Author Topic: ПТП и инциденти 2006-2017  (Read 1264546 times)

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7260 on: 12.09.2016, 23:57:15 »
Там е остатъка от старото трасе и не знам колко е възможно да се е 
Всъщност, мястото на катастрофата е кръстовището между булевардите "България" и "Тодор Каблешков". Пише го в материала на BTV, а е видимо и от първата снимка.

И точно за това коментирах посоката на движение на трамвая. При движение в "посока "Витоша", т.е. към крайна спирка ж.к. Борово има голям шанс ватманът да се е засилил с висока скорост, за да хване разрешителния сигнал, тъй като го вижда още от спирка "ж.к. Мотописта". Също така участъкът е прав и нов, което също са фактори за висока скорост.

Ако трамваят се движеше в обратна посока, то тогава вероятността за висока скорост е малка поради излизането от тунела + кривата преди кръстовището.

А истината е, че тарикатът е тръгнал да завива от средна лента наляво.
Това не променя нищо, ако ватманът е преминал на забранителен сигнал*.


* Хипотеза, изразена в журналистическия материал. Да не кажете, че аз твърдя нещо. :rolleyes:
« Last Edit: 13.09.2016, 01:49:13 by vasko »
vasko - оригиналът! :)

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7261 on: 13.09.2016, 01:53:22 »

* Хипотеза, изразена в журналистическия материал. Да не кажете, че аз твърдя нещо. :rolleyes:

Оффтопик : Само 2 часа след инцидента с тм 7 на същото място става фатална катастрофа с мотор, отново според свидетелите  :arrow:
Quote from: Blitz
Моторист фучеше с висока скорост и неясно как катастрофира
   

Евентуално да има някакви проблеми със светофара, но е много малко вероятно.


Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7262 on: 13.09.2016, 09:23:30 »
След толкова инциденти напоследък се питам, дали пък не е възможно наистина да има грешка в сигнализацията? Техника е все пак всичко може да се обърка в даден момент. А пък и тези инциденти като че ли започнаха да зачестяват откакто започнаха да слагат масово умни светофари. То не беше на румънското посолство, но Ботев, на Графа, на бул.България. Като нищо да се окаже че проблема е грешка в сигнализацията в даден момент.

Иначе релсово превозно средство е винаги с предимство и като приближава по закон трябва да му се освободи пътя, така че каквото и да говорим няма как да е виновен ватмана. Ако не е работил светофара бул.България е с предимство.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7263 on: 13.09.2016, 09:44:00 »
Това е скоростно трасе. Трамваят се е движил с умопомрачителните около 50 км/ч. Как може да избегне удар след като кола завива в последния момент? А и като гледам щетите по колата, то скоростта в момента на удара е далеч по 50-те километра.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7264 on: 13.09.2016, 09:48:07 »
Ако не е работил светофара бул.България е с предимство.
Ако не е работил - случаят приключва. Само че е работил!
« Last Edit: 13.09.2016, 09:51:24 by blagun »

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7265 on: 13.09.2016, 09:49:36 »
След толкова инциденти напоследък се питам, дали пък не е възможно наистина да има грешка в сигнализацията? Техника е все пак всичко може да се обърка в даден момент. А пък и тези инциденти като че ли започнаха да зачестяват откакто започнаха да слагат масово умни светофари. То не беше на румънското посолство, но Ботев, на Графа, на бул.България. Като нищо да се окаже че проблема е грешка в сигнализацията в даден момент.

Според мен проблема не е само в умните светофари, а и от всички участници в движението. Не са редки случаите, когато се минава на мигащо зелено или жълто-червено. Има го и момента на някои кръстовища, че когато започне да мига зеленото в същия момент вече е жълто към зелено за другите и ако някой реши, че може да мине то като нищо се озовава срещу някой друг, решил пък да избърза при потеглянето си. Т.е. мисълта ми е, че от една страна светофарите трябва да са прецизно настроени, а от друга шофьорите кротко да си изчакват а не като замига зеленото да се изсилват.

Sent from mTalk for Windows 10

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7266 on: 13.09.2016, 10:12:20 »
Не е проблем да се засилиш, когато видиш, че започне да мига. Мигането е около 3-4 секунди, достатъчно време, за да се премине безопасно. Проблемът е когато някои шофьори видят мигащото зелено без да знаят откога е започнало да мига, но въпреки това не спират и преминават на жълто. Иначе въпросът на Иво е добър, но мисля, че отговора му не е такъв, какъвто той предполага. Мигащото зелено често създава повече проблеми отколкото решава. Шофьорите знаят, кога ще им дойде фазата, виждат мигането за предходната и веднага започват да потеглят без да изчакат коректно. Друг е въпроса, че мигането на зеленото създава известно объркване тип ама хайде де, ще мина ли сега, няма ли да мина, а за джигитите това е дори улеснение, защото ги уведомява предварително и обезопасява прелитането им през кръстовището с изключително несъобразена скорост и високо ниво на опасност. Това мигане е паразитно. Нали затова е жълтото, ако не можеш да спреш безопасно минаваш, ако можеш спираш. И с таймерите беше по-добре. Видиш 1 и 0 и край, спираш си точно на жълтото, докато с мигането на зеленото е по-трудно, защото трябва тепърва да преценяваш ще минеш ли, няма ли да минеш.
« Last Edit: 13.09.2016, 15:58:09 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7267 on: 13.09.2016, 10:20:00 »
Не е проблем да се засилиш, когато видиш, че започне да мига. Мигането е 3-4 секунди, достатъчно време, за да се премине безопасно. Проблемът е когато някои шофьори видят мигащото зелено без да знаят откога е започнало да мига, но въпреки това не спират и преминават на жълто. Иначе въпросът на Иво е добър, но мисля, че отговора му не е такъв, какъвто той предполага. Мигащото зелено често създава повече проблеми отколкото решава. Шофьорите знаят, кога ще им дойде фазата, виждат мигането за предходната и веднага започват да потеглят без да изчакат коректно. Друг е въпроса, че мигането на зеленото създава известно объркване тип ама хайде де, ще мина ли сега, няма ли да мина, а за джигитите това е дори улеснение, защото ги уведомява предварително и обезопасява прелитането им през кръстовището с изключително несъобразена скорост и високо ниво на опасност. Това мигане е паразитно. Нали затова е жълтото, ако не можеш да спреш безопасно минаваш, ако можеш спираш. И с таймерите беше по-добре. Видиш 1 и 0 и край, спираш си точно на жълтото, докато с мигането на зеленото е по-трудно, защото трябва тепърва да преценяваш ще минеш ли, няма ли да минеш.
Вчера на Величков и Стамболийски щяха да се ударят двама, защото единия като видя мигащо зелено за направо се изсили, а може би отсреща завиващия наляво реши да тръгне на жълто. С таймерите и на 1 преминаваха. Мигащото зелено трябва да означава 2 неща - ако не си навлязал в кръстовището, спри и изчакай, а ако си навлязал - изтегли се максимално бързо.

Sent from mTalk for Windows 10

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7268 on: 13.09.2016, 11:01:07 »
Мигащото зелено трябва да означава 2 неща - ако не си навлязал в кръстовището, спри и изчакай, а ако си навлязал - изтегли се максимално бързо.

Тези неща са вменени на жълтото. Мигащото зелено по-скоро трябва да даде представа на шофьора дали има реална възможност да премине, или трябва да започне да спира. А тръгването на жълто е равносилно на червено, неслучайно по същото време свети червено.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 385
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7269 on: 13.09.2016, 11:07:58 »
Не е проблем да се засилиш, когато видиш, че започне да мига.

Ако знаеш колко умрели има, или пък пострадали за цял живот, с такова засилване  ...

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7270 on: 13.09.2016, 11:24:28 »
Мигащото зелено трябва да означава 2 неща - ако не си навлязал в кръстовището, спри и изчакай, а ако си навлязал - изтегли се максимално бързо.

Тези неща са вменени на жълтото. Мигащото зелено по-скоро трябва да даде представа на шофьора дали има реална възможност да премине, или трябва да започне да спира.
Значи някои шофьори нямат реална представа относно преминаването си, излагайки себе си и други на опасност. Все пак няма да свърши светът ако се изчака следващата фаза.

Sent from mTalk for Windows 10

Offline lion_sofiq

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2458
    • View Profile

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7272 on: 13.09.2016, 16:15:26 »
Не е проблем да се засилиш, когато видиш, че започне да мига.

Ако знаеш колко умрели има, или пък пострадали за цял живот, с такова засилване  ...
Не говоря за мръсна газ, не ми се хващай за конкретните думи. Говорех за засилване достатъчно, за да се влезе в кръстовището в рамките на мигащото зелено при дистанция между 50 и 100 метра и бързо нормализиране на скоростта в рамките на допустимата след кръстовището.
1805 тъкмо излезе на линия...:
Мотоциклетист връхлетя в предното стъкло на тролей в столицата.
И липсва снимка на зоната на сблъсъка.  :/  Кой знае с колко се е движел. Възможно е да е прескочил бордюра нарочно, защото в противен случай не е могъл да вземе завоя. Каквото и да е било с толкова очевидно висока скорост е щяло да има катастрофа. Не завиждам на шофьора на 1805.
« Last Edit: 13.09.2016, 16:32:51 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7273 on: 13.09.2016, 17:16:23 »
Става въпрос за Каблешков, не Гешов

Моя грешка.  :blush:  За успокоение на Васко - Песите имат така желаният от него видеорегистратор, така че веднага се е разбрало какво се е случило.
И именно поради тази причина актът е на шофьора на колата . А иначе - щом смятате БТВ за сериозна медия - ок. Истината е , че тя е подлога на едни другари и е по-жърта и от най-жълтите вестници.

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 385
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7274 on: 13.09.2016, 17:47:21 »
Не е проблем да се засилиш, когато видиш, че започне да мига.

Ако знаеш колко умрели има, или пък пострадали за цял живот, с такова засилване  ...
Не говоря за мръсна газ, не ми се хващай за конкретните думи. Говорех за засилване достатъчно, за да се влезе в кръстовището в рамките на мигащото зелено при дистанция между 50 и 100 метра и бързо нормализиране на скоростта в рамките на допустимата след кръстовището.

Даваш ли си сметка какво означава да минеш 50 - 100 метра за 3 секунди, и след кръстовището  да "нормализираш" скоростта в рамките на допустимата?

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2700
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7275 on: 13.09.2016, 18:08:23 »
100 малко трудно, но 20 метра спокойно може да се минат.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7276 on: 13.09.2016, 18:20:25 »
Нормалните трамваи имат работещи МРС, които облекчават достигането на нормална скорост след кръстовището. :rolleyes:

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7277 on: 13.09.2016, 19:27:41 »
Даваш ли си сметка какво означава да минеш 50 - 100 метра за 3 секунди, и след кръстовището  да "нормализираш" скоростта в рамките на допустимата?
Добре, да кажем, че прецанката ми в разстояние е лоша, но останалото е вярно. Скоро минавах през "Вардар" и "Тодор Александров". Видях, че жълтото започна да мига след като бях пресякал кривата на ТМ 8 и започнах да намалявам постепенно, но когато вече бях спрял зеленото още мигаше и на практика се минах с още един светофар чакане и баща ми, който беше до мен, остана недоволен. Преминах през релсите на трета предавка и на десетина метра след това зеленото започна да мига и аз започнах да намалявам с около 20 метра разстояние пред стоп линията и когато бях спрял на нея с времето за спиране още не беше светнало жълто. В първия момент, когато светлините се променят реакцията е да се прибегне към спиране, но каква е ползата, когато светлините мигат прекалено дълго и всъщност не навсякъде мигащото зелено е с еднаква дължина. На "Скопие" и "Габрово" например е доста кратко, една или две секунди, не можеш да минеш на мигащо зелено без да светне жълто преди да си напуснал кръстовището, но по "Тодор Александров" всички светофари са с дълго мигащо зелено и можеш да се изнесеш безопасно преди жълтото и червеното. Основното, което според мен е грешка е добавянето на още една смяна на светлините. Това действа натоварващо и поради различната реакция на шофьорите може да създаде предпоставки за катастрофи. Някои могат да мислят с един ход напред, да са наясно къде мигащото зелено е по-дълго и къде не, други зачитат мигащото зелено за функция на жълтото("Внимание, спри"), а това първо не е така и второ не е ясно как ще реагира шофьорът зад теб и дали няма да ти влезе в багажника.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7278 on: 13.09.2016, 19:40:14 »
Даваш ли си сметка какво означава да минеш 50 - 100 метра за 3 секунди, и след кръстовището  да "нормализираш" скоростта в рамките на допустимата?
Добре, да кажем, че прецанката ми в разстояние е лоша, но останалото е вярно. Скоро минавах през "Вардар" и "Тодор Александров". Видях, че жълтото започна да мига след като бях пресякал кривата на ТМ 8 и започнах да намалявам постепенно, но когато вече бях спрял зеленото още мигаше и на практика се минах с още един светофар чакане и баща ми, който беше до мен, остана недоволен. Преминах през релсите на трета предавка и на десетина метра след това зеленото започна да мига и аз започнах да намалявам с около 20 метра разстояние пред стоп линията и когато бях спрял на нея с времето за спиране още не беше светнало жълто. В първия момент, когато светлините се променят реакцията е да се прибегне към спиране, но каква е ползата, когато светлините мигат прекалено дълго и всъщност не навсякъде мигащото зелено е с еднаква дължина. На "Скопие" и "Габрово" например е доста кратко, една или две секунди, не можеш да минеш на мигащо зелено без да светне жълто преди да си напуснал кръстовището, но по "Тодор Александров" всички светофари са с дълго мигащо зелено и можеш да се изнесеш безопасно преди жълтото и червеното. Основното, което според мен е грешка е добавянето на още една смяна на светлините. Това действа натоварващо и поради различната реакция на шофьорите може да създаде предпоставки за катастрофи. Някои могат да мислят с един ход напред, да са наясно къде мигащото зелено е по-дълго и къде не, други зачитат мигащото зелено за функция на жълтото("Внимание, спри"), а това първо не е така и второ не е ясно как ще реагира шофьорът зад теб и дали няма да ти влезе в багажника.
За мен жълтото е време за доизтегляне от кръстовището. Мига ли зеленото - спираш. Ако си на стоп линията и замига зеленото може и да успееш да минеш, но иначе е на късмет. Зеленото мига не повече от 3 секунди, което е твърде малко за преминаване. И така със сигурност няма да има статии от типа "трамвай удари автобус/автомобил".

Sent from mTalk for Windows 10

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4182
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7279 on: 14.09.2016, 10:52:24 »
Даваш ли си сметка какво означава да минеш 50 - 100 метра за 3 секунди, и след кръстовището  да "нормализираш" скоростта в рамките на допустимата?
Добре, да кажем, че прецанката ми в разстояние е лоша, но останалото е вярно. Скоро минавах през "Вардар" и "Тодор Александров". Видях, че жълтото започна да мига след като бях пресякал кривата на ТМ 8 и започнах да намалявам постепенно, но когато вече бях спрял зеленото още мигаше и на практика се минах с още един светофар чакане и баща ми, който беше до мен, остана недоволен. Преминах през релсите на трета предавка и на десетина метра след това зеленото започна да мига и аз започнах да намалявам с около 20 метра разстояние пред стоп линията и когато бях спрял на нея с времето за спиране още не беше светнало жълто. В първия момент, когато светлините се променят реакцията е да се прибегне към спиране, но каква е ползата, когато светлините мигат прекалено дълго и всъщност не навсякъде мигащото зелено е с еднаква дължина. На "Скопие" и "Габрово" например е доста кратко, една или две секунди, не можеш да минеш на мигащо зелено без да светне жълто преди да си напуснал кръстовището, но по "Тодор Александров" всички светофари са с дълго мигащо зелено и можеш да се изнесеш безопасно преди жълтото и червеното. Основното, което според мен е грешка е добавянето на още една смяна на светлините. Това действа натоварващо и поради различната реакция на шофьорите може да създаде предпоставки за катастрофи. Някои могат да мислят с един ход напред, да са наясно къде мигащото зелено е по-дълго и къде не, други зачитат мигащото зелено за функция на жълтото("Внимание, спри"), а това първо не е така и второ не е ясно как ще реагира шофьорът зад теб и дали няма да ти влезе в багажника.
За мен жълтото е време за доизтегляне от кръстовището. Мига ли зеленото - спираш. Ако си на стоп линията и замига зеленото може и да успееш да минеш, но иначе е на късмет. Зеленото мига не повече от 3 секунди, което е твърде малко за преминаване. И така със сигурност няма да има статии от типа "трамвай удари автобус/автомобил".

Sent from mTalk for Windows 10
Мигащо зелено е ЗЕЛЕНО!!!!
Навлизането в кръстовището на жълт сигнал (след зеления) НЕ Е нарушение - именно това е целта му!!!!
Тръгването на жълто след червен сигнал си абсолютно нарушение. Както и навлизането в кръстовище без да си се огледал дали е безопасно преминаването - без значение от сигнала.