Author Topic: Новото трасе до Дървеница  (Read 421445 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1640 on: 31.03.2023, 16:43:18 »
Какво точно е предложението? Нали идва от Дървеница, после наляво по Г.М. Димитров и през пробива който се планира южно от Зоопарка до Хладилника? Или надясно по Г.М. Димитров, безумното преминаване през Винарово колело на едно ниво до Гео Милев?
Дървеница-Семинарията и Дървеница-Хладилника са, така да се каже, безспорни. Ако все пак някога стане връзката Семинарията-Дървеница, тя няма откъде другаде да е, освен по просеката на електропровода.

Предложението е по повод на проекта: Дървеница-наляво по Гемето-Винарово колело-Искърско шосе-гара Искър. Това е проект, замислян при съвсем друга урбанистична обстановка в тази част на София. В момента А88 изпълнява тази задача, без да е драматично претъпкан, та да се търси по-мощен транспорт. Картинката на Винарово колело, по-точно тоталното му прее*@в@не направо ме втрещи.
Вместо това предлагам направлението да е от Гео Милев или от ПЖИ или от метростанция на Линия 3 до Хладилника, но не през Винарово колело, а по бившата жп линия и неосъществен линеен парк, после до Симеоновско до Зоопарка и нататък по новия пробив. Някак си ще оцелеят велосипедистите и без тази велоалея - бул. Самоков не е кой знае колко натоварен, та да не може да се въртят педали по него.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1641 on: 31.03.2023, 18:14:43 »
... но не през Винарово колело, а по бившата жп линия и неосъществен линеен парк, после до Симеоновско до Зоопарка и нататък по новия пробив. Някак си ще оцелеят велосипедистите и без тази велоалея - бул. Самоков не е кой знае колко натоварен, та да не може да се въртят педали по него.

Ясно. Това мисля сме го обсъждали в миналото тук. Трябва да се реши дали еднопътно трасе през стария пробив на жп линията е приемлив компромис или ще означава твърде голямо ограничение за трасето в бъдеще. Ако минава само една линия на 10 минути няма да има проблеми , но ако са повече линии или по-гъст интервал може би не е оптимално.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1642 on: 31.03.2023, 18:53:39 »
Ясно. Това мисля сме го обсъждали в миналото тук. Трябва да се реши дали еднопътно трасе през стария пробив на жп линията е приемлив компромис или ще означава твърде голямо ограничение за трасето в бъдеще. Ако минава само една линия на 10 минути няма да има проблеми , но ако са повече линии или по-гъст интервал може би не е оптимално.

Знам, че е обсъждано в различни варианти, но по жп линията тунела си го има - и според мен това късо еднопътно парче - под Цариградско няма да е огромна драма - другия вариант който пак мисля че е обсъждан е под кръговото, макар че там в единия му край май минават някакви тръби на ТЕЦ Изток. А и не разбрах противничеството срещу 1435 мм трасе, което примерно да върти на кръговото на  автостанцията в Слатина. А ако толкова трябва да е 1009 може да върти пак там и да е в трирелсие по Шипченски. Но при 1435 ще е техническо продължение на М3

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1643 on: 31.03.2023, 20:59:24 »
Винаги може да се издълбае още една тръба, само за единия коловоз, за да не се охарчваме за голям двупътен тунел…  :rolleyes:

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1644 on: 31.03.2023, 21:03:26 »
Аз даже не съм сигурен че за варианта еднопътен тунел ще им трябва затваряне на цариградско

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1645 on: 01.04.2023, 12:25:19 »
Полуринговият трамвай по Каблешков е предвиден и до Г.М.Димитров и след Колелото.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1646 on: 01.04.2023, 21:28:11 »
Сега гледам по картата на НАГ е някаква идея за подземно минаване под нивото на кръговото на 4-ти км

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1647 on: 21.04.2023, 21:27:47 »
Но взе че ми стана интересно трамвая стигнал до Симеоновско какво ще го правят - ГМ Димитров няма по средата островче в тази си част. Ако мислят да го разширят има място, ама става интересно

От там като за начало може да завие по Симеоновско шосе към Семинарията на мястото на далекопровода, който би трябвало да изчезне под земята.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1648 on: 21.04.2023, 23:31:37 »
От там като за начало може да завие по Симеоновско шосе към Семинарията на мястото на далекопровода, който би трябвало да изчезне под земята.
Че там по Симеоновско също е тясно - освен отстрани през гората.  А тоя далекопровод сефте чувам че искат го правят подземен. Някаква идея на колко кV е?

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1649 on: 22.04.2023, 00:38:16 »
110kV. ЕСО обаче няма да тръгне да го вкопава, освен, ако общината не реши да развива някаква инфраструктура в неговия сервитут и той пречи. :rolleyes:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1650 on: 22.04.2023, 20:01:21 »
110kV. ЕСО обаче няма да тръгне да го вкопава, освен, ако общината не реши да развива някаква инфраструктура в неговия сервитут и той пречи. :rolleyes:

Да го кажем така, той не пречи, но е в нарушение, защото сервитутът когато е правен е бил един, а сега важи друго. Всичките сгради по Симеоновско шосе нагоре покрай него са с издадени разрешения за строеж в нарушение с актуалните правила за отстояния от далекопроводи 110 kV.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1651 on: 22.04.2023, 20:45:15 »
Под електропровода и Симеоновско е и Рилският водопровод с две тръби ø900 мм.
И този електропровод не съм сигурен колко е на ЕСО, защото подстанциите, които свързва, са на Електрохолд.
« Last Edit: 22.04.2023, 21:57:33 by bdz43r »

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1652 on: 22.04.2023, 22:42:58 »
Под електропровода и Симеоновско е и Рилският водопровод с две тръби ø900 мм.
И този електропровод не съм сигурен колко е на ЕСО, защото подстанциите, които свързва, са на Електрохолд.
С извинение ама електропроводите не са ли на НЕК? Иначе 110 кV не съм сигурен до колко би било уместно да е подземна линия

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1653 on: 22.04.2023, 22:54:56 »
Има и 400 kV подземни кабелни линии, така че това е най-малкият проблем. Всъщност цяла София е прорязана от 110kV електропроводи и има няколко районни подстанции, които се захранват изцяло от подземни кабелни линии - "Веслец" и "Боримечката" например. И този въпросният електропровод продължава подземно към центъра след подстанция "Рила".

Електропроводите от преносната мрежа са на НЕК/ЕСО - 400 kV, 220 kV и повечето 110 kV (например из Родопите, където няма развита мрежа 220 и 400 kV). Останалите 110kV, които са част от разпределителната мрежа, са на местните ЕРП, заедно със съответните подстанции.
« Last Edit: 22.04.2023, 23:00:05 by bdz43r »

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1654 on: 22.04.2023, 23:03:06 »
Е не знаех, че и електроснабдяването е превърнато в тотална каша.
А за трамвайно трасе - нещо не схващам какво си пречи то с далекопровода - реално КМ на трамвая е правотокова 600V, мисля че като височина не би трябвало да си пречат

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1655 on: 22.04.2023, 23:10:45 »
Различните видове инфраструктура могат да се пресичат, но не могат да са един върху друг, като изключим улиците, под които може да има водопровод, канализация и парно.
Не можеш да строиш трамвай върху магистрален водопровод и под 110 kV електропровод. А електропроводът има и стълбове, през които трамваят не може да мине.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1656 on: 22.04.2023, 23:50:32 »
Водопровода е под дясната лента на Симеоновско посока центъра. Днес копаеха  нещо по него.
The Grand Tour

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1657 on: 23.04.2023, 00:18:13 »
Две тръби са, по 900 мм, под външния край и на двете платна. Събират се след гара Пионер под платното към центъра и продължават през гората малко встрани от електропровода. Дясната тръба е от 1926 г и вероятно по-често има проблеми.
Но и електропроводът ми се струва, че е частично над края на платното. Липсата му не оставя достатъчно място за трамвай, така че да е хем достатъчно далеч от сградите, хем да не се мести водопроводът.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1658 on: 23.04.2023, 00:23:36 »
Това не ми беше ясно, но като цяло има логика. А с подземните трасета на далекопроводите пак ли се прилагат същите изисквания?
За магистралния водопровод е логично, защото се затруднява обслужването. Но пък пътища се правят над тях

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1659 on: 23.04.2023, 00:40:48 »
Подземните електропроводи от всякакъв вид са под тротоарите.