Author Topic: Новото трасе до Дървеница  (Read 421417 times)

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1140 on: 23.11.2013, 00:44:20 »
Ако ще ми правят едноколовозни измислици а'ла Скобелев, по-добре да не правят нищо. :angry: Аман от защитници на разна трънки и клонки, дето спират развитието на града. Другите градове как могат? Как?
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3952
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1141 on: 23.11.2013, 04:48:59 »
Явно накрая, от разтакаване, ще изгубим парите. В крайна сметка за последните 15 - 20 години има закриване на трамвайната мрежа, бракуване на трамваи (не се знае последните втора употреба, на 1009 мм, след колко време и те ще бъдат бракувани), а никъде не се изградиха нови отсечки, дори и към съществуващата мрежа.
------------------------

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1142 on: 20.12.2013, 15:20:13 »
Това трасе в голяма степен би разтоварило автобусите до Студентския. Особено ако направят чисто нова линия до самия Студ.град. Доколкото си спомням имаше 2 варианта - единия трамваят да продължава след колелото през НСА, а другия след Габровски директно да продължава по Акад.Ст.Младенов.

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 921
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1143 on: 20.12.2013, 16:17:10 »
Ако ще ми правят едноколовозни измислици а'ла Скобелев, по-добре да не правят нищо. :angry: Аман от защитници на разна трънки и клонки, дето спират развитието на града. Другите градове как могат? Как?

Не е баш така... Трънките поемат толкова отрова, която иначе ние трябва да я вдишаме, че не е логично да ги зачеркваме с лека ръка. Децата ни и техните деца особено ще са ни благодарни ако не го направим. Другите градове започват строителството на квартали с планиране, оставят достатъчно място за трасета, преди да излеят бетона. Ние правим обратното. И е по-разумно да срутим някоя не особено законна постройка и да разширим някоя улица, отколкото да сечем дървета на едро. Освен това имаме доста празно място на север, милеещите за урбанизация могат да се заселят в тази посока като искат лесен мегдан за инфраструктура. Всъщност най-разумно би било да следваме някой ОУП, но това явно е висш пилотаж.

А в посока Студентски Град специално има толкова неизползвано място, включително изградени трамвайни трасета, струва ми се, че нарочно прокарват от абсурдни по-абсурдни идеи, за да настървят хората.
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline Kraxx

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1144 on: 20.12.2013, 16:45:45 »
Всяко дърво, което бъде отсечено в името на пускането на електрически транспорт не е отрязано напразно, защото този транспорт пести от въпросните вредни емисии, които иначе трябва да бъдат поемани от дърветата. Пък наличието на алтернативи означава, че повече хора ще ползват градски транспорт и няма да позлват лични автомобили, които са по-неефентивни от колкото и да е Икарус или друга бракма на МГТ. Така че ако 20, 30 дървета трябва да бъдат отрязани може да се направи в името на по-чистия град, който те ще завещаят с жертвата си. А и нищо не пречи да бъдат засадени 50 нови дървета вместо отрязаните 30. Да, те ща са млади, но нищо от това, което се прави не е от днес за утре, а от днес за поколенията...
To those who don't believe no explanation is possible, to those who do believe no explanation is necessary

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 921
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1145 on: 20.12.2013, 16:54:55 »
Напълно съм съгласен, с всяка дума! За съжаление че не забелязвам някой да вижда цялата картинка, не и извън форумите - едните си искат пътищата на всяка цена, другите не дават игличка да падне. Не, че някой е тръгнал да залесява като сече дървета в името на развитието де...
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1146 on: 20.12.2013, 17:18:30 »
За какви изградени трасета до Студентския говориш, освен бившото на ТМ2?

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1147 on: 20.12.2013, 20:20:46 »
Не е баш така... Трънките поемат толкова отрова, която иначе ние трябва да я вдишаме, че не е логично да ги зачеркваме с лека ръка.
Ако поразгледаш цялата тема, ще видиш откровено противоречивите аргументи на противниците и: Същите тези защитници на трънките по старата улица до гара Пионер (продължение на Ст.Михайловски след завоя) защитаваха и запазването на цирея, наречен борса за строителни материали насред паркова и жилищна среда.
Крещящите срещу шума на трамвая нищо не споменават за шума (+дима) на тежко пъхтещите по баира Икаруси (до съвсем скоро) и О305. Въпросните автобуси могат да прелитат покрай детските градини, но трамваят - не може.
И все така, все едно Габровски ще става велоалея.

Замисълът на този трамвай е да се получи по-качествена връзка от сегашната с А94. И как ще се получи тази връзка:
- отхвърли се предложението на пресичане в траншея на кръстовището при Семинарията
- натрапи се еднопътно трасе в гората, което със сигурност ще доведе до забавяния за изчакване
- по всяка вероятност ТМ-трасе (ако го има) ще е централно разположено по Габровски, което хем ще натовари булеварда, хем трамваят ще изчаква завиващите наляво по безбройните пресечки.
И при такива промени на проекта как очакваш широко пропагандирания "скоростен трамвай"?!

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1148 on: 21.12.2013, 07:51:38 »
А някой не се ли замисля, че "отсечената" трънка ще се възстанови като се рекултивира старото трасе до Руското посолство?
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 921
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1149 on: 21.12.2013, 21:19:41 »
putnik - да. Въпреки, че в момента е едно пропиляно пространство с ширина пет метра...

blagun и nightpish: ще си спестя почти шейсет страници от темата ;) Мрънкалниците, на които им пречи шума от трамвая най-вероятно не са чували шума от минаващ съвременен трамвай по поддържано трасе. Няма и да го чуят, защото такъв почти няма :D Такива трябва никой да не ги слуша, за съжаление в този случай общината не си е свършила нормалната работа да не чуе хората. А природозащитниците ги поддържам, защото ако мрънкат за две трънки поне едно дърво ще спасят или ще докарат нещата до там да се компенсира природата с някое ново засадено дръвче. Съгласен съм, че баланс винаги може да се намери ако гледаме на нещата като цяло - сечем дървета, но засаждаме нови и спестяваме димящи икаруси, но съм склонен да застана леко в посоката на природозащитниците, защото болшинството не се сеща.
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1150 on: 22.12.2013, 10:52:44 »
А защо нито един природозащитник не претендира за дърветата , отрязани за огрев или коледните елхи? И двата вида отиват в печки , чиито комини пушат и замърсяват?
Отговор - дърветата , отсечени са далеч от нас. Пушещият комин е нещо нормално.

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 921
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1151 on: 23.12.2013, 01:50:40 »
Този въпрос съм го чувал и преди. Ако искаш да кажеш, че всичко е пари и някой им плаща да викат против трамвая ще се съглася.
Ако искаш да кажеш, че са малоумни хлапетии - също ще се съглася.
А може да се окаже, че тези, които повдигат въпроса за природата не харесват отсечени елхи и бракониерстването на дърва за огрев, но не могат да завардят всеки път в планината и да пукат гумите на всеки камион с незаконно отсечена дървесина. А пък могат да участват в разисквания относно града.

Съжалявам, че засегнах болната ви тема и спирам - дискусията отиде много извън темата за трамвайното трасе. Исках да изкажа мнението си, че трябва да сме отговорни към околната среда, за да не си сърбаме после непремерените "облагородявания" - дали като не сечем дървета, засаждаме нови или сменяме димящи автобуси с трамваи. И това трябва да се обмисли като се подновява градската инфраструктура. А какво им е в главите на активните природозащитници мога само да гадая.
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1152 on: 23.12.2013, 03:05:29 »
Аз пък за пръв път виждам, природозащитници да протестират срещу екологично чист транспорт  :jump: И аз се запитах, къде бяха, когато се строяха мигстрали и се унищожиха не само храсталаци, ами добре развити стари дървета, гори, хиляди декари обработваеми земи безвъзвратно загубени, както и насърчаване на автомобилния транспорт-основен замърсител на околната среда. Така че и мен няма да ме учуди ако въпросните природозащитници са били платени, но това ние няма как да разберем, но явно има нещо.

Пак казвам, единственото основание за протест според мен ще е ако им спрат всичките автобусни линии като пуснат трамвая. Защото ще загубят много връзки, с Младост, със Студ.град, с Южния парк, с автостанция Хладилника идр.

Сигурен съм, че дори и най-големите критици на проекта като видят наживо новите лъскави трамваи с всички екстри, бързи, много ще ги харесат. Съгласете се и, че до сега хората са свикнали с дрънченето на трамваите и разбития релсов път, и не са виждали що е модерен тих трамвай. Е напълно нормално, като не са виждали такива работи до сега като им кажат че ще им минава на 6-7м.от блока да не искат, защото си представят досегашното положение например.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 921
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1153 on: 23.12.2013, 19:04:35 »
Съгласете се и, че до сега хората са свикнали с дрънченето на трамваите и разбития релсов път, и не са виждали що е модерен тих трамвай.
Съгласих се три мнения по-нагоре ;)
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1154 on: 21.01.2014, 20:23:27 »
МИП върна на Столична община проекта за трамвая

Министерство на инвестиционното проектиране върна на Столична община Проекта на ПУП – План за регулация за ново трамвайно ухо от бул. „П.К.Яворов“ до гара „Пионер“ и изменение на плана за регулация на м.“Борисова градина – Погребите“.
Проектът беше внесен за одобряване в МИП в края на миналата година.
След обстоен преглед и анализ на представените материали – текстови и графични, се стигна до извода, че обектът не попада в обхвата на изискванията, визирани в чл. 129, ал. 3, т. 3, б.“б“ от ЗУТ, тъй като към проектната документация не са приложени доказателства за категорията на строежа и индикативната му стойност за участъка на трасето от бул.“П.К.Яворов“ до гара „Пионер“, който е част от инвестиционното предложение за изграждане на „Трамвайна линия от кръстовището на бул.“Пейо Яворов“ до обръщателното ухо в кв.“Дървеница“ и „Студентски град“.
Поради това проектът не може да бъде разгледан от министъра на инвестиционното проектиране.
В писмо до СО специалистите на МИП са посочили констатираните пропуски и несъответствия в проектната документация и са дали указания за процедурните и юридически действия, които трябва да извършат специалистите на Столична община, както и за допълнителните документи, с които да се допълни преписката преди да се пристъпи към последваща процедура по одобряване на проекта.
Писмото, което днес беше депозирано в деловодството на СО е адресирано до главния архитект Петър Диков, с копие до председателя на СОС Елен Герджиков.

http://www.svobodnoslovo.eu/2014/01/21/%D0%BC%D0%B8%D0%BF-%D0%B2%D1%8A%D1%80%D0%BD%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%BB%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%B0-%D0%BE%D0%B1%D1%89%D0%B8%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B5%D0%BA%D1%82%D0%B0-%D0%B7/

« Last Edit: 21.01.2014, 20:25:02 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1155 on: 21.01.2014, 21:13:08 »

Без да искам да ви дразня... някой може ли да познае от кого е тва? :bag:

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1156 on: 21.01.2014, 21:20:13 »
Естествено - релсов и обществен транспорт. Поначало партийното им поръчение е да пречат, само алтернативи не търси от тях.

Резолюцията на МИП се очакваше. Странна ми е липсата на индикативна стойност за част от трасето.
Жалко, че вместо с конструктивна дискусия този проект си отива с диалог между глухи...

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1157 on: 22.01.2014, 10:05:23 »
В случая РИОСВ си е в правото да прецени дали за даден обект е необходим ОВОС или не. Инвеститорът единствено подава уведомление за инвестиционно намерение. ОВОС се прави обикновено за големи инфраструктурни обекти - примерно за газопровод като Набуко, Южен поток и т.н. , друг е въпросът, че нито единият ще бъде построен, нито другият. Също за магистрали, за АЕЦ Белене, големи хидроенергийни проекти и др. За по-малки обекти, като тези, се прави екологична оценка по опростена процедура, като се предписват съответните мерки за намаляване на негативното въздействие.. За сравнение, за газопровода Стара Загора - Комотини, който е над 140 километра, становището на МОСВ също беше, че не е необходим ОВОС, но не и за Набуко и Южен поток. То по логиката на тия кратуни от "Релсов и обществен транспорт" ще трябва ОВОС и за изграждането на една нищо и никаква велосипедна алея. А ОВОС-ът е такова тромаво нещо, че ви е бедна фантазията. А без приключила процедура по ОВОС, ако МОСВ реши, че такава оценка трябва, или с други думи без положително становище на МОСВ по тази оценка, не може и на милиметър да се тръгне напред по проекта - едва след ОВОС-а започва да се прави ПУП, да се издирват собственици, да се отчуждава, чак после се дава "виза за проектиране", прави се технически проект, работен проект и едва след това инвеститорът получава разрешение за строеж и може да започне работа. А междувременно, докато се точат процедурите, може бай Петко да реши да си прави нещо на имота, я паркинг, я къщичка, я кооперация, а за такива малки обектчета процедурите са къде-къде по-прости, ОВОС естествено няма, и съответно голямото инвестиционно намерение бива изпреварено и се налага да се мести трасето, което практически води до нови процедури за новите участъци.....
МИП няма къде да ходи - ще клекне, след като бъдат отстранени забележките. Така, след изборите новото МРРБ всячески се запъваше и не искаше да одобри ПУП-а за Набуко, за да може руснаците да "гепят" трасето в Дунавската равнина за нуждите за Южен поток, но след като забележките бяха отстранени, нямаше къде да отидат и го одобриха. Сега дали ще се построи някога или не е друг въпрос,  но в следващите 10 години имотите в сервитута на бъдещия газопровод дефакто са блокирани и не само, че нищо не може да се построи върху тях, а дори не могат да се сеят растения с дълбока коренова система, а руснаците съответно трябваше да се съобразят и да се преместят. Сега на всичкото отгоре ВАС отмени ускореното отчуждаване при държавни и общински инфраструктурни проекти, въведено от Бойко, при което собствениците можеха да обжалват обезщетенията, но това не спира строителството - вече то не може да започне докато не приключат делата и собствениците не бъдат адекватно обезщетени. Това за съжаление, доста ще забави много проекти оттук насетне и отново ще излезе на дневен ред опасността от неспазване на срокове и загуба на европейско финансиране.
« Last Edit: 22.01.2014, 10:15:46 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline Крюшо

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 104
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1158 on: 22.01.2014, 15:20:36 »
Голяма работа, че СО и МИП си прехвърлят проекта за дървенишкия трамвай. Такава линия не ни трябва! Без основен ремонт по Графа и със заобикаляне на Студентски град, този трамвай ще е в най-добрия случай със средняшки пътникопоток.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1159 on: 22.01.2014, 17:08:57 »
Как го сметна че не трябва? Освен това довода да не се прави, защото не е ремонтирано еди къде си звучи много несериозно. Нищо не пречи да се реализира - още повече по европейска програма и след това да се ремонтира Графа и там където трябва, отколкото обратното.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!