Репортаж на Нова от сутринта и интервю с Антон Деспотов.
http://vbox7.com/play:3c63adf44c&start=4
Значи, отпадат версиите за техническа неизправност на возилата и такава на светофарната уредба.
Както каза събеседникът, вината със сигурност трябва да е в един от двамата водачи. Дано да си удържат на думата и да уволнят този, който е виновен.
И това го казвам, не защото имам някаква нерационална мания за наказания, а защото смятам, че не трябва такъв човек да ни вози повече.
Аз имам две хипотези за случая:
Шофьорът на автобуса джигитства и вместо да се нареди в най-лявата лента, се реди в съседната, която е само за направо (много редовна практика от шофьорите по
А120 на това кръстовище). Светва зелено за направо (в същото време и разрешителен сигнал за трамваите). Водачи на други МПС "натискат" автобуса (чрез натискане на клаксони), защото им пречи, тъй като е заел грешна лента. Все пак автобусът не е лек автомобил и не може просто да се нареди най-отпред в лявата лента и за това шофьорът решава да навлезе върху трамвайното трасе и там да чака зеления сигнал или дори да си продължи на червено, ако му се отвори тази възможност (това съм го виждал с очите си). При светването на разрешителен трамваен сигнал, трамваят е бил по-далечко и ватманът се е засилил, за да успее да мине. Ясно е, че е видял автобуса, но може би е предположил, че същият ще се изнесе навреме. Когато вече е видял, че това няма да стане - вече е било късно за спиране без удар. Знаем, че релсовите превозни средства имат далъг спирачен път.
Трамваят е бил далече, когато е светнал разрешителен трамваен сигнал. Ватманът се е засилил, за да успее да мине. Малко преди да достигне кръстовището сигналът се сменя на забранителен, но ватманът е решил да продължи, защото се е засилил доста, а и знае, че има буферно време между светването на забранителния трамваен сигнал и светването на зелено за автомобилните направления, които пресичат релсите. Автобусният водач е бързал и е потеглил малко по-рано и готово...
Залагам основно на първата хипотеза, защото от снимките си личи, че автобусът е бил в покой в момента на удара. Ако беше в движение, то позицията му щеше да е друга. А защо е бил спрял на това място, ако е минавал на зелено?..
Ставам за следовател.