В случая РИОСВ си е в правото да прецени дали за даден обект е необходим ОВОС или не. Инвеститорът единствено подава уведомление за инвестиционно намерение. ОВОС се прави обикновено за големи инфраструктурни обекти - примерно за газопровод като Набуко, Южен поток и т.н. , друг е въпросът, че нито единият ще бъде построен, нито другият. Също за магистрали, за АЕЦ Белене, големи хидроенергийни проекти и др. За по-малки обекти, като тези, се прави екологична оценка по опростена процедура, като се предписват съответните мерки за намаляване на негативното въздействие.. За сравнение, за газопровода Стара Загора - Комотини, който е над 140 километра, становището на МОСВ също беше, че не е необходим ОВОС, но не и за Набуко и Южен поток. То по логиката на тия кратуни от "Релсов и обществен транспорт" ще трябва ОВОС и за изграждането на една нищо и никаква велосипедна алея. А ОВОС-ът е такова тромаво нещо, че ви е бедна фантазията. А без приключила процедура по ОВОС, ако МОСВ реши, че такава оценка трябва, или с други думи без положително становище на МОСВ по тази оценка, не може и на милиметър да се тръгне напред по проекта - едва след ОВОС-а започва да се прави ПУП, да се издирват собственици, да се отчуждава, чак после се дава "виза за проектиране", прави се технически проект, работен проект и едва след това инвеститорът получава разрешение за строеж и може да започне работа. А междувременно, докато се точат процедурите, може бай Петко да реши да си прави нещо на имота, я паркинг, я къщичка, я кооперация, а за такива малки обектчета процедурите са къде-къде по-прости, ОВОС естествено няма, и съответно голямото инвестиционно намерение бива изпреварено и се налага да се мести трасето, което практически води до нови процедури за новите участъци.....
МИП няма къде да ходи - ще клекне, след като бъдат отстранени забележките. Така, след изборите новото МРРБ всячески се запъваше и не искаше да одобри ПУП-а за Набуко, за да може руснаците да "гепят" трасето в Дунавската равнина за нуждите за Южен поток, но след като забележките бяха отстранени, нямаше къде да отидат и го одобриха. Сега дали ще се построи някога или не е друг въпрос, но в следващите 10 години имотите в сервитута на бъдещия газопровод дефакто са блокирани и не само, че нищо не може да се построи върху тях, а дори не могат да се сеят растения с дълбока коренова система, а руснаците съответно трябваше да се съобразят и да се преместят. Сега на всичкото отгоре ВАС отмени ускореното отчуждаване при държавни и общински инфраструктурни проекти, въведено от Бойко, при което собствениците можеха да обжалват обезщетенията, но това не спира строителството - вече то не може да започне докато не приключат делата и собствениците не бъдат адекватно обезщетени. Това за съжаление, доста ще забави много проекти оттук насетне и отново ще излезе на дневен ред опасността от неспазване на срокове и загуба на европейско финансиране.