Организацията с трамвайно трасе по средата е отживелица от времена на стократно по-малко автомобили на пътя, която трябва да се елиминира възможно най-скоро. Първо законът не различава липса и наличие на перон. Ако няма перон колите изчакват, ако спирката с перон не е на кръстовище или е и няма ограда откъм автомобилните ленти колите пак трябва да изчакват. От друга страна кой изчаква на пероните на „Св. Неделя“ например? Създава се объркване. Пероните там се допират до пешеходните пътеки на кръстовището, но липсват огради, което предполага, че шофьорите трябва да изчакват. Не става ясно как точно трябва да се постъпи. Единствено на Халите за 4 и 18 в посока „Орландовци“ шофьорите имат културата да изчакват, но там това е ясно указано с навеса на тротоара, което прави впечатление. И да можем да обвиним шофьорите там, където не изчакват обаче какво да кажем за шофьори от други градове, които не са виждали що е то трамвай и трамвайно движение. Организацията на движението не се състои в това да се поддържа спазването на наличните отживели правила и да се наказва за това, че трафикът не спира колкото се може повече пъти, за да пропуска пътниците. Това е малоумно и крайно неефективно, както за трамвайното, така и за автомобилното движение, да не говорим, че е и опасно, а на много места и неосъществимо. За пример слизам от 11 или 22 на „бул. Александър Стамболийски“, но поради интензивния трафик и това, че в повечето пъти трамваят пристига по време на фаза червено и така или иначе се загнездва в колоната коли чакащи на светофара, свободна зона за слизане липсва. Често се случва повече от една от вратите да са почти блокирани от автобуси или камиони. Всичко това е една такава пародия, че не искам да го коментирам. От друга страна спирките с перон решават само проблема с безопасната зона за слизане, но не и този с достъпа на инвалиди, защото се оставят два бордюра за прескачане. Трябва, както казва и Благун, да се продължи със строежа на трасета по образец на „Бели Дунав“ и „Ген. Никола Жеков“, както и преработка на съществуващите с цел премахване на трасетата по средата на булевардите, което на определени места въобще няма да е и толкова трудно.