Author Topic: ПТП и инциденти 2006-2017  (Read 1264545 times)

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 385
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7060 on: 21.06.2016, 13:38:07 »
Стана ми ясно кои са водачите, единият го познавам от 26 год. За другият поразпитах тук там. Е изясних си картинката за себе си, но ако я напиша ще почнат едни спорове....................
Ще кажа само че навлизането на жълт светофар в кръстовището не е забранено.............., но след зеления де.

Да ама тръгването на жълто след червено е забранено.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7061 on: 21.06.2016, 13:47:01 »
Той точно това има предвид.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7062 on: 21.06.2016, 14:37:31 »
Странно ми е за какво се хванахте всички за тези 12 акта. При 40 години зад волана, това прави по 1-2 акта на година. Освен това от акт до акт има разлика - акт е неправилно паркиране, но и ПТП.

Разбира се, че няма виновен сред водачите - в пъти по-виновни са ръководство управление на трафика, за безумно късата трамвайна фаза, както и за никаквия толеранс между двете фази. Рибата се вмирисва от главата - недейте режи перките.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7063 on: 21.06.2016, 15:00:40 »
Странно ми е за какво се хванахте всички за тези 12 акта. При 40 години зад волана, това прави по 1-2 акта на година. Освен това от акт до акт има разлика - акт е неправилно паркиране, но и ПТП.
Разбира се, юридически няма никакво значение, освен ако не е изконсумирал лимита от точки ("неносенето" на документи е трик, с който хората си спестяват висенето в КАТ, за да се получи обратно синьото картонче срещу неголяма глоба). По-скоро се спомена за 5 ПТП-та (не с автобус), а това е индикация за някакъв манталитет - нищо незаконно. Лично аз, ако съм на мястото на Миролюб Столаров, не бих назначил шофьори с няколко сериозни ПТП-та по тяхна вина, но това е практически непроверимо към настоящия момент.
Толерансът трябва да се увеличи, като ватманите и от двете страни имат малък прозорец на първия лунен светофар, през който да навлязат в кръстовището и достатъчно голям прозорец на втория лунен светофар, който да обезпечи спокойно изтегляне. Подобна е ситуацията и на Лъвов мост.
« Last Edit: 21.06.2016, 15:04:41 by blagun »

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1491
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7064 on: 21.06.2016, 17:28:07 »
Както ватмани, така и автобусни шофьори съм виждал да минават на забранен сигнал. За шофьорите на лични МПС да не говорим, самият аз също съм минавал на забранен сигнал. Предполагам, че повечето от Вас тук също. Ако искаме за в бъдеще да не се случват подобни инциденти, трябва да се научим на две неща:
1. Правилата трябва да се спазват от всички;
2. Винаги да сигнализираме компетентните институции, когато видим нещо нередно.
Трудно е, но друг начин няма!

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7065 on: 21.06.2016, 17:32:13 »
Толерансът трябва да се увеличи, като ватманите и от двете страни имат малък прозорец на първия лунен светофар, през който да навлязат в кръстовището и достатъчно голям прозорец на втория лунен светофар, който да обезпечи спокойно изтегляне. Подобна е ситуацията и на Лъвов мост.

Достатъчно е да разменят фазите на светофара там и след фазата откъм Орлов мост да пуска към Стадиона. Едва след това откъм телевизионната кула и накрая (както е сега) трамвая. По този начин дори някой да мине на "късно жълто", а друг да потегли "наизуст" колизията би била само теоретична.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7066 on: 21.06.2016, 17:47:41 »
1, 6 и 7 до Журналист, на Пенчо Славейков е станало нещо.

Offline viktor_bdz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1332
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7067 on: 21.06.2016, 18:00:07 »
Доколкото разбрах е паднала жена върху линиите.

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7068 on: 21.06.2016, 18:14:19 »
921 замина към Иван Вазов, сигурно вече е пуснато движението

Sent from mTalk for Windows 10

Едит: Фейсбук на ЦГМ
Quote
Движението на трамваите по линии 1,6 и 7 е спряно заради катастрофа на кръстовището между булевард Витоша и булевард Пенчо Славейков между леки автомобили
« Last Edit: 21.06.2016, 18:32:09 by dan »

Offline simeonivanov01

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 161
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7069 on: 22.06.2016, 11:56:37 »
Тролей 2703 е счупил задното стъкло на 2693 при петте кьошета.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7070 on: 22.06.2016, 21:15:09 »
Ще кажа само че навлизането на жълт светофар в кръстовището не е забранено
Всъщност, ако трябва да бъдем коректни, значението на жълтата светлина е "Внимание, спри!" А в закона е отбелязано, че има изключение, при което може да се премине.

Вие сте професионален шофьор, който вози хора всеки ден. Не е хубаво, че не знаете точните определения на правилата, които организират Вашата работа. :rolleyes:


Има нещо друго, свързано със светофара, което никой не отбеляза. На това кръстовище са поставени от новите светофарни уредби, при които зелената светлина започва да мига 2 секунди преди светването на жълтата. Всеки разумен човек (дори без книжка) може да прецени, че водач на съчленен автобус не трябва да навлиза дори по време на въпросното мигане на зелената светлина, камо ли на жълта светлина! Това е така, защото става дума за дълго превозно средство, което няма как да се изнесе навреме от кръстовището, поради факта, че ще пресича трамвайни релси (където трябва да се намали скоростта) и факта, че има шанс пешеходците отсреща да тръгнат и да задържат автобуса вътре, в кръстовището.

За мен, навлизането на жълто (дори на мигащо зелено) от страна на съчленен автобус на това кръстовище, е некадърност и очевидно не винаги големият стаж означава професионализъм.  :neznam:


А това, че шофьорът има 12 акта, 5 от които за виновно причиняване на ПТП, е направо възмутително!!! :eek: Според мен, не трябва на такъв човек да му се позволява да вози хора! Този човек е предизвикал пет произшествия по негова вина и някой го е пуснал на шофьорската седалка на градски автобус. Няма никакво значение, че ПТП-тата са с лек автомобил. Важен е манталитетът. Очевидно, този човек е склонен да нарушава Закона за Движение по Пътищата.
« Last Edit: 22.06.2016, 21:22:01 by vasko »
vasko - оригиналът! :)

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4182
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7071 on: 22.06.2016, 21:23:46 »
Ще кажа само че навлизането на жълт светофар в кръстовището не е забранено
Всъщност, ако трябва да бъдем коректни, значението на жълтата светлина е "Внимание, спри!" А в закона е отбелязано, че има изключение, при което може да се премине.

Вие сте професионален шофьор, който вози хора всеки ден. Не е хубаво, че не знаете точните определения на правилата, които организират Вашата работа. :rolleyes:


Има нещо друго, свързано със светофара, което никой не отбеляза. На това кръстовище са поставени от новите светофарни уредби, при които зелената светлина започва да мига 2 секунди преди светването на жълтата. Всеки разумен човек (дори без книжка) може да прецени, че водач на съчленен автобус не трябва да навлиза дори по време на въпросното мигане на зелената светлина, камо ли на жълта светлина! Това е така, защото става дума за дълго превозно средство, което няма как да се изнесе навреме от кръстовището, поради факта, че ще пресича трамвайни релси (където трябва да се намали скоростта) и факта, че има шанс пешеходците отсреща да тръгнат и да задържат автобуса вътре, в кръстовището.

За мен навлизането на жълто (дори на мигащо зелено) от страна на съчленен автобус на това кръстовище, е некадърност и очевидно не винаги големият стаж означава професионализъм.  :neznam:


А това, че шофьорът има 12 акта, 5 от които за виновно причиняване на ПТП, е направо възмутително!!! :eek: Според мен, не трябва на такъв човек да му се позволява да вози хора! Този човек е предизвикал пет произшествия по негова вина и някой го е пуснал на шофьорската седалка на градски автобус. Няма никакво значение, че ПТП-тата са с лек автомобил. Важен е манталитетът. Очевидно, този човек е склонен да нарушава Закона за Движение по Пътищата.
Значи не трябва да има шофьори в ГТ. Няма шофьор в градския без актове. И 5 ПТПта за 40+години по цял ден каране не са изобщо много.

Водачът на автобусът е навлязъл на зелен сигнал в кръстовището!

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7072 on: 22.06.2016, 21:36:21 »
Значи не трябва да има шофьори в ГТ. Няма шофьор в градския без актове. И 5 ПТПта за 40+години по цял ден каране не са изобщо много.
Има професионални шофьори, които за повече години реален стаж нямат нито едно нарушение. Познавам такива. ;)

Водачът на автобусът е навлязъл на зелен сигнал в кръстовището!
Началникът на пътна полиция (ако не се лъжа - Тенчо Тенев) казваше друго в телевизионните репортажи.  ;)


Още нещо, което ми направи впечатление от снимките и видеата на предишната страница. Според мен, връщането на трамвая обратно на релсите не е много професионално... Защо го влачат и надират сериозно асфалта? Няма ли кранове за тая работа?
vasko - оригиналът! :)

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4182
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7073 on: 22.06.2016, 21:41:15 »
Значи не трябва да има шофьори в ГТ. Няма шофьор в градския без актове. И 5 ПТПта за 40+години по цял ден каране не са изобщо много.
Има професионални шофьори, които за повече години реален стаж нямат нито едно нарушение. Познавам такива. ;)

Водачът на автобусът е навлязъл на зелен сигнал в кръстовището!
Началникът на пътна полиция (ако не се лъжа - Тенчо Тенев) казваше друго в телевизионните репортажи.  ;)


Още нещо, което ми направи впечатление от снимките и видеата на предишната страница. Според мен, връщането на трамвая обратно на релсите не е много професионално... Защо го влачат и надират сериозно асфалта? Няма ли кранове за тая работа?
Началникът на КАТ може да каже, че е минал на суровосинкяво. Минал е на зелено и трамвай не светофара не е имало. Трамваят е навлязъл в кръстовището преди да му светне разрешаващ сигнал с доста висока скорост.

А тия дето ги познаваш като дойдат да карат автобус в градския транспорт много бързо окапват.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7074 on: 22.06.2016, 22:03:43 »
Значи не трябва да има шофьори в ГТ. Няма шофьор в градския без актове. И 5 ПТПта за 40+години по цял ден каране не са изобщо много.
Има професионални шофьори, които за повече години реален стаж нямат нито едно нарушение. Познавам такива. ;)

Водачът на автобусът е навлязъл на зелен сигнал в кръстовището!
Началникът на пътна полиция (ако не се лъжа - Тенчо Тенев) казваше друго в телевизионните репортажи.  ;)


Още нещо, което ми направи впечатление от снимките и видеата на предишната страница. Според мен, връщането на трамвая обратно на релсите не е много професионално... Защо го влачат и надират сериозно асфалта? Няма ли кранове за тая работа?
За кой ли път вече ще слушам едно и също от твоя страна.
Имал си познати професионални шофьори. Имай си ги, но една подобна ситуация не се тълкува с теории. Не ги слушай какво казват КАТ-аджиите, защото те често се опитват да поставят тигана преди да е хваната рибата - да си свършат работата като бързо извадят заключения без да разбират, че има още много какво да се желае и да се изяснява от разследването на случката. Това, което е на 100% ясно, е че става дума за конфликт в последните секунди зелено за автобуса и в последните секунди червено на трамвая, всичко останало са догатки, спекулации и излишни спорове. Ако водачите, съответно на трамвая и на автобуса, не се споразумеят взаимно чия е вината и единият от тях не излезе и не каже моя е грешката, вероятно никога няма да се разбере с точност какво се е случило освен ако е имало камера, която да е записала цялото произшествие от край до край. Проблемът е че никой не би си признал публично, защото е заложено служебно положение. Най-големият проблем обаче не е в конкретните участници, а в това, че след един случил се инцидент СО отказва да размени поредността на фазите, а точно тя е основната предпоставка за такива конфликти. Едва ли е невъзможно трамвайната фаза да дойде преди тази за "Евроги и Христо Георгиеви" посока "Орлов мост", а не след нея, както е в момента. Това е най-лесното възможно решение, което ще е елементарно, но със сигурност ще осигури по-голяма безопасност. Не е написано със закон, че двете фази за "Евлоги и Христо Георгиеви" към НДК и към "Орлов мост", трябва да са последователни, макар че в повечето случаи се прави така - при две отсрешни страни на един булевард с безконфликтни леви завои във фазата за направо, тези две фази са последователни.
« Last Edit: 22.06.2016, 22:09:28 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7075 on: 22.06.2016, 23:38:21 »
Имал си познати професионални шофьори. Имай си ги, но една подобна ситуация не се тълкува с теории.
Много съм млад още и все още разчитам напълно на мъдростта и опита на по-възрастните от мен. Смятам още дълги години да се позовавам на тази мъдрост, докато евентуално не си изградя собствена.  ;)

Не ги слушай какво казват КАТ-аджиите, защото те често се опитват да поставят тигана преди да е хваната рибата - да си свършат работата като бързо извадят заключения без да разбират, че има още много какво да се желае и да се изяснява от разследването на случката.
От Вашите думи излиза, че има вероятност да обвинят невинния водач (който и да е той)... :neznam:

Това, което е на 100% ясно, е че става дума за конфликт в последните секунди зелено за автобуса и в последните секунди червено на трамвая, всичко останало са догатки, спекулации и излишни спорове.
Напълно съм съгласен! :)

Но, ако си представим ситуацията и я анализираме малко по-подробно, можем да наклоним везните на виновност към автобусния шофьор. След като става дума за конфликт в последните секунди зелено за автобуса и в последните секунди червено на трамвая, значи е ясно, че автобусът не е минал на "чисто" зелено. Най-малкото е преминал на мигащо зелено. За мен, това не е професионално действие от страна на шофьора, тъй като един професионален шофьор, който е запознат с кръстовището ще знае, че няма никакъв шанс да изтегли съчленения автобус навреме.

Даже, моят инструктор ме е учил като видя мигащо зелено и да спирам, ако става дума за голямо кръстовище (например, бул. "Евлоги и Христо Георгиеви"/бул. "България" и бул. "Черни връх") или такова с по-сложен профил (като това, което коментираме сега). А става дума за лек автомобил.
« Last Edit: 22.06.2016, 23:46:47 by vasko »
vasko - оригиналът! :)

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4182
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7076 on: 23.06.2016, 00:09:58 »
Имал си познати професионални шофьори. Имай си ги, но една подобна ситуация не се тълкува с теории.
Много съм млад още и все още разчитам напълно на мъдростта и опита на по-възрастните от мен. Смятам още дълги години да се позовавам на тази мъдрост, докато евентуално не си изградя собствена.  ;)

Не ги слушай какво казват КАТ-аджиите, защото те често се опитват да поставят тигана преди да е хваната рибата - да си свършат работата като бързо извадят заключения без да разбират, че има още много какво да се желае и да се изяснява от разследването на случката.
От Вашите думи излиза, че има вероятност да обвинят невинния водач (който и да е той)... :neznam:

Това, което е на 100% ясно, е че става дума за конфликт в последните секунди зелено за автобуса и в последните секунди червено на трамвая, всичко останало са догатки, спекулации и излишни спорове.
Напълно съм съгласен! :)

Но, ако си представим ситуацията и я анализираме малко по-подробно, можем да наклоним везните на виновност към автобусния шофьор. След като става дума за конфликт в последните секунди зелено за автобуса и в последните секунди червено на трамвая, значи е ясно, че автобусът не е минал на "чисто" зелено. Най-малкото е преминал на мигащо зелено. За мен, това не е професионално действие от страна на шофьора, тъй като един професионален шофьор, който е запознат с кръстовището ще знае, че няма никакъв шанс да изтегли съчленения автобус навреме.

Даже, моят инструктор ме е учил като видя мигащо зелено и да спирам, ако става дума за голямо кръстовище (например, бул. "Евлоги и Христо Георгиеви"/бул. "България" и бул. "Черни връх") или такова с по-сложен профил (като това, което коментираме сега). А става дума за лек автомобил.
То аман от некадърници, спиращи на мигащо зелено......
Мигащо зелено си е абсолютно зелено!!!!!!!!

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7077 on: 23.06.2016, 00:36:18 »
То аман от некадърници, спиращи на мигащо зелено......
Мигащо зелено си е абсолютно зелено!!!!!!!!
Не мисля, че е некадърник този, който мисли за безопасността и предотвратяването на евентуални инциденти. ;)

Давам пример, на който ме е учил моят инструктор - ако зелената светлина започне да мига, когато автомобилът се намира тук (точно на мястото, от което давам линка), то шофьорът му трябва да предприеме спиране, тъй като отпред има огромно кръстовище с трамвайни релси по средата и няма да има никакъв шанс автомобилът да напусне кръстовището преди светофарът да е пуснал следващата фаза.

Според моя инструктор, по това се различават истинските шофьори от тези, които просто имат документ (свидетелство за управление) без покритие - да преценяваш допълнителни мерки за безопасност над тези, за които те задължава законът.  ;)
vasko - оригиналът! :)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7078 on: 23.06.2016, 01:05:53 »
В реалния живот на третото кръстовище, на което забиеш спирачки на мигащо зелено, или ще си изядеш боя, или ще ти влязат в багажника. Карането бавно или с опасни и непредизвикани спирания е не по-малко опасно от карането с несъобразено бърза скорост.
Почти всички кръстовища са разчетени влезлите и при мигащо зелено да се изтеглят на жълто. Нека отбележим, че по ППЗДвП на жълто могат да навлязат и тези, които не могат да спрат безопасно на стоп линията. Почти няма от някогашните примитивни светофари, при които преходите зелено-жълто на едната страна и червено-жълто на другата бяха вързани на един превключвател.

Конкретно в случая имаме или навлизане на чисто жълто, или авансово тръгване/летящ старт. Тъй като камери не са записали инцидента, надали ще има пълна сигурност за ситуацията - имаме едни свидетели срещу други свидетели, при което най-вероятно няма да се определи виновен след всевъзможните инстанции.

Има преки свидетели , коиго са потвърдили преминаването та автобуса на червен сигнал.
По същия начин беше и катастрофата с 2029 .
При която шофьорът на автобуса официално беше оправдан.
От това не следва, че виновен е бил ватманът на 2029. Просто следствието не е могло да докаже безспорна вина на който и да е от двамата водачи. Вероятно и сега ще е подобно.
« Last Edit: 23.06.2016, 01:10:10 by blagun »

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7079 on: 23.06.2016, 08:24:52 »
При случая с 2029 вината е споделена. Така е заведена.