Author Topic: А3 Струма  (Read 68966 times)

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2888
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #380 on: 29.05.2019, 22:32:54 »
Аз напълно подкрепям колегата от по-горе. много добра идея е камионите да се качват на ж.п. платформи!!! И не само през кресненското дефиле. Ами из цяла България. Да има десетки и дори стотици терминали по гарите из цяла България. А тол таксите за камиони да са космически. Щет-нещат - ще ходят на влака.
Не. Слез на земята! Няма да отидат на влака, а ще ни заобиколят през Гърция, Македония и Сърбия и не космически, ами никакви ТОЛ-такси няма да оставят. Такива безумни идеи в днешно време не работят...

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12850
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #381 on: 29.05.2019, 22:56:07 »
Това е още по-зле ако ни заобикалят, защото с парите от тол таксите пък може да се купува нов подвижен състав за БДЖ и да се модернизират ж.п.линии. Така дори и да се задръстят тотално пътищата винаги ще има бърза и удобна алтернатива, стига да се инвестира и направи като хората.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 8521
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #382 on: 29.05.2019, 23:04:58 »
... защото с парите от тол таксите пък може да се купува нов подвижен състав за БДЖ и да се модернизират ж.п.линии. ...

Не може.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4556
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #383 on: 08.06.2019, 00:04:52 »
Идеята с платформите би улеснила водачите от гледна точка на това, че ще могат да си взимат дневната почивка, докато всъщност се движат. Например свършват ти часовете за каране около Видин, мяташ се на влака, лягаш да спиш и след 8 часа си на турската граница примерно. Така се ускорява транспортът.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2719
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #384 on: 18.06.2019, 23:14:51 »
Пропадането на открития преди половин година, лот 3.3(снимката е от другия форум):

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2387
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #385 on: 18.06.2019, 23:30:32 »
Тангентата вече е на кръпки, Западната дъга на доста места също е дупчена вече, май не остана нещо новопостроено, което да не е кърпено максимум на втората година от откриването. Онзи ден минах по сравнително наскоро ремонтирания път между Мало и Голямо Бучино - компрометиран и пропаднал асфалт на доста места.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3012
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #386 on: 18.06.2019, 23:51:44 »
Тангентата, Западната дъга, Люлин, Тракия, Марица, Струма - всичкото е гомно в целофан. И като почнат да правят проверки, се казва на проверяващите къде точно да се вземат проби от напречното сечение, за да излезе всичко идеално.....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2888
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #387 on: 19.06.2019, 13:27:53 »
Не ми се мисли сега на последния участък какви гомна ще изтропат, ако въобще го направят.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3012
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #388 on: 19.06.2019, 19:29:41 »
Ще го направят рано или късно, няма къде да ходят, понеже иначе следва връщане на огромни мангизи от нашия джоб за цялата Струма, всичко, което е построено през последните 15 години.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2719
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #389 on: 30.06.2019, 22:53:00 »
Не ми се мисли сега на последния участък какви гомна ще изтропат, ако въобще го направят.

Ето нещо по въпроса:

Quote
През настоящия програмен период най-голямото предизвикателство е изграждането на Лот 3 на АМ „Струма“ с дължина на трасето 64,20 км.



Лoт 3.3 e изцялo зaвъpшeн, ĸaтo движeниeтo пo тpaceтo e пycнaтo пpeз м. дeĸeмвpи 2018 г. Лoт 3.1 между Благоевград и Крупник (12,54 ĸм) e чacтичнo зaвъpшeн, пycĸoвият мy cpoĸ e пpeз eceнтa нa т.г.  Oбщaтa мy cтoйнocт e 155 млн. лв. бeз ДДC. B пpoцec нa paзpaбoтвaнe и пpoцeдиpaнe ca тexничecĸитe пpoeĸти зa Лoт 3.1 Tyнeл Жeлeзницa, ĸoйтo e paздeлeн нa тpи yчacтъĸa – 2 ĸм тyнeл и 2,40 ĸм тpace пpeди и cлeд cъopъжeниeтo. Дoгoвopитe c избpaнитe изпълнитeли ca зa пpoeĸтиpaнe и cтpoитeлcтвo и ca нa oбщa cтoйнocт 233 798 012 лв. без ДДС.

Ocтaвa зa cтpoитeлcтвo нaй-тpyдният и cĸъп yчacтъĸ oт „Cтpyмa“ – Лoт 3.2 Kpyпниĸ - Kpecнa, c индиĸaтивнa cтoйнocт 875,3 млн. лв. бeз ДДC. B AΠИ бяxa paзглeдaни paзлични пpoeĸтни peшeния в тъpceнe нa oптимaлнoтo зa пpeминaвaнe пpeз Kpecнeнcĸoтo дeфилe, ĸaтo ce избpa Изтoчния вapиaнт, ĸoйтo пpeдвиждa eднaтa пocoĸa нa движeниe – oт Kpecнa ĸъм Cимитли, дa минaвa пo нacтoящeтo тpace нa път І-1, ĸoeтo щe бъдe peмoнтиpaнo, a дpyгoтo плaтнo – oт Cимитли дo Kpecнa щe бъдe изнeceнo в изтoчнa пocoĸa пo изцялo нoв тepeн. Πлaнът e пъpвo дa бъдe изгpaдeнo нoвoтo тpace, a cлeд тoвa дa ce pexaбилитиpa нacтoящoтo, oбяcни инж. Πeтeвa.Πpeз aвгycт 2018 г. бяxa oтĸpити пpoцeдypи зa oпpeдeлянe нa изпълнитeл нa пpoeĸтиpaнe и cтpoитeлcтвo, ĸaтo лявoтo плaтнo e paздeлeнo нa двa пoд-yчacтъĸa, вĸлючитeлнo ĸъм втopия e oбxoдния път нa Kpecнa. B мoмeнтa ce пoдгoтвя Фopмyляp зa ĸaндидaтcтвaнe зa финaнcиpaнe пo OΠTTИ. Πopaди нeвъзмoжнocттa дa бъдe изпълнeн пpoeĸтa дo ĸpaя нa пepиoдa нa дoпycтимocт нa paзxoдитe (2023 г.), ce нaлaгa дa бъдe фaзиpaн. Eтaп 1 oбxвaщa 41% oт изпълнeниeтo нa чacт oт лявoтo плaтнo и oбxoдa нa гp. Kpecнa (чacт oт дяcнo плaтнo), ĸoйтo дa зaвъpши дo ĸpaя нa 2023 г. (522,7 млн. лeвa). Eтaп 2 – ocтaнaлaтa чacт oт CMP пo лявoтo плaтнo и oбxoдa нa гp. Kpecнa, ĸoитo ca c пycĸoв cpoĸ дo ĸpaя нa 2025 г., ĸaĸтo и pexaбилитaциятa нa път I-1 (чacт oт дяcнo плaтнo), ĸoятo щe бъдe изпълнeнa дo ĸpaя нa 2027 г. (741,6 млн. лeвa).

Източник

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6948
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #390 on: 01.07.2019, 13:21:37 »
Аз напълно подкрепям колегата от по-горе. много добра идея е камионите да се качват на ж.п. платформи!!! И не само през кресненското дефиле. Ами из цяла България. Да има десетки и дори стотици терминали по гарите из цяла България. А тол таксите за камиони да са космически. Щет-нещат - ще ходят на влака.
Не. Слез на земята! Няма да отидат на влака, а ще ни заобиколят през Гърция, Македония и Сърбия и не космически, ами никакви ТОЛ-такси няма да оставят. Такива безумни идеи в днешно време не работят...
Мен това ме устройва перфектно. Имам откровена ненавист към товарния трафик по нашите пътища. Макар и да ни заобиколят - ползите са големи. Както екологични, така и намаляване риска от смърт на пътя, както и по-малко разруха по пътната инфраструктура.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5798
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #391 on: 01.07.2019, 13:40:29 »
Сега пак ще пренасочваме пари - я за Видин - Ботевград, я за софийското метро...  :help:
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3012
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #392 on: 02.07.2019, 03:13:35 »
Ти гледай Еврокомисията да не им свие сармите и да "дефазира" проекта, както когато се опитаха да набутат и Пловдив-Свиленград в този период, след като не успяха да го приключат в предишния, а трябваше да стане още по предприсъединителните. Тогава го завършиха скоростно и ударно, иначе щеще да връщаме пари. Прехвърлянето вече е трудна работа, по-вероятно е да загубим мангизи.....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14132
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #393 on: 02.07.2019, 10:01:03 »
Мен това ме устройва перфектно. Имам откровена ненавист към товарния трафик по нашите пътища. Макар и да ни заобиколят - ползите са големи. Както екологични, така и намаляване риска от смърт на пътя, както и по-малко разруха по пътната инфраструктура.
То най-екологичното е хората да се завърнат в пещерите, но все пак трябва да разсъждаваме в контекста на 21-ви век, а не на векове преди него. Виновни за много произшествия са либералното отношение към техническото състояние на големите возила и към бруталните нарушения на водачите им. Ако се опитат да шофират във Франция или Германия, че даже и в Унгария, без да са ползвали предписаните почивки, с износени гуми или технически дефекти, ги грозят глоби от 700-1000 евро, затова и не се опитват много. А които пробват, се запознават с ефективността на немската система за контрол на пътищата, която не кисне в крайпътните храсталаци, но ги наблюдава.

Ролята на жп транспорта в товарния трафик през 19-ти и първата половина на 20-ти век никога няма да се върне. Хайде, да оставим настрани пустеещия терминал на Драгоман, но в Германия, която хич не е със слаба жп инфраструктура, дясната лента на магистралите от Залцбург до Арнем и от Хамбург до Базел са един безкраен "влак" от камиони. Даже най-големите извозвачи на камиони - швейцарците, влагат милиарди франкове в шосейна инфраструктура. За това, че Трейс не си свършиха работата и АМ Тракия от Стара Загора до Чирпан (а и до Раковски) е тотално компрометирана, не са виновни тировете, а калпавото изпълнение.


Сега пак ще пренасочваме пари - я за Видин - Ботевград, я за софийското метро...  :help:
По-скоро на А6 - Европа, в т.ч. връзката със ССТ.
« Last Edit: 02.07.2019, 10:21:17 by blagun »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5798
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #394 on: 02.07.2019, 11:57:11 »
Едва ли по А6 - Европа. Много средства са за усвояване, независимо от връзката със ССТ. Със софийското метро като че ли имат най-голяма готовност и там могат да реализират и отделни участъци, съобразно наличните средства.
Би трябвало на първо място като приоритет да е по-скоро ТЕN-Т мрежата. А Ботевград - Видин е част от нея, за разлика от А6.
« Last Edit: 02.07.2019, 11:59:43 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 8521
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #395 on: 02.07.2019, 12:18:46 »
A6 от Кохезионните фондове надали ще бъде финансирана. Вече имаше такъв опит, но ЕК отпуснаха средства само за трудния участък между Калотина и Драгоман, и то по Механизма Свързана Европа, но отказаха да финансират по ОП ТТИ. ЖПто също не получи финасиране за този участък. Видин - Монтана и Ботевград - Мездра са кандидатите в най-напреднала фаза на подготовка и са по Ориент-коридора, по който се финасират А1, А3 и А4.

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2719
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #396 on: 16.07.2019, 23:22:13 »
"Струма" през Кресненското дефиле ще е готова след поне шест години
Quote
Финансирането от над 600 млн. лв. с европейски пари ще се премести за следващия програмен период


Въпреки че доскоро Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) настояваше, че отсечката от "Струма" през Кресненското дефиле ще е готова до края на 2023 г., тихомълком държавата е променила позицията си.

На 25 юни, по време на конференция "Стратегическа инфраструктура и инвестиции - България и Югоизточна Европа 2019", отговорният служител в АПИ обяви точно фазиране на проекта - т.е. отлагането на финансирането за следващ програмен период. Думите на Златка Петева, директор на дирекция "Изпълнение на проекти по оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020", са цитирани в gradat.bg, медията - организатор на конференцията. Причината: обектът няма да е изграден до края на 2023 г., за да се впише в настоящия програмен период 2014-2020 г. (риск, който от поне две години изглеждаше напълно възможен).


В отговори до "Капитал" АПИ заяви, че фазиране не е коментирано с Европейската комисия (ЕК), но по-нататък от думите им стана ясно, че срокът 2023 г. е непосилен и няма да има друг начин. Всичко това издава объркването в агенцията и фактът, че не е ясно какво ще се прави със стотиците милиони по оперативна програма "Транспорт".

Няма време

По думите на инж. Петева лявoтo плaтнo и oбxoдът нa Kpecнa ще са готови в ĸpaя нa 2025 г., а pexaбилитaциятa нa път I-1 (чacт oт дяcнoто плaтнo) щe бъдe изпълнeнa дo ĸpaя нa 2027 г.



Лявото платно в посока София е разделено на два участъка, като двете поръчки бяха обявени през август 2018 г. и сега се разглеждат офертите. Още тогава беше ясно, че пет години са крайно недостатъчни да протече целият търг, обжалвания, отчуждаване, проектиране и строителство.

Сега това признава и АПИ. От ведомството уточниха пред "Капитал", че срокът за изграждането на лявото платно според търга е 52 месеца - или над четири години. "В тези срокове не са включени сроковете за отчуждения на засегнатите имоти, разглеждането и одобряването на техническия проект и издаването на разрешение за строеж. Не на последно място следва да се отбележи, че тръжните процедури не са приключили и евентуалните им обжалвания съгласно ЗОП също биха забавили изпълнението на проекта", добавя пътната агенция.

Кога ще има пари

В края на юни "Капитал" научи, че парите за пътя през дефилето може да бъдат отказани от Европейската комисия. Тогава високопоставени правителствени източници и самата АПИ отрекоха това да е истина.

От пътната агенция не са говорили с ЕК за фазиране, но "се разглеждат и обсъждат различни варианти предвид сложността на инфраструктурния проект, какъвто до момента не е реализиран в България, провеждането на тръжните процедури за избор на изпълнители, възможността изборът на изпълнител да се обжалва и това да възпрепятства стартирането на проекта и съответно неговото завършване в срока на оперативната програма".

Или иначе казано: вече е твърде очевидно, че срокът 2023 г. няма да се спази и планът ще се промени в движение.

Изобщо не трябва да се пренебрегва фактът, че АПИ не е подала още апликационната форма за европейско финансиране в ЕК. Междувременно комисията облекчи правилата за фазиране на големи проекти и то ще може да се случи по-лесно, отколкото досега.

Тунел, път или нищо

Това, че властта има колебания какво да прави с най-тежката част от магистрала "Струма", е ясно от години. Първо имаше проект за дълъг тунел, който българските строители успяха да преборят и той беше заменен от не по-малко сложен проект по билото на планината. Той обаче ще изведе само едното платно горе заради недостатъчно финансиране и така пътят през дефилето остана, а с него и проблемите с еколозите.

През май месец, преди изборите за Европейски парламент, Бойко Борисов каза пред медии: "Ще направя магистрала "Струма" до Кресна от двете страни, а после, който иска, да дава няколко милиарда, може да я качи по върховете, защото така искат. Има много мераклии за власт, нека намерят добри решения, да съберат няколко милиарда и да го направят така, както искат... Трябва да си зададем много важен въпрос – да дадем ли тези милиарди за тази отсечка от 14 км или да има магистрала от София до Видин."
« Last Edit: 17.07.2019, 11:54:24 by Magirus deutz »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3012
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #397 on: 27.08.2019, 02:24:39 »
Чудя се колко хора щяха да изхвърчат и да идат в пандиза, ако някъде в нормалния свят някой си складира отпадъците под моста и тези "ничии" отпадъци вземат та се подпалят, увреждайки инфраструктурата така, че да предизвикат няколкомесечно затваряне на магистралата.....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14132
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #398 on: 27.08.2019, 09:28:31 »
Аз се чудя, чак сега ли всички прогледаха какво има под надлезите и мостовете! Под тези на Цариградско и Брюксел има най-вече автокъщи и едно запалване или експлозия на АГУ като нищо може да ги затвори.
Примерът с дупнишкия "бизнесмен" е показателен - предупреждаван е, плащал е глоби и си е продължавал по старому.