Пуснаха в експлоатация ЛОТ 4 на АМ "Струма"
Днес един приятел ми разказа думита на баща си, който е имал работа към Гърция и е разгледал новия участък.
Като цяло можем да кажем, че става дума за много безотговорна история.
Началото и края на отсечката били сигнализирани с пътни знаци Д5 и Д6, съответно начало на автомагистрала и край на автомагистрала. По целият участък липсвал къкавто и да е друг пътен знак... Имало отсечки от пътя, на които нямало никаква хоризонтална маркировка - било едно широко, черно платно...
На някои места липсвали мантинели, а на други - всякакви препятствия да минеш от едното платно в другото (което някои шофьори правели
). На няколко места имало пътни връзки, които изобщо не били сигнализирани дали са действащи и може да се стигне донякъде по тях (и до къде) или все още се доизграждат. И като за капак, по новота отсечка, на 2-3 места имало машини, които полагали маркировка или извършвали някакви други строително-монтажни дейности, без никаква предварителна сигнализация...
Като цяло, мисля, че няма лошо, че са пуснали тази отсечка предсрочно, тъй като облекчението за трафика е огромно
, но това е направено много безотговорно!
Първо, знакът Д5 дава правото на шофьорите да се възползват от специалните правила за автомагистрала, а именно - ограничение от 140 км./ч. за леки автомобили. Според мен, след като участъкът все още е строителна плоащадка, е трябвало да бъде ограничен до максимум 90 км./ч.
Второ, да бяха сложили поне малко пътни знаци, които да напомнят на шофьорите, че карат по участък в строеж, и че има ограничение.
Трето, да бяха сигнализирали дали пътните връзки са активни и ако да - накъде водят. Ако не са - да ги сигнализират с временни пътни знаци В1 или В2 на стойки.
Четвърто, да бяха сигнализирали и въвели допълнителни ограничения за местата, на които все още се работи (полага маркировка и т.н.).