Author Topic: А3 Струма  (Read 161159 times)

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #300 on: 02.04.2015, 08:46:05 »
Магистрала ”Струма” се пропука 2 г. след откриването

Quote

Трасето на автомагистрала "Струма" след Дупница се пропука само година и осем месеца след откриването й. Пукнатините се дължат на свлачище и се отстраняват.
Пукнатина в аварийната лента и двете пътни платна е само на 800 метра след навлизането в ЛОТ-1 откъм Дупница, предаде БГНЕС.

Тя продължава около 15-на метра, тръгвайки от банкета. Пукнатината е обработена с горещ асфалт, който се лющи. Преминавайки от банкета върху асфалта в аварийната лента обаче пукнатината е около 4-5 см.

Движението на платното от магистралата в посока София се извършва само в крайната лява лента, една трета от която също е напукана. Проблемният участък е сигнализиран с предупредителни пътни знаци.

Пукнатините се дължат на свлачище и се отстраняват

Изпълнителят на лот 1 от АМ "Струма" по разпореждане на Агенция "Пътна инфрастрактура", в края на миналата седмица, предприе незабавни мерки за обработване на появилите се пукнатини в аварийната и активната лента на лявото платно около км 317 от АМ "Струма" - лот 1.

Това съобщават от АПИ по повод публикации, свързани с лот 1 от АМ "Струма". Всички дейности, които се изпълняват, са за сметка на изпълнителя - "Консорциум Струма Лот 1".

Причината за появилите се пукнатини е свлачищен процес в резултат на интензивните валежи през последната година и преовлажняването на терена в този участък.

За сметка на изпълнителя, според гаранционните условия, изцяло ще бъде ремонтиран участъкът и ще бъдат изпълнени допълнителни мероприятия по отводнителните системи, с които ще се гарантира бъдещата устойчивост.

През пропукалия се участък ще мине трафикът, след като се свържат ЛОТ-1 и ЛОТ-2 – Благоевград-Дупница. Вторият може да бъде пуснат и в края на октомври, прогнозира наскоро министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова.

Участъкът на ЛОТ-1 от АМ "Струма" бе официално открит на 22 юли 2013 година от Десислава Терзиева, която тогава беше министър на регионалното развитие.

Междувременно днес регионалният министър Лиляна Павлова съобщи, че след намесата на премиера Бойко Борисов ще бъдат осигурени поетапно 100 млн. лв. за основен ремонт и рехабилитация на най-компрометираните магистрални участъци по магистралите "Тракия" и "Хемус".

От днес в определени участъци от тях бе ограничена скоростта на движение до 90 км/ч. Мярката се наложи, тъй като заради лошото им състояние има значително увеличение на тежките катастрофи.

« Last Edit: 31.07.2015, 20:41:56 by Magirus deutz »

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #301 on: 31.07.2015, 20:40:24 »
Пуснаха в експлоатация ЛОТ 4 на АМ "Струма"

Quote
Пуснаха движението на МПС по ЛОТ 4 Сандански - Кулата от АМ „Струма“. Премиерът Бойко Борисов, министрите на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова и на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, и председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Лазар Лазаров инспектираха трасето на 15-километровата отсечка, съобщават от АПИ.

Официалното откриване на лот 4, каквито са изискванията на проектите, изпълнени със средства от фондовете на Европейския съюз, ще бъде направено в края на август. Дотогава се очаква да се изгради дясното платно от автомагистралата – от връзката с път I-1 (Е-79) до моста над р. Склавска при пътен възел „Петрич – Мелник“, където в момента преминава трафикът за Гърция. По договор обектът трябва да е готов до 11 септември т. г.

Лот 4 Сандански – Кулата от АМ „Струма“ от км 423+800 до км 438+500 е с дължина 14,7 км. Изпълнител на договора за строителство е „АКТОР” АСД – Гърция. Стойността му е 67 176 000,00 лв. с ДДС. Строителният надзор осъществява „Пътинвест - инженеринг” АД. Договорът им е за 356 419,20 лв. с ДДС.

Проектът се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез Оперативна програма „Транспорт“ 2007-2013 г.


Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #302 on: 03.08.2015, 22:45:15 »
Пуснаха в експлоатация ЛОТ 4 на АМ "Струма"

Днес един приятел ми разказа думита на баща си, който е имал работа към Гърция и е разгледал новия участък.

Като цяло можем да кажем, че става дума за много безотговорна история.

Началото и края на отсечката били сигнализирани с пътни знаци Д5 и Д6, съответно начало на автомагистрала и край на автомагистрала. По целият участък липсвал къкавто и да е друг пътен знак... Имало отсечки от пътя, на които нямало никаква хоризонтална маркировка - било едно широко, черно платно...  :crazy: На някои места липсвали мантинели, а на други - всякакви препятствия да минеш от едното платно в другото (което някои шофьори правели  :angry:). На няколко места имало пътни връзки, които изобщо не били сигнализирани дали са действащи и може да се стигне донякъде по тях (и до къде) или все още се доизграждат. И като за капак, по новота отсечка, на 2-3 места имало машини, които полагали маркировка или извършвали някакви други строително-монтажни дейности, без никаква предварителна сигнализация...  :crazy:

Като цяло, мисля, че няма лошо, че са пуснали тази отсечка предсрочно, тъй като облекчението за трафика е огромно :), но това е направено много безотговорно! :angry:

Първо, знакът Д5 дава правото на шофьорите да се възползват от специалните правила за автомагистрала, а именно - ограничение от 140 км./ч. за леки автомобили. Според мен, след като участъкът все още е строителна плоащадка, е трябвало да бъде ограничен до максимум 90 км./ч.

Второ, да бяха сложили поне малко пътни знаци, които да напомнят на шофьорите, че карат по участък в строеж, и че има ограничение.

Трето, да бяха сигнализирали дали пътните връзки са активни и ако да - накъде водят. Ако не са - да ги сигнализират с временни пътни знаци В1 или В2 на стойки.

Четвърто, да бяха сигнализирали и въвели допълнителни ограничения за местата, на които все още се работи (полага маркировка и т.н.).
vasko - оригиналът! :)

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #303 on: 04.08.2015, 00:34:20 »
Довършителните работи ще продължат до средата на месеца.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #304 on: 04.08.2015, 00:47:43 »
Довършителните работи ще продължат до средата на месеца.
Няма лошо.  :)

Но в момента в началото на новия участък е сложен знак Д5:

и няма никакви други пътни знаци, които да указват участък в ремонт, ограничения и т.н.

Инцидентите направо чакат да се случат...  :(
vasko - оригиналът! :)

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: А3 Струма
« Reply #305 on: 04.08.2015, 07:18:48 »
Шофьора, има очи и ще види че пътя не е довършен. Като види това то той няма да кара със 140, въпреки че дори и при завършен път, на подобно съоръжение не би трябвало да развиваш такава скорост. Освен ако не си в правите участъци от него, които не сменят посоката на движение.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #306 on: 04.08.2015, 10:16:15 »
Не е така. Щом обекта не е завършен, това означава че няма Акт 16 и не може ей така да се поставят знаци за 140. Не ка си припомним Лот 0 как дълги години стоя с ограничение 90, както и околовръстното на Перник с 60, напълно завършени, но без Акт 16.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #307 on: 04.08.2015, 12:49:20 »
Каквото и да е, много добре направиха, че този участък беше пуснат, въпреки нуждата от довършителни работи "в движение", понеже не стига обиколките за Гърция през Петрич, ами и на жителите и виладжиите на поне 20 села им се е*а м****** с тези обиколки по чукарите и завоите покрай Мелник, на всичкото отгоре поне година и половина, откакто дойде оня келеш Орешарски, понеже се оказа, че е спрял да плаща, ЛОТ-ът беше зае*ан................
По рейс и по жена не се тича!

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #308 on: 04.08.2015, 19:57:35 »
Каквото и да е, много добре направиха, че този участък беше пуснат, въпреки нуждата от довършителни работи "в движение"
Разбире се, че пускането на този участък е положителен факт.

Но, според мен, е крайно безотговорно да остане без никаква временна сигнализация и организация на движението! :angry: Поставянето на пътни знаци би отнело няколко часа. Дори с един ден да бяха отложили откриването, нямаше да е проблем. Все пак, безопасността трябва да е на първо място!  ;)

140, въпреки че дори и при завършен път, на подобно съоръжение не би трябвало да развиваш такава скорост.
Защо?

Става дума за автомагистрала. А по автомагистралите в България можеш да управляваш лек автомобил с 140 км./ч.

И точно в това е проблемът! Знакът Д5 в началото на отсечката дава пълното право леките автомобили да развиват скорост до 140 км./ч. А дали това е редно, при условие, че все още текат довършителни дейности???
vasko - оригиналът! :)

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: А3 Струма
« Reply #309 on: 04.08.2015, 20:06:00 »
Защото първо трябва да мислиш с главата си, а след това да гледаш закона. Когато има проливен дъжд, пак ли ще караш със 140, въпреки че знака ти го позволява??? Ако ще гледаш правната страна и ще ми цитираш закона, то по-добре забрави. И по-скоро не го прави, защото това не е съда. 
Караш по пътя, виждаш знака, но и виждаш че няма поставена маркировка, или пък има конуси и знаци които стесняват пътя...  то логично е че пътя все още е в етап на строеж. И трябва да се кара с внимание. Така че преценката на водача е достатъчно важна, за неговата безопасност.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #310 on: 04.08.2015, 20:10:51 »
Петко, НЕ може да се слага знак Д5 на строителна площадка! Не може да има постоянно ограничение на скоростта след знак Д5. Първо се слага Д6 и после се ограничава скоростта. Не може да има знаци за ограничаване на скоростта с повече от 20 км/ч от предходен участък.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: А3 Струма
« Reply #311 on: 04.08.2015, 20:20:23 »
То и не може да откриваш недосторен път... ;)

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #312 on: 04.08.2015, 20:24:24 »
Оооооо, аз съм човек, който много силно подкрепя идеята за съобразена с пътните условия скорост и мисля, че тази моя позиция си личи на много места из форума.

Но исках да кажа друго. Голяма част от българските шофьори нямат глава на раменете си или не я използват по предназначение. И за това стават толкова инциденти и загиват хора.

Дори и да бъде ограничен със знаци, пак има голям шанс българския шофьор да нарушава ограниченията. Но пове тогава има основания да бъде санкциониран.

Сега ръцете на пътните полицаи са вързани. Въпреки че, става дума за строителна площадка, ако някой се движи със 135 км./ч. полицаите нямат основание да го спрат и да го санкционират. Пътните знаци позволяват такава скорост.

НЕ може да се слага знак Д5 на строителна площадка!
:!


То и не може да откриваш недосторен път... ;)
Да "откриеш" (в пълния смисъл на думата) - не, но да го пуснеш да се използва - да.  :arrow: С временна организация на движението и преценени ограничения.  ;)
vasko - оригиналът! :)

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #313 on: 06.08.2015, 19:47:55 »
Quote
Участък по магистрала „Струма” с дефект само седмица след пускането му

„Струма” се напука и накъса в началото на магистралата. Дефектът на пуснатата преди седмица магистрала при продължаващи строителни работи се появи в самото начало на Лот-4, където пътуващите за Петрич и Мелник слизат от старото трасе на Е-79, за да продължат в съответните направления.

Миналия петък участъкът бе открит в присъствието на премиера Бойко Борисов, шефа на Агенция „Пътна инфраструктура” инж. Лазар Лазаров и регионалния министър Лиляна Павлова.

Лот-4 на магистрала „Струма” бе проектиран и дублира старото трасе на главен път Е-79 след пътния възел Петрич - Мелник. Дефектът в момента е в платното на тези, които слизат от края на Е-79 и началото на Лот-4, за да излязат на стария път Мелник - Петрич. Поражения в лентата, по която идващите откъм Мелник и Петрич и поемат по Лот-4 няма.

Дефектът вероятно се е получил заради преминаването на тежки товарни автомобили, отбиващи се за Петрич и ГКПП Златарево на българо-македонската граница, както и от горещините.

Новата асфалтова настилка с дебелина от 12 см е положена върху старата, тъй като това ухо съществува още от времето на Е-79. Новата настилка вече е станала на бабуни и се е разкъсала. В момента фирма „Агромах” поела договора на гръцката „Актор” поставя баластра между двете платна.

Още при пуска миналия петък Лазар Лазаров обясни, че пускът на Лот-4 е по молба на премиера Бойко Борисов, за да се разтовари трафикът през Петрич, а пътуващите в посока Гърция да ползват тези 15 км от магистрала „Струма”, въпреки че ремонтните работи ще продължат до 11 септември, когато се очаква издаването на акт 16 на Лот-4.
Източник.

Quote
Алармират за свличане на новооткритата АМ "Струма", Пътната агенция отрича



Пътуващ към морето в Гърция алармира, че новооткритата отсечка на магистрала „Струма" край Сандански се е свлякла. „Ами...честита ви нова магистрала (Сандански - Кулата) Българи!!! Асфалт на 3 дни и...се свлече... Думи нямам", написал до вестник „Вяра" Валентин Търнаров, който изпратил и снимка.

Припомняме, новият участък от Лот 4 на АМ „Струма" между Сандански и Кулата бе открит миналия петък в присъствието на премиера Бойко Борисов, шефа на Агенция „Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров и регионалната министърка Лиляна Павлова.

Асфалтовата настилка в началото на магистралата се е напукала и накъсала, съобщава БГНЕС. Предполага се, че дефектът се е получил заради преминаващите тежки товарни автомобили, които се отбиват за Петрич и ГКПП-Златарево на българо-македонската граница, както и от горещините.

От Агенция „Пътна инфраструктура" са категорични, че информацията не отговаря на истината. От там уточняват, че предоставената от гражданина снимка не е от директното трасе на автомагистралата, по което на 31 юли е било пуснато движението. Въпреки продължаващите строителни работи на обекта, движението е било пуснато, за да се улесни трафикът в района на Петрич.

От Пътната агенция посочват, че в момента продължава работата по изграждането на пътните връзки „Петрич - Кулата" и „Кулата - Петрич" при пресичането на път ІІІ-198 Петрич - Златарево с лот 4 на магистрала „Струма". До 11 септември трябвало да приключи работата по връзките и на лот 4. Срокът бил определен по договор.

Опровержение разпространиха и от пресцентъра на оглавяваното от Лиляна Павлова министерство. От там отбелязаха, че публикуването на непроверени информации е некоректно и предоставя неточни и подвеждащи данни.
Източник.
vasko - оригиналът! :)

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #314 on: 28.08.2015, 22:32:39 »
Quote
Маломерните тунели на АМ "Струма"



Автор: Румен Николов

Изпращам ви няколко снимки на тунелите изградени на АМ „Струма“ преди гр. Благоевград. Ширината на тунела е около 6.00 м. Възникват няколко въпроса: Могат ли по тези тунели да минат две коли едновременно? Не могат. Тесни са. Могат ли да преминат два ТИР-а едновременно? Пак не могат. Може ли да премине само един ТИР? Може, ако е с малки габарити и се движи точно по следата на тунела. Тези тунели са маломерни. Те не са за магистрала. Преди тях ще се образуват огромни тапи. За предпоставките за ПТП да не говорим. Писах на г-жа Павлова. Отговори ми, че магистрала „Струма“ се изгражда съобразно проекта. Писах на г-н Борисов. Впрочем, тези тунели са точно там, където същите тези проектанти на магистралата са забравели отбивката за Рилския манастир.
Източник.

:blink: :neznam:
vasko - оригиналът! :)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #315 on: 30.08.2015, 08:51:33 »
Хайде пак сензациите. Аз съм ги виждал на живо тези тунели или поне този "чифт" от тях, които се виждат от стария Е 79 и не виждам нищо особено. Не вярвам да е допусната толкова голяма грешка и да не е помислено за високите камиони и тирове. Ако все пак има проблем изкопават отдолу, за да положат настилката по-ниско и готово. Ето вижте това. Очевидно е че тирът би се събрал без проблеми и в крайната лента. Не съм запознат, но подозирам, че си има стандарт за височината и в случая на "Струма" не би трябвало да има никакви проблеми.
« Last Edit: 30.08.2015, 09:04:50 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #316 on: 30.08.2015, 09:31:58 »
Глупости малки били. Някои хора просто си нямат друга работа и се чудят от какво да направят сензация. Така изглеждат само видимо погледнати от такава перспектива. Кой би допуснал на магистрала тунели, през които не могат да минат 2 коли една до друга? Има си изисквания за минимален габарит без който просто въпросния път не може да се води автомагистрала.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #317 on: 30.08.2015, 15:46:01 »
Дали няма място ?!



И за да спрат спекулациите, според техническия проект тунелите са с:

- тротоар - 0.75 м;
- водеща ивица - 0.75 м;
- активни ленти - 2 х 3.75 м;
- водеща ивица - 0.75 м;
- тротоар - 0.75 м.

Отделно от това сечението на тунелите е 92 м2, докато трилентовия Траянови врата е с 86 м2 сечение.

Източник
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #318 on: 30.08.2015, 15:47:48 »
Пълни глупости са както маломерните тунели, така "забравената" отбивка за Рилския манастир. Може би тази забравена отбивка трябваше да е насред тунела и автомобилите да се изкачват с асансьор (разликата на нивелетата на АМ Струма и паметника на Св.Иван Рилски е сериозна)?! Вместо това просто се ползва ПВ за Кочериново и Бараково - на 1.5 км южно. Наистина троленето придобива френетичен уклон.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #319 on: 30.08.2015, 19:48:52 »
Отделно от това сечението на тунелите е 92 м2, докато трилентовия Траянови врата е с 86 м2 сечение.
Старите "тръби" по "Хемус" и "Траянови врата" са наполовина "заровени", докато тези тук са почти изцяло "видими" и не ме учудва, че са по-големи.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!