Author Topic: ПТП и инциденти 2006-2017  (Read 1264518 times)

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #5620 on: 10.11.2014, 23:09:41 »
Отделно от това - вчера разчекнат трамвай на Кораб планина, днес на Подуене, мисля че Дюваг :rolleyes:

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #5621 on: 10.11.2014, 23:24:53 »
Фазата на Евлоги към Орлов пък винаги е най-кратка и рядко достига 30-тина секунди, а чакането е над 90-100.
Няма смисъл да е по-дълга, защото по-нататък пътят е двулентов и опашикте се натрупват при Стадиона и Орлов мост. Докато тази част не стане трилентова, не може да се очаква подобрение.

И най-дървеният български шофьор/ватман не си позволява да тръгне предварително. Докато при изтичащото жълто към червено влиза в сила стадното чувство и никой не иска да е първият спрял. А това че някой ватман на някой светофар е минал на забранителен сигнал, не доказва нищо за конкретния случай. И в бързината никой не преценява, колко секунди е настъпил от червеното, просто препуска след предходния автомобил. Вероятно трамваят е бил в кривата и шофьорът не го е видял (ако го е видял, заслужава сериозно наказание и при всички случаи уволнение). Има си камери, свидетели, надали ситуацията ще остане неизяснена. Разбира се, оправданията със закъснение са нелепи и не си струва да бъдат коментирани.
Видно от сериозната контузия, ватманката е била изненадана от удара и вероятно не е видяла летящия автобус. Или както Драгон казва, може да е преценила, че автобусът ще се изниже, а той внезапно е намалил скоростта си.
« Last Edit: 10.11.2014, 23:28:38 by blagun »

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #5622 on: 10.11.2014, 23:36:09 »
Според мен, версията ватманката да е потеглила на забранителен сигнал издиша...

Ето защо:
1. Трамвайните светофари нямат междинен сигнал (като жълтото при автомобилните светофари) и един ватман няма как да знае, че му предстои смяна на сигнала.
2. Значи остава вариантът ватманката да познава фазите на светофара и да знае кога ще дойде нейният ред и да потегли малко по-рано...
3. Но, за да направи горното, то тя е трябвало да наблюдава точно автомобилния трафик по източното платно на бул. "Евлоги и Христо Георгиеви", където е последната разрешителна фаза преди трамвайната.
4. За реши кога да потегли на забранителен сигнал, тя трябва да се ориентира от спирането на автомобилите по въпросното платно на булеварда.
5. Следователно няма как да не е видяла летящият автобус!

Остава версията да е потеглила на забранителен сигнал без да и пука точно кога ще дойде нейната фаза! :crazy:
vasko - оригиналът! :)

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4182
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #5623 on: 10.11.2014, 23:38:26 »
Остава версията да е потеглила на забранителен сигнал без да и пука точно кога ще дойде нейната фаза! :crazy:
Което най-често се и случва.

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2893
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #5624 on: 10.11.2014, 23:42:19 »
Минавам през това кръстовище почти всеки ден и много често виждам коли и автобуси да минават на червено, като после много често именно заради това не успяват да се изтеглят от кръстовището къде заради задръстването напред, къде заради тръгналите да пресичат пешеходци, с което блокират пътя на трамвая. Нито веднъж обаче не съм видял да тръгне трамвай по-рано от разрешителния сигнал или да минава на забранен! Това го казвам само като пояснение, без да целя да обвинявам някого! Не съм очевидец на инцидента и не мога да кажа кой е виновен. Очевидоно е обаче че автобуса се е движил по време на самия удар, защото трамвая се е заклинил в него, автобусът го е повлякъл толкова много че е дерайлирал и аха да го обърне още малко.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #5625 on: 10.11.2014, 23:45:30 »
Остава версията да е потеглила на забранителен сигнал без да и пука точно кога ще дойде нейната фаза! :crazy:
Което най-често се и случва.
Няма как да ме убедиш, че това е така!!!

Извън всякакъв разум и логика е водач да види забранителен сигнал на светофар и да си каже: "Не ми пука! Газ до дупка!" и да се хвърля като камикадзе в изключително оживено кръстовище!
vasko - оригиналът! :)

Offline БЦГМ

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 144
  • 1, 2, 3, 4, 7, 10, 14, 15
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #5626 on: 11.11.2014, 00:02:34 »
Остава версията да е потеглила на забранителен сигнал без да и пука точно кога ще дойде нейната фаза! :crazy:
Което най-често се и случва.
Няма как да ме убедиш, че това е така!!!

Извън всякакъв разум и логика е водач да види забранителен сигнал на светофар и да си каже: "Не ми пука! Газ до дупка!" и да се хвърля като камикадзе в изключително оживено кръстовище!

Какво стана с версията, че водачът на автобуса бил направил точно това?

(Не мога да определя кой, доколко и по какъв начин е виновен; смятам, че по начало в обсъждането тук това не може да се определи.)
Княжевският трамвай заобиколи с ухораздирателни скърцанета по релсите градинката на стария паметник на царя Освободителя и пак пое правата посока към югозапад.(Иван Вазов)

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #5627 on: 11.11.2014, 00:06:32 »
Говорим за две съвсем различни неща!

Едното е: пристигаш до един светофар, виждаш, че има забранителен сигнал (за който не знаеш кога е светнал и кога ще се смени на разрешителен) и потегляш като камикадзе(това, което pepi1997 се опитва да ни убеди, че се случва редовно).

Другото е: наближаваш светофар, на който свети разрешителен сигнал. Този сигнал се сменя на забранителен преди да си достигнал светофара, но ти даваш газ и продължаваш като се надяваш, че ще хванеш дупката между фазите... Това е направил автобусния шофьор днес!  :angry:
vasko - оригиналът! :)

Offline 2657

  • Писател
  • **
  • Posts: 49
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #5628 on: 11.11.2014, 00:48:00 »
Видно от сериозната контузия, ватманката е била изненадана от удара и вероятно не е видяла летящия автобус. Или както Драгон казва, може да е преценила, че автобусът ще се изниже, а той внезапно е намалил скоростта си.
[/quote]

Първото изречение е меко казано смешно и ако е така,то ватманката трябва да си скъса шофьорската книжка и да си смени професията,понеже е непростимо да не види 12 метра автобус  :angry:

Мнението на Драгон е по-приемливо,но е непрофесионално от нейна страна,че не е успяла да спре ако е било така.

Не може 12 метра автобус да мине през кръстовището,трамвая да се удари в последните по-малко от 1 метър и вие да кажете,че автобуса е виновен.
Нито един водач на каквото и да било превозно средство няма право да навлиза в кръстовището,без да се убеди че то е свободно и може да премине безопасно през него,независимо колко отровно зелено свети светофара :qdosan:
По тази ваша логика,ако пешеходец притича пред трамвая,когато на последния сигнала му е разрешаващ,то не е нужно да спре а просто трябва да си пусне чистачките  :help:
Бих разбрал че автобуса е виновен,ако трамвая се бе ударил в първите няколко метра от автобуса,но този случай не е такъв.
Също така не говорете,че на автобуса са му отказали спирачките,а изгледайте внимателно интервюто с шофьора му по новините и ще разберете,че той е преценил че няма да може да спре безопасно при светването на жълтия сигнал на светофара и е подал газ за да се изтегли от кръстовището,както е и редно.

Не мога да разбера защо в този форум,за вас каквото и да стане винаги виновен е автобуса,а никога трамвая независимо от действителността  :neznam:
Започнете да гледате и разсъждавате реално над нещата,а не бъдете пристрастни по презумпция !  :angry:  :angry:  :angry:

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #5629 on: 11.11.2014, 01:00:57 »
Имам близък приятел, който е видял с очите си, че автобусът е минал на чисто червено!!! Това прави думите на шофьора пълна лъжа! (нормално, все пак иска да му се размине по-леко! :angry:)

Мисля, че има и доста правдоподобна версия за действията на ватманката и тя е:
Трамваят е бил спрял на спирката. В определен момент сигналът за трамваите се сменя на разрешителен. Ватманката потегля и се засилва в стремеж да мине през цялото кръстовище в рамките на тази фаза (а не да остане на моста). Вниманието и е приковано към релсовия път пред нея. В същото автобусът навлиза на червено с по-висока скорост(в този момент автобусът се пада успоредно на ватманката и ако нейното внимание е приковано напред може и да не го види), но я намалява, за да премине през релсите и евентуално заради пешеходци, които са тръгнали да пресичат. Ватманката вижда автобуса в последния момент и (може би) натиска спирачки, но все пак трамваят си има спирачен път...

Нататък е ясно!



Автобусният шофьор е можел да спре напълно безопасно пред стоп линията, но е решил да наруши грубо правилата, за да не чака следващия светофар!  :qdosan:
vasko - оригиналът! :)

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 952
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #5630 on: 11.11.2014, 01:02:11 »
Всички, които твърдите, че трамваят нарочно не е спрял трябва да разберете едно - спирането на трамвая не е спиране на превозно средсво с гуми. Неслучайно ЗДвП различава релсови и нерелсови ПС. Това важи с особена сила есенно време и при леко влажен релсов път. Загледайте се как буксуват трамваите при тръгване и как се хлъзгат при спиране. В момента това може да се наблюдава почти навсякъде. И не го казвам, защото харесвам трамваи и мразя автобуси - просто pepi1997 и производните му са абсурдни с твърденията си.
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #5631 on: 11.11.2014, 01:17:28 »
По тази ваша логика,ако пешеходец притича пред трамвая,когато на последния сигнала му е разрешаващ,то не е нужно да спре...
Трамваят не може да спре и пешеходецът страда изцяло за своя сметка. Затова пешеходец дори на пешеходна пътека няма предимство пред трамвай и трамваите имат пътеочистители, скари и т. н. съоръжения, а автобусите нямат.

Offline 2657

  • Писател
  • **
  • Posts: 49
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #5632 on: 11.11.2014, 01:19:42 »
Всички, които твърдите, че трамваят нарочно не е спрял трябва да разберете едно - спирането на трамвая не е спиране на превозно средсво с гуми. Неслучайно ЗДвП различава релсови и нерелсови ПС. Това важи с особена сила есенно време и при леко влажен релсов път. Загледайте се как буксуват трамваите при тръгване и как се хлъзгат при спиране. В момента това може да се наблюдава почти навсякъде. И не го казвам, защото харесвам трамваи и мразя автобуси - просто pepi1997 и производните му са абсурдни с твърденията си.
В този случай не бих казал,че трамвая не е спрял поради техническата му невъзможност,а по-скоро поради проявената некомпетентност и немарливост от страна на ватмана му.А относно хлъзгането на трамвая при спиране,съобразно метеорологичните условия,то би било редно ватмана да се сдобие с акт за несъобразена със метеорологичните условия скорост и реализиране на ПТП,също така да получи и вътрешно наказание,което би могло да включва дори освобождаването му от работа,съобразно преценката на ръководството и личното му досие!

И пак ви питам,ако вместо автобус беше минал пешеходец,какво щеше да стане  :angry:

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #5633 on: 11.11.2014, 01:28:18 »
Трамваят щеше да спре върху пешеходеца, за което щеше да си е виновна каймата отдолу, че пресича на червено.
А относно хлъзгането на трамвая при спиране...
Трамваят се хлъзга при спиране ако се движи с повече от 5 км/ч... това е положението. Затова е с предимство - защото не спира. В случая дори е спрял доста бързо, което е похвално, иначе автобуса нямаше само да го закачи със задницата, а щеше да завърши обърнат настрани.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #5634 on: 11.11.2014, 08:41:18 »
При преглеждане на видеозаписите от кръстовището случаят ще се изясни напълно и всеки виновен ще понесе отговорността си ! С писане тук това няма как да се случи !
Водачите на тая фирма са едни от най-големите олигофрени измежду автобусните шофьори в целия градски транспорт на София ! Не веднъж съм ги виждал тези от 73-та линия да минават на червено ! Най-фрапиращия случай е на банята Овча купел като идващия от Красно село автобус влезе в насрещното и направи десен завой на чисто червен сигнал на светофара ! Дори на спирката имаше автомобил Контрол по транспорта , които не взе никакво отношение към случая ! Чист късмет, че нямаше 11 или 19 за да стане същото мазало и там !
Ватманите също не са цвете за мирисане, но без изясняване на фактологията на събитието не можем да и вменим вина ! Вероятно има някаква, но доста по-малка от на другия водач !

Offline T1000

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2002
  • Ferrari S.p.A.
    • View Profile
    • www.diecast-utopia.com
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #5635 on: 11.11.2014, 09:07:27 »
Много теории, много нещо. А какво казват фактите:

Всички свидетели казват, че автобусът е минал на червено. Шофьорът пък е казал, че не е успял да спре, ерго косвено признава, че е минал на червено. Дали е поради технически проблем или не, има експертизи. Явното е, че е навлязъл в кръстовището на забранен сигнал.

Остава да се види къде е бил трамваят (дали тръгва от светофара или идва директно от спирката по-горе) и с каква скорост се е движил и казусът е решен.

На въпросното кръстовище без проблем могат да минат 3-4 коли след забрана за навлизане на кръстовището. Виждам го почти ежедневно.

Към по-младите участници: опитвате се да коментирате чисто шофьорски неща без дори да имате книжки. Физически разстоянието между шофьорската и пасажерската седалка може да е около две педи, но реално е от земята до небето. Ще се убедите в това, когато вземете книжка, натрупате 20-30 000 км. стаж реално каране (не уикенда до супермаркета и обратно) и поседите малко и на двете седалки. Тогава ще видите и как нещата, които ви говорят шофьорите с много голям опит, ще ви звучат по малко по-различен начин и ще започнете да сте малко по-умерени, а не да се хвърляте веднага емоционално в защита на позицията си.
I'll be back®

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1491
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #5636 on: 11.11.2014, 12:41:55 »
Спрете се! Автобусните шофьори защитават водача на автобуса, ватманите и любителите на трамваите - ватманката. Пътна полиция и СДВР пасти да ядат пред вас. Има си компетентни органи, те ще решават кой е виновен. На всеки водач може да се случи такъв инцидент, никой не е застрахован. По тази причина Ви призовавам, да се въздържате от коментари, които не се базират на факти. И друг път съм писал, че когато има инциденти, при които има пострадали или да не дава Бог, загинали хора, коментарите трябва да са умерени. Най-малко от уважение към горепосочените. 

Offline 2657

  • Писател
  • **
  • Posts: 49
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #5637 on: 11.11.2014, 12:51:02 »
Към по-младите участници: опитвате се да коментирате чисто шофьорски неща без дори да имате книжки. Физически разстоянието между шофьорската и пасажерската седалка може да е около две педи, но реално е от земята до небето. Ще се убедите в това, когато вземете книжка, натрупате 20-30 000 км. стаж реално каране (не уикенда до супермаркета и обратно) и поседите малко и на двете седалки. Тогава ще видите и как нещата, които ви говорят шофьорите с много голям опит, ще ви звучат по малко по-различен начин и ще започнете да сте малко по-умерени, а не да се хвърляте веднага емоционално в защита на позицията си.

Абсолютно съм съгласен с мнението ти  :fan:
Много често младите реагират изключително емоционално,без да имат никаква реална преценка за дадена ситуация,понеже всичко което знаят е на теория,а не на практика,а още по-лошото е че никой не може да ги убеди в обратното.
Изключително лошо впечатление в това отношение ми прави колегата VASKO ,който за около месец и половина откакто е във форума изписа толкова много отрицателни мнения за шофьори и ватмани (които мнения нямат нищо общо с действителността),че ако имаше власт то сигурно щеше да ги обеси всичките  :jump: 
А подсъзнателно си мисля и съм убеден,че дори няма шофьорска книжка   :!

P.S.
С това си мнение не конкретизирам последния случай,а имам в предвид пишещото се в последно време във форума!



Offline llll

  • Писател
  • **
  • Posts: 28
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #5638 on: 11.11.2014, 13:35:22 »
На времето, когато ме учеха да карам камион (1982-83), за добра практика се считаше следния начин за минаване на светофар- намаляваш дори светофара да свети зелено за да можеш да спреш ако светне жълто. Чак като наближиш 15-тина метра от светофара (е, това зависи от колата и състоянието и де  :devil:) караш колкото може. Тогава и да смени светофара- минаваш на жълто.... Та въпросът ми е това още ли се счита за нормална практика? Защото от тогава не ми се е налагало да карам по тежки коли, пък и тогава трафика си беше друг а и молотовката нямаше ретардер/ речарджер  :D Пък и този въпрос е пряко свързан с последната дискусия....

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти 2006-2017
« Reply #5639 on: 11.11.2014, 13:43:43 »
При приближаване на кръстовище задължително пускаш газта, оглеждаш светофарите и ако и пешеходните по твоята посока на движение светят зелено тогава преминаваш. Ако несветят зелено и си далеч от стоп линията се подготвяш за спиране. Това е добра практика при шофирането на камион или автобус, а и за тия дето се чудят кога ще светне жълто и червено.
The Grand Tour