Author Topic: Новото трасе до Дървеница  (Read 421459 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #620 on: 06.04.2012, 16:36:31 »
Довод в обратна посока е евентуален протест на живущите над магазин Сигно, какъвто ще има 100% (жалко за хубавата им градинка).
Защо им отписа градинката с прекрасната каменна обувка? Както споменах, трасето (7.5 крачки) се събира на сегашния асфалтов тротоар (8.5 крачки). Най-много дърветата до булеварда да дадат фира, а може би има начин да се запазят - въпрос на сантиметри.
Само прекрасният им тротоар от хубави плочки ще стане общ тротоар. Нямам представа, докъде е частният парцел, върху който е построен блока и дали ще трябва отчуждаване за уличен тротоар.
Колкото до отстоянието - новите блокове срещу басейна Дианабад са по-близо даже при централно разположено по Габровски трасе.
« Last Edit: 06.04.2012, 16:41:03 by blagun »

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #621 on: 06.04.2012, 18:32:38 »
Аз мисля, че ивицата с дърветата край пътното платно няма да я пипат, а ще сложат трамвайните трасета зад нея, т.е. ще захапе малко от градинката на блока. Именно въпросната ивица в по-късен етап може да се префасонира на трета лента на булеварда, затова предполагам ще я оставят.
Като говорите за примери с автономно странично трасе - имаме още по-класически такъв - Цар Борис III. А също така и Красна Поляна, та чак до старата Овча Купел... при това с едно диагонално прехвърляне от едната на другата страна.
« Last Edit: 06.04.2012, 18:43:33 by Chilio »

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #622 on: 06.04.2012, 18:46:56 »
В тази връзка - не са ли тези 7,5 Благунови крачки твърде много? При автономно трасе, което е построено така, че трамваите да не се клатушкат до припадък, със стълбове само от една страна и с релси 1009 мм отстоянието между коловозите би трябвало да може да се намали чувствително.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #623 on: 09.04.2012, 04:24:54 »
Благуне, нещо не се разбираме. Както казах аз не гледам ОУП или ПУП а регулация. Ето скрийн от сайта за да видиш какво имам предвид. Доколкото разбирам това са строителни граници. И на схемата се вижда че хотела не пречи на 2 платна с трамваи по средата.
...
Аз по тази регулация съдя.
ОУП дава общото зониране на териториите, тематичните схеми могат да показват различни видове системи- зелена, социална инфраструктура, транспортна схема на релсов транспорт, шумово замърсяване и т.н. Подробните устройствени планове конкретизират и са подчинени на ОУП. Те са в по-малък и детайлен мащаб, в ОУП няма имотни граници (регулационни линии), докато в ПУП те са задължителни. Има различни видове ПУП- ПР (план за регулация), ПРЗ (План за регулация и застрояване- не се регулират само границите на собственост, но и строителните петна, вида и характера на застрояването), Подробни транспортно-комуникационни планове (това са проектите на уличната мрежа, но не са техническите проекти, а устройствени такива), Парцеларни планове (за линейни обекти на техническата инфраструктура- тръбопроводи, електропроводи и т.н. със сервитуте около тях)... Само от регулационен план не можеш да съдиш за застрояването, него го има в ПУП-ПРЗ, където трябва да са котирани и отстоянията до имотната граница, ширина на тротоар, ширина на пътно платно, ширина на уличната регулация (спрямо отсрещен имот)...

@софиянец: Сервитута на трамвайно трасе е 7 метра. Толкова е необходимо за два коловоза и всичко около тях.
« Last Edit: 09.04.2012, 04:26:34 by difian »

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #624 on: 09.04.2012, 10:24:37 »
Към тия 7 метра колко трябва да добавим, за да имаме сервитута заедно с минималното отстояние от жилищни сгради... тъй като вече се уточни, че това отстояние не се мери от края на коловоза, а от средата му?

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #625 on: 09.04.2012, 12:00:34 »
В тази връзка - не са ли тези 7,5 Благунови крачки твърде много? При автономно трасе, което е построено така, че трамваите да не се клатушкат до припадък, със стълбове само от една страна и с релси 1009 мм отстоянието между коловозите би трябвало да може да се намали чувствително.

Теоретично може, но напрактика не. При разминаването на трамваите все пак трябва да има отстояние, иначе ако някой е виснал на прозореца може да му отсече главата при разминаване. Надали някой би допуснал да е по-малко от 7 метра, ако ще и на 6 да се впише.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #626 on: 09.04.2012, 18:15:54 »



В Хале се вижда, че разстоянието е много по-малко. Като се има предвид че междурелсието е 1000 мм, отстоянието между коловозите е макс. 1,5 метра

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #627 on: 09.04.2012, 20:03:15 »
Прозорците на трамваите в Хале се отварят така, че пътниците не могат да си проврат дори ръката през тях, камо ли да се надвесят с глава и т.н., както от голяма част от трамваите в София. Дори закупените Т4Д-С са с такива малки прозорчета отварящи се по хоризонтална ос навътре, а не както по българските и другите чешки големи плъзгащите по хоризонтал прозорци.

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #628 on: 09.04.2012, 21:50:47 »
Еми значи въпросът е решен. Купуваме модерни трамваи и си спестяваме няколко милиона от отчуждаване.  :rolleyes:

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #629 on: 09.04.2012, 22:13:51 »
Страхотни заключения вадите, нямам думи. Не съм компетентен да кажа, в рамките на тези 7 метра къде са релсите, къде са стълбовете за ККМ, къде е серивитутът около тях. Чакам Емм да види темата и да пише.

Към софиянец, ако ще трамваи с климатици и неотваряеми прозорци да купиш, габаритът на трасето е 7 метра!!!

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #630 on: 09.04.2012, 22:19:55 »
Не мога да разбера защо трябва да е 7 метра, щом трамваите са по 2,2 метра. За какво са другите 2,6 метра?

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #631 on: 09.04.2012, 22:43:06 »
За да не се получава въздушен удар върху двата трамвая при разминаване...  :rolleyes:
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #632 on: 09.04.2012, 22:51:47 »
Като ги разделиш на 4-ири за от двете старни на двата коловоза това прави по 65 сантиметра. Понякога стълбовете на ККМ са между коловозите, кошовете се изнасят в страни при завиване, за други елементи на трасето, никой не е казал, че не може да има кошове с по-голяма ширина, да има място да се скрие човек при аварийна ситуация или инцидент за разминаване с трамвай... Но нека Емм да се сети да влезе тук, може да даде категоричен отговор на догадките ни.   :rolleyes: ;)

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2276
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #633 on: 09.04.2012, 23:09:55 »
Колкото и много да ни изглежда,всяко едно решение и норма са плод не само на предварителни изчисления,но и създадени в следствие на действителни случаи - щом наложения стандарт е 7 метра това значи или хората пресмятайки математически всяка една възможност са го изчислили или ако е бил пресметнат по-малко на някой етап някъде по света където се експлоатират трамваи се е случило нещо,което да е наложило 7те метра като най-малко разстояние което не би позволило то да се повтори.

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2893
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #634 on: 10.04.2012, 20:26:28 »
Не съм си правил труда да меря, но в по-остри криви габарита на едно трамвайно трасе значително се увеличава. Т.е. тези 7 метра предполагам се отнасят за крива, но може и да бъркам.

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #635 on: 11.04.2012, 11:55:46 »
Така бих могъл да го разбера, но по Г.М. Димитров говорим за прав участък. Че темата не е проста може да се види от тази статия

http://www.zeno.org/Roell-1912/A/Oberbau+der+Stra%C3%9Fenbahnen

Там може да се прочете, че в Германия ширината е специфицирана в диапазона 6 до 11 метра. Т.е. се допускат и трасета по-тесни от 7 метра.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #636 on: 11.04.2012, 13:19:32 »
Обаче остава проблема, при разминаване, ако има човек надвесен през прозорците. Може би неслучайно в Германия на всички стари трамваи им сменят прозорците с отваряема част, като при О 305 Г, вместо с плъзгащите се.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #637 on: 11.04.2012, 19:50:39 »
Ето извадка от "Правилник с технически изисквания и норми за трамваен релсов път", София, 2000 г.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #638 on: 12.04.2012, 08:04:31 »
Надявам се, че това отговаря на доста въпроси.

Трябва да се предвиди и технологичен път покрай линията (както през поляната към Обеля) за обслужване на трасето и евентуални аварийно-възстановителни работи.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #639 on: 12.04.2012, 13:26:34 »
Значи, 600 мм от двете страни, 600 мм между композициите и 2400 х 2 мм габарити за мотрисите, общо 6 метра и 60 см. Това е абсолютния минимум според нашите наредби, правилно ли съм разбрал?