Author Topic: ПТП и инциденти 2006-2017  (Read 1264666 times)

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7720 on: 14.05.2017, 16:13:04 »
И без да е нарочно написано самата мнителност че водача задължително е провокирал агресията за мен е достатъчен довод. Но ако действително не си имал това предвид, то си го написал много завоалирано.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Марин Петров

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 503
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7721 on: 14.05.2017, 21:51:07 »
Няма такива работи! Всеки водач носи пълна отговорност за пътниците в неговото МПС.
Това са пълни глупости. За да носи отговорност, сиреч, за да репарира вреди, водачът трябва да е действал виновно, да не е положил дължимата грижа. Ако е отнето предимството, съда ще разсъждава можел ли е водачът да избегне ПТП-то и можел ли е да спре по друг начин, без да нарушава разпоредбите на ЗДвП. Ако не е можел, то това е причина стояща извън водача, което  премахва субективния елемент на отговорността. Освен това има и застраховка, така че отговорността никога в тези случаи не е пълна, каквото и да разбираш под това понятие
Не съм адвокат и не коментирам правния смисъл на думата пълна. Казвам пълна защото ако един шофьор спре рязко и това донесе вреди на хора в неговото превозно средство, той носи вината. Няма значение каква е причината за спиране. Шофьорът е длъжен да кара със съобразена с пътните условия скорост. Ако не е могъл да реагира адекватно значи не  е карал със съобразена скорост.

А относно случката с пребития ватман. В никакъв случай не подкрепям насилието но и аз смятам, че шофьорите и ватманите не са света вода ненапита.  Има хора които са с къси нерви и малко им трябва да ги избие на насилие. Мене лично 4-5 пъти са ме псували на майка шофьори и ватмани. това за период от 2-3 години да кажем. без да съм ги провокирал с нищо.  например питам защо не отваря първата врата за да сляза. и разбирам защо някой с по-избухлив характер ще тръгне да го бие.

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3771
  • TM 303
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7722 on: 15.05.2017, 20:05:36 »
Никой не бие някого ей така, без причина.

С риск да бъда наказан, ще попитам в прав текст - ти невменяем ли си или само имаш странно чувство за хумор? И жертвите на серийни убийци и войни или други изродщини ли са си потенциално сами виновни според теб? Или просто си от хората, за които всички са виновни до доказване на противното?
« Last Edit: 15.05.2017, 20:09:44 by The Freshmaker »
А всъщност София можеше да бъде един прекрасен град, ако имаше друго управление и ако 70 процента от населението му беше друго...

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3559
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7723 on: 15.05.2017, 21:47:46 »
Никой не бие някого ей така, без причина.

С риск да бъда наказан, ще попитам в прав текст - ти невменяем ли си или само имаш странно чувство за хумор? И жертвите на серийни убийци и войни или други изродщини ли са си потенциално сами виновни според теб? Или просто си от хората, за които всички са виновни до доказване на противното?
Това от една страна ми напомня на vasko, със това обвиняване, че някой е виновен без доказателства, без нищо.
От друга страна незнам какъв трябва да си за да скочиш на бой на публично място?
Разбирам ако си някъде на село и другаде да, обаче ти като имаш къси нерви, не са ти виновни другите. Признавам си и аз имам къси нерви и лесно се паля обаче не скачам на бой.
Да псуваш някого означава да имаш смелост и после да си търпиш последствията, каквито и да са те.
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2700
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7724 on: 15.05.2017, 22:09:53 »
Не виждам за какво спорите, има пътници дебили и водачи, които не им отстъпват. Без да познавате фактическата обстановка, не можете да коментирате кой е виновен и кой е невинен, така че спорът ви е безсмислен.

Марине, ще носи, ако той набие спирачките нарочно или е виновен за ПТП-то, но ако не е виновен за ПТП-то, няма как да носи, защото нямаме всички необходими предпоставки, тъй като няма да е виновен.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline NULL

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 981
  • Keep Walking
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7725 on: 15.05.2017, 23:56:05 »
Никой не бие някого ей така, без причина.

С риск да бъда наказан, ще попитам в прав текст - ти невменяем ли си или само имаш странно чувство за хумор? И жертвите на серийни убийци и войни или други изродщини ли са си потенциално сами виновни според теб? Или просто си от хората, за които всички са виновни до доказване на противното?
Замисли се над това, което си написал.

Аз, за разлика от хората, които пишат тук не съдя - просто намеквам, че нещата не са така праволинейни, както си ги мислят повечето хора.
Никъде не съм казал, че еди си кой е прав или, че еди си кой е крив.
Пак казвам - ако са "серийни убийци" - защо се занимават с ватмана точно, след като е имало и други пътуващи, според написаното в първия пост?
Пак казвам - изкривява се изключително много това, което съм написал.

Freshmaker,
И пак ще попитам - защо ме съдиш за неща, които не съм написал? Това е твоята интерпретация на поста ми.
If you change nothing, nothing will change.

Полезно: Почивни дни 2019 | Обменни бюра София | Фиксинг на БНБ

Offline NULL

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 981
  • Keep Walking
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7726 on: 16.05.2017, 00:05:51 »
Не виждам за какво спорите, има пътници дебили и водачи, които не им отстъпват. Без да познавате фактическата обстановка, не можете да коментирате кой е виновен и кой е невинен, така че спорът ви е безсмислен.

Казвайки, че водачите се мислят за безсмъртни имам предвид не, че някой трябва да им покаже, че не са.

Идеята на написаното от мен е, че човек не трябва да действа импулсивно, а да се замисли за евентуалните последици от постъпките си.
Просто е.

Но, да, признавам си - не съм и мислел, че моето мнение ще бъде интерпретирано по толкова негативен начин.
Ако пак прочетете постовете ми съм убеден, че вече няма да ги интерпретирате толкова черногледо, но разбира се, вече е късно...
If you change nothing, nothing will change.

Полезно: Почивни дни 2019 | Обменни бюра София | Фиксинг на БНБ

Offline CNN

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1153
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7727 on: 16.05.2017, 09:00:52 »
Случката е следната: пътниците побойници са искали да им се отвори на Струга,  където не е спирка, естествено и е отказано. След като е спрял на Ц. гара водача е слезнал да си отвори стрелка и е нападнат в гръб без да може да се защити.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7728 on: 16.05.2017, 10:08:58 »
Камион профуча с доста висока може би дори превишена скорост край спрелия на Хладилен Завод 3013 и замалко да отнесе слизащи пътници. :angry: :taz: :qdosan: :hammer: Получи любезен поздрав по женска линия придружен със звънец от ватмана. :rolleyes:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7729 on: 16.05.2017, 10:20:51 »
Такива са много опасни. По Шипченски проход преди време един 40-50 годишен келеш профуча с кочината си покрай слизащите пътници. След това на светофара отнесе сума ти ритници по кочината си от разгневен пътник който замалко щеше да бъде отнесен, май и без едно огледало остана :D
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7730 on: 16.05.2017, 10:44:45 »
Последните два поста са описание на нашата реалност. Това как са разположени спирките и на колко спирки в София човек трябва да премине през две-три платна, за да се добере до трамвая. И понеже много обичате да давате Европа за пример, моля ви, споделете в кои градове има аналогични спирки.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1491
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7731 on: 16.05.2017, 10:58:45 »
Трамвайните трасета са така от десетилетия наред и водачите спираха, когато трамвая се установи на спирката. В последните години обаче, в държавата цари пълна анархия и масово не се спазват правилата, включително ЗДвП. От доста време, преди да сляза от трамвая се оглеждам много внимателно, какво се случва на пътното платно и ще спрат ли идващите коли.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7732 on: 16.05.2017, 11:01:10 »
Най-добре е при ремонти на такива спирки да се построява перон където да слизат хората ограден с мантинела, заедно с ограждане на линията с колчета. Добър пример е как е направено по Стамболийски например, на бул.Витоша в Иван Вазов също се сещам. Иначе наистина се създава предпоставка за инциденти и караници и налитания между пътници и шофьори на коли. Вижте как се изнервят хората от такива конфликтни места и се мятат на караници и бой веднага, а пък недай боже някой както профучават на косъм от слизащите да закачат някой.

Не знам сега как ги учат, ама навремето като карах шофьорските курсове ни учеха да спираме на ПОНЕ 1 метър ЗАД трамвая, а не както сега спират между 2-та вагона, между 2-те врати итн.
« Last Edit: 16.05.2017, 11:04:04 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7733 on: 16.05.2017, 11:47:50 »
Не навсякъде габаритите на улиците позволяват перони. А и пресичащите от пероните до тротоарите също са в конфликт с нерелсовите МПС. За съжаление не се възприема вариантът трамвайните трасета да са дясно, а не централно разположени. Явно трасетата по Жеков и Бели Дунав няма да имат нови братчета.

Offline kristian40t097

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 988
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7734 on: 16.05.2017, 14:21:03 »

Не знам сега как ги учат, ама навремето като карах шофьорските курсове ни учеха да спираме на ПОНЕ 1 метър ЗАД трамвая, а не както сега спират между 2-та вагона, между 2-те врати итн.

Така учат и сега, но като съм на сфетофара и дойде трамвая какво да направя, да тръгна или да изчакам по средата на зоната, в която слизат пътниците? Аз мисля, че е по-добре да им създам неудобството да заобиколят колата ми отколкото да сгазя някой.
За трамвайния транспорт!!!!!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7735 on: 16.05.2017, 15:27:37 »
Организацията с трамвайно трасе по средата е отживелица от времена на стократно по-малко автомобили на пътя, която трябва да се елиминира възможно най-скоро. Първо законът не различава липса и наличие на перон. Ако няма перон колите изчакват, ако спирката с перон не е на кръстовище или е и няма ограда откъм автомобилните ленти колите пак трябва да изчакват. От друга страна кой изчаква на пероните на „Св. Неделя“ например? Създава се объркване. Пероните там се допират до пешеходните пътеки на кръстовището, но липсват огради, което предполага, че шофьорите трябва да изчакват. Не става ясно как точно трябва да се постъпи. Единствено на Халите за 4 и 18 в посока „Орландовци“ шофьорите имат културата да изчакват, но там това е ясно указано с навеса на тротоара, което прави впечатление. И да можем да обвиним шофьорите там, където не изчакват обаче какво да кажем за шофьори от други градове, които не са виждали що е то трамвай и трамвайно движение. Организацията на движението не се състои в това да се поддържа спазването на наличните отживели правила и да се наказва за това, че трафикът не спира колкото се може повече пъти, за да пропуска пътниците. Това е малоумно и крайно неефективно, както за трамвайното, така и за автомобилното движение, да не говорим, че е и опасно, а на много места и неосъществимо. За пример слизам от 11 или 22 на „бул. Александър Стамболийски“, но поради интензивния трафик и това, че в повечето пъти трамваят пристига по време на фаза червено и така или иначе се загнездва в колоната коли чакащи на светофара, свободна зона за слизане липсва. Често се случва повече от една от вратите да са почти блокирани от автобуси или камиони. Всичко това е една такава пародия, че не искам да го коментирам. От друга страна спирките с перон решават само проблема с безопасната зона за слизане, но не и този с достъпа на инвалиди, защото се оставят два бордюра за прескачане. Трябва, както казва и Благун, да се продължи със строежа на трасета по образец на „Бели Дунав“ и „Ген. Никола Жеков“, както и преработка на съществуващите с цел премахване на трасетата по средата на булевардите, което на определени места въобще няма да е и толкова трудно.
« Last Edit: 16.05.2017, 16:13:38 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2893
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7736 on: 17.05.2017, 10:50:35 »
Във Виена преди година забелязах на много места, където трамвайното трасе е по средата на улицата, лентата за движение на автомобили непосредствено преди спирката е повдигната. Като целта е хем пътниците по-лесно да се качват на трамвая, хем автомобилите да намалят скоростта в района на спирката. Предполагам че и в други градове е възприето подобно решение.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7737 on: 17.05.2017, 12:00:33 »
Организацията с трамвайно трасе по средата е отживелица от времена на стократно по-малко автомобили на пътя, която трябва да се елиминира възможно най-скоро. ....От друга страна спирките с перон решават само проблема с безопасната зона за слизане, но не и този с достъпа на инвалиди, защото се оставят два бордюра за прескачане..... Трябва, както казва и Благун, да се продължи със строежа на трасета по образец на „Бели Дунав“ и „Ген. Никола Жеков“, както и преработка на съществуващите с цел премахване на трасетата по средата на булевардите...

Всичко е много хубаво, както си го казал, обаче забравяш някои неща. Например велоалеята, паркоместата и сметосъбирането. Всички тези 3 неща искат и те да се наредят на една ос покрай бордюрите. Как ще ги съчетаеш заедно с трамвая?

Иначе пероните могат да се направят и такива, че да решават и достъпността на инвалиди, просто ако се направят както трябва. Повдигнатите платна преди спирките и декоративните разделители ще имат точно нулев успех по нашите географски ширини. Ще се изхарчат едни пари за да се види, че нашия шофьор такива работи не го ловят, чист популизъм е да се настоява за такива неща, които струват доста пари, а нямат никакъв ефект.

Най-съвременните тенденции които наблюдавам са трамвайното трасе да се доближава до бордюрите само по спирките, а през останалото време да е по средата. В зоните на конфликтно пресичане между трамвая и автомобилните ленти се монтират изнесени светофари, които играят ролята и на шлюзове и сортират двата вида транспорт преди същинския светофар и така дават желаното предимство на трамвая.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7738 on: 17.05.2017, 13:57:59 »
Велоалеята може спокойно да се разположи между трамвайния коловоз и пешеходния тротоар. Паркоместата могат да се разположат от противоположната на велоалеята страна, ако трамвайните коловози са в различни посоки от всяка страна може паркоместата да са между коловоза и платното. За сметосъбирането не е никакъв проблем контейнерите да се избутват през трамвайното трасе. :rolleyes: Трасе по средата има трудно разрешими конфликтни точки и е уместно да се използва само при липса на друга възможност. На практика винаги е възможно да има два трамвайни коловоза от едната страна на улицата или по един от всяка страна и тези решения са категорично по-удачни. :rolleyes:

Offline tsetsi81

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 469
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #7739 on: 17.05.2017, 14:25:03 »
Ако мога да изкажа мнение,на бул."Дондуков" изобщо няма нужда от никаква велоалея.Който иска да кара колело,може и сега да го прави и ако спазва правилата няма да има проблеми.Толкова години не е имало велоалеи,пък колоездачи не са липсвали.