Author Topic: ПТП и инциденти 2006-2017  (Read 1264597 times)

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7220 on: 06.09.2016, 10:40:09 »
Чий го дирят полски гранични войски в София?

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7221 on: 06.09.2016, 10:48:25 »
Просто трамваят е дерайлирал . Няма огънати греди.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7222 on: 06.09.2016, 11:06:04 »

Спрете си просташките мнения !

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7223 on: 06.09.2016, 11:50:05 »
Чий го дирят полски гранични войски в София?
Правят това, което нашите не искат да правят - охраняват външната граница на Съюза. От поне половин месец могат да се видят преминаващи по Сливница.

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7224 on: 06.09.2016, 12:52:01 »
Каква ирония,полски трамвай блъска поляци в София...
« Last Edit: 06.09.2016, 12:57:31 by abs111 »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7225 on: 06.09.2016, 12:54:46 »
Ето репортажът на БТВ след катастрофата: http://btvnovinite.bg/gallery/bulgaria/incidenti/chetirima-postradaha-pri-udar-mezhdu-dzhip-i-tramvaj-snimki.html. Ако камерите са работили, би трябвало да няма неяснота по въпроса с работещия/неработещ светофар и с предимството. Възможно е светофарът да се е включил автоматично точно в 7:00 часа.
За мен е странно, как даже при неработещ светофар и предимство за джипа, той не е видял преминаващия трамвай и го е торпилирал сравнително назад отдясно.
« Last Edit: 06.09.2016, 12:58:15 by blagun »

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7226 on: 06.09.2016, 13:07:37 »
Каква ирония,полски трамвай блъска поляци в София...
Да, трамвая рязко тръгва настрани и удря джипа... като журналистите - каквото и да се блъсне в трамвай, заглавието е "трамвай блъсна еди кво си".

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7227 on: 06.09.2016, 13:12:37 »
Каква ирония,полски трамвай блъска поляци в София...
Да, трамвая рязко тръгва настрани и удря джипа... като журналистите - каквото и да се блъсне в трамвай, заглавието е "трамвай блъсна еди кво си".
Като че ли е ясно, че ударът за джипа е челен, а за трамвая - страничен.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7228 on: 06.09.2016, 14:20:32 »
Никой не повдигна въпроса "В какъв режим са се движили граничарите?". Ако техният автомобил е бил с включена звукова и/или светлинна сигнализация, то тогава няма значение дали светофарът е работел или не. ;)
vasko - оригиналът! :)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7229 on: 06.09.2016, 14:59:37 »
Според мен, на базата на това, което виждам, светофарът не е работел. Не ми се вярва грешката да е на ватмана, тъй като там започва изкачване и не ми се струва възможно да има ватман, който да е способен да рискува толкова много, ако е бил наясно с наличието, посоката на движение и траекторията на джипа. Другото, което се вижда по джипа е че той явно се е опитал да направи обходна маневра, но не е успял. От друга страна с каква скорост трябва да са карали тези поляци, за да си разбият цялата предница и да избутат трамвая при това с толкова много и то в час, в който не е съвсем светло. Ако трямвая го нямаше сигурно щяха да се пребият при пресичането на релсите, които там са доста груби заради интензивния трафик. Другият вариант е джипът да е останал без спирачки.
Никой не повдигна въпроса "В какъв режим са се движили граничарите?". Ако техният автомобил е бил с включена звукова и/или светлинна сигнализация, то тогава няма значение дали светофарът е работел или не. ;)
В тази хипотеза обаче има една сериозна неизвестност. Това, че това Митсубиши е оборудвано със сигнални светлини и вероятно със сирена не казва дали са били опълномощени да ползват специален режим. Все пак това не са български власти.
Относно казаното накрая на репортажа, че се опитват да установят дали трамваят е отнел предимството на "Сливница" и следователно на джипа не знам за какво предимство може да се говори между булеварди като "Христо Ботев" и "Сливница" на това място. Според мен най-реалистичното, което може да се е случило е ватмънът да е видял джипа, да е преценил, че той е достатъчно далеч от него и това наистина да е било така, но джипът да се е движил изключително бързо.
От формална гледна точка при неналичие на включен специален режим и наличие на изключен светофар вината може да е и при двамата водачи. Единият може да е нарушил предимство(ватманът) само че от друга гледна точка целта на потърпевшият от отнемане на предимство трябва да е да избегне произшествието независимо от нарушението, а в случая може доста да се критикува реакцията на поляците. Каква е тази скорост, с която са се движели те преди едно от най-възловите и натоварени кръстовище в София, една от най-оживените автобусни спирки, едно от най-натоварените трамвайне трасета и едно от най-ръмбавите пресичания на трамвайни релси при непанелно трасе? Те са летели като куршум. Единственото, което би могло да ги уневини е ако са били със специален режим, но не ми се вярва да е така, също както не ми се вярва и БТВ да са пропуснали да споменат това, а от друга страна при мокра настилка, валеж, изключен светофар и не съвсем изгряло слънце дори и със специален режим трябва да си внимателен, а не да си мислиш, че след като се движиш с включена сигнализация можеш да си летиш с колкото километра си искаш. Формалностите са си формалности, но при възникване на опасна ситуация най-водещ би трябвало да е инстинктът за самосъхранение, а не желанието да се бласнеш в нарушителя като рискуваш живота, здравето си, работата си, дневния си график и т.н. само за да проличи, че е нарушител. Самият факт, че може да съществува такова желание звучи абсурдно. Нашите линейки и пожарни никога не минават през кръстовища и оживени места с висок риск на пълна скорост. Причината е че да видиш, че някой е с включени светлини и сирена е едно, но е съвсем друго да намериш правилно решение за избягване на потенциалния конфликт.
« Last Edit: 06.09.2016, 15:06:06 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7230 on: 06.09.2016, 17:16:27 »
Ако имаше включен сигнал, това би направило впечатление на свидетелите, т.е. вероятно няма.
При неработещ светофар с предимство е бул.Сливница, т.е. е ясно за какво предимство се говори.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7231 on: 06.09.2016, 17:22:46 »
Наясно съм, че "Сливница" е с предимство. Не знам какъв е трафика в този сравнително ранен час, но кръстовището на "Сливница" и "Христо Ботев" по принцип би се организирало много зле без светофар, защото трафика и по двата булеварда е много интензивен, така че е едно да се придържаш към строгите правила кой с предимство, кой без, а съвсем друго да си ватман или шофьор на превозно средство от МГТ, да си притиснат от разписание и да трябва непременно да преминеш през кръстовището при почти невъзможни условия.
« Last Edit: 06.09.2016, 17:25:02 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7232 on: 06.09.2016, 17:41:21 »
Никой не повдигна въпроса "В какъв режим са се движили граничарите?". Ако техният автомобил е бил с включена звукова и/или светлинна сигнализация, то тогава няма значение дали светофарът е работел или не. ;)

Много е възможно колата изобщо да няма право да ползва специален режим на движение, наредбата в чл. 2 подробно описва кои точно коли имат право на такъв режим, и коли с чуждестранна регистрация не са в списъка.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7233 on: 06.09.2016, 21:59:16 »
Според мен най-реалистичното, което може да се е случило е ватмънът да е видял джипа, да е преценил, че той е достатъчно далеч от него и това наистина да е било така, но джипът да се е движил изключително бързо.
Това би било доста непрофесионално от страна на водач на тридесетметрово превозно средство с маса 40+ тона, което няма високи ускорителни възможности, и на което му предстои изкачване на наклон. :neznam:

Нашите линейки и пожарни никога не минават през кръстовища и оживени места с висок риск на пълна скорост.
Да, но тези хора идват от друга държава. Може би при тях правилата се спазват и при наличие на МПС със специален режим на движение всички "замръзват" и дават път. И те да са си свикнали и са очаквали същото и тук.

Това, че това Митсубиши е оборудвано със сигнални светлини и вероятно със сирена не казва дали са били опълномощени да ползват специален режим. Все пак това не са български власти.
Много е възможно колата изобщо да няма право да ползва специален режим на движение, наредбата в чл. 2 подробно описва кои точно коли имат право на такъв режим, и коли с чуждестранна регистрация не са в списъка.
Предполагам, че тези полицаи работят на територията на Република България след някакво официално договаряне между нашата и тяхната страна. На тях са им делегирани някакви права от страна на нашата държава, за да извършват дейността си. Би трябвало и специалният режим на движение да е част от тези права. Иначе би им било трудно да си вършат работата.
vasko - оригиналът! :)

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7234 on: 06.09.2016, 22:14:09 »
Нещо се говори за превишена скорост в пъти от допустимата.

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7235 on: 06.09.2016, 22:15:03 »
Това би било доста непрофесионално от страна на водач на тридесетметрово превозно средство с маса 40+ тона, което няма високи ускорителни възможности, и на което му предстои изкачване на наклон. :neznam:
Да ти кажа, PESA има доста впечатляващи ускорителни възможности, стига трасето да е подходящо, в които съм се убедил от първо лице.
Да, но тези хора идват от друга държава. Може би при тях правилата се спазват и при наличие на МПС със специален режим на движение всички "замръзват" и дават път. И те да са си свикнали и са очаквали същото и тук.
Това на какво са свикнали в Полша, няма как да бъде предмет на съображение от страна на водач на трамвай в България. В ЗДвП пише, че нерелсови ПС са длъжни да пропуснат релсови ПС, а в случая поляците явно не са били в специален режим на движение,че да са изключение от това правило, едно, че са карали с извънградска скорост, доколкото става ясно. Също така не знам как хем ще "замръзнат" на място, хем и път ще дадат ПС-то в СРД. :D

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7236 on: 06.09.2016, 22:40:46 »
Предполагам, че тези полицаи работят на територията на Република България след някакво официално договаряне между нашата и тяхната страна. На тях са им делегирани някакви права от страна на нашата държава, за да извършват дейността си. Би трябвало и специалният режим на движение да е част от тези права. Иначе би им било трудно да си вършат работата.

Работят единствено на базата на Регламент (ЕО) № 2007/2004 и РЕГЛАМЕНТ (ЕО) № 863/2007 за конкретна операция по охрана на общите граници на ЕС по молба на някоя държава-членка (в случая България), а там изрично пише че оперативна работа имат право да извършват само и единствено заедно с наши гранични полицаи. В случая когато не са придружавани от наш полицай са в режим "почивка" и нямат никакви особени права, а както разбирам в колата са били само 4 поляци. Така че ако бяха само те и бяха с включена синя лампа щяха да са в нарушение на поне 2 ЕС регламента или казано иначе щяха да имат същите права, които има и Христо Стоичков с включена синя лампа - разбирай никакви.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7237 on: 06.09.2016, 22:46:59 »
1. В ЗДвП пише, че нерелсови ПС са длъжни да пропуснат релсови ПС, а в случая поляците явно не са били в специален режим на движение,че да са изключение от това правило,
2.че са карали с извънградска скорост, доколкото става ясно.
1. Знаците за предимство важат и за трамваите, а явно се очертава неработещ светофар, т.е.трамвай без предимство. За специален режим никой не е споменал и приемаме, че няма такъв.
2. Според ватманския фолклор джипът се е движил със 160 км/ч!!! При тази скорост трамваят щеше да се обърне, а джипът да стане на мекица. По-вероятна е стандартната за повечето преминаващи по Сливница в ненатоварени часове 60-70 км/ч. Така или иначе, това не може да се докаже и от камерите, тъй като те не мерят скорост. Евентуално по километропоказателя, ако е механичен, може да се прави някаква експертиза.

Но даже да приемем преминаване на трамвая без предимство, полякът е имал достатъчна видимост, за да намали, ако и да е с предимство. Абсурдно е толкова дълъг състав да се "шмугне" незабелязано, а след като ударът не е в челната част на трамвая, отпада възможността ватманът да е връхлетял в кръстовището. Може би полякът е очаквал трамваят да се изнесе бързо, а на него да не му се налага да спира или намалява скоростта. И когато е разбрал, че това няма да се случи, е било твърде късно и твърде мокро. Т.е. налице е несъобразяване с пътната обстановка и непредотвратяване на ПТП. Такива ситуации виждаме по руските клипчета, където водачите с предимство не намаляват до самия удар (вероятно очакват Св.Петър да ги изпрати направо в рая, защото са с предимство при смъртта си). Това е нетипично за нашите пътища и ако е типично за полските - толкова по-зле.
« Last Edit: 06.09.2016, 22:50:25 by blagun »

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3771
  • TM 303
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7238 on: 07.09.2016, 21:53:19 »
И според мен ситуацията е от типа "А я съм мале пит бул - териер"... Бързал си някой, видял, че има трамвай, ама решил, че той е по-безсмъртен, мокрото не е достатъчно мокро, трамваят не е достатъчно метален, и си минал... И резултатът е налице. Е не може да удариш трамвай в задната му част без да го видиш, карайки по 4-лентов булевард, по дяволите - без значение кой е с предимство. Ако ти се живее, като видиш, че се удряш с трамвай, намаляваш или спираш... По същата тая гениална логика, че физичните закони са под нивото им, хората масово си изпреварват в завой, без видимост, щото разчитат че отсреща или няма никой, или ако все пак се появи, всички спонтанно са длъжни или да се изпарят, или да му предоставят различни опции къде да се прибере...
« Last Edit: 08.09.2016, 19:15:22 by The Freshmaker »
А всъщност София можеше да бъде един прекрасен град, ако имаше друго управление и ако 70 процента от населението му беше друго...

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2700
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7239 on: 07.09.2016, 22:10:26 »
Никой не повдигна въпроса "В какъв режим са се движили граничарите?". Ако техният автомобил е бил с включена звукова и/или светлинна сигнализация, то тогава няма значение дали светофарът е работел или не. ;)
Може да пазят границата на ЕС, но понеже ЕС не е военно формиравание и това не попада в изключителна компетентност на съюза, ако ще бембена лампа да сложат, нямат юрисдикция на българска земя, освен това всички автомобили със специален режим на движение трябва да са обозначени и то на български език.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4