Author Topic: ПТП и инциденти 2006-2017  (Read 1264582 times)

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #5580 on: 10.11.2014, 13:23:15 »
Моят информатор (свидетел на събитието) е видял целенасочено подаване на газ от страна на шофьора, когато автобусът е преминавал през стоп линията на кръстовището!
Еми ДА, така се прави, когато шофьора е видял вече накъде отиват нещата ! Но ти от къде да го знаеш това.
Спрете си просташките мнения !

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #5581 on: 10.11.2014, 13:36:03 »
Да, много по-разумно е да засилиш, за да може по-хубаво да сгазиш пешеходците (за да не се мъчат), които пресичат в този момент булеварда. А както казах, от това, че на автобуса едното крило на 3-та врата е здраво, а в другото е трамваят, показва, че автобуса е бил почти или напълно спрял. Какви са тези неизправни спирачки, с които успяваш да спреш 10м. след като си дал повече газ, защото не можеш да спреш?

Хайде мислете по-трезво и бъдете по-обективни, вместо да се чудите как да защитавате гилдията си. Никой не е пратил водачите на дръвника, но все пак фактите сочат че имат вина. Има и шанс за неизправност или друга причина, но по-малък.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #5582 on: 10.11.2014, 13:41:13 »
Ако автобусът е имал технически проблем със спирачките, как тогава е спрял почти на място след удара?!?  Ако беше с по-висока скорост щеше и той да се завърти и да се отдалечи от мястото на удара. А, ако няма спирачки и преди това е дал газ  :arrow: няма как да е с толкова малка скорост при удара и да спре веднага след него...

Сега ще отида да се видя с моя информатор(пряк свидетел) и довечера ще ви разкажа подробно какво е видял той!  ;)
vasko - оригиналът! :)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #5583 on: 10.11.2014, 13:43:55 »
BMC имат доста мощен ретардер, който реално може да забави автобуса почти до пешеходна скорост, но не и да го спре напълно.  :rolleyes: Все пак има нещо странно в този инцидент.  :rolleyes:

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #5584 on: 10.11.2014, 13:47:35 »
BMC имат доста мощен ретардер.
Но не знаеш как, и от какво се поврежда, да не говорим че на нито едно BMC, вече не работи ABS-а.............
Иначе наистина, когато е изправен рейса, спирачките "ковят".
Ретардера забавя движението, връща предавките надолу, след крайната фаза спира само със спирачките. Но монтиращите се накладки нямат нищо общо с оригиналните, с долнопробно феродо са, само скърца. Спирачките са дискови и на четирите главини.
« Last Edit: 10.11.2014, 13:50:18 by я л т а »
Спрете си просташките мнения !

Offline llll

  • Писател
  • **
  • Posts: 28
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #5585 on: 10.11.2014, 13:54:30 »
Е, значи виновни няма  :angel:

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #5586 on: 10.11.2014, 13:55:46 »
Пътувал съм с BMC на Столичен Автотранспорт и ми е направило впечатление, че преди спирка автобусите забавят почти до пешеходна скорост с ретардера - чува се характерно виене. Предполагам, че на тези по 72 и 73 ретардерът не е по-слаб и може да забави автобуса до малка скорост. Едновременен отказ на ретардер и въздушна спирачка е малко вероятен.  :rolleyes:

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #5587 on: 10.11.2014, 14:07:19 »
Колонката на челното стъкло е така повлечена, че няма шанс трамвая да се е забил в спряло превозно средство. Накланянето от първата снимка го доказва. Снимки евентуално - довечера :)

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #5588 on: 10.11.2014, 14:24:26 »
Едновременен отказ на ретардер и въздушна спирачка е малко вероятен. 
99.80 % е невъзможно
Спрете си просташките мнения !

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #5589 on: 10.11.2014, 17:00:21 »
От снимките се вижда как е посукана колонката на челното стъкло - изтеглена в посоката на движение на автобуса. При спряло превозно средство това няма как да стане - щеше да е ударена предницата навътре, не усукана настрани. Това се вижда особено на четвъртата снимка.
Щетата е сериозна, но вероятно поправима. И друг път е имало подобни :/
П.П. в репортажа на БТВ всички свидетели обвиняват шофьора в преминаване на червено.
« Last Edit: 10.11.2014, 17:03:42 by mihailo »

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #5590 on: 10.11.2014, 18:04:29 »
Относно злобния коментар на Кайзера - поразрови се малко в Гугъл и потърси ПТП -та с превозни средства на Градски транспорт по света .

Явно го приемаш лично, тъй като си пропуснал втората част от изречението ми. Но това няма да е първият път, в който се хващаш за думата, така че бъди жив и здрав.

Лично аз допускам, че може да е имало проблем със спирачките на автобуса, при което да е преценил, че няма да може да спре до линията и да е опитал да мине. Не оправдавам шофьора, но не прави чест на потребителите да окачват шофьора на въжето. Отделно, че точно там страничните фактори са доста - неплащане на заплати, удръжки за щяло и не щяло и т.н.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline Mitety Wee

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 867
  • Най-добрият - 2041 :)
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #5591 on: 10.11.2014, 18:10:06 »
Днес към 15:30 бяха спряли движението от Младежкия до Подуяне. Ватманът на 4134+36 ни свали като каза, че от центъра са му се обадили да завърти на Младежкия към Опълченска, че на Подуяне бил дерейлирал трамвай, същото направи и 4034 зад него.
Тм. депо Красна поляна
тм. мотрис № 2041
тм. линия 10

Offline fgm

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 388
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #5592 on: 10.11.2014, 18:15:06 »
Айде и аз да се намеся между шамарите  :D
В случай на повреда и не възможност да спре, водача на автобуса надул ли е клаксона така щото да му се обърне внимание?
Нали именно затова, според любимият нам ЗДП и правилника за прилагането му, е тоя клаксон, е не, че не се използва за щяло и не щяло.
Вярно в паника е той натиска педала, автобуса не спира, ама джанъм дай сигнал, привлечи вниманието върху себе си, да се види, че нещо не е наред.
Ама карай, като се обърне каруцата пътища много, са казали мъдрите хора.
Важно е, че всички са живи и здрави, е не напълно здрави, ама поне живи  :)
Туй ламарините криво ляво ще ги оправят, малко наказания ще се разлетят и това то.Все малкия дявол е.
В заключение ще кажа, че, кой как иска да го нарича, ама има някой там горе и ни закриля!

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #5593 on: 10.11.2014, 18:27:50 »
Доста сериозен удар е бил. Добре е че поне удара е станал на мястото на третата врата, а не на място на което има седалки с пътници. Защото иначе не ми се мисли какво можеше да се случи с тях. Дано всички хора се възстановят, иначе е хубаво да не съдим никой. В крайна сметка сме хора, шофьорите и ватманите също, както ние грешим, така и те грешат! Дори при тях риска да сгрешат е доста по-голям, защото работното им място е едно от най-натоварените и трудни в града. Така че, нека да сме по толерантни поне тук в този транспортен форум! И да обвините някого, то няма как да върнете времето назад! Има служби които ще се заемат със случая...

Offline dimi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1530
  • сбогом 2622
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #5594 on: 10.11.2014, 18:41:35 »
По случайност минавах десетина минути ( или по-малко) , през мястото на катастрофата. Гладката беше покъртителна. Имаше полиция, линейки, хората бяха изплашени. Много минувачи бутаха трамвая да не падне ( не знам до колко е правилно). По новините чух, че автобусния шофьор е с едва тримесечен стаж. Да, може да е сгрешил и да се е паникьосал, но е човешко :(. Ето за това според мен ( въпреки че не съм шофьор и нямам роднини шофьори) според мен това е една от най-отговорните професии, защото много често грешките са фатални и стресът е огромен. Дано хората се оправят бързо и да забравят този ужас
« Last Edit: 10.11.2014, 18:46:07 by dimi »
R.I.P  Ikarus 280

Offline БЦГМ

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 144
  • 1, 2, 3, 4, 7, 10, 14, 15
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #5595 on: 10.11.2014, 19:56:19 »
Освен всичко друго, то не си е и работа да се измъкваш от трамвай в такова положение...
Княжевският трамвай заобиколи с ухораздирателни скърцанета по релсите градинката на стария паметник на царя Освободителя и пак пое правата посока към югозапад.(Иван Вазов)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #5596 on: 10.11.2014, 20:13:48 »
Не знам кой е виновен и кой не е но има спешна нужда от ревизиране на организацията на това кръстовище. По закон червеното не може да трае повече от 120 секунди и не знам ръчното регулиране на светофара да има привилегия да нарушава това правило, но така или иначе е очевидно, че червеното, на която и да е от фазите е ужасно дълго. Ако наистина се мисли отговорно не трябва да се съсредоточават усилията в това някой да бъде обвинен, а този случай да се разгледа като казус, който трябва да бъде решен. Може шофьорът на автобуса да е минал на червено с идеята да предотврати натрупване на закъснение, но защо се случва това. Нормално ли е по цялата отсечка от булевард "България" приблизително до "Милин камък" всичко да е наред и след това да се получава тапа. Това доказва, че организацията на това кръстовище е под всякаква критика. Мисля, че е време да се подложи на съмнение доколко добре се извършва ръчното регулиране на светофари там, а и не само там, но най-вече там, защото и от четирите си страни кръстовището е с малък брой ленти, трафикът е огромен и съществува проблематичния фактор трамвайно движение.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #5597 on: 10.11.2014, 20:35:41 »
Намаляването на продължителността на фазите само ще направи проблема по-голям, тъй като „мъртвото време“ (когато се сменят фазите и принципно никой не би трябвало да преминава през кръстовището) ще се увеличи.
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4182
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #5598 on: 10.11.2014, 20:44:37 »
Намаляването на продължителността на фазите само ще направи проблема по-голям, тъй като „мъртвото време“ (когато се сменят фазите и принципно никой не би трябвало да преминава през кръстовището) ще се увеличи.
И между светофара на трамвая и светофара на колите си има т. нар. мъртво време.
Отделно, че за тия 5 метра трамвая не може да се набере така че да се забие с такава сила в рейса. Значи или нарочно не е спряла ватманката (въпреки че е имала възможност) или просто се е засилила от спирката, мързяло я е да натисне спирачката и е навлязла в кръстовището преди да и светне разрешен сигнал, което е често явление при изключително стриктно следения трамваен транспорт.
Би трябвало този, който тръгва на червено да е с по-голяма вина, от този който минава на "дълго жълто".

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #5599 on: 10.11.2014, 20:47:04 »
Възможно е разрешаващият сигнал на трамвая да е светнал, докато той е бил на спирката и така е имал място да се засили и същевременно още по-малка възможност да отреагира или да види автобуса, както и автобуса него.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!