Author Topic: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)  (Read 174277 times)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #460 on: 15.04.2019, 11:40:29 »
По-вероятно е горещ пясък.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Трамкар Т8М-900

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 363
  • Бг трамваите са най-добрите
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #461 on: 15.04.2019, 12:13:29 »
Не е, защото миришеше и като се качвах, и като слизах, а ватманката нито веднъж не подаде пясък.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #462 on: 15.04.2019, 12:30:34 »
Може да е задържала безмоторна колоос трябваше веднага да кажеш на ватмана. Преди 2-3 години пътувах в един прикачен вагон на Т4-ка и на Коперник по едно време от първата талига на вагона се усети силна миризма на феродо и пушеци. Веднага отидохме в предния вагон и казахме на ватмана. Той свали хората  на следващата спирка и при потегляне видях че едната колоос на ремаркето почти се влачи и съвсем леко се върти. После се качих в настигналата ни 20-ката зад него и видях че на следващата спирка беше влезнал в кръга на Гео Милев и чакаше аварийна вече.  Добре че стана една спирка преди кръга на Гео Милев и бързо се освободи трасето, ако беше някъде другаде не знам как щяха да го приберат.
« Last Edit: 15.04.2019, 12:32:30 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Трамкар Т8М-900

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 363
  • Бг трамваите са най-добрите
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #463 on: 15.04.2019, 13:32:51 »
Не беше безмоторна колоос, щях да я забележа след като слязох и трамвая тръгна, а освен това като слязох ме лъхна от първа талига на моторния.

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #464 on: 15.04.2019, 13:45:47 »
Нямаше ли да е по-полезно да го кажеш на ватмана, вместо да го разказваш във форума?

Offline CNN

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1153
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #465 on: 15.04.2019, 20:30:48 »
Най-вероятно да е задържала  някоя спирачка и да мирише на феродо.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #466 on: 18.04.2019, 11:35:41 »
4080+47654769(взел е спряното бившо ремарке на 4063 и сега 4765 е спряно заедно с 4762 и моторните 4063 и 4075, които са донори и са брак).
4080+4769-22 18.4.2019 by Sofiatransport transport gallery, on Flickr
« Last Edit: 18.04.2019, 21:41:33 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Трамкар Т8М-900

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 363
  • Бг трамваите са най-добрите
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #467 on: 24.04.2019, 08:13:23 »
4059 са му махнати вестниците, с които бе облепена цялата кабина  :D

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #468 on: 24.04.2019, 09:13:15 »
4059+4764-22 15.4.2019 by Sofiatransport transport gallery, on Flickr
Ето една снимка от 15-ти април в тази посока.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Трамкар Т8М-900

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 363
  • Бг трамваите са най-добрите
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #469 on: 24.04.2019, 09:50:38 »
Забелязва се вестникът в горната част на вратичката, а по принцип, заради видимостта май че им е забранено да си облепят или запердват цялата вратичка.
« Last Edit: 24.04.2019, 10:36:09 by Трамкар Т8М-900 »

Offline Трамкар Т8М-900

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 363
  • Бг трамваите са най-добрите
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #470 on: 04.06.2019, 11:02:47 »
4049 барабар с ремаркето му 4756 са страшно завлечени всичко вътре се тресе, дрънчи и звъни. Балатума срещу 1ва врата в ремаркето е издут и садран. Изобщо целия състав е за ремонт. А всъщност знае ли се кога ще се правят ОР на неремонтираните от модела?

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #471 on: 04.06.2019, 11:10:51 »
За съжаление повече няма да се правят ОР на тези трамваи. Като пляките ще се движат докато издъхнат.
« Last Edit: 04.06.2019, 14:19:17 by RADOCVET »
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Трамкар Т8М-900

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 363
  • Бг трамваите са най-добрите
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #472 on: 04.06.2019, 11:24:49 »
Жалко. Купуваме нещо хубаво, подържано и за няма и десет години го съсипваме. Бас ловя че 2028 година същото ще стане и с Т6А5 и с крокодилите.
ПП. А 4049 + 4756 няма ли поне на струг да минат?

Online emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #473 on: 04.06.2019, 11:59:12 »
Жалко. Купуваме нещо хубаво, подържано и за няма и десет години го съсипваме. Бас ловя че 2028 година същото ще стане и с Т6А5 и с крокодилите.
ПП. А 4049 + 4756 няма ли поне на струг да минат?
Кое точно беше хубаво и добре поддържано? Толкова е било толкова хубаво, че искат да се освободят от него.
Относно поддръжката ... Всеки оператор като си спазари нови мотриси веднага определя кои от старите ще бракува. На определените за брак се спира финансирането, в т.ч. основни ремонти, доставка на резервни части и т.н. Остава само на ремонти по необходимост. Това е логично за всеки, който си прави сметка на парите.
Даже в Базел беше така (за Прага, Хале и Лайпциг да не говорим). Пример: Всички мотриси пристигнаха с износени бандажи, до или близо до реперната окръжност. Бях там за товаренето на първите четири. Докато ги подготвяха за път в ремонтната им база на 681 сменяваха бандажите. 681 пристигна в София с последната партида и бандажите му бяха износени близо до реперната окръжност. Тук на почти всички бяха сменени бандажите преди пускането им на линия.

Стига си се изказвал по всички теми неподготвен. Как пък успя да прихванеш точно това от батковците във форума?!?
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #474 on: 04.06.2019, 14:56:25 »
Да разбирам, че купуваме трамваи, които стават само и единствено за брак. Предимството на базелските е, че поне ни ги подариха. В този ред на мисли, изобщо не виждам повод за радост, че ще купуваме 22-23 годишни трамваи Т6А5, високоподови, неклиматизирани, напротив - с минимално отваряеми прозорци.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #475 on: 04.06.2019, 15:23:10 »
"Стават само и единствено за брак" е доста пресилено. По скоро такива, чиито характеристики вече не отговарят на изискванията на първите им собственици, но въпреки това има още хляб в тях.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #476 on: 04.06.2019, 15:32:43 »
T6A5 определено са сполучлива покупка - унифицирани са във висока степен с наличните T6A2 и T6B5 съответно поддръжката е сравнително лесна, развиват добри скорости по обособените участъци, тръгват и спират плавно без присецвания с добро ускорение и красив мелодичен тиристорен напев вместо адско тракане и чегъртане на контактори. :rolleyes:

Offline Трамкар Т8М-900

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 363
  • Бг трамваите са най-добрите
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #477 on: 04.06.2019, 15:49:16 »
адско тракане и чегъртане на контактори. :rolleyes:
Незнам да има трамваи от които да се чува щракане на контактори.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #478 on: 04.06.2019, 15:51:35 »
и Лайпциг да не говорим Пример: Всички мотриси пристигнаха с износени бандажи, до или близо до реперната окръжност.

Този модел трамваи все още се движи в Лайпциг, минавали са до скоро ОР там. Има звено към тамошния оператор, който ги поддържа.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #479 on: 04.06.2019, 16:03:05 »
адско тракане и чегъртане на контактори. :rolleyes:
Незнам да има трамваи от които да се чува щракане на контактори.

Във всички трамвайни вагони с контакторно управление се усеща, най-силно в БГ дараците. Няма го в тези с тиристорно или транзисторно управление. :rolleyes: