Author Topic: А3 Струма  (Read 77374 times)

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3090
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #400 on: 18.11.2019, 13:21:36 »
Вчера около 17.30 ч. минах и нямаше нито патрулка, нито знаци за ограничение, нито конуси!

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1285
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #401 on: 18.11.2019, 16:02:40 »
Сигурно им е свършило работното време.
Трамваите се клатят, лашкат и повреждат? Тролеите са бавни? Попитайте Карлос Контрера и Зафир Зарков защо!

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2359
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #402 on: 19.11.2019, 14:57:56 »
Бализите още си стоят, миналата седмица имаше няколко човека и багер.

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2881
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #403 on: 15.01.2020, 19:52:57 »
Очевидно за дефилето ще се реализира "нулев" вариат...
АПИ оттегля проекта за "Струма" през Кресненското дефиле
Quote
България оттегля проекта за строежа на „Струма“ през Кресненското дефиле, но продължава да разглежда проекта като приоритетен и не се отказва от него. Това съобщиха от пресцентъра на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ).
Днес българската страна информира Европейската комисия за решението си да оттегли Формуляра за кандидатстване за финансиране на лот 3.2 от Кохезионния фонд на ЕС, който беше подаден за одобрение на 9 август 2019 г. Институциите продължават работа по подготовката на апликационната форма с оглед на приоритетите в сферата на екологията на новата Европейска комисия, която вече представи своя Европейски зелен пакт, пишат от АПИ.
 От пътната агенция казват, че решението е взето след задълбочен анализ, множество експертни разговори и специално допитване до обществено мнение, което категорично определя довършването на магистрала „Струма“ през Кресненското дефиле като изключително важно с оглед на пътната безопасност.
Припомняме, че в края на месец октомври 2019 г. Европейската комисия отказа да финансира дострояването на въпросния участък, а причините бяха няколко. От Еврокомисията заявиха, че проектът за строителство през защитените зони във вида, в който България го е изпратила, е в нарушение на европейските директиви, а графикът и сумата, написани в документите, са необмислени или сгрешени.
В писмото се казва още, че трасето, одобрено с оценка за въздействие на околната среда преди две години, не е същото,като това, за което страната ни иска да получи финансиране от Брюксел. Ако проектът не бъде изпълнен така, дори има риск от наказателна процедура по Директивата за местообитанията.

В същото време от АПИ заявиха днес: „Българската страна винаги е била наясно с трудностите, свързани с опазването на природата в този участък, както и с необходимостта да се намери балансирано решение, отговарящо на екологичните и на транспортните цели. Предвид чувствителната от екологична гледна точка защитена зона, в която се намира отсечката между Крупник и Кресна“.
От пътната агенция казват още, че с цел да се намали въздействието върху обектите от Натура 2000 от съществуващия път E-79, Агенция „Пътна инфраструктура“ се ангажира до края на 2020 г. да изпълни поредица от смекчаващи мерки, а именно: модифициране на съществуващите водостоци, монтиране на двустранно разположена мрежа в банкета на пътя, монтиране на плетени мрежи за птици с височина 4 м върху тротоарите на големите съоръжения.
„За повишаване на пътната безопасност ще се анализира възможността за изграждане на видео система за наблюдение и система за информиране и пренасочване на трафика по обходни пътища и анализ за безопасното му поемане, както и подобряване организацията на движение в Кресненското дефиле“, заявиха още от АПИ.
« Last Edit: 16.01.2020, 18:06:04 by Magirus deutz »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3358
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #404 on: 16.01.2020, 16:28:39 »
Тия "еколози" не разбират, че рано или късно това трасе ще се случи. Колко катастрофи стават непрекъснато....15 километра дере са детска игра в сравнение с близо 100 Ниш-Димитровград, което вече е изцяло пуснато, Лесковац-Прешево, почти на финала или тази в Косово между Прищина и границата с Македония, също построена при много трудно условия....А в противен случай ще трябва да върнем всички европари от Даскалово до Кулата....
« Last Edit: 16.01.2020, 16:30:29 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2859
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #405 on: 16.01.2020, 23:13:47 »
Не мисля че е проблема е в еколозите! Да, те шумяха много през изминалите години, но смятам, че има защо! Района е един от малкото останали диви кътчета в страната с невероятното си биоразнообразие!

Тъжното в случая е че повечето медиите изкривяват малко фактите (защо ли :rolleyes:). Истината е че АПИ не оттегля проекта за АМ Струма, а искането за съфинансиране от Кохезионния фонд на ЕС. Така както разбирам аз фактите - проекта ще се изпълни така както е заложен, но изцяло с наши пари. За мен това означава че управляващите разбират, че предложеният проект няма как да отговори в този си вид на европейските изисквания, съответно се увеличава рискът спрямо България да бъдат повдигнати обвинения за нарушаване на европейското екологично законодателство... и за евентуално връщане на парите, които до момента са отпуснати за останалите отсечки. И не на последно място - не се търси рационално решение на проблема, а упорито се настоява за разрушителната алтернатива през Кресненския пролом. Ако още в началото се бяха спряли на варианта за 13 км тунел, сега работата щеше да е започнала и може би щяхме да имаме даже някакво частично изпълнение. Да, ако ги е страх от факта, че района е земетръсен - еми правилно е да ги е страх, ако изпълителите са от типа на ТРЕЙС, ГеПи Груп, Агромах и т.н. Мен ще ме е страх и в този вариант на проекта. Има достатъчно заложени виадукти и тунели, при които може да стане беля при силен трус.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3181
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #406 on: 17.01.2020, 00:01:24 »
Страх ги е най-вече, че Трейс, GP и производни не могат да изкопаят 13 км тунел, а с чужда фирма, която го може, няма как да откраднат половината пари.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13437
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #407 on: 17.01.2020, 01:09:46 »
На мен ми се струва, че драмата с тоя път е по-скоро заради недобросъвестните водачи. Пътя през дефилето, макар и натоварен си е перфектен, с нов асфалт и отлична маркировка.  Ако не се изпреварва неправомерно и се спазват ограниченията няма да има инциденти. Ама всеки бърза...и той не знае за къде. Трябва камери и яко глоби. Ама не да се точат с месеци и да не ги събират, ами снимат ли те още на другия месец да се прави запор на заплатата и ще се научат.

По-добре с тия пари да оправят ж.п.линията и да пуснат повече влакове посока Сандански-Атина и да свалят част от хората от колите, и част от товарите от тировете, каквато и магистрала да направят пак ще се задръсти и ще има инциденти иначе. При хубави ж.п.линии с влак разстоянията могат да се изминават по-бързо и безопасно отколкото с кола, така че по-добре в това да се инвестира повече.

Още повече, че при готова Струма само улесняваме туристите да ходят по Гръцкото море, вместо примерно във Варна и да си харчат парите тук. Хемус би трябвало да е с по-висок приоритет. И без друго плащаме може би най-евтините винетки, пътни такси и данъци в цяла Европа, пътищата ни са добри, нанивото на средноевропейските а се вдига врява до небето.
« Last Edit: 17.01.2020, 01:12:47 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3358
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #408 on: 17.01.2020, 02:33:08 »
 Иво, дай да сложим като едно време войници с калашници на границата, че да принудим хората да ходят на лайноморието при червените мутряги. Нещо по-тъпо да измислиш? Пътят не бил натоварен, затова на Кулата системно има опашки....Тоше, бил си из цяла Европа - нито един от 10-15 километровите тунели в Алпите не е с две тръби. Алберг, Готард, Монблан - всичките са еднотръбни. А еднотръбен в нашия случай означава километрични опашки и от двете страни....И говорим не за 4 хил. метра планини, а за пикливо 400 метра дере....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2359
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #409 on: 17.01.2020, 05:15:29 »
На мен ми се струва, че драмата с тоя път е по-скоро заради недобросъвестните водачи. Пътя през дефилето, макар и натоварен си е перфектен, с нов асфалт и отлична маркировка.

Ако за теб това е пример за перфектен път, не искам и да си помислям какви са представите ти за лош такъв. Още от изхода на Благоевград след коня посока Кресна има немалко места с неравности (хлътвания и слягания), които спокойно биха изхвърлили дори лека кола при преминаване с малко по-висока скорост. Разбира се, предвид годините и натоварването, Е79 е в задоволително състояние, но просто е въпрос на време да се разбие и да се покажат дупките. Състоянието му в участъка Благоевград - Дупница също не е розово, на места неравностите са даже притеснителни.

Проблемът не е толкова в недобросъвестните водачи, колкото в неподготвените такива. Масово в дефилето може да се видят хора, които карат със скорост 10-20 км/ч ПОД ограничението. И според мен точно те са виновни за катастрофите, понеже бавят целия трафик. Заради такова бавене следват и рисковите изпреварвания, дори от водачи на камиони. Безсмислени ограничения 40-60 и камери има предостатъчно по цялото трасе, като същите служат единствено за събиране на заплати за лицата в патрулните автомобили, имащи за основна дейност пазене на въпросните камери и ровене в телефоните в работно време - две изключително успешни дейности в осигуряване безопасността на движението  :fan:.

Иначе, и двойна жп линия да направят до Гърция или Банско, нито един човек от София няма да си остави колата, за да отиде с влака, дори да му е по-скъпо. Затова е важно магистралата да бъде довършена колкото е възможно по-скоро.
« Last Edit: 17.01.2020, 05:17:00 by Sixkiller »

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4633
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #410 on: 19.01.2020, 12:01:54 »
Рисковите изпреварвания ги правят хората, които искат да летят с по над 100км/ч. А и тези, които изпреварват каращите в ограниченията - аз лично спазвам всички ограничения и всеки път, когато вляза в населено място, зад мен се образува колона и се започват изпреварвания, присвятквания и т.н.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3181
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #411 on: 19.01.2020, 15:01:09 »
А еднотръбен в нашия случай означава километрични опашки и от двете страни...
Не и ако само едната посока минава през тунела. Ако не се лъжа и сегашният вариант предвижда едната посока да остане по стария път.
Иначе, и двойна жп линия да направят до Гърция или Банско, нито един човек от София няма да си остави колата, за да отиде с влака, дори да му е по-скъпо. Затова е важно магистралата да бъде довършена колкото е възможно по-скоро.
Вярно е, дори с двойна линия нищо няма да се промени, ако по тази линия няма влак до Гърция през 2 часа и не пътува за общо 4 часа. Дългосрочно, по-важно е постепенно българинът да се отучи от навика да пътува навсякъде с кола. В момента това в много случаи е необходимост, но и сбъркана народопсихология и е необходимо постепенно да се върви в другата посока, така че след 2-3 поколения това да се промени. Линията е условие за това, но и влаковете по нея също.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1285
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #412 on: 19.01.2020, 15:14:06 »
Една дълга тръба не може да има, поради изискванията за безопасност, ще има най-малкото още една аварийна тръба, тоест строителството ѝ няма да е кой-знае колко по-евтино спрямо две. Освен това поддръжката на този дълъг тунел, имайки примера от тунелите по Хемус ще означава безкрайни ремонти, които са кажи-речи гарантирани от геоложките условия - има доста разломи там. А от шофьорска гледна точка - 80 през тунела, поне 90 по пътя.
Трамваите се клатят, лашкат и повреждат? Тролеите са бавни? Попитайте Карлос Контрера и Зафир Зарков защо!

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3358
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #413 on: 19.01.2020, 18:40:36 »
Преди 20 години в тунела под Монблан се запали един камион, пълен с маргарин, и за зла участ точно в най-вътрешната част, която е ничия - нито швейцарска, нито френска. Поне 30 човека загинаха. А сега кажете дали точно ние сме за подобен тунел....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9072
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #414 on: 19.01.2020, 19:09:12 »
Преди 3 години в дългия едва 820 м тунел Ечемишка загина жена от паднала върху автомобил конструкция на осветлението. Няма значение колко е дълъг тунела, а как ще се поддържа.

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2359
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #415 on: 19.01.2020, 19:26:22 »
Дългосрочно, по-важно е постепенно българинът да се отучи от навика да пътува навсякъде с кола. В момента това в много случаи е необходимост, но и сбъркана народопсихология и е необходимо постепенно да се върви в другата посока, така че след 2-3 поколения това да се промени. Линията е условие за това, но и влаковете по нея също.

По-скоро у нас има свръхпредлагане и претрупване на услуги, които в по-голямата си част са с ниско качество. В комбинация със сравнително евтиния внос на тотално амортизирани МПС от западна Европа, стигаме до там, че колкото повече намалява населението, толкова повече се увеличават възможностите му за придвижване. Например, само между България и Гърция за едно денонощие има повече директни автобуси, отколкото вътре в България между София, Благоевград, Сандански и Петрич. В комбинация с "екстрите", които предлагат автобусните фирми - вземане и каране от врата до врата, превоз на различни багажи (или по-точно боклуци?!), отложено плащане на билета (защото в момента пътуващия няма финансова възможност) и т.н., без изобщо да коментираме и откровено нелегалното пътуване с малки бусове (8+1 места), то такива хора много трудно ще променят своите навици, освен ако някой не го направи вместо тях административно.

Рисковите изпреварвания ги правят хората, които искат да летят с по над 100км/ч. А и тези, които изпреварват каращите в ограниченията - аз лично спазвам всички ограничения и всеки път, когато вляза в населено място, зад мен се образува колона и се започват изпреварвания, присвятквания и т.н.

По принцип който иска да бърза и има възможност за това (бърза кола), го прави, изпреварва и си продължава пътя. Но според мен проблемът с влаченето и като цяло незнанието на елементарни правила като гледане в огледала, съобразяване с трафика, възможност за изпреварване с поемане на умерен риск, престрояване, работа с пътепоказатели и т.н. причиняват тежките катастрофи. Затова може би е правилно преминаването на опреснителен курс на всеки 10 години при смяна на любителска книжка.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3181
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #416 on: 19.01.2020, 19:37:18 »
Няма място за бързане по пътя. Колкото по на запад отиваш, толкова по-еднаква става скоростта на околните по магистралата. И 20 годишната бричка, и поршето заковават на 120±5 км/ч или колкото е там скоростта... естествено намират се джигити дори в Швейцария и един преди няколко години отнесе 7-цифрена глоба, но такава каша по пътя, като на Балканите май не съм виждал никъде - един кара 120, друг 140, дядото с жигулата се влачи със 70, четвърти се опитва да изпревари всичките наведнъж с 200+.

По тези причини, на засукан път, предпочитам за своя собствена сигурност да се влача с колоната, колкото и бавно да се движи. Работата ми поне ме е научила да карам продължително време бавно и да спазвам максимални скорости без да се изнервям.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3358
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #417 on: 19.01.2020, 19:50:00 »
В Канада изпитът включва и магистрално каране. Масово късат за каране с по-малко от максимално разрешената скорост (бавиш трафика), освен ако има дъжд, сняг и други ограничаващи с оглед на безопасността обстоятелства.
А само да видите как 20 годишна кака пердаши с двуетажен рейс, пълен до козирката, със 130 километра, а вънка вали като из ведро.....
« Last Edit: 19.01.2020, 21:12:21 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14487
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #418 on: 20.01.2020, 10:50:16 »
Като човек, преминаващ поне веднъж месечно през Кресна на юг и още толкова на север, ето моето мнение:
1. Проблемът не е, че се кара с превишена скорост. Скоростта не се превишава съществено, а още ограничения само ще увеличат тапите. Почти няма катастрофи на излезли от пътя поради висока скорост, огромното мнозинство от тежките инциденти са при изпреварване. Лично аз не превишавам скоростта по проста причина - ако карам примерно със 110, за нула време ще застигна други МПС, докато ако карам с 80, ще си почина за 5-10 минути от колони с коли.
2. Проблем са кретащите със скорости под 40 камиони, най-вече дървовозите. Повечето ТИРове по Е79 са в добро техническо състояние, тъй като карат в ЕС (за разлика от молдовански, украински и турски отпадъци, пътуващи по направлението Русе-Свиленград). А и баири няма, които да ги забавят. Но далеч не всички камиони за вътрешен превоз, както и упоменатите дървовози, не са в блестящо състояние.
3. Проблем създават и неделните шофьор(к)и - титулярът си пийнал узо в Солун, ракийка в Банско или мелнишко вино и половинката връща колата към София. Крайно лошо поведение е да се влачиш с 50, без да има сериозна причина затова - поледица, дъжд, мъгла...

Какво да се подобри?
Според мен виснали жълти жилетки само ще влошат нещата, тъй като не са малко бунаците, които считат, че ще им дадат златен талон, ако минават пред ченгетата с 20 км/ч. Вместо това могат да се сложат наблюдателни камери, свързани с денонощно работещ наблюдателен център и "заслужилите" шофьори да бъдат "награждавани" на отбивка в Кресна и разклона за Брежани.
Трябва да се направят повече отбивки. Преди тях да има светещи надписи "Пропусни колоната" на български и английски, които да се активират, когато пред тях подхожда МПС със скорост под 50. Шофьорите, неспазващи светналото разпореждане, също да бъдат "награждавани" по достойнство. Никакъв проблем няма за спиращите камиони, доколкото няма баири, за които им трябва набрана инерция.

Да се изведе обходът на Кресна като отделен подлот и да се изпълни приоритетно поне едното му платно (второто може да е различно според това, дали ще се настоява на проекта с разделени платна в дефилето или ще качат и двете горе в Пирина). Разделените платна се лансираха като (относително) евтино решение, но май подадените оферти значително превишават прогнозите на АПИ. Както се спомена, по-дългите тунели не могат да останат еднотръбни, ако и да обслужват само една посока. Затова ще трябва отново да се прегледат разчетите.
« Last Edit: 20.01.2020, 12:32:55 by blagun »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3358
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #419 on: 20.01.2020, 16:37:38 »
Аз преди да ида в Канада, редовно правех тегели оттам, че и миналата година, когато ходих на Света Гора. Откакто се помня, от двете страни на дефилето има табели "Навлизате в опасен участък 15 км." И крайно време е тези 15 километра да се направят час по-скоро,  и да се свърши веднъж завинаги. Еколозите са едни боклуци, които защитават интересите на който им снесе по-щедро.....Вина имат и БДЖ, които 6 години тормозеха хората с простотии, а сега най-бързият влак е скопен до 80, понеже са само два вагона и да могат да го карат с патица. А точно като ходих на Атон, щях да изперкам - от Дупница до Сандански рейсът на Дрискони за Атина се мъкнеше по стария път....За магистрала почна да се говори още от първата половина на 90-те, през 99-та формацията, който обслужваше линиите за Сандански и селата се панира, че ако ги накарат да обикалят през Гоце Делчев ще стане страшно, понеже цената с влака ще е наполовина, през 2002-ра почнаха да работят около Студена, а дали всичко ще е готово докато стана на 50 години....Иначе тука има специални ленти за бавно движещите се - Slow traffic keep right,  а глобят ли те, просто няма начин да се измъкнеш, ако ще кралицата да си. И глобите са яки  - 3-4 цифрени, отделно веднага ти вдигат застраховката, а карането пил е криминално престъпление.
« Last Edit: 20.01.2020, 17:01:45 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.