Author Topic: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)  (Read 174256 times)

Offline vaz2106

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 952
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #520 on: 25.11.2020, 20:21:33 »
А защо да се бракува , като му нямя нищо ? Къде , къде по - зле сме оправяли.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #521 on: 25.11.2020, 21:43:38 »
Предвид че 2/3 от новопоръчаните Т6А5 са вече в Искър едва ли някой ще тръгне да ремонтира Т4. Повечето така или иначе са предвидени за брак и едва ли има смисъл да се наливат пари в ремонт.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline TIGER64

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 422
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #522 on: 25.11.2020, 23:22:07 »
Няма да е лошо да оставят 2 влекача за работни мотриси. Да разкарват пясък, снегорин и т.н.

Offline poly911

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1269
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #523 on: 26.11.2020, 08:48:33 »
Няма да е лошо да оставят 2 влекача за работни мотриси. Да разкарват пясък, снегорин и т.н.
416 разкарва пясък и е снегорин

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #524 on: 26.11.2020, 20:01:40 »
Само дето 416 отдавна си е изживял времето даже и само като работен вагон, та по принцип не е лоша идея.

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #525 on: 26.11.2020, 21:13:31 »
  Може би ще ремонтират 4044, все пак сравнително скоро е минал ОР - 2016г. 4044 и 416 са на една и съща възраст - и двете мотриси са произведени през 1982г., т.е. са на 38 години. Не смятам за нужно 416  да бъде заменен от някой бракуван лайпцигски вагон, най-малкото заради нивото на износване и пробега на последните, които са несъпоставими, въпреки модернизациите и уж пословично добрата поддръжка в Германия.  Освен това 416 е преработен за междурелсие 1435мм през 1986г., което означава, че се е експлоатирал интензивно само 4 години, след което пробега му е бил незначителен, на фона на този на събратята му като 419 и компания например, които отдавна не са трън в очите на никой, понеже ги няма... И накрая: имам сериозни опасения дали модела ще има подходящата теглителна сила да изпълнява функциите си като снегорин, а излязат ли снимки от салона му, пълен с варели с пясък ще има вълна от недоволство, как се съсипва един прекрасен 38-годишен трамвай :P
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #526 on: 26.11.2020, 21:37:42 »
Няма да има проблем с теглителната сила - мощността на T4D-M е приблизително колкото на 416 при по-малка маса и липса на опорна талига без задвижване, също T4D-M са с редуктори с по-голямо предавателно число съответно по-голяма теглителна сила за работа с ремаркета. :)
« Last Edit: 26.11.2020, 21:52:03 by V.Peichev »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #527 on: 26.11.2020, 23:38:18 »
А дали е на 38 години, тия облите ЧКД-та са по -скоро на 48. Че то още 70-те навлизат правоъгълните форми и дизайна, а 83-та са първите Т6Б5 та по -скоро тия Т4-ки са от началото на 70-те.  82-ра отдавна е навлезнал модерен дизайн с ръбати форми и двойни врати, едва ли са произвеждали нещо стил 50-те през 82-ра. Дори София 100 вече се прави тогава с по-модерния дизайн та силно се съмнявам че по-скоро са от 70-те ама щом казвате...
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #528 on: 27.11.2020, 00:04:39 »
Последните Т3 (T3M-DVC) в Прага са от 1996 г. Към момента продължават да се произвеждат все още, нищо че на хартия се водят модернизация. Напрактика са чисто нови трамваи със стария дизайн. Иначе като "чисто нови" Т4 са произвеждани до края на 80-те.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #529 on: 22.01.2021, 22:03:25 »
4034+4760 и 4045+4729 бяха спрени по-рано този месец, а от днес съставът 4067+4042 е разделен, 4067 е спрян, а на 4042 е закачено ремаркето на 4034 4760. С това действие в движение останаха само 4042+4760, 4049+4764, 4059+4763, 4077+4769 и 4080+4035, но вчера и онзи ден следих активно 22 и поне в рамките на първата смяна на линия бяха само 4077+4769 и 4080+4035. #КраятИмЕБлизо
« Last Edit: 22.01.2021, 22:05:10 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #530 on: 09.02.2021, 11:21:03 »
Един кратък анонс за актуално случващото се с модела от началото на тази година и предварителен анонс към неща, които ще опиша в подробности в предстоящата книга за историята на ЧКД в София.
« Last Edit: 09.02.2021, 11:23:57 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #531 on: 13.03.2021, 22:28:31 »
4077+4769 се пребоядисва. 4042+4760, 4049+4764, 4059+4763 и 4080+4035 остават дълбок резерв за подмяна.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline 701

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2996
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #532 on: 14.03.2021, 00:22:24 »
4077+4769 се пребоядисва. 4042+4760, 4049+4764, 4059+4763 и 4080+4035 остават дълбок резерв за подмяна.
По-логично беше да ги закачат само влекачи и да разкарат проблемните ремаркета.
lo chupen todos a los que no les guste 701

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #533 on: 14.08.2021, 00:02:36 »
В Днепър са си купили 15 броя от модела Т4Д-М1, които изглеждат по-зле и от нашите:

https://transphoto.org/photo/1509713/?vid=84768
Дали не можем да продадем нашите Т4D-M/В4D-M, докато все още има търсене и някакъв ресурс в тях? И с парите, да се закупят няколко нископодови мотриси за 1435 мм междурелсие? Вместо да гният в депото, като Т4ДС/В4ДС в Красна?
В Днепър ги стягат и ги използват, има и Т6, а и много Т3-ки, които предстои да ги бракуват:
https://transphoto.org/photo/1507839/
И за да не съм в пълен оффтопик, колко мотриси се движат от модела?
« Last Edit: 14.08.2021, 00:04:20 by Petko21 »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #534 on: 15.08.2021, 12:44:16 »
В Днепър са си купили 15 броя от модела Т4Д-М1, които изглеждат по-зле и от нашите:

Дали не можем да продадем нашите Т4D-M/В4D-M, докато все още има търсене и някакъв ресурс в тях? И с парите, да се закупят няколко нископодови мотриси за 1435 мм междурелсие?

Остатъчната стойност на нашите е към 5000 евро, сметни сам колко нови мотриси могат да се купят за тези пари.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #535 on: 15.08.2021, 19:53:00 »
Tогава нека гният на плаца! В две депа, да стоят повече от 50 мотриси, които не се използват, е пълно безумие.

Offline Alexcho

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 89
  • Любими марки: Skoda Solaris 27TR, MAN, BMC.
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #536 on: 16.08.2021, 09:47:45 »
То в такъв случай по-добре да ги дадат на скрап, то така или иначе нищо не става от тях и тези мотриси повече няма да се движат по софийските улици, защо е нужно да стоят и да заемат място и да превръщат плаца в морга при положение че тяхната е ясна и няма никакъв шанс да се продадат или възстановят, а за това време от което са спряни до сега са почнали доволно да липсват от тях разни работи. Има достатъчно на брой мотриси T6a2 даже и те стоят неизползваеми голяма част от тях. А може да ги направят в състави и да махнат българските трямваи, които са вече на края и едвам се движат.
Фен на играта OMSI

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #537 on: 16.08.2021, 09:51:53 »
Остатъчната стойност на нашите е към 5000 евро, сметни сам колко нови мотриси могат да се купят за тези пари.
Счетоводната остатъчна стойност и пазарната стойност са две различни неща.

Offline danny.drandarov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 235
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #538 on: 16.08.2021, 19:12:36 »
Днес имаше Дашевка на 22, държат си ги за резерви.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #539 on: 17.08.2021, 09:30:01 »
Редовно има.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!