отива три години назад. Пътният възел не предопределя развитието на платната в последствие.
Иначе магистрала като такава между Крупник и Кресна и без друго не може да има, по никакъв начин - горе наклоните са над 6%, при допустими за магистрала 4%, а долу кривите и габарита не отговарят.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13435
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #490 on: 18.05.2023, 10:26:25 »
Ама този ОВОС не е валиден за това трасе, което са избрали да строят, а е само за два двупътни тунела. Така че все едно го няма, и няма да получим и стотинка от ЕС за този участък, а даже ще се наложи да връщаме за вече построените участъци.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 10580
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #491 on: 18.05.2023, 10:54:27 »
Излагаш се. Не знам откъде си го прочел това или кой ти го е казал, но категорично не е вярно.

Решение по ОВОС № 3-3/2017 г. за инвестиционно предложение „Подобряване на трасето на Лот 3.2 на Автомагистрала „Струма“ по Източен вариант Г 10.50

А за връщането на парите няма да го коментирам въобще.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4801
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #492 on: 18.05.2023, 14:17:56 »
Излагаш се. Не знам откъде си го прочел това или кой ти го е казал, но категорично не е вярно.

Решение по ОВОС № 3-3/2017 г. за инвестиционно предложение „Подобряване на трасето на Лот 3.2 на Автомагистрала „Струма“ по Източен вариант Г 10.50

А за връщането на парите няма да го коментирам въобще.

Абе май излиза че е вярно... Това си е длъжностно престъпление, би трябвало да се спре незабавно, но нашата правораздавателна система в момента се занимава с други неща и служебния министър бърза докато е в безтегловност да уреди каквото са му казали.

Още миришещи факти по този казус: На 28 април 2023 г "Евро проджект консултинг"  дарява на Агенция "Пътна инфраструктура" 8 имота с площ  21 декара, върху които една седмица по-късно министър Шишков разрешава строителството на Магистрала Струма лот 3.2.2. Защо ли една частна фирма подарява толкова имоти на най-богатата държавна агенция, след като спокойно може да се надяват на отчуждаване?


Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4984
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #493 on: 10.06.2023, 22:45:13 »
Ей, дойде лятото и се почна с циганиите на Кулата, висене с часове както всяка година. Не е ли по-добре софиянци и благоевградчани, които пътуват за Аспровалта, Паралия Врасна, Ставрос, Халкидики, да отбиват на Симитли през Банско, Гоце Делчев и ГКПП Илинден? Даже да сложат на Симитли катаджии, които да питат кой е за Гърция и да го упътват през Гоце Делчев. Вярно, че няма магистрала, но и между Крупник и Гара Пирин минаването също е кошмар, отделно това в Гърция между Промахон и Солун ако е магистрала, аз съм трамвай.
« Last Edit: 10.06.2023, 22:47:00 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1558
  • 9060
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #494 on: 10.06.2023, 23:12:30 »
Не можеш да "упътваш" хората с катаджии. Всеки път, когато някой пътува натам следва да си провери пътя - картите на гугъл отдавна показват горе-долу колко зле е на Кулата и дали е по-бързо през Гоцето и обикновено е. В интерес на истината, пътя оттам е перфектен в цялост, освен малка част от гръцка страна към Халкидики.
Все пак цялата тази драма се приключва при евентуално случване на Шенген, така че мисля, че това с циганиите е прекалено като изказ.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 10580
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #495 on: 10.06.2023, 23:41:56 »
Няма нужда от никакви катаджии. Днес пътувах към Кавала. На Благоевград спрях да заредя гориво и проверих ситуацията. След това хванах към Гоце Делчев и на границата при Илинден-Ексохи бях трета кола. Просто трябва да се следи ситуацията и да се види дали си струва да се катериш до Банско или не. В моя случай  Waze даде 30 мин аванс през Илинден.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4984
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #496 on: 11.06.2023, 02:51:09 »
Има и друг вариант - на Марикостиново отбиваш и караш през Катунци  - Гоце Делчев - през Папаз Чаир. Там пътят е направен скоро, но пак е завои. За съжаление републиканския път Катунци - Петрово - Парил - Копривлен, който е много по-нисък, удобен и с по-малко завои е черен между Голешово и Парил, (15 километра) и не се знае кога ще го оправят. Всяка година го включват в програмите за ремонт.... Оттам до КПП-то е направо песен. Иначе на Кулата просто се правят, че проверяват, ама айде.....Не знам защо все още има изходящ граничен контрол за ЕС. В Канада такъв въобще няма за никъде, нищо не ни проверяват при излизане, само при влизане.
« Last Edit: 11.06.2023, 02:54:55 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14823
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #497 on: 11.06.2023, 11:56:27 »
А толкова ли не може да се споразумеят да пуснат няколко хубави влака на ден от София до Солун и Атина както преди и да се реши проблема с висенето по границата и драмата с пътя през дефилето.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 10580
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #498 on: 11.06.2023, 13:22:57 »
То не е лошо. Въпросът е че от Солун към плажовете транспортът е по-зле от българския. Другото е че обикновено към морето се ходи семейно или с приятели и с личен автомобил е доста по-евтино.
Ето например при действащите цени София-Солун с моят автомобил и включени тол такси е около 25 лв. За 3-4 човека с влак ще е доста по-скъпо.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4984
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #499 on: 11.06.2023, 19:47:03 »
Няма да свърши работа, Иво. Първо, обективно разстоянието е по-голямо с 30 километра на наша територия, в Гърция е подобно. Линията също не е в цветущо състояние, знаеш какво става между Захарната и Горна Баня, нататък също е осеяно с намаления, има само две междугария с над 100, всички стрелки се минават с 60 (защото са РУКЗ - релейна уредба на ключовите зависимости или реални условия за катастрофи със загинали). В началото на века Адтранц  само електрифицираха, нито пипнаха линията, нито оправиха стрелките. В Гърция Солун - Промахон е още по-голям патреш, на ниво Кюстендил - Гюешево, същото е към Серес, Драма, Комотини, Александруполис. Има само два костенурски, спиращи по селата мотрисни влака, единият дори е само до Драма. Как ще стане, бре Стояне? Дори да пуснат много хубави (с много хубави вагони - а вагони откъде, нито нашите, нито гърците имат) експресни влакове със спиране само в Благоевград, Сандански и Кулата, дори да им се осигури приоритетно трасе, времепътуването само до Кулата преко сили не може да слезе под три часа и 10-15 минути, даже и това към момента е фантастика, като знам каква е линията. Вече рейсът стига от София до Сандански за два часа, оттам до Кулата няма и 15 минути. Е как влакът ще се конкурира? Единствено нощен влак, при който скоростта няма да е от значение, защото целта е да се наспиш и сутринта в Солун да си вършиш задачите, е удачно решение. За да не будят пътниците посред нощ на Кулата, не е проблем във влака да има граничен полицай, който навреме да поглежда личните карти...
« Last Edit: 11.06.2023, 20:09:34 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!