Author Topic: Новото трасе до Дървеница  (Read 421444 times)

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #600 on: 05.04.2012, 13:59:54 »
По ОУП двата завоя на Габровски при пощата ги няма, трябва плавна дъга да ги замени. Иначе и аз съм ЗА трамвая да си мине по Г.М. Димитров т.к. тогава отново ще настоявам 88 да мине през Студентски град  :P

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #601 on: 05.04.2012, 20:09:39 »
Иначе и аз съм ЗА трамвая да си мине по Г.М. Димитров т.к. тогава отново ще настоявам 88 да мине през Студентски град  :P
Тогава А88 ще върви по Драган Цанков, за да покрие връзката между Изток и Лозенец след закриването на ТМ18.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #602 on: 05.04.2012, 20:14:22 »
Гледах го и в Гугъл Земя, където си личи, че този блок е може би с поне 4-5 метра по-близо до булеварда от големия блок на светофара, така и от сградата на Мултигруп по-надолу...
Че е по-напред, по-напред е, но издадени са външните стълбища от втория магазински етаж, а не прозорците на апартаментите, от които се мери отстояние.  Освен това отстояние се мери до оста на коловоза, някъде в темата за ТМ трасе по Скобелев имаше част от въпросната наредба.

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #603 on: 06.04.2012, 09:41:50 »
Иначе и аз съм ЗА трамвая да си мине по Г.М. Димитров т.к. тогава отново ще настоявам 88 да мине през Студентски град  :P
Тогава А88 ще върви по Драган Цанков, за да покрие връзката между Изток и Лозенец след закриването на ТМ18.
Това са малко свободни интерпретации. Никой не е казал че тм18 се закрива като се пусне трамвая до Дървеница. Не че съм привърженик на запазаването на този трамвай,но няма такова следствие произлизащо от построяването на новото трамвайно трасе. Навремето му беше направено временно обръщало до Руското посолство. И като всичко временно в България то е най постоянно. Автобус 88 също никой не е мислил да си променя маршрута ако се построи този трамвай. СО едва ли мислила още отсега за тая нова хипотетична ситуация , т.че не си мислете че ще познаете какви ще са маршрутите в района след това.
Иначе и аз мога да фантазирам. При построяването на трамвая най вероятно ще изчезне 94, ако се махне и 88 по Габровски, ще остане само един 102 и жителите на Динабад ще бъдат бесни на едно такова решение.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #604 on: 06.04.2012, 09:50:14 »
Има косвено следствие - трамваят стига Руско Посолство за временен период, който дори не е и удължен.
А като пуснат трамвая до Дървеница, то тогава 88 може да е с маршрут от Дружба до Младост само например. Има безкрайно много време дотогава. Дано все пак започне строителството.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #605 on: 06.04.2012, 10:33:42 »
Ето и обещания фоторепортаж на Г.М.Димитров с коментари:
1. Големият блок на Барбуков  на спирка Г.М.Димитров на А88 и 294. Разстояние от блока до бордюра при джоба на автобусната спирка - 18.5 крачки, до основното платно - 22 крачки
2. Тротоарът пред новия блок, който е най-близо до булеварда. Разстояние от края на стълбището до булеварда - 15 крачки. Разстояние от оградата на Софавто-камиони до булеварда - 8.5 крачки.
3. Същия тротоар с поглед към Софавто-леки коли. Разстояние от оградата на Софавто-леки коли до булеварда - 9 крачки. Както се вижда, офисът на автокъщата е съвсем близо до оградата. Offtopic: в дъното до оградата на автокъщата - возилото на снимащия
4. За калибриране на крачките ми измерих старото ТМ трасе пред ТУ - разстояние от бордюр до бордюр - 7.5 крачки.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #606 on: 06.04.2012, 10:48:39 »
Никой не е казал че тм18 се закрива като се пусне трамвая до Дървеница. Не че съм привърженик на запазаването на този трамвай,но няма такова следствие произлизащо от построяването на новото трамвайно трасе.
Има ред причини за това:
1. ТМ18 и сега не е особено натоварен от руското посолство до Семинарията.
2. Разстоянието от Руското посолство до гара Пионер е 806 метра. Разбира се, сега преминаването през разрушканата гара Пионер е проблемно, но след трамвайния пробив ще облагородят района. Или поне трябва да го направят.
3. В гората над Журналист стават 3 линии, а по Графа - най-малко - 4. Това ще създаде проблеми, изчаквания, по-нататъшни забавяния на разписанията
4. Возилата, които могат да пътуват в гората, са ограничен ресурс и в проекта не е включено закупуване на нови, т.е. трябва да се оправяме с наличните в момента.

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #607 on: 06.04.2012, 11:11:46 »
A как стои въпросът, ако трасето е разположено южно и северно от булеварда с по един коловоз? Не е ли по-доброто решение ?

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #608 on: 06.04.2012, 13:09:31 »
A как стои въпросът, ако трасето е разположено южно и северно от булеварда с по един коловоз? Не е ли по-доброто решение ?
Не, северната част е с доста по-интензивно застрояване.
До метростанцията има автомивка, която е плътно до тротоара. После - бивша фабрика, сега - складове. По-нататък следва стръмна връзка към блок на втора линия и подходите към бл.60. След уличката за Дианабад има неусвоена още територия, но по ПУП там ще правят блокове, които са плътно до тротоара (отначало беше 3-етажна клиника, после етажите станаха 6, сега се борим това да не се реализира). Накрая алеята пред бл.62 (до бензиностанция Шел) е на по-ниско ниво на тротоара, а след това са и резервоарите на бензиностанцията. Така че трасе северно по ГеМеТо е практически невъзможно.

Offline slavybg

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 94
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #609 on: 06.04.2012, 13:31:02 »
Толкова ли не могат да направят тоя 1 километър както е по регулация със по 3 ленти в посока и автономно трасе между платната? Какъв точно е смисъла сега да се прави нещо, което противоречи на общия план за този булевард?

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #610 on: 06.04.2012, 13:54:45 »
Толкова ли не могат да направят тоя 1 километър както е по регулация със по 3 ленти в посока и автономно трасе между платната? Какъв точно е смисъла сега да се прави нещо, което противоречи на общия план за този булевард?
От това, че трасето е по средата, а не от едната страна, общият габарит няма да стане по-малък, тъй като междинната ивица е тясна. Даже напротив - трябва да се правят пешеходни острови на спирка МГУ, а и подлез, тъй като това ще стане рингов булевард. Пресичането при светофара на МС Г.М.Димитров става конфликтно, което ще намали  и бездруго недостигащата му пропусквателната способност. А реконструкцията ще е мнооого по-скъпа, отколкото изпълнение на ТМ трасе от едната страна. Булевардът ще бъде стеснен или даже затворен за дълго време, което ще предизвика поредните задръствания.
Нека уточним - ОУП и ПУП не дават детайлни проекти - те маркират предназначението на територията.
« Last Edit: 06.04.2012, 13:57:28 by blagun »

Offline slavybg

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 94
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #611 on: 06.04.2012, 13:58:45 »
Аз не твърдя че габаритът ще стане по-малък. Просто се чудя защо сега де мъчат с някакви очуждения, като някой ден като дойде време да се прави булевардът ще трябва да отчуждават пак за да го докарат както е запланувано.
Аз имам предвид регулационния план (не знам дали е част от оуп) като казвам "по план".

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #612 on: 06.04.2012, 14:03:54 »
Ако е толкова невъзможно да се събере двупътно автономно трасе нека направят еднопътно от южната страна в проблемния участък. Така нареченото "временно" при нас. :P На Драган Цанков еднопътния коловоз седя десетилетие, и беше временен.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #613 on: 06.04.2012, 14:06:54 »
Трамвайно трасе от Винарово колело до Овча купел я стане, я не. И да стане - нищо не му пречи да е едностранно. Ако, примерно, хотел "Вега" пречи на едностранно, ще пречи и на централно разположено трасе. Това, че са го нарисували по средата, че дадено кръстовище е изобразено като кръгово, детелина или диамант още нищо не значи. Когато опре до проектиране, се избира (уж) най-добрият проект и се изпълнява.
Пътният възел СОП/Драгалевско шосе се препроектира даже след като беше възложено изпълнението.

Offline slavybg

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 94
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #614 on: 06.04.2012, 14:51:23 »
Благуне, нещо не се разбираме. Както казах аз не гледам ОУП или ПУП а регулация. Ето скрийн от сайта за да видиш какво имам предвид. Доколкото разбирам това са строителни граници. И на схемата се вижда че хотела не пречи на 2 платна с трамваи по средата.

Аз по тази регулация съдя.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #615 on: 06.04.2012, 15:43:34 »
И на схемата се вижда че хотела не пречи на 2 платна с трамваи по средата.
Чудесно. Значи не пречи и с трамвайно платно от едната страна.

Offline slavybg

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 94
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #616 on: 06.04.2012, 15:45:53 »
То че не пречи, не пречи, ама каква е файдата?

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #617 on: 06.04.2012, 15:50:41 »
То че не пречи, не пречи, ама каква е файдата?
Въртим се в безсмислен цикъл. В постинг #611 си написах аргументите, коректно е да противопоставиш свои, а не да се циклиш по инфо от сайта на ГИС София, който се ъпдейтва от дъжд на вятър: със сигурност отпреди актуализацията на устройствените планове в sofia-agk.com. Трябва да обосновеш необходимостта от още няколко милиона разходи трасето да е в средата. Дотук не си аргументирал предимства на централното разположение, заслужаващи си далеч по-голямата инвестиция. Това, че МОЖЕ не значи, че непременно ТРЯБВА.
« Last Edit: 06.04.2012, 15:56:11 by blagun »

Offline slavybg

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 94
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #618 on: 06.04.2012, 16:17:00 »
Ни най-малко не искам да се въртим в кръг, просто мислех че не си ме разбрал.
Значи на първо място мисля че трябва да е по средата, защото така трасето ще е наистина авотномно, понеже ще е изолирано от двете платна. Като е от едната страна ще има прекалено лесен достъп до него и няма да могат да карат така спокойно. И да е отстрани има как да се загради но не е същото.
Второ, така ще се добави 3-та лента, която може на този етап да не е чак наложителна, но някой ден (дай боже) като направят каблешков тя ще е доста необходима. Не че с трасе отстрани е невъзможно, но няма да стане скоро.
Построяването на подлез ще разкара пешеходците от кръстовището и ще подобри пропусквателната способност.
При поставяне на трсето от страни ще трябва то да е така по цялото протежение на булеварда (ако приемем че трамвая ОК - 4-ти км ще го има) за да няма пресичане на пътното едното пътно платно от трамваи.
Колкото до актуалността на тази регулация, тя е същата и в сайта на софпроект, където има целия ОУП. Демек бу трябвало да е актуално.
Защо мислиш, че така ще е чак толкова по-скъпо? Подлеза ще е скъп ок, но това е. Третата лента все ще струва пари без значение кога и при какво разположение ще се прави.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #619 on: 06.04.2012, 16:28:17 »
Според мен, изграждането на над/подлези не би трябвало да се разглежда като недостатък на дадено решение. Такива трябва да се правят и без да се налага, още повече, че пишем за един "актуален" булевард със скорошен инцидент. Автономно трасе от едната страна не е никакъв проблем, справка Искърско шосе. Довод в обратна посока е евентуален протест на живущите над магазин Сигно, какъвто ще има 100% (жалко за хубавата им градинка).
А и Боже, с главна буква.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!