Author Topic: Новото трасе до Дървеница  (Read 421477 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #560 on: 04.02.2012, 16:47:53 »
Габаритът позволява трамвайни линии + лента за движение, кой е казал, че трябва улицата да е паркинг ? :)
Казаха тези, които преместиха трамвая от края в средата на булеварда. Най-добрият знак против паркиране е трамвайното трасе - ул.Ген.Жеков в Надежда доказва това.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #561 on: 04.02.2012, 16:54:05 »
Ако приемем, че са изложили мотивите като шум и вибрации при по-близко преминаване покрай кооперации, нищо не пречи трамвая да е в средата, но обособен по изпитания вече начин (за което според мен пък ние трябва да се наложим), а отстрани да са си автомобилните платна

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #562 on: 04.02.2012, 17:35:14 »
Ако приемем, че са изложили мотивите като шум и вибрации при по-близко преминаване покрай кооперации, нищо не пречи трамвая да е в средата, но обособен по изпитания вече начин (за което според мен пък ние трябва да се наложим), а отстрани да са си автомобилните платна
Реално мотивът за протест беше лишаването от паркиране - http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=352.msg237833#msg237833. Но си прав, че е възможно да са го облекли в "загриженост от шум и вибрации" или пък отстояние. Но силно ме съмнява да бъдат избити мераците за паркиране. В момента алтернативата са уличките около басейна и все още незастроения терен до 11 ОУ. А там, както и отсреща - при автобусната спирка в посока център, по ПУП ще цъфнат многоетажни блокове и тогава наистина няма да има алтернатива за паркиране. Въпреки сменената партийност на ръководството на район "Изгрев", явно никой не се гласи да преразгледа тези неща (ПУП НЕ Е приет и публикуван в ДВ - той е върнат в СОС за корекции). И просто Габровски ще заприлича на Христо Смирненски, Ботев и един куп още улици, където има лента за паркиране + лента за движение на всичко - трамваи, автобуси, коли и т.н. Уви...
« Last Edit: 04.02.2012, 17:38:28 by blagun »

Offline Kraxx

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #563 on: 05.02.2012, 22:16:54 »
В район Изгрев е сменен само кметът, като Панайот Бончев е общински съветник вече, а в самата администрация на района няма промени. По-голямата часто от досегашния състав си е по местата
To those who don't believe no explanation is possible, to those who do believe no explanation is necessary

Offline alpha_adversativum

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 612
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #564 on: 08.02.2012, 09:15:41 »
Между другото, в това обявление за обществена поръчка има нещо нередно - вече осми ден от появяването на обявлението няма никаква информация за такава поръчка нито в регистъра на АОП (а там трябваше да се появи още преди няколко дни), нито на сайта на възложителя. Тъй че според мен е прекалено рано да се радваме, че ще се построи нещо.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #565 on: 08.02.2012, 11:41:13 »
Всичко обявено е т.нар. задължително "предварително обявление", което се прави до шест месеца преди обявяването на конкурса. Миналата година направиха такова обявление за тролейбусите, но тъй като комисията върна неколкократно проекта за доработване срокът изтече и наскоро обявиха наново, заедно с останалите дейности по проекта.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1989
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #566 on: 18.02.2012, 12:37:27 »
Quote
Този проектен компонент включва два подкомпонента
.
Първият подкомпонент е изграждането на 2.8километра сдвоена трамвайна линия от кръстовището на ул. „Стоян Михайловски” и бул. „Пейо Яворов” до кръстовището на бул. „КлиментОхридски” и бул. „Г.М. Димитров”. Новата трамвайна линия първоначално щеследва ул. „Стоян Михайловски”,след което ще минава през парк Борисова градина през съществуваща просека между дърветата. Трамвайната линия щепреминава през гара „Пионер” и след това от двете страни на бул. „Никола Габровски”. В последствие трамвайната линия завива наляво по бул. „Г.М.Димитров”,където сдвоената линия ще бъде разположена от южната страна на булеварда. На кръстовището на бул. „Г.М. Димитров” и бул. „Климент Охридски”новата трамвайна линия ще се свързва със съществуващата линия, водеща до кв.„Дървеница”. Вторият подкомпонент е реконструкцията на линията с дължина 1,8км по протежението на бул. „Климент Охридски” до колелото в кв. „Дървеница”.Така описаната нова трамвайна линия ще се съединява със съществуващата трамвайна линия  No18 на бул. „Пейо Яворов”,за да се свърже с центъра на града.Както реконструкцията на вече съществуващия участък, така и новият маршрут(по бул. „Никола Габровски”) ще позволява трамвайната система да обслужва кв.„Дианабад”, който е гъсто населен жилищен район със
спортни комплекси.Стойността на проектния компонент се изчислява на 12,2 милиона евро.

Толкова скъпо ли излиза реконструкция + строеж на ново трасе  :blink: :blink:
« Last Edit: 18.02.2012, 13:29:08 by difian »

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #567 on: 18.02.2012, 13:32:49 »
Ще видим какви ценови оферти ще се предложат, заложената тук сума е с буфер и е максимална, но от повечето търгове досега сме се обедили, че цените са доста по-ниски. Ако погледнем обема на работата, очуждения май няма, а и не се включват тук, но има да се прави и реконструкция на булеварди, по които ще се минава. Говори се и за преминаване на две нива при Алея Яворов. Така че цена около 24 млн. лева не е толкова много с оглед и да слезе надолу. Индикативната стойност да трасето по Бели Дунав беше 9.5 млн. лева при дължина от 2,4 км.
« Last Edit: 18.02.2012, 13:39:05 by difian »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #568 on: 18.02.2012, 14:14:57 »
отчуждения май няма
Отчуждения все пак има:
- южно от ГеМето - паркингите на СофАвто.
- магазинът за строителни материали на сегашния завой на Габровски от басейна към Симеоновско
- сградата на гара Пионер и територия от бившите жп линии - от НКЖИ. Тук би трябвало целият жп сервитут да бъде прехвърлен на общината - има да се правят озеленявания, пътна връзка Незабравка-басейн Диана.
« Last Edit: 18.02.2012, 14:17:40 by blagun »

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #569 on: 18.02.2012, 21:59:19 »
Не се знае каква ще е крайната цена след търга, но още преди това беше ясно че това ще е един скъп проект с оглед преминаването през Борисовата градина и гара Пионер. Като се има предвид бавния и заобиколен маршрут на този трамвай, направо са си пари хвърлени на вятъра. Знам че веднага ще ме оплюят някои хора, но това е истината. Дървеница си има добро транспортно обслужване метро и два автобуса до Центъра. Трамвая по никакъв начин не помага като се има предвид времето за пътуване което не е в минути а в пъти по бавно заради маршрута през гората и доста криволичещия маршрут. А в Дианабад хората ще си ползват много повече 94 отколкото този трамвай. Ако целта е екология по добър вариант е тролей вместо 94, а не трамвай

Online mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #570 on: 18.02.2012, 22:03:25 »
Целта, освен Дианабад, е да осигури и транспортно обслужване от типа довозване от и до метростанция на жителите на Дървеница. Как по рано е имало тм. до Дървеница, каква е причината сега да няма?

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #571 on: 18.02.2012, 22:21:48 »
Е няма що - вторият по капацитет вид градски транспорт (по света) тук ще използваме за довозване. Подкрепям @elbi напълно.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Online mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #572 on: 18.02.2012, 22:27:29 »
Аз съм изцяло за връщане на трамвайното трасе там, където си беше, но странично на платната, както със сигурност много от нас го искат. Но ние сме безгласни букви. :/

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #573 on: 18.02.2012, 22:28:35 »
Като се замисля пътуването въобще няма да е толкова бавно. От Дианабад, та чак до центъра трамвайното трасе ще е почти 100% автономно, като навлезе в гората, има само две пресичания на възлови артерии, навсякъде си е автономно. Предвид все увеличаващите се задръствания, трамвая ще те сваля за не повече от 16-17 мин. до баш центъра на София! Че какво му е бавното, гората се мивнава за няколко минутки, оттам нататък до Дианабад ще бъдат само още 2 спирки примерно, колко да е бавно? Според мен може и за по-малко от 15 минути да се слиза до центъра, че то с кола във върхов час ще е повече, а като добавим времето и за търсене на паркомясто, времепътуването с трамвая ще е 2 пъти по-бързо.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2276
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #574 on: 19.02.2012, 23:19:18 »
А аз като се замисля че по това трасе ще пуснат пак старите чешки таралясняци и то къси щото нямат достатъчно за три линии я пиша бегала тази нова линия още преди да са я построили...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #575 on: 19.02.2012, 23:55:52 »
А аз като се замисля че по това трасе ще пуснат пак старите чешки таралясняци и то къси щото нямат достатъчно за три линии я пиша бегала тази нова линия още преди да са я построили...
ТМ18 си ходи. По ТМ10 (или 9 - която остане до Хладилника) съвсем няма да е необходим едновременшния ресурс. Някога ТМ2 и 9 вървяха със двойки, ТМ14 - соло и имаше за ТМ5.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #576 on: 20.02.2012, 00:56:28 »
Обаче за новата линия до Дървеница и Студентски град почти със сигурност ще трябват съчленени или "двойни" вагони. Линията предполага да е доста натоварена, защото едно че ще е довозваща за цяла Дървеница и Студентски град, а отчасти и Дианабад, отделно предполага и че ще е почти основен транспорт на Дианабад до центъра, предвид това че ще се стига само за 15-тина минути баш до центъра напряко през гората.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #577 on: 20.02.2012, 10:51:57 »
Еми ако бяха подкарали Т4D-C щеше да има достатъчно трамваи за навсякъде, но уви... :rev:

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #578 on: 20.02.2012, 12:20:49 »
Еми ако бяха подкарали Т4D-C щеше да има достатъчно трамваи за навсякъде, но уви... :rev:
Ама станаха ли им 40 дни откакто ги изпратихме тези трамваи, че още роним сълзи по тях?!? Сериозно, аз все още чакам да влязат в редовна и нормална експлоатация и досадното е, че това все още не е факт, но ще се случи...
« Last Edit: 20.02.2012, 13:57:27 by difian »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #579 on: 20.02.2012, 13:50:21 »
 Т4D-C ще тръгнат, но едва ли ще са по ТМ2. По тези баири трудно ще се справи моторен вагон+ремарке: и за качавне, и за спиране при спускане.