Благун, няма как да не засегнем другите въпроси, тъй като почти всичко на тази тематика е взаимносвързано.
Планираното отклонение е по бул.Гео Милев - МС Ситняково до Румънското посолство, МС Елисавета Багряна - до 93, МС Слатинска - до едноименната улица, самия център на Слатина, МС Шипченски проход, МС Арена Армеец, МС Тех парк - ненужна, после не съм сигурен - ако е на Св.Анна това в голяма степен създава ненужно дублиране на скоростните рейсове по Цариградско, ако е до Дъ Мол тогава отсрещнатите блокове в Младост 1 ще духат супата защото не остана никакво място за изход, а и не си представям къде е предлаганата станция - под мола има паркинг, ако е към Разклона за Летището - ок. После може да се направи трансфер с Линия 1 на ИЕЦ. Честно казано, вариантът с продължение към Дружбите не е кой знае колко по-ефективен от този по Цариградско. В Дружба вече си имат 2 метростанции, пардон 3 след като пуснаха тунела от МС ИЕЦ.
Първоначалната идея когато МД3 е бил планиран по Цар Борис III и Ботевградско, плановете за трамваи бяха други - удължаване на трасето към Овча купел и трасе по Вазов. По принцип, трамвай в Овча купел не е излишен и сега, може да се направи така че да не дублира метрото. Да си припомним и идеята за трамвай Овча купел-Каблешков-Кутев-ГМД-Асен Йорданов-Дружба.
Да се надяваме и Северната София да се сдобие с удобен транспорт, щом започне да се развива. Там по-скоро трябва да се мисли как да се адаптират съществуващите жп връзки за да се направи бърза железница от рода на S-Bahn която да обслужва севера и предградията. Да се направят връзки с метрото където е възможно, за удобен трансфер. С ТМ20, 22 и 23 на Подуяне. И т.н.
Колкото до трасето до Дървеница, все още се надявам да се възобнови работата по възстановяването му. Предлага уникални връзки на Лесото и др. с централните части на града, автобусите които минават по Кл.Охридски не предлагат такива връзки. А и ще разтовари в известна степен автобусите, много от тези които са за Лесото или ТУ, ще се прекачат на трамвая. По времето на предишния гл.арх. дори искаха да закрият А94 след възстановяването на трамвая до Дървеница. Това по-скоро може да стане когато бъдат готови и двата проекта - не само трамвая, но и метрото до Студентския, което според новата ген.схема след станцията в Кръстова вада се предвижда разклонение: жк.Градина (никога не съм чувал за такъв жк.) -Кауфланд-НСА.