4080 дори е по-стар с цели две години от 416, а като сравним пътническите пробези на двете мотриси и реалното износване и овехтяване силно се съмнявам работоспособността на 4080 да е по-добра от тази на 416... Какво ви кара да мислите, че след като 4080 замести 416 в предназначението си на снегорин и вагон за разнасяне на пясък, обслужването и извършваните дейности ще се подобрят, или пък ще излиза по-често? Тази подмяна е като да разменят местата на мумиите на Ленин и Георги Димитров в мавзолеите им например...
Ако съществува някаква далновидност в ръководството на депо Искър, би следвало 416 наистина да бъде запазен като музеен трамвай, който да се съхранява на място. Той е първият нормално релсов български трамвай, който е зачислен там, първи от всички е минал по все още новите 1435мм релси, първи е превозил пътници по първата широкорелсова линия 20...В последно време смятам все повече, че идеята да се създаде отделен музей на градският транспорт на територията на Трамкар или депо Клокотница е утопична, не само заради вечната липса на средства и приоритети.